Ison-Britannian GP kaudella 2021. 16.7-18.7.2021 Silverstonen radalla. Paluu kuninkuusluokan juurille.🏆🏁🏎🇬🇧

Silverstonen rata on muuttunut vuosien saatossa. Kumpi rataversio on parempi mielestäsi?


  • Äänestäjiä yhteensä
    32
  • Äänestys suljettu. .

Dieselmoottori

Well-known member
Liittynyt
25.4.2021
Viestit
3788
Minä taas luulen että nimenomaan on mietitty ja tarkoitus onkin että autot eivät kaikilla ole täydellisiä.
En osta vokaalia, mutta ostan tämän pointin. Usein on nähty mielenkiintoisia kisoja silloin, kun jostain syystä perjantain harkkoja on täytynyt lyhentää esim. sään takia. Tämä varmaan mielessä myös päättäjillä.
 

henrizio

väärinkäyttäjä
Liittynyt
21.4.2007
Viestit
2209
How does Parc Ferme work?
Rules forbid the changing of major components in Parc Ferme to avoid teams moving to create special ‘qualifying cars’ while also limiting the number of hours required for preparing the car for the following day.

However, some wriggle room on car reconfiguration is permitted to make Saturday’s FP2 session more useful.

For safety reasons, teams can change brake friction material for a new, identical set that was used in qualifying and F1 Sprint ahead of the Grand Prix. Brake ducts can be changed, too.

Allowances have been made for power unit and gearbox cooling adjustments should the ambient temperature change significantly (a change of 10C or more recorded by the FIA’s appointed weather service provider) while weight distribution may be altered.

Should a front wing be damaged in F1 Sprint, for example, and the team has run out of latest specification front wings, they can run a previously used specification without penalty. Previously a change of specification, either for a new or older component, would have triggered a penalty.

Between qualifying and F1 Sprint, teams are permitted to change or adjust suspension elements – springs and dampers – or alter camber, toe or ride height of suspension components defined in Article 10.3 of the Technical Regulations.
Minusta FP2:ssa oikeastaan kaikki sellainen on sallittu, jota tehdään normaalisti kolmannessa harjoituksessa.
 

BJohnson

Ukrainan aseistaja 🇺🇦
Liittynyt
11.3.2020
Viestit
4647
Minä taas luulen että nimenomaan on mietitty ja tarkoitus onkin että autot eivät kaikilla ole täydellisiä.
No miksi ajaa FP2:ssa? Tulee vain kilometrejä moottoriin ja renkaita kuluu, jos ei voi korjata säätöjä? Toki voihan tallit pistää kakkoskuskinsa radalle, jos ja JOS tarvitsevat lisää rengasdataa.

Kohta itkee taas Brawn kun radalla ei tapahdu mitään ja katsojat käkkii katsomoissa tikkunekkua nuollen ja kännykkää pläräten.
 
Viimeksi muokattu:

comm

Well-known member
Liittynyt
25.3.2012
Viestit
3002
Lando ei ole kuulemma ihan täydessä iskussa ryöstön jäljiltä. Potenut unettomuutta tämän seurauksena, mutta eiköhän syorita kotiradalla hienosti tästä huolimatta.

Nyt luulisi olevan Meselle parempi rata ja renkaat, kun ajetaan kovemmilla kumeilla.
Myös päivitykset tuovat varmasti vauhtia, niin tuliskohan tällä kertaa kunnon rypistystä kärkiautojen välillä, vai meneekö Max edelleen horisonttiin.
 

comm

Well-known member
Liittynyt
25.3.2012
Viestit
3002
Max valovuoden muita edellä ekoissa harkoissa. Lamdo ajoi mediumeilla tokaksi.
Mese jäi 3. ja 5. Ainakaan vielä ei näyttänyt kovinkaan vakuuttavalta
 

SJ

F1 asijan tuntia
Liittynyt
6.9.2011
Viestit
5142
Jos pitäisi jotain veikata, niin ne epävarmat kuljettajat eli Räkä, Ricu ja Pertsa ovat todella heikoilla aika-ajoissa.
 

Dieselmoottori

Well-known member
Liittynyt
25.4.2021
Viestit
3788
Jos pitäisi jotain veikata, niin ne epävarmat kuljettajat eli Räkä, Ricu ja Pertsa ovat todella heikoilla aika-ajoissa.
Tänään tosiaan vielä aika-ajot. Viimeksi perjantaina aika-ajoja taidettiin ajaa kaudella 2003.
 

Davros

Well-known member
Liittynyt
14.5.2013
Viestit
5717
Tykkään kyllä itse ajamisen kannalta tuosta entisestä Silverstonen versiosta enemmän. Bridge-mutka oli aika makea. Mutta tuohan tuo nykyversio täysin uuden kohdan radasta kuskien keskinäiseen tappelemiseen, joten en nyt hirveästi ala valittamaan.
 

Dieselmoottori

Well-known member
Liittynyt
25.4.2021
Viestit
3788
Kaudella 2003 nähtiin sellainenkin ihme, että Maxin isäukko, Jos Verstappen, oli Minardilla perjantain aika-ajojen nopein. Paalupaikkaa tuosta ei tietenkään tullut, sillä lauantaina ajettiin tuolloin toisetkin aika-ajot. Jokatapauksessa olihan se Minardille hieno saavutus 👏
 

ikuinen kakkonen

Foorumin konkari
Liittynyt
5.11.2011
Viestit
1931
Sijainti
Vyborg
Ja poika jatkaa sukunsa kunniaa ajamalla paalulla tänäänkin perjantain aika-ajoissa.
Jos Mercedes ei taio lisää vauhtia jostain!
 

spotter90

Half Blind, Full Throttle
Liittynyt
8.9.2014
Viestit
8427
Sijainti
Helsinki
Kaudella 2003 nähtiin sellainenkin ihme, että Maxin isäukko, Jos Verstappen, oli Minardilla perjantain aika-ajojen nopein. Paalupaikkaa tuosta ei tietenkään tullut, sillä lauantaina ajettiin tuolloin toisetkin aika-ajot. Jokatapauksessa olihan se Minardille hieno saavutus 👏
Tuolloin sateesta kuivuva rata antoi etua legendaariselle peränpitäjätiimille. Vuosina 2003-2004 käytössä olleessa aika-ajojärestelmässä. Ensimmäinen kierros ratkaisi ajojärjestykseen toiseen yhden kierroksen osioon.
 
Ylös