Italian GP:n ennakko

DFiaA

I told you so
Liittynyt
7.2.2001
Viestit
14430
Tulosruudussa Alonso kertoi haluavansa voittaa Monzassa. Tuskin sanoisi noin, ellei tietäisi nyt pystyvänsä siihen.
 

Pete

Well-known member
Liittynyt
28.11.1999
Viestit
1211
Sijainti
Oulu
DFiaA sanoi:
Eikä voittoja oteta, ellei kuski ole riittävän hyvä.
Eikä varsinkaan jos on 1B-sopimuksella tallissa. Ellei sitten 1A aja todella huonoa kisaa, kuten viime kisassa se yhden tallin suhari teki.
 

Observer

Well-known member
Liittynyt
23.10.2000
Viestit
14546
DFiaA sanoi:
Tulosruudussa Alonso kertoi haluavansa voittaa Monzassa. Tuskin sanoisi noin, ellei tietäisi nyt pystyvänsä siihen.
Ferrari ottaa helpon kaksoisvoiton jos eivät tee virheitä.
 

Janne A.

Well-known member
Liittynyt
13.2.2006
Viestit
541
Sijainti
Mäntsälä
Niinkuin postasin tuossa tuonne uutis-threadiin tuon urheilulehden jutskan, jonka mukaan Ferrarilta tulee sunnuntaina ulos pelkkä tiedote, kertoo se sen että Shumi ei ole vielä päättänyt uransa jatkosta.
Eikai historian legendaarisen kuski, 7x WORLDCHAMPION, lopeta uraansa ainakaan mihinkään paperipränttiin. Kyllä shumi itse on sitten paikalla kertomassa, kun kerrottavaa on...
 
Viimeksi muokattu:

HÖYNÄ

Well-known member
Liittynyt
10.8.2003
Viestit
774
Sijainti
Bunkerland
DFiaA sanoi:
Tulosruudussa Alonso kertoi haluavansa voittaa Monzassa. Tuskin sanoisi noin, ellei tietäisi nyt pystyvänsä siihen.
Olisiko Alonson pitänyt sanoa että en halua voittaa Monzassa.
 

DFiaA

I told you so
Liittynyt
7.2.2001
Viestit
14430
HÖYNÄ sanoi:
Olisiko Alonson pitänyt sanoa että en halua voittaa Monzassa.
Ei. Se vaan sanoo tyytyvänsä kakkossijaan, jos voittaminen näyttää vaikealta.
 

formulastara

Well-known member
Liittynyt
30.3.1999
Viestit
5691
Sijainti
hki finland
Tää on tätä:

Renault tavoittelee päätöskisoihin samanlaista voitokasta virettä, jolla aloitti kauden.

- Jäljellä on neljä kisaa, joissa voimme olla erittäin aggressiivisia, koska molemmat mestaruudet ovat voitettavissa - meidän täytyy tarttua tilaisuuteemme. Renault hankki suuren johdon kauden neljässä ensimmäisessä kisassa, ja vaikka tilanne on nyt paljon vaativampi, ei ole mitään syytä sille, ettemme voisi tehdä samaa uudestaan, Bell arvioi.

(MTV3-STT)


Tuota, oliskohan tuohon nyt vaikka yksi aika painava syy, jos ei Bell sitä itse tajua...

Ferrarin nykyvire?

Kiitos Tompan, tottakai :ahem:
 

sakuraba

Well-known member
Liittynyt
20.4.2003
Viestit
661
DFiaA sanoi:
Niin. Mutta kannattaa tietysti unohtaa, että mersulla moottoria on poksunut siinä toisessa kisassa. Ja ekassa kisassakin on ollut vikaa, mutta moottori on rempattu kuntoon.
No nyt kun ne myllyt kestää niin varikkotiimi panee parastaan, ettei voittoja tule, ens kaudella kaikki toimii paremmin ja Dennis kehuu kulmakarvaa maailman parhaimmaksi kuskiksi. Vahinko vaan, että Mäkin autossa ei ole lähellekään yhtä hyvää traction controllia kuin Rellussa.

Joo ja Räkä voittaa kisan, piste.
 

mariko

Well-known member
Liittynyt
13.4.2006
Viestit
985
sakuraba sanoi:
No nyt kun ne myllyt kestää niin varikkotiimi panee parastaan, ettei voittoja tule, ens kaudella kaikki toimii paremmin ja Dennis kehuu kulmakarvaa maailman parhaimmaksi kuskiksi. Vahinko vaan, että Mäkin autossa ei ole lähellekään yhtä hyvää traction controllia kuin Rellussa.

Joo ja Räkä voittaa kisan, piste.

-ehdotan että palataan aikaan jolloin "miehet" ajoivat kilpaa...slicksi renkaat,h-kaavio laatikko,kaikki hemmetin sutimisen estot,ohjaustehostimet yms.pois...ja eikun ratalle...katotaan kuka tyrkkää kympillä kun about 60 kiekkaa on tyrkätty täysillä:thumbup:
 

DFiaA

I told you so
Liittynyt
7.2.2001
Viestit
14430
Bobakki sanoi:
Tilanne on nyt vähän eri kuin silloin, kun Alonso on tuota hokenut. Schumi on kuitenkin aika lähellä.
Viikonloppuna se nähdään miten käy.
Bell: R26 re-optimised to win
Monday, 04, September, 2006, 12:41


Renault’s technical director Bob Bell is convinced his team is back to its best having absorbed the blow of losing the tuned mass damper system banned by the FIA in August.

While Michael Schumacher and Ferrari may have closed on Fernando Alonso and Renault in the respective drivers’ and constructors’ championships, Bell believes that the recent test at Monza, a new spec engine and aero tweaks have allowed the world champions to get back on track.

“It is a mathematical fact that the constructors' championship has closed up significantly during August,” said Bell.

“Clearly, the team suffered from the fact that the loss of the Tuned Mass Damper (TMD) coincided with the summer test ban.

“We have now had the chance to re-optimise the R26, and the events of the summer have made us hungrier to prove we can do the job.”

While Bell accepts that this weekend’s Italian Grand Prix is likely to play into the hands of Renault’s key rival Ferrari, he adds that the team is going all out to retain both championships.

“Monza is going to be a hard race, there's no doubt about it. We are in the heart of Ferrari territory…

“I think Monza will suit the strengths of their package, but last week's test was very close and there is no reason to believe our package is weaker than theirs.

“We have the special Monza aero items on the car, and a good engine upgrade for Fernando who will use a D-spec engine. I believe we are in strong shape.

“I think we have to be aiming to win both championships, in the knowledge that if we do our maximum to get the constructors, then that will bring the drivers' title with it,” he added.

“The drivers' championship has great public cachet, but the constructors' title means a huge amount to everybody involved with the team.

“There are developments for the car and engine in the pipeline until the very last race, and notably we will be bringing some ideas from next year's car out of the wind tunnel and onto the R26.”

Bell added that much still depends on the tyre war between Renault’s supplier Michelin and Ferrari partner Bridgestone.

“I certainly think that the advantage will swing back and forth according to who gets their tyre selection right, and who gets it wrong,” he said.

“Michelin are working flat out to develop new products and the results from testing were certainly promising.

“Our expectation is to see a very even situation between the two tyre manufacturers until the end of the year, and we hope that our partnership with Michelin can bring us a decisive advantage.

“Neither team can afford mistakes, or unreliability,” he continued.

“At this stage, a DNF would be fatal. But we also have to be resolute in our approach.

“Pressure can sometimes cause unusual responses, but at Renault we will be keeping our natural rhythm, our working processes and our conviction that going racing our way can bring success.”
 

Jaguri

Well-known member
Liittynyt
8.8.2006
Viestit
49
No hei siis tilannehan on nyt se, että jos Schumi häviää Fernandolle Monzan kiitoradalla, niin MM-vääntö on sitä myöten selvä. Schumi ei ota kolmessa kisassa kiinni yli 12 pinnan etumatkaa. Jos ja kun siellä vielä sataa sunnuntain kisassa, niin sehän on Alonson ja Micukan keli. Kaiken tän päälle kun vielä lisätään se, että Schummeli on lopettamassa, joka tarkoittaa, ettei mitään mielettömiä riskejä enää oteta niin MM-vääntö luisuu Alonsolle. Kiitti ja hyvästi, Schummeli!
 

Suomen Huippu

Sterna paradisaea
Liittynyt
14.6.2003
Viestit
2168
Hienoa säätä on tosiaan luvassa tänne viikonlopun ruskaretkille. Mutta Monzassa sen sijaan on sadetta luvassa kaikkein varmimmin (sanotaan nyt noin 60-70% varmuudella mutta sehän ei tarkoita sitä että sataa aika-ajojen aikaan) lauantaille ja pari pisaraa ehkä vielä sunnuntaille. Vielä ehtii kuitenkin ennusteet muuttua. Nyt koko F1-maailma pidättelee hengitystään seuratessaan sään kehittymistä päivä päivältä ja odottaessaan Ferrarin kuljettajajulkistusta!

Sekä Ferrarin että Renaultin ainoana tavoitteena Monzasta voi tietenkin olla vain kaksoisvoitto, koska taistelu valmistajien mestaruudesta on armotonta. Ferrarilla on pieni kotietu. Renaultin ainainen Alonson suosiminen Fisicon kustannuksella kostautunee karvaasti tässä taistelussa. Ferrarilla sentään pidetään molempien kuskien autoista huolta.
 

Reef

Den Här satserna
Liittynyt
22.1.2004
Viestit
845
Sijainti
Turku
DFiaA sanoi:
Tulosruudussa Alonso kertoi haluavansa voittaa Monzassa. Tuskin sanoisi noin, ellei tietäisi nyt pystyvänsä siihen.
olishan se holmo jossei kertois...

Kaikkihan siella sen kisan haluaa voittaa, eri asia sitten on kenella on mahiksia :confused:
 

roenick97

#97
Liittynyt
25.8.2005
Viestit
373
Sijainti
Scottsdale, Phoenix, AZ.
M.Shumi, Massa ja Alonso lienevät kolme nopeinta..
Tämänjälkeen Kimi, kenties Fici & Honda kuljettajat.

Hope so Shumi kaventaa riittävästi piste-eroa :)
 

formulastara

Well-known member
Liittynyt
30.3.1999
Viestit
5691
Sijainti
hki finland
Luulempa, ettei Kimi tule yltämään kovinkaan korkealle Monzassa. Paljaalla silmällä tyhmempikin huomaa, että esim. Williamsissa on pienempi ilmanvastus kuin Larenissa, kun siipikulmat ovat samat.

Itseasiassa näyttäisi siltä, että Williamsin ilmanvastus on kaikista pienin. Tällä kompensoidaan hyvin downforcen puutetta Monzassa. Williamsin vauhti pitäisi riittää suht-korkeallekin. Eri asia sitten kestääkö autot...
 

tsinivuo

Well-known member
Liittynyt
31.5.2004
Viestit
310
Sade kun tulee, niin saadaan taas hyväntekeväisyysarpajaiset käyntiin. :D
 
Ylös