Intersukupuolisten lasten leikkaaminen

nege

Active member
Sijainti
Joensuu
jps sanoi:
Jos molemmat värkit jätettäis ja harrastais suhteita molempiin sukupuoliin, niin oisko interseksuaali hetero, homo, lesbo, bi vai kaikkia näitä ?
Veikkaan, että jos sänkyhommiin ryhtyessä otat molemmat vehkeet esiin saattaa kumppani "hiukan" säikähtää ;)

DFiaA

I told you so
jps sanoi:
Jos molemmat värkit jätettäis ja harrastais suhteita molempiin sukupuoliin, niin oisko interseksuaali hetero, homo, lesbo, bi vai kaikkia näitä ?
no inter tietenkin

Matxi

81-04-05-07-08-14-15
Sijainti
toalet
OoPee sanoi:
Ihan rehellisesti sanottuna mulle ei olis täysin samaa sarjaa, nimittäin moon aika varma, että tossa tapauksessa tulis meidän perheessä turvauduttua aborttiin. Oli nimittäin asiasta vaimon kanssa jo silloin puhetta, kun oli ajankohtainen. Onneksi oli kaikki kondiksessa.

Päätös, joka varmasti olis sekin helvetin helppo ulkopuolisen silmissä teilata ja kritisoida.
Itse päätyisin samaan ratkaisuun. Itsekästä tai ei, jos varma tieto on lapsen/sikiön vammaisuudesta niin en haluaisi viedä raskautta loppuun asti. Mielestäni kaikille paras ratkaisu.

DFiaA

I told you so
Matxi sanoi:
Itse päätyisin samaan ratkaisuun. Itsekästä tai ei, jos varma tieto on lapsen/sikiön vammaisuudesta niin en haluaisi viedä raskautta loppuun asti. Mielestäni kaikille paras ratkaisu.
Sä päätyisit aborttiin? En tiennytkään että olet nainen :confused:

Mutta samoilla linjoilla olen vammaisen abortoinnista. Jos olisin kiivas abortinvastustaja, niin silloin vammaisen lapsen abortoiminen vammaisuuden perusteella olisi kylläkin arveluttavaa.

OoPee

Nuori ikäisekseen
Sijainti
Far enough
J.Heldenview sanoi:
Sä päätyisit aborttiin? En tiennytkään että olet nainen :confused:
Nainen kai tuon viimekädessä päättää, koska kyse on hänen ruumiissaan olevasta sikiöstä, mutta eiköhän nuo asiat käytännössä päätetä yhteistuumin.

Siinä mielessä kuitenkin aiheeton huomautus, että täydellä ymmärryksellä varustettu lukija varmasti ymmärsi Matxin puhuvan tässä vain omasta mielipiteestään.

Racer21_90

Well-known member
Sijainti
Asun nykyään Ruotsissa ..
Olga sanoi:
Muistin juuri tapahtuman ammoisilta ajoilta, jossa tuoreelta äidilta kysyttiin tietysti innoissaan, että 'tyttö vai poika'. Äiti oli vaivaantuneen näköinen ja ohitti kysymyksen kertoen vauvastaan muita asioita. Sittemmin selvisi, että kyseessä oli juuri tällainen vauva. Muistelen, että hänelle annettiin tytön nimi, joten ilmeisesti ratkaisu oli se. En tiedä tehtiinkö sitten nimen ohella muita valintoja.

Eivät ole helppoja asioita, eivät todella.
Tosi vaikeita kysymyksiä. Mietiskelin asiaa ja tulin siihen tulokseen että Venhola on oikeassa. Jotenkin tuntuu ettei tätä päätöstä saisi jättää yksistään vanhempien varaan vaan lääkärien täytyy olla osaltaan ottamassa vastuunsa ja loppujen lopuksihan lapsen on itse saatava tehdä se lopullinen pääätös kumman sukupuolen elimet valitsee jos ei halua pitää molempia. En usko että kukaan muu oikein voi tietää mikä on se oikea ratkaisu silloin kun lapsi on vielä pieni.. :)

Myllis

Lounke-Pelle
Sijainti
Lounke
OoPee sanoi:
No siinä mielessä et peesannu, että mun ensireaktio oli, että todennäköisesti antaisin leikata, mutta jos tositilanne sattuu eteen, niin tuskin tommosta päätöstä ihan noin vaan puolihuolimattomasti paskanpuhumisen seassa forumilla dzättäillen tekis vaan sitä joutuis pohtimaan oikein tosissaan ja pitkään minkä lisäksi varmasti myös turvautuisin asiantuntijoiden apuun ja neuvoihin....
Juuri sita tarkoitin, etta peesasin siina etten voi taalla antaa varmaa vastausta. Sita joutuisi miettimaan monen monta unetonta yota.
Tuo mita tuohon kirjoitin oli sen hetken fiilis, eika millaan lailla sitova...