Ison-Britannian GP kaudella 2021. 16.7-18.7.2021 Silverstonen radalla. Paluu kuninkuusluokan juurille.🏆🏁🏎🇬🇧

Silverstonen rata on muuttunut vuosien saatossa. Kumpi rataversio on parempi mielestäsi?


  • Äänestäjiä yhteensä
    32
  • Äänestys suljettu. .

BJohnson

Ukrainan aseistaja 🇺🇦
Liittynyt
11.3.2020
Viestit
5343
No nyt on saatu ensituntuma tähän formaattiin. Maxin etupää ei ole säädöissä. Miksi muuttivat sitä FP1:sen jälkeen?🤔
 

Mikko_A

Työtön.
Liittynyt
13.8.2001
Viestit
6381
Hmm. Itselle tulee mieleen, että ihan sama mikä formaatti niin samat nimet siellä keikkuu pienillä variaatioilla. Mikä on toki oletettua tuolla tasolla.

Enkä usko, että formaatit ja niiden puljaus tulee muuttaan mitään. Huomiseen sprinttiin tulos on varmaan sama. Ehkä max voittaa paalun ehkä ei. Lähtöruudukko sunnuntain kisaan on hyvin sama kuin nyt.

Toivotaan, että ensi kauden autot tuo eroa, että ainakin kisassa on helpompi ohittaa.

Mun ratkaisu olisi: Paskaradat pois, mitkä on isolla rahalla hankittu mitkä on tehty showta varten ei kilvanajoa. Siivet pois autoista. Pelkkä maaefekti auton alta. (Anteeksi jos sanavalinta on väärä. En tiedä sanokaanko maaefektiksi vai tuulitunneliefektiksi tms?)

Radoilla kanttarit pois. Ei jää epäselvyyksiä oliko ratarajat. Lisäksi rohkeus alkaa merkkaamaan. Kuka uskaltaa pyöriä ujuttaa nurtsille eniten vauhdin kärsimättä. Tai toki hiekkaturva-alueet ilman kanttareita. Jos menet yli niin jäät siihen jumiin tai pyörähdät tai pyörät vetää tyhjää ja vauhti sakkaa. En tiedä pystyisikö toteuttaan turvallisesti.

Pointtina se, että turhauttavaa tämä tekohengitysperseily, missä yritetään tehdä mielenkiintoisia juttuja, muttako syyt on muualla kuin formaateissa.
 
Viimeksi muokattu:

spotter90

Half Blind, Full Throttle
Liittynyt
8.9.2014
Viestit
9498
Sijainti
Helsinki
Hmm. Itselle tulee mieleen, että ihan sama mikä formaatti niin samat nimet siellä keikkuu pienillä variaatioilla. Mikä on toki oletettua tuolla tasolla.

Enkä usko, että formaatit ja niiden puljaus tulee muuttaan mitään. Huomiseen sprinttiin tulos on varmaan sama. Ehkä max voittaa paalun ehkä ei. Lähtöruudukko sunnuntain kisaan on hyvin sama kuin nyt.

Toivotaan, että ensi kauden autot tuo eroa, että ainakin kisassa on helpompi ohittaa.

Mun ratkaisu olisi: Paskaradat pois, mitkä on isolla rahalla hankittu mitkä on tehty showta varten ei kilvanajoa. Siivet pois autoista. Pelkkä maaefekti auton alta. (Anteeksi jos sanavalinta on väärä. En tiedä sanokaanko maaefektiksi vai tuulitunneliefektiksi tms?)

Radoilla kanttarit pois. Ei jää epäselvyyksiä oliko ratarajat. Lisäksi rohkeus alkaa merkkaamaan. Kuka uskaltaa pyöriä ujuttaa nurtsille eniten vauhdin kärsimättä. Tai toki hiekkaturva-alueet ilman kanttareita. Jos menet yli niin jäät siihen jumiin tai pyörähdät tai pyörät vetää tyhjää ja vauhti sakkaa. En tiedä pystyisikö toteuttaan turvallisesti.

Pointtina se, että turhauttavaa tämä tekohengitysperseily, missä yritetään tehdä mielenkiintoisia juttuja, muttako syyt on muualla kuin formaateissa.
Ts. palautetaan laji 80- ja 90-lukujen loistovuosiin.
 

speedster?

Well-known member
Liittynyt
11.12.2007
Viestit
500
Huomenna jää nähtäväksi, miten sprintti toimii. Riskejä ei auta ottaa, ja on mahdollista että Ham ja Ver kisaavat muutaman mutkan ajan ja muuten keskitytään ajamaan varovasti jonossa.
 

odetus

Well-known member
Liittynyt
18.10.2006
Viestit
1995
Oliko nyt niin, että toisessa harjoituksessa ei saa säätää autoa juurikaan?
 

BlackArrow

Well-known member
Liittynyt
18.7.2020
Viestit
736
Olis Hami voinut antaa vetoavut Valellekin, niin olisi voinut olla Mersun eturivi. Vain 2 kymmenystä nyt kuitenkin ilman tätä perässä.
Valtteria ei selvästikkään kiinnostanut imu nimittäin Ricciardo/Norris oli siinä edellä mutta vale hidasteli siinä ja jätti tilaa siihen eteen.
 

Razor

Well-known member
Liittynyt
12.10.2008
Viestit
1230
Valtteria ei selvästikkään kiinnostanut imu nimittäin Ricciardo/Norris oli siinä edellä mutta vale hidasteli siinä ja jätti tilaa siihen eteen.
Ehkä ihan fiksua oli jättää väliä, koska McLaren oli sen verran hidas ni ois voinu jäädä tulpaks eteen.
 

ikuinen kakkonen

Foorumin konkari
Liittynyt
5.11.2011
Viestit
1969
Sijainti
Vyborg
Kyllä tää Verstappenin ja Hamiltonin välinen taistelu tänään paalupaikasta lupaa hyvää huomisen sprintille ja sunnuntai kisaa varten. Kun molemmat haluavat päihittää toisensa kovasti.
Toivottavasti jatkossa nähtäisiin kaksikon välillä kunnon taisteluja kuten tänään, jotta ei menisi mestaruustaistelu tylsäksi kuten viime vuosina on tahtonut yleensä mennäkin.
 

Mickey

Well-known member
Liittynyt
22.3.2000
Viestit
8105
No nyt on saatu ensituntuma tähän formaattiin. Maxin etupää ei ole säädöissä. Miksi muuttivat sitä FP1:sen jälkeen?🤔
Yrittivät varmaan saada vielä lisää nopeutta? :unsure: Mitä säätöjä muuttivat? :unsure: Oliko se nyt, että auto aliohjautuu? :unsure:
 

Dieselmoottori

Well-known member
Liittynyt
25.4.2021
Viestit
4173
Sprinttikisan lähtöruudukko🏁🏎 saa nähdä, mitä tulee vielä muuttumaan itse GP:een. Kuka parantaa osakkeitaan sprintissä, kuka ei? Kenen osakkeet laskee? Jännityksellä seurataan kaikkien aikojen ekaa sprinttiä tänään.

E6cNAreX0AMOb8-.jpeg
 

markot

Well-known member
Liittynyt
20.5.2005
Viestit
4353
Red Bull kärsi aliohjautumisesta laskeneiden ratalämpöjen takia, eivät saaneet eturenkaita "hotspottiin".

Kärkikuskit oli muutenkin aivan rajalla renkaitten suorityskyvyn ulosmittaamisen suhteen kuten Hamilton 2. yrityksessä näimme, puristi liikaa alussa ja pito ei enää riittänyt radan lopussa. Ihan mielenkiintoinen aspekti normiviikonloppuun nähden, mutta kyllähän renkaitten pitäisi pystyä tarjoamaan 2-3 maksimikierrosta "lappu pohjassa" suorituskykynsä puolesta .

Jännä tietää onko asia ollut aina näin vai vasta Pirellin aikakautena koska ei tästä ole koskaan aiemmin näin paljoa puhuttu.
 
Viimeksi muokattu:

odetus

Well-known member
Liittynyt
18.10.2006
Viestit
1995
Red Bull aliohjautumisesta laskeneiden ratalämpöjen takia, eivät saaneet eturenkaita "hotspottiin".
Itsekin pohdin, että näinköhän aika-ajojen myöhäisellä ajankohdalla oli vaikutusta renkaiden toimivuuteen. Onneksi kisat ajetaan iltapäivällä ja lämpöä pitäisi riittää.
 
Ylös