Palmerin viaksi taas on tosiaan manailtu jälleen aika paljon turhaa asiaa.
Tekniseen vikaan keskeytys ei tosiaankaan ole alisuorittamista ja hyvä, että pari muuta forumistia ainakin on jo asian nähnyt ja asianmukaisesti huomauttanut ennen kuin itse olisin tullut antamaan palautetta ja ehkä huonoimmillaan jopa vähän purevamminkin mielentilasta riippuen.
Bakussakin miehen jo muutenkin pilaantuneen viikonlopun pilasi tekninen vika joka alkoi jo melkein heti lähdön jälkeen vaurioituneesta autosta ja Bahrainissa tai Kiinassa oli myöskin auton tekninen vika joskin vika tietysti pahentui miehen oman ajoasenteen takia hänen ajaessaan vaurioituneella autollaan radalla sen sijaan, että olisi mennyt ajoissa varikolle.
Bahrainissa ja Kiinassa Palmer on ajanut Itävaltaa ja Monacoa huomioimatta tämän kauden parhaimmat ajonsa hyvine vaikkakin myös Kimi Räikkösen tapaan pussiin jääneine lähtöineen.
Toki katkerasti on jäänyt pisteittä juuri vihatulle 11:sta tilalle jo kolme kertaa ja muutaman kerran ilman tiimin virheitä olisi ollut tällä kaudella juuri ja juuri pisteissä kiinni tai pisteillä.
Monacossa ei niinkään suoritus ollut itsessään mistään kotoisin näin erotuksena noihin muihin suorituksiin, mutta ennen kaikkea pysyi kaiteista poissa koska juuri viime kauden Monacosta lähtien v***ulu Palmeria kohtaan mediassa on noussut alkuun tuolloin edes nimellisen perustellusta huonoimmillaan jo järjettömäksi. No ehkäpä niin oli pakko käydäkin kun isäukko Jonathan oli aikanaan melkeinpä ylikehuttu tuloksiin nähden muun muassa kotimediassa.
Surullisinta on, että ei oikein edes kotimediakaan ole miestä tukenut. Ja mikäli se iso onnistuminen joskus tulisi niin selkääntaputtelu olisi aika tekopyhää siinä tapauksessa. Pahin Palmerin ongelma on tosin sekin jo selväksi käynyt, että hän ei vain ole aika-ajo-mallin kuljettaja ei sitten millään vaikkakin nyt myös pienenä poikkeuksena näytti olevan lähellä päästä jopa kolmanteen osioon.
Palmerin osalta murheellisin asia on tosiaan myös tuo pisteettömyys kaikesta huolimatta.
Unkarista tosin mies sai viime vuonna pisteen joka tästä kaudesta poiketen toimi selvänä piristäjänä ja viime vuoden lopulla Palmerin onnistui silloin myös loppukauden pisteettömyydestään huolimattakin pitämään edes jonkinlaisen tason ajamisessa yllä eikä tuolloinkaan tämän kauden ja varsinkin alkukauden todella murheellista kuvaa katsoen ajanut koskaan viime vuonna niin huonosti huonoimmillaankaan kuin mitä on tällä kaudella tosiaan Kiinan ja Bahrainin lähtöjä ja aivan kisan loppuja huomioimatta ajanut.
Kauden edetessä ja vähän Monacon jälkeen Palmer on kyllä saanut Bakun ajovirhettä huomioimatta itseään vähän niskasta kiinni.
Ja mikäli vieläkin pitää kritisoida häntä ihan välttämättä niin ei ainakaan kolaroi tai ole muutoin erikoisissa ongelmissa koko ajan jonkun muun kuljettajan kanssa kolareista puhuttaessa toisin kuin vaikkapa Carlos Sainz Junior tai Daniil Kvjat ja sitten on vielä käsittämättömin takarivin ajoittainen tallikaveruskolarikaksikko Pascal Wehrlein-Marcus Ericsson jotka taaskin osuivat toisiinsa ja sijaluvut kolarissa taisivat olla tämän kauden huonoimpien kisojen tapaan sijat 16-17...:frank:
Vähitellen Palmer on myös oppinut olemaan estelemättä toisia kuljettajia koska erikoista viime vuonna oli se, että useat sinisten lippujen virheet joista syytettiin Esteban Gutierrezia niin olivat itse asiassa Palmerin viaksi laskettavia asioita tai jotka olisi pitänyt laskea koska Palmer teki kauden aikana sellaisia virheitä paljon enemmän kuin Gutierrez, mutta kun TV-ohjaus ei niitä juuri näyttänyt tai aina eräs ilmeisesti Maikkarille kisoihin edes myöhemminkään ilman suuria ihmeitä palaamaton selostaja aina vain jonkun ihmeen takia aina Gutierrezin viaksi sai joka tilanteen niin se oli sitten olevinaan niin paljon Gutierrezin vika se sitten.
Palmerin osalta on vielä tosiaan loppuun sanottava, että vaikka onnistumisia nyt alkaisi tapahtuakin niin äkkiä niiden olisi kerta kaikkiaan tapahduttava vaikka Renault-paikan menetykseen en niin välttämättä usko koska ei kukaan korvaava kuljettaja edes vaikuta olevan nopeampi ja samat oppimisongelmat näyttäisivät heilläkin olevan edessä. Kesätauon jälkeen tietysti asia nähdään.
Tapaus Gutierrezia ei varmasti toisteta pitkäpiimäisyyden osalta mikäli Palmer saa paikkansa pitää. Se on selvää koska vielä tämänkin tai oikeammin Unkarin kilpailun jälkeen on vielä kuitenkin kymmenkunta kilpailua jäljellä kautta ja pisteitä pitää kerta kaikkiaan tulla. Mitä pikemmin, sen parempi. Debyyttikauden osalta näin muuten vain sanottuna jo melkein alusta lähtien Palmeria kohtaan ollutta v****lua ymmärsi vielä vähemmän tuolloin varsinkin kun oli vasta ensimmäistä kauttaan ajanut kuljettaja lajissa.
Jäännöspisteet ja pisteet tällä kaudella Palmerin osalta olisivat olleet tosiasia varsinkin katkerassa Bakussa mikäli vain ei olisi tullut keskeytystä heti alkuun koska tosiaan riittävä määrä keskeytyksiä toisi myös pisteitä hänelle. Tosin lähtöruutu ymmärrettävästi oli tavallistakin suoritusta huonompi.
Kun niitä olisi vain ollut riittävästi muutamassa muussakin kisassa niin olisi edes niitä pisteitä vaikka eihän tietenkään jäännöspistelinjalla voi kaiken onnistuessa loputtomiin jatkaa. Hülkenbergin Nico on ajanut Rellua niin hyvin kuin toisaalta pystyy, mutta hänenkin kisojaan on kyllä välillä tallissa varikkotaktisella puolella pilattu ja hermoja koeteltu samalla tavalla kuin Palmeriltakin koska tiimin varikkotaktiikat Haasin ja Ferrarin jälkeen ovat tällä kaudella ehkä pahiten menneet useimmiten metsään.
Tuomaritoiminnan linjattomuudesta ja surkeudesta en edes viitsi puhua mitään.
Suomalaisittain hieno kisa ja sitä etenkin Räikkönen tarvitsi vaikka Itävallan kisan epäonnistuminen tämän kauden kuvassa onneksi oli erittäin harvinaista. Ottaen tietenkin huomioon vain sen mitä se parhaimmillaan olisi voinut olla ilman erinäisiä ongelmia tietenkin.
Valtteri Bottas ajaa hienosti ja vähitellen alkavat ne vuodesta 2013 lähtien aina tiedetyt hyvän ohittajan taidotkin näkyä radalla ihan TV-ohjauksenkin nähtävissä ilman luokkaa kerran vuoteen Gutierrezin kanssa TV-ohjauksen surkeuden takia nähtyä kilvanajon ohitusta.
Kyseinen kaksikko tosiaan tuolloisina debytantteina sittemmin urallaan täysin eri suuntaan menneinä kyllä järjestivät näyttäviäkin kaksintaisteluja keskenään.
Viime kisaan nähden Valtterin osalta vältyttiin myös kohuilta kun Valtteri lähti aavistuksen verran rauhallisemmin säilyttäen silti tiukan asenteen. Lähtöantureistakin asiaa olisi ja sikäli noiden pitäisi olla monin verroin monta sukupolvea paremmat kuin mitä vaikkapa vuosina 1995-1997 havaitsemaan varaslähtöjä...
Tällaista asiaa 'forumlegendalta' tällä kertaa!