Törni
Well-known member
- Liittynyt
- 5.11.2004
- Viestit
- 11306
Hamiltonin aisankannattaja ei lipeä mihinkään :alppu:Mutta jos onkin kuivaa niin Kovalaisen pitäisi livetä horisonttiin aika helposti.
Hamiltonin aisankannattaja ei lipeä mihinkään :alppu:Mutta jos onkin kuivaa niin Kovalaisen pitäisi livetä horisonttiin aika helposti.
Tietysti niin saattaa käydä, mutta pidän kyllä Heikin 'märkämonza2008'-iskukykye hivenen Vettaliä vahvempana. Toki kisassa voi tapahtua kaikkea, mutta mielestäni Heikki&McLaren oli aika-ajossa vahvin paketti, vaikkei se lopputuloksissa näkynytkään.Kyse oli märästä kelistä. Ja siinä Vettel on osoittanut olevansa aika kuningas. Paremmilla säädöillä ja kevyemmällä autolla (vaikkakin perusominaisuuksiltaan McLarenia hitaammalla) siihen on mahdollisuus. En siis väittänyt, että niin kävisi, mutta että saattaa käydä.
No Vettelille yleensä tuntuu sadekeli sopivan, mutta kyllä se eilen nähtiin, että Kovalaisellakin auto istui todella hyvin eilisellä runsaahkolla sateella. Ja Heikin menon pitäis vaan parantua kuivalla. Ja muut kovat nimet on kaukana takana. Puolimärkä sitten on asia erikseen, jos kisassa on sellaista voi tapahtua vaikka mitä, enkä pidä varmana, että heikki olis nopeudeltaan top-5 kuski. Ei voi olla varma ennenkuin näkee miten natsaa tällä autolla tällä radalla noilla säädöillä.Kisassa nimenomaan ei ole kyse yhdestä kierroksesta, joten hyvät sadekelin taidot nousevat aika-ajoa tärkeämpään rooliin, koska pitää ajaa hyvin kierros toisensa jälkeen. Tässä Vettel on mielestäni Kovalaista vahvempi, vaikkei Heikkikään missään tapauksessa huono sadekuski ole (esim. Japani 2007).
Eikös se mennyt eilen niin Q3:ssa, että Vettel ajoi nopeimman aikansa session alussa kun rata oli parhaimmillaan, ja Kovalainen tuli siihen 76 tuhannesosan päähän viimeisellä yrityksellä session lopussa, kun rata oli jo selvästi märempi?Q2:ssa ero oli peräti 6 tuhannesosaa Vettelin hyväksi, Q3:ssa 76 tuhannesosaa. Noissa olosuhteissa tuollaisista eroista ei voi kieltämättä päätellä yhtään mitään. Oletus Vettelin kevyempään autoon perustuukin enemmän miehen lausuntoon siitä, että jos on märkää, yritetään paalua.
Kimi oli 1,5 sekkaa Lewistä nopeampi samaan aikaan ja muistaakseni Massa taas 0,5 sekuntia räikköstä nopeampi.Onko jossain aikoja kuljettajien jokaiselta kierrokselta?
Lähinnä kiinnostaa, kumpi oli nopeampi täydessä sateessa, Kimi vai Lewis? Ajoiko kukaan muu Q2sen lopussa kierroksia Kimin ja Lewisin kanssa samaan aikaan, että onko ketään vertailukohtana samaan ajoajankohtaan, että ajoiko pojat vaan huonosti, vai oliko keli niin paljon huonompi?
Vettel ajoi nopeimman aikansa toisella aikakierroksella, Kovalainen, Webber, Bourdais ja Massa viimeisellään. Ei oikein kuulosta siltä, että olosuhteet olisivat olleet olennaisesti huonommat session lopussa.Eikös se mennyt eilen niin Q3:ssa, että Vettel ajoi nopeimman aikansa session alussa kun rata oli parhaimmillaan, ja Kovalainen tuli siihen 76 tuhannesosan päähän viimeisellä yrityksellä session lopussa, kun rata oli jo selvästi märempi?
Autot toki keveni session edetessä... ja renkaiden ja kelin kehittymisrä on vaikea arvioida... nopeimmat kierrokset tehtiin joko ensimäisellä tai viimeisellä vedolla.Vettel ajoi nopeimman aikansa toisella aikakierroksella, Kovalainen, Webber, Bourdais ja Massa viimeisellään. Ei oikein kuulosta siltä, että olosuhteet olisivat olleet olennaisesti huonommat session lopussa.