Itsenäisyyspäivä 2006.

Status
Ei avoinna uusille viesteille.

Rusina

Lux Aeterna
Sijainti
Hyvinkää
Dominic sanoi:
Aika nihkeätä on mun mielestä lähtee perustelemaan miksi ei itse tee itsemurhaa, vahva ihminen kun on ja nostaa itsensä suosta, kun joku toinen on tehnyt - ja on vielä häpyä alkaa arvostelemaan.

:thumbdown
Miksi pitäisi olla tekopyhä?

SamiJ

Well-known member
Voi vaan kuvitella millaiset on tuntemukset tuon vaunun johtajalla ja kuljettajalla, vaikka tuossa ei kai mitään ollutkaan tehtävissä. :frown:

Knoukka

Well-known member
Rusina sanoi:
Miten niin? Senkö takia etten tunne sääliä kyseistä itsemurhan tekijää kohtaan, joka teki teon mikä ei ollut välttämätön, oli itsekäs ja mahdollisesti aiheutti traumoja monille
Myötätunto on eri asia kuin sääli. Sä et tiedä tuon veteraanin elämästä yhtään mitään. On voinut olla kymmeniä kivuliaita ja katkeria vuosia, työtä ja taistelua, menetetty nuoruus, uhrattu terveys ja mielenterveys.

Mun mielestä tollanen kova ja kylmä suhtautuminen ei kerro vahvuudesta vaan siitä että ei ole voimia tai uskallusta asettua toisen asemaan. Mutta onnea vaan tuolle itseriittoiselle tielle. Mulle tulee vaan tunne ettet tiedä mistä puhut, voin olla tässä väärässäkin ja ehkä purat vain pahaa oloasi.

Formulanomi

Seksikäs rumä kääpiö
Sijainti
Toisaalla
Soon muuten ittenäisyyspäivä. Ja tää on ittenäisyystoikki, ei mikään ittepäisyystoikki. ;)

ps. Ikävä toi Jyväshyvän tapaus, mutta jospa spekuloitais siitä muualla.

Bobakki

@f1hog
Sijainti
En oo mistään kotosin
SamiJ sanoi:
Voi vaan kuvitella millaiset on tuntemukset tuon vaunun johtajalla ja kuljettajalla, vaikka tuossa ei kai mitään ollutkaan tehtävissä. :frown:
Tämä tässä eniten suretti:( Muuten en kyllä tiedä, kuinka pitäisi suhtautua, kun ei tiedä taustoja. Ikävä tapahtuma joka tapauksessa.

Miss Piggy

Schufosa
toleranssisiipi sanoi:
Jospa sen pikku Petterin vanhemmat sitten miettisivät edes hetken aikaa, että miksi tuollaista tapahtui, ja voisko ehkä asialle tehdä jotain, ettei jatkossa tuollaista tapahtuisi.
Valitettavasti on hyvin usein niin, että itsemurhaa on mahdoton estää, sitä voi vain siirtää. Mun setäni päätti päivänsä aika käsittämättömästi kohta 4 vuotta sitten. Edelleen harva se kerta äidin kanssa puhelimessa mietitään tämän ihmisen ratkaisua. Se oli oikeasti aika itsekäs teko tosiaan. Mutta synkkä ihminen kun oli ei tapahtunutta voitu estää. Teki siis ratkaisunsa ollessaan sairaalahoidossa...:(

Miss Piggy

Schufosa
Bobakki sanoi:
Tämä tässä eniten suretti:( Muuten en kyllä tiedä, kuinka pitäisi suhtautua, kun ei tiedä taustoja. Ikävä tapahtuma joka tapauksessa.
Samaa mietin mäkin... Karmea itsenäisyyspäivä tuolle päälle ajaneelle kaverille tuli, vaikka eihän hän tilanteelle olis mitään voinut.

patriot

Foorumin senaattori
SuzZ sanoi:
Mitenköhän se Suomen itsenäisyys näkyy näin EU:n aikana.....? :nope:
Tämä yhteiskunta jossa nyt eletään on suoraa seurausta 60 vuoden takaisesta taistelusta.

Melinda

Sponsored by Sam
Sijainti
Melko kaukana
Miss Piggy sanoi:
Samaa mietin mäkin... Karmea itsenäisyyspäivä tuolle päälle ajaneelle kaverille tuli, vaikka eihän hän tilanteelle olis mitään voinut.
Kuin myös. Ajattelin itsekin päivällä mennä paraatia katsomaan, mutten onneksi lähtenyt, enpä olisi tuota halunnut nähdä. Jotkut lähteet viittaavat muuten edelleen sairaskohtaukseen.

Edit: jäätäviä nuo YouTuben kommentit. "Panssarivaunua ajoi kuulemma nainen".

Viimeksi muokattu:

toleranssisiipi

Langennut enkeli
Sijainti
SEKOS-marketin vihannesosasto
Miss Piggy sanoi:
Valitettavasti on hyvin usein niin, että itsemurhaa on mahdoton estää, sitä voi vain siirtää.
En mä sitä ihan noin tarkoittanutkaan, vaan vähän silleen laajemmin. Mut ei tästä tämän enempää, ku en kuitenkaan tiedä miten asiat kyseisessä tapauksessa olivat.

Matxi

81-04-05-07-08-14-15
Sijainti
toalet
Rusina sanoi:
Hah sanon minä! Itsekin ollut erittäin alhaalla joskus todella tuntunut, että joka puolelta puristaa eikä ihmiset ympärillä osanneet auttaa enkä välttämättä itse osannut hakea apua, mutta ei käynyt mielessäkään itsari vaan nostin itseni tuosta asemasta. Itsemurha on aina perusteeton ja itsekäs teko, mitä ei tee yhtään hyväksyttävämmäksi se, että sille tempulle löytyisi motiivi.
Joskus kannattaa tehdä itsekkäitäkin tekoja. Jos on vuositolkulla niellyt paskaa eikä näe muutosta eikä enää jaksa niin sitten hyvä niin. Jonku mielestä hyvä ratkaisu ja omalle kohdalleen paras.

Miss Piggy

Schufosa
toleranssisiipi sanoi:
En mä sitä ihan noin tarkoittanutkaan, vaan vähän silleen laajemmin. Mut ei tästä tämän enempää, ku en kuitenkaan tiedä miten asiat kyseisessä tapauksessa olivat.
Ymmärsin, että tarkoitit ihan yhteiskuntaa. ;) Otin vaan tämän yhden ihmisen kannalta esimerkkinä.

Rusina

Lux Aeterna
Sijainti
Hyvinkää
KnowHow sanoi:
Myötätunto on eri asia kuin sääli. Sä et tiedä tuon veteraanin elämästä yhtään mitään. On voinut olla kymmeniä kivuliaita ja katkeria vuosia, työtä ja taistelua, menetetty nuoruus, uhrattu terveys ja mielenterveys.

Mun mielestä tollanen kova ja kylmä suhtautuminen ei kerro vahvuudesta vaan siitä että ei ole voimia tai uskallusta asettua toisen asemaan. Mutta onnea vaan tuolle itseriittoiselle tielle. Mulle tulee vaan tunne ettet tiedä mistä puhut, voin olla tässä väärässäkin ja ehkä purat vain pahaa oloasi.
Edelleen sillä ei ole yhtään mitään väliä mikä on teon motiivi, se on edelleen ikävä itsekäs teko millä aiheutetaan traumoja ihmisiin jotka eivät sitä ansaitse.

..enkä minä etkä sinä sure varmaan jokaista kuolemantapausta vaikka saamme niistä tietää. Jokainen valitsee kukin millä tavalla mitkä tapaukset herättävät sääliä.

Viimeksi muokattu:

Rusina

Lux Aeterna
Sijainti
Hyvinkää
Matxi sanoi:
Joskus kannattaa tehdä itsekkäitäkin tekoja. Jos on vuositolkulla niellyt paskaa eikä näe muutosta eikä enää jaksa niin sitten hyvä niin. Jonku mielestä hyvä ratkaisu ja omalle kohdalleen paras.
Ehkä, mutta ei tuollaista tapausta tarvitse sääliä. Lähinnä niitä joille tuosta aiheutuu surua

Rusina

Lux Aeterna
Sijainti
Hyvinkää
Bobakki sanoi:
Itseä mietitytti juuri tuo + ne ihmiset jotka näkivät tuon tapahtuman + mahdolliset omaiset

Rusina

Lux Aeterna
Sijainti
Hyvinkää
toleranssisiipi sanoi:
Itseppä yritit itseäsi nostaa tuon kuolleen henkilön tasolle (ja ylikin) omiin murheisiisi vetoamalla.
Ei, minulla on omakohtaista kokemusta tuolla alhaalla olemisesta ei muuta. Jos olisin vastaavan tyylistä tehnyt niin ei olisi pitänyt tulla mitään sääliä teon puolesta.

Sam

Muumipappa
Sijainti
Muumilaakso
Kyllä on vielä Rusinalla paljon oppimista elämästä :nope:
Tuli ihan "heidin" jutut mieleen :thumbdown

Sam

Muumipappa
Sijainti
Muumilaakso
Tuli vielä mieleen, että mitenköhän Rusina näin täydellisenä vanhempana (viitaten aiempiin kommentteihin) kertoo lapsilleen (tai tuleville sellaisille) hankalia asioita. :rolleyes:

On kyllä poikkeuksellisen mustavalkoisia näkemyksiä täällä :thumbdown

Status
Ei avoinna uusille viesteille.