No emmä oikeestaan tiedä (KR kopirait...). Ihmettelen vain, miksi Villeneuve on aina se, joka saa kritiikin aina osakseen. Häkkistä ylistetään, vaikkei mitään takuita ole siitä, miten häneltä olisi homma hoitunut sen paremmin. Melko lailla ylivertaisella kalustolla Häkkinenkin tilastonsa keräsi - ja paljon pidemmällä kokemuksella. Eipä mies silti kovin häikäiseviä enää viiimeisellä kaudellaan esittäny.
En nyt todellakaan anna mitään kehuja tosta Japanin suorituksesta, mutta valmistautuminen oli edelleen toivotonta. Kisa Kiinassa, säädöt jo sielläkin metsässä, sen jälkeen Japaniin, jossa ei ensimmäistäkään kierrosta kuivalla, että säätöjä olisi saanut edes sinnepäin. Sittenkin aika kunnioitettava suoritus aika-ajoissa. Kisa meni täysin käsille. Näkihän Rellun ajettavuuden jopa TV-ruudusta katsomalla. Märälle säädetyllä autolla ei ole ennenkään menestystä kuivalla saatu. Sen lisäksi Villeneuve tunnusti reilusti väsähtäneensä, mikä nyt tietysti ei ole mairittelevaa, mutta korjattavissa.
Oli tietysti äärimmäisen peeloa olla testaamatta Kiinan ja Japanin välissä, mutta syynä olivat kuulemma viisumiongelmat. Nyt on testiä luvassa ennen viimeistä kisaa. Mikäli valmistautumine siihen menee hyvin eikä tulosta edelleenkään tule, sitten voidaan olla jo huolissaan. Ja mikäli Massa kyykyttää miehen ensi kaudella, olen valmis myöntämään tappioni. Ennemmin en. Olen seurtannut miehen uraa Amerikanvuosista saakka, ihan kisa kisalta perustellummin kuin vain lopputuloksiin vedoten, joten uskoisin pohjalla olevan jonkinlaista pienoista näkemystä viimeaikaisen menestyksen syistä.
Tietysti riipii ihan helvetisti nähdä homman menevän noin, mutta minkä kumman takia niinkin korkealle rankatut kaverit kuin Trulli ja Villeneuve eivät pärjää enää Rellulla? Alonsokaan ei ole tehnyt mitään huiman mairittelevaa jälkeä viimeisissä kisoissa. Sitä paitsi mullehan aivan sama, mitä mieltä kansa keskimäärin on Villeneuvesta. Mulla on oma näkemykseni, se riittää. Kiva on toki, että on muutama muukin, joilla on samansuuntaista mielikuvaa.