Valtteri olisi saattanut muutenkin tulla ohi, joten hyvä lopputulos rengasrikon jälkeen. Eikä tuolla minulle ainakaan niin väliä onko toinen vai kolmas, jos ei voita, kun Kimi ei kuitenkaan mestaruudesta taistele. Mieluummin ne ylimääräiset pisteet Valtterille. Toki soisi Kimillekin voiton kauden myötä.Kimiltä ja Valtterilta vahvat kisat. se Kimin r.rikko.
Katsotko kisaa ollenkaan?Bottasilta perussuoritus, joten kakkossija kelpaa. Ricciardon nousu viimeisestä ruudusta ansaitsee propsut. Ferrarin rengasrikot oli paha juttu merkkimestaruuden kannalta ja vaikka kuljettajien mm-sarja on nyt tasainen, jotenkin Hamiltonin mestaruus on todennäköisempi.
Palmerin alisuorituksia ei jaksa katsella, ehkä tallijohtokin on saamassa tarpeekseen. Sainz voisi nousta hänen paikalleen, ei häntä isänsä tuella siellä pidetä. McLarenin ongelmat jatkuivat, kun Alonso jälleen keskeytti. Vandoorne ei päässyt ihan pisteille. Hyvä ajo heikolla autolla. Jos voisi F1-talli lainata osia Hondan Indycar-moottorista ja muokata omaansa sopivat.
Mikäli F2:den tapaan paalusta saisi pisteen, miten se vaikuttaisi kilpailujen luonteeseen?
Mestaruuden aikainen ratkaisu antaisi myös muille voittomahdollisuudet, toki tiukka sarja on ihanteellinen faneja varten.
No ei se Boltteri kyllä olisi tullut millään Räikkösestä ohi ilman rengasrikkoa. Ei olis ehtinyt edes DRS etäisyydelle ennen kun kierrokset olis loppunut kesken.Valtteri olisi saattanut muutenkin tulla ohi, joten hyvä lopputulos rengasrikon jälkeen.
No jaa, kyllä tuolla autolla pitääkin pystyä nousemaan tuonne 4 sakkiin ja kun otetaan huomioon, että olisi ollut 3. ilman Räikkösen rengasrikkoa niin ei tuota suoritusta nyt kannata alkaa jumaloimaan sentään. Perus varmaa ja hyvää suorittamista ilman virheitä ja ongelmia.En sanoisi Bottaksen ajoa perussuoritukseksi. Toiseksi sijalta 9 on minusta erinomainen suoritus sekä osoitus, että kyytiä löytyy myös kisojen lopussa autojen toimiessa.
Eikös Hamilton kehu jokaisen kisan jälkeen miten oli "paras yleisö ikinä".Kauheasti Hamilton hehkuttaa yleisöä ja Britanniaa. Taitaa olla menossa maineen kiillotusviikot sen Lontoon tapahtumasta pois jäännin seurauksena.
Kyllä. Vaikka olisi miten takapajulassa kisa ja katsomo koostuisi 90% pukumiehistä ja öljysheikeistä niin aina on maailman paras yleisö.Eikös Hamilton kehu jokaisen kisan jälkeen miten oli "paras yleisö ikinä".
Mikään ei ole pysyvää, parhaan yleisön sijainti muuttuu. Aika usein vieläpä näköjään.Kyllä. Vaikka olisi miten takapajulassa kisa ja katsomo koostuisi 90% pukumiehistä ja öljysheikeistä niin aina on maailman paras yleisö.
Katsoin. Palmer ei ole toisellakaan kaudella onnistunut, auton ongelmille ei voi mitään. Bottasin suoritus tällä kertaa jää Ricciardon varjoon. Hänellä taitaa olla jo jatkosopimus, sitä ei vaan julkisesti ole kerrottu. Ymmärrän värilasit, joiden läpi asioita katsotaan. Itse pyrin olemaan objektiivinen.Katsotko kisaa ollenkaan?
Palmerin kärry hajosi taas. En sanoisi Bottaksen ajoa perussuoritukseksi. Toiseksi sijalta 9 on minusta erinomainen suoritus sekä osoitus, että kyytiä löytyy myös kisojen lopussa autojen toimiessa.
Miten sen nyt ottaa. Nopeammalla autolla on helppo nousta ylöspäin niin pitkälle kuin on helppo nousta. Varsinainen kilvanajo alkaa vasta siitä, kun edessä on oikeasti tasavertaisia autoja eikä vain ohitettavia autoja.Bottasin suoritus tällä kertaa jää Ricciardon varjoon.
Ei se ole kuskin alisuorittamista jos auto hajoaa jo lämmittelykierroksella. Tuolla logiikalla Verstappenkin on alisuorittaja kun Renaultin komponentit ovat pettäneet monta kertaa kuluvalla kaudella. Puhumattakaan Alonsosta. Palmerilla on meneillään nyt hieman samanlainen tilanne kuin Kvyatilla vuosi sitten näihin aikoihin. Jos auto sattuu toimimaan, niin sijoitukset ovat jotain ~15 luokkaa ja jos on mahdollisuus taistella pisteistä, epäonni astuu kehiin. Itävallassahan se jo nähtiin, että ns. perusvauhti oli tiimikaverin tasolla tai jopa parempaa, kun Palmer oli ilmeisesti hyödyntänyt Hulkin dataa ja mukauttanut ajotyyliään samankaltaiseksi.Palmerin alisuorituksia ei jaksa katsella, ehkä tallijohtokin on saamassa tarpeekseen. Sainz voisi nousta hänen paikalleen, ei häntä isänsä tuella siellä pidetä.
Tasaista olisi kärjessä ennen kesälomia, jos Bottas voittaa Unkarissa ja Hamilton olisi 9. ja Vettel 10.Valtteri muuten ottanut MM-kärkeä kiinni Kanadasta lähtien. Nyt eroa enää 23 pistettä. Parin viikon päästä Unkarista voitto takataskuun, niin kelpaa lähteä lomille.
Totesinkin jo äsken, että kuljettaja ei voi mitään, jos autoon iskee tekninen vika. Renaultin podiumsijoitus vaatisi jo aikamoisen hurlumhei-kilpailun, ellei kesätauolla Renaultiin tule tehoa lisää.Ei se ole kuskin alisuorittamista jos auto hajoaa jo lämmittelykierroksella. Tuolla logiikalla Verstappenkin on alisuorittaja kun Renaultin komponentit ovat pettäneet monta kertaa kuluvalla kaudella. Puhumattakaan Alonsosta. Palmerilla on meneillään nyt hieman samanlainen tilanne kuin Kvyatilla vuosi sitten näihin aikoihin. Jos auto sattuu toimimaan, niin sijoitukset ovat jotain ~15 luokkaa ja jos on mahdollisuus taistella pisteistä, epäonni astuu kehiin. Itävallassahan se jo nähtiin, että ns. perusvauhti oli tiimikaverin tasolla tai jopa parempaa, kun Palmer oli ilmeisesti hyödyntänyt Hulkin dataa ja mukauttanut ajotyyliään samankaltaiseksi.
En usko näihin Sainz Renaultille ja Palmerille potkut -huhuihin enkä myöskään Kubican paluuseen. Kesätauon jälkeen keltaista autoa ajaa ns. akkunsa ladannut Palmer joka nappaa loppukauden aikana Rellun kauden ekan palkintosijan, sillä pitkällä aikavälillä tuurilla on tapana tasaantua. Myöskin Kvyat - Gassly kaksikko on liian riskialtis ajatellen tallipisteitä Toro Rosson näkökulmasta.