Iron Sky?

Oletko nähnyt Iron Skyn?


  • Äänestäjiä yhteensä
    38
  • Äänestys suljettu. .

JPP

as Quo as possible
Liittynyt
2.3.2007
Viestit
24214
Sijainti
lappeen Ranta
Leffan jälkeisessä tilaisuudessa mainitsivat vain blu-ray:n, mutta kait tuo deeveedeekin tuloo.
No sittenpähän olis syy hommata blu-ray -soitin. Varmaan kyllä dvd:kin tulee tosiaan. Näkee nyt sitten. Ei toi silleen mikään hätäkiirehankinta ole, että julkaisupäivän aamuna menisin kaupan ovelle malttamattomana odottelemaan.

Mutta tosiaan taitaa tulla aika pitkästä aikaa sellainen vuosi, että kahteen otteeseen vierailen elokuvateatterissa. Eli tuo Iron Sky ja Nightwishin Imaginaerum taitavat mennä teatterikatseluun mulla.
 

Törni

Well-known member
Liittynyt
5.11.2004
Viestit
11306
Eipä ole tullut noita torrentti-systeemeitä käytettyä (enkä suosittele kenellekään). Jos en teatteriin mene katsomaan niin dvd:ltä sitten jossain vaiheessa. Ja vaikka teatteriin menisinkin niin silti tullee dvd hommattua.
Mukava tavata tuollaisia kunniakansalaisia. Ja en minäkään tietenkään mitään torrentteja käytä puhumattakaan, että suosittelisin niitä jollekulle.

Kerään kirjahyllyyni ahkerasti kirjojen lisäksi pölyttymään erilaisia cd, dvd, blue ray ja mitä muita niitä onkaan -levyjä.

Se harmittaa, että näitä foorumin keskusteluita ei julkaista aika ajoin cd-levyinä. Olisi upeaa jos nämäkin saisi fyysisinä tallenteina kirjahyllyynsä pölyä keräämään. Nyt osa villakoirista pääsee karkuun :thumbup:
 

Thunder

Vihan aiheuttaja
Liittynyt
20.1.2002
Viestit
7970
Ostan minä aika paljon elokuvia, TV-sarjoja. Käyn vain suuren asian innoittamana elokuvissa. Seuraava kohde on Hobitti elokuvateatterissa joulukuussa.

Torrentit ovat antaneet minulle paremmin kykyä ostaa elokuvia ja jättää ne paskat hyllyille.

Yksi on muuten ihan varma: Älkää ostako Immortals-leffaa, tuomioni 4,7 tähteä kymmenestä.
 

Törni

Well-known member
Liittynyt
5.11.2004
Viestit
11306
Ostan minä aika paljon elokuvia, TV-sarjoja.
Siis ostat ihan fyysisinä tallenteina jotka sinun pitää autolla, kävellen tai pyörällä käydä hakemassa jostain kotisi ulkopuolelta ja sen jälkeen varastoida ne johonkin hyllykköön kotiisi keräämään pölyä?
 

Nurtsi

Registered Loser
Liittynyt
9.8.2011
Viestit
5615
Odottelen Iron Skyta Komentaja Ivanovitsan ja Ruoskan kanssa Babel kolmellatoista.
 

JPP

as Quo as possible
Liittynyt
2.3.2007
Viestit
24214
Sijainti
lappeen Ranta
Kerään kirjahyllyyni ahkerasti kirjojen lisäksi pölyttymään...

...pölyä keräämään. Nyt osa villakoirista pääsee karkuun :thumbup:
...varastoida ne johonkin hyllykköön kotiisi keräämään pölyä?
Omalla kohdalla on aikalailla vähentynyt dvd-hankinnat kun löytyy hyllystä ensimmäistä katselua odottamassa pahimmillaan vuonna 2003 ostettuja levyjä :eek:. Sain tässä just viime viikolla katseltua kaikki tähän mennessä hankkimani Simpsonit (kauteen 10 asti toistaiseksi hankittuna). Monty Pythonin Lentävää sirkusta aloittelin sitten niiden jälkeen. Eikä mulla edes ole dvd:itä mitenkään kamalan paljon, ei vaan ole tullut saatua aikaiseksi katsella niitä...
 

Thunder

Vihan aiheuttaja
Liittynyt
20.1.2002
Viestit
7970
Siis ostat ihan fyysisinä tallenteina jotka sinun pitää autolla, kävellen tai pyörällä käydä hakemassa jostain kotisi ulkopuolelta ja sen jälkeen varastoida ne johonkin hyllykköön kotiisi keräämään pölyä?
Toki, jos ne ovat loistavia. Niin kauan kunnes sitten se todellinen digikauppa toteutuu ja suunnitellaan kuten Steam, niin levyjä ei enää hankita.

Onhan se nyt pirulauta pakko olla, kun jopa ultrabookit ohenevat ja siinä enää ole optista asemaa ja koita sitten katsella siinä leffoja.

Siksi edelleen katselen tietokoneiden kokoonpanoja, että löytyisi myös optinenkin asema, sillä en aio turhaan heittää kaikkia digipakkauksiin. Olen laskeskellut, että tarvitsisin vähintään 2 teratavun kiintolevyä saadakseni levyiltä biteiksi. Vieläkin tallennan elokuvia tietokantaan Griffith-ohjelmassa. Tulostetut listat toimivat minulla tarkastuksena, etten vahingossakaan osta toista samanlaista.
 

Törni

Well-known member
Liittynyt
5.11.2004
Viestit
11306
Toki, jos ne ovat loistavia. Niin kauan kunnes sitten se todellinen digikauppa toteutuu ja suunnitellaan kuten Steam, niin levyjä ei enää hankita.

Onhan se nyt pirulauta pakko olla, kun jopa ultrabookit ohenevat ja siinä enää ole optista asemaa ja koita sitten katsella siinä leffoja.

Siksi edelleen katselen tietokoneiden kokoonpanoja, että löytyisi myös optinenkin asema, sillä en aio turhaan heittää kaikkia digipakkauksiin. Olen laskeskellut, että tarvitsisin vähintään 2 teratavun kiintolevyä saadakseni levyiltä biteiksi. Vieläkin tallennan elokuvia tietokantaan Griffith-ohjelmassa. Tulostetut listat toimivat minulla tarkastuksena, etten vahingossakaan osta toista samanlaista.
Ookoo. Ymmärrän pointtisi.

Itse elän kuitenkin jo toisessa maailmassa. Minulle joidenkin fyysisten tallenteiden hankkiminen ja varastoiminen on yhtä kaukainen asia kuin vaikkapa se, että posti toisi minulle aamulla päivän tv-ohjelmat dvd-levynä.

Kotona käytän iptv:tä (katson ohjelmat silloin kun haluan, enkä silloin kun joku muu päättää ne lähettää) ja elokuvat vuokraan halutessani verkosta. Mutta kuten totesin, en mollaa toisin toimivia. Jokainen tehköön kuten haluaa mahdollisuuksien puitteissa.
 

Renngeist

Soldiers of Antisthenes
Liittynyt
24.4.2009
Viestit
18077
Sijainti
Syylien välissä
En. En käy elokuvissa, koska stressivatsaiselle ihmiselle +2h suljetussa kopissa, tietäen, että ei ole mahdollisuutta käydä bisnesneuvotteluja, on mahdoton ajatus.
 

Törni

Well-known member
Liittynyt
5.11.2004
Viestit
11306
En. En käy elokuvissa, koska stressivatsaiselle ihmiselle +2h suljetussa kopissa, tietäen, että ei ole mahdollisuutta käydä bisnesneuvotteluja, on mahdoton ajatus.
Hieno mielipide tuokin?

Jollekulle elämys elokuvateatterissa surround äänineen saattaa olla kokemus.

Itse en kuulu tuohon edellä mainittuun ryhmään,
 

Renngeist

Soldiers of Antisthenes
Liittynyt
24.4.2009
Viestit
18077
Sijainti
Syylien välissä
Hieno mielipide tuokin?
Jos totta puhutaan se on aivan järkyttävä mielipide. :thumbfh:

Kyllä sitä ihminen voi tehdä elämänsä vaikeaksi.

Ja sitäpaitsi tuossa olis hyllynnurkalla 7 joululahjaksi saatua leffalippua, jotka hyvin isolla todennäköisyydellä jäävät käyttämättä. Vaikka paketista tosin yhden olen saanut käytettyä ja kaikki meni ihan hyvin (eli korvien välissä tuokin ongelma oikeasti on).
 

Tsuhna

Absent Member
Liittynyt
2.11.1999
Viestit
18746
Sijainti
Toisaalla
Tuleepa nyt nähtyä ihan tuoreeltaan, kun kurssiveljien voimin on paikat lunastettu. Pätkän jälkeen ilta jatkuu.. ties vaikka aamuun saakka, näistä bileistä ei aina tiedä.
 

Thunder

Vihan aiheuttaja
Liittynyt
20.1.2002
Viestit
7970
Tässä mietelmiäni katsottuani kyseisen elokuvan:

Heti alkuun on todettava, että koko elokuvan läpi on paikka paikoin sellaista poukkoilevaa eli tarinasta irrotettavia asioita. Siihen on syytä kritisoida, että mihin katosi alkutrailereissa ja välitrailereissa ne tutut kohtaukset?

Tuntuu, että julkaisun ajankohdan takia oli pakko kiireellä tehdä koko elokuva valmiiksi, sillä loppupuolella toiminnan ollessa nousussa, olikin aika lyhyt yhteenotto kuin mitä ennen oltiin totuttu leffaan In The Pirkinningissä.

Melko varmaa on, että jälkeenpäin tulee lisättyjä kohtauksia viimeisteltyyn levyyn monta kymmentä minuuttia pidempi ja ennen näkemätöntä materiaalia.

Energia Productionilta taisi aika loppua takaraja (deadline) kesken ja elokuva piti julkaista sellaisenaan. Elokuvan taso ja efekteistä ovat paljon parempia kuin mihin Star Wreck jäi ja tästä on hyvä jatkaa paremman tason nostelua kun toisaalta suomalaiset leffat jäävät aika alakynteen tälle uskomattoman pienen firman jalkoihin, samalla kyseenalaistaan taas kerran, että miksi Hollywoodissa kiskotaan hirveät määrät rahaa yhden leffan tekemiseen, kun pelkästään tämä Iron Sky vaatii paljon vähemmän kuin yli 10-kertainen määrä rahaa mitä Hollywoodilla on törsätä.

Satiirielokuvaa odotinkin tästä rainasta ja tulos oli sen mukainenkin. Jos ajatellaan niitä nykyisiä kaikkia B-luokan elokuvia, yksikään niistä ei yltäisi samalle tasolle paitsi sitten ehkä Aliens vs. Cowboys-leffa. Efektit olivat uskomattoman hyviä ja... Noh, melko surrealistista, kun kuusta pamautetaan 1/5 osaa pintaa taivaan tuuliin.

Energia Productionin miinuksiksi lasketaan sen poukkoileva juoni ja ne puuttuvat kohtaukset, mitkä meille scifi-hörhöille esitettiin alkuaikoina, mitä ei kuitenkaan ole tässä nähty joka on niin iso miinus ja kritiikkiä minulta: Miksi perkeleessä ette sisällyttäneet nämä mukaan?! Muissa elokuvissa trailereisiin laitetaan parhaat, mutta te otatte parhaat pois elokuvan aikana?!

Plussana pidetään satiirit, joita sotketaan aiemmin nähtyjä elokuvia sekä menneitä "monumentteja", jossa elokuvassa vilisee esim. "Yes she Can" tai että Mir-avaruusasema ei kuitenkaan ole tuhottu ilmakehäämme poroksi. Lisäksi kuuluisa parodia-pätkä nimeltä Perikato eli Der Untergang, missä on väännetty vitsiä näytönohjaimista, Hitlerin liikennekameravihasta, Hitlerin politiikkaongelmasta, Hitlerin vedonlyönti jääkiekosta, yms. oli lisätty sinne elokuvaan erilaisella tavalla. Jos joku ei ole näitä elokuvia nähnyt ennen, voi olla vaikeaa ymmärtää miksi tämä elokuva on satiiria vaan pitää tätä keskinkertaisena.

Tämmöinen elokuva on kuin hyppäys johonkin outoon, rinnakkaiseen ja ristiriitaiseen, surrealistiseen maailmaan.

Tälle annan elokuvalle arvotähden 6,7 tähteä kymmenestä.
 

Goblet

Iceman
Liittynyt
24.3.2008
Viestit
3109
Sijainti
Finland
Itse pidin leffasta tosi paljon. Maanantaina kävin katsamassa siis. Tykkäsin erittäin monista viittauksista internetmaailmaan ynnämuuhun ja huumori kukki erittäinkin makeasti. Tosiaan näinkin paljon ensi-illan jälkeen oli mahtava tunne kun koko Tennispalatsin kolmossali rämähti nauramaan ja taputtamaan SEN Suomivitsin jälkeen. :thumbup:

Tästä on erittäinkin hyvä jatkaa eteenpäin. Saa nähdä jos sitä itsekin ryhtyisi tukemaan. Toivottavasti ideat pysyvät näin radikaaleina :ahem:
 

Thunder

Vihan aiheuttaja
Liittynyt
20.1.2002
Viestit
7970
Muistaakseni jossain oli puhetta siitä, että olisi suunnitelmissa hommailla satiiria tähtiportista eli jostain pyörttilästä.
 

Estate

Well-known member
Liittynyt
23.11.2001
Viestit
11920
Eilen käytiin katsomassa, ja hauska oli.
 

markoj

Custom User
Liittynyt
28.12.1998
Viestit
38925
Muistaakseni jossain oli puhetta siitä, että olisi suunnitelmissa hommailla satiiria tähtiportista eli jostain pyörttilästä.
Voikohan Porttilasta enää vääntää satiiria, kun mies on valmiiksi karikatyyri?
 
Ylös