Itsenäisyyspäivä 2006.

Status
Ei avoinna uusille viesteille.

Melinda

Sponsored by Sam
Sijainti
Melko kaukana
Ferrari 4ever sanoi:
Liiallinen militaristisuus ärsyttää aika-ajoin, Suomalaisuus on paljon enemmän kuin pelkkä rintamalla kuoleminen. Itsenäisyyspäivänä tulisi muistaa tasapuolisesti myös kulttuurimme ja yhteiskuntamme rakentajia. Tattista myös Leninille itsenäisyydestä.
Komppaan (nimim. "Puolet miespuolisista ystävistäni ovat sivareita").

Hyvää itsenäisyyspäivää silti kaikille täältäkin. :ahem: Vaikkapa sitten sen metson nimissä:

VR

Syytön ja sillä sipuli
Sijainti
U15
Sytytin just äsken sinivalkoiset kynttilät palamaan.

jupla

Well-known member
Sijainti
Kurjala
KnowHow sanoi:
Tuli tuosta laulujoutsenesta mieleen, että mun mielestä metso sopisi kansallislinnuksemme sitä paremmin. Laulujoutsenen kansallislintumaisia piirteitä on mielestäni vain ulkonäkö ja väritys sinistä vettä vasten. Metso sen sijaan elää metsässä, ei muuta, on erakko soidinaikaa lukuunottamatta ei pelkää eikä häiritse muuta linnustoa tai ketään. Aito suomalainen siis. :ahem:
Niin, laulujoutsenhan on vanhanaikaisesti pariuskollinen ja molemmat vanhemmat huolehtivat jälkikasvustaan. Metsokukot sen sijaan kerääntyvät porukassa pullistelemaan naaraiden eteen. Koppelot sitten valitsevat ihqimmat uroot, pikaiset parittelut ja ukkoa ei sen jälkeen näy. Selvää nykymenoa!

Olga

.
Sijainti
lakitukossa
Rusina sanoi:
Yksi veteraani päätti sitten suorittaa itsemurhan jäämällä tahalteen panssarivaunun alle Jyväskylässä..
Ylen teksti-tv kertoo asian näin
Iäkäs mieshenkilö on kuollut
ITSENÄISYYSPÄIVÄN PARAATISSA Jyväsky-
lässä kaaduttuaan panssariajoneuvon
alle. Poliisi tiedottaa tapauksesta
myöhemmin iltapäivällä.
Jotenkin tähän yhteyteen ei tuo edellä oleva Rusinan kommentti sovi (ainakaan minun mielestäni).

SuzZ

Mommy
Sijainti
Kajaani
Mitenköhän se Suomen itsenäisyys näkyy näin EU:n aikana.....? :nope:

Kaktus

Well-known member
Piirsin tämän 12-vuotiaana itsenäisyypäivänä tasan kymmenen vuotta sitten:

Hyvä Suomi! :thumbup:

Rusina

Lux Aeterna
Sijainti
Hyvinkää
Olga sanoi:
Ylen teksti-tv kertoo asian näin
Jotenkin tähän yhteyteen ei tuo edellä oleva Rusinan kommentti sovi (ainakaan minun mielestäni).
Videota kun katsoo, niin tuo iäkäs henkilö lähti juuri sillä hetkellä etenemään panssarivaunun eteen kun ei ajoneuvoa kuljettaneet voineet estää tuota allejäämistä.

Knoukka

Well-known member
Hieman oli oudon näköistä tuo veteraanin liikehdintä. Olisiko todella ollut itsemurha? Mutta ois Rusina ehkä voinut vähän kunnioittavamminkin asian ilmaista. Erittäin ikävä tapaus joka tapauksessa ja jos oli itsemurha niin vielä ikävämpi. Silloin tapaus tulkittaisiin helposti ja luultavasti oikein mielenilmaisuksi valtiovaltaa ja sitä miten se veteraaneja kohtelee kohtaan. Mene ja tiedä. Ikävä homma.

Matxi

81-04-05-07-08-14-15
Sijainti
toalet
Vähän sellaiselta tuo vaikuttaa mitä olen muutamalla forumilla lukenut. Tietoiselta teolta siis.

Dominic

Senior Member
Sijainti
Turku
Myös mun silmään näytti "liikehdintä" tarkoituksenhakuiselta...mutta varmasti asian varmaan tietävät silminnäkijät paikan päällä.

Miss Piggy

Schufosa
Olga sanoi:
Ei minustakaan. Buu!:thumbdown

Mutta näytti kyllä tosissaan siltä, että ois voinut ihan tahallaan mennä alle. :( Voi kauhee! Kaikkea sitä... :( Tosi typeriä kommentteja YouTuubissa... :mad: Musta tuossa ei ole mitään hauskaa. Niin paljo ovat nuo veteraanit ja lotat tehneet meidän eteen, että meillä on nyt itsenäinen, rauhallinen Suomi, että mitkään sanat ei riitä siitä kiitokseksi. Itse olen sotajuttuja kuunnellut lapsena. Mummoni oli Karjalan Kannakselta kotoisin, joutui evakkoon lähtemään kotoansa ja paljon näki ja koki sota-aikana sotasairaalassa työskennellään jne. On se kauhean kovaa aikaa ollut. Ja sitten vielä pula-aika päälle...:nope: Mahtavia, vahvoja ihmiä ovat nämä sankarit ja kyllä heitä meidän tulee muistaa kunnioittaa.

Rusina

Lux Aeterna
Sijainti
Hyvinkää
Jos oli veteraani, niin tässä saattaa olla pieni ironian poikanen. Eikös tuo tankki ollut Neuvostoliitto-valmisteinen. Mielestäni siinä olisi jotain ironista jos veteraani päättää yli 60 vuotta sodan päättymisen jälkeen päivänsä Neuvostoliitto-valmisteisen tankin telaketjun alle..

Rusina

Lux Aeterna
Sijainti
Hyvinkää
Miss Piggy sanoi:
Ei minustakaan. Buu!:thumbdown

Mutta näytti kyllä tosissaan siltä, että ois voinut ihan tahallaan mennä alle. :( Voi kauhee! Kaikkea sitä... :( Tosi typeriä kommentteja YouTuubissa... :mad: Musta tuossa ei ole mitään hauskaa. Niin paljo ovat nuo veteraanit ja lotat tehneet meidän eteen, että meillä on nyt itsenäinen, rauhallinen Suomi, että mitkään sanat ei riitä siitä kiitokseksi. Itse olen sotajuttuja kuunnellut lapsena. Mummoni oli Karjalan Kannakselta kotoisin, joutui evakkoon lähtemään kotoansa ja paljon näki ja koki sota-aikana sotasairaalassa työskennellään jne. On se kauhean kovaa aikaa ollut. Ja sitten vielä pula-aika päälle...:nope: Mahtavia, vahvoja ihmiä ovat nämä sankarit ja kyllä heitä meidän tulee muistaa kunnioittaa.
Ei riitä sääliä itsemurhan tekijöille, varsinkaan niille jotka tekevät sen erittäin 'sotkevalla' tavalla perheiden silmien edessä..

Miss Piggy

Schufosa
VR sanoi:
Sytytin just äsken sinivalkoiset kynttilät palamaan.
Eikös ne vasta kudelta illalla ihan oikeaoppisesti sytytetä? Ei siis sillä, että saapihan noita polttaa koska vaan, mutta näin muistelisin, että "virallisesti" kuudelta sytytettäis itsenäisyyspäivän kynttilät.:)

Status
Ei avoinna uusille viesteille.