Säädöt tosiaan ilmeisesti meni Red Bulilla huonompaan suuntaanNo nyt on saatu ensituntuma tähän formaattiin. Maxin etupää ei ole säädöissä. Miksi muuttivat sitä FP1:sen jälkeen?
Checo on kyllä aina suht pahasti Maxia jäljessä.Mielenkiintone sprintti tulee.
Perez todella heikko. Puol sekkaa Maxia perässä.
Olis Hami voinut antaa vetoavut Valellekin, niin olisi voinut olla Mersun eturivi. Vain 2 kymmenystä nyt kuitenkin ilman tätä perässä.Valtteri "as a team" Bottas voittaa?
Ts. palautetaan laji 80- ja 90-lukujen loistovuosiin.Hmm. Itselle tulee mieleen, että ihan sama mikä formaatti niin samat nimet siellä keikkuu pienillä variaatioilla. Mikä on toki oletettua tuolla tasolla.
Enkä usko, että formaatit ja niiden puljaus tulee muuttaan mitään. Huomiseen sprinttiin tulos on varmaan sama. Ehkä max voittaa paalun ehkä ei. Lähtöruudukko sunnuntain kisaan on hyvin sama kuin nyt.
Toivotaan, että ensi kauden autot tuo eroa, että ainakin kisassa on helpompi ohittaa.
Mun ratkaisu olisi: Paskaradat pois, mitkä on isolla rahalla hankittu mitkä on tehty showta varten ei kilvanajoa. Siivet pois autoista. Pelkkä maaefekti auton alta. (Anteeksi jos sanavalinta on väärä. En tiedä sanokaanko maaefektiksi vai tuulitunneliefektiksi tms?)
Radoilla kanttarit pois. Ei jää epäselvyyksiä oliko ratarajat. Lisäksi rohkeus alkaa merkkaamaan. Kuka uskaltaa pyöriä ujuttaa nurtsille eniten vauhdin kärsimättä. Tai toki hiekkaturva-alueet ilman kanttareita. Jos menet yli niin jäät siihen jumiin tai pyörähdät tai pyörät vetää tyhjää ja vauhti sakkaa. En tiedä pystyisikö toteuttaan turvallisesti.
Pointtina se, että turhauttavaa tämä tekohengitysperseily, missä yritetään tehdä mielenkiintoisia juttuja, muttako syyt on muualla kuin formaateissa.
Kyllä! Turvallisuuskriteerit huomioiden! Sitä tuskin kukaan kaipaa. Nykyturvallisuus yhdistettynä noihin asioihin.Ts. palautetaan laji 80- ja 90-lukujen loistovuosiin.
Valtteria ei selvästikkään kiinnostanut imu nimittäin Ricciardo/Norris oli siinä edellä mutta vale hidasteli siinä ja jätti tilaa siihen eteen.Olis Hami voinut antaa vetoavut Valellekin, niin olisi voinut olla Mersun eturivi. Vain 2 kymmenystä nyt kuitenkin ilman tätä perässä.
Ehkä ihan fiksua oli jättää väliä, koska McLaren oli sen verran hidas ni ois voinu jäädä tulpaks eteen.Valtteria ei selvästikkään kiinnostanut imu nimittäin Ricciardo/Norris oli siinä edellä mutta vale hidasteli siinä ja jätti tilaa siihen eteen.
Yrittivät varmaan saada vielä lisää nopeutta? Mitä säätöjä muuttivat? Oliko se nyt, että auto aliohjautuu?No nyt on saatu ensituntuma tähän formaattiin. Maxin etupää ei ole säädöissä. Miksi muuttivat sitä FP1:sen jälkeen?
Veikkaanpa vaan, että säädöt on tehty pelkästään aika-ajoja silmällä pitäen, jotta saadaan palstatilaa. Kisassahan Williams putoaa aina.Nojoo ehkä meni vähän liioitteluksi. Mutta huiman stepin on kyllä tiimi tehnyt.
Itsekin pohdin, että näinköhän aika-ajojen myöhäisellä ajankohdalla oli vaikutusta renkaiden toimivuuteen. Onneksi kisat ajetaan iltapäivällä ja lämpöä pitäisi riittää.Red Bull aliohjautumisesta laskeneiden ratalämpöjen takia, eivät saaneet eturenkaita "hotspottiin".