Jääkiekon MM 2007, Moskova, otteluidenseuranta-, keskustelu-, ja spekulaatio tojck.

Black Leopard

Pantera negra
Sijainti
Läntinen Suomi
Formulanomi sanoi:
Niin lähdenkin siitä, että nyt kun Suomi sai pois suurimman peikon eli puolivälierässä häviämisen ja todella penkin alle mennen turnauksen sillä on paremmat mahdollisuudet pelata omalla tasollaan. Ruotsi ottelu oli kenties puolustuspään pelaamisen osalta jo lähellä maksimia, mutta siinä pelissä hyökkäyspeli (lähinnä maalinteko) epäonnistui täydellisesti. Tässä ottelussa puolustuspäässä tehtiin isoimmat virheet, mutta hyökkäyksessä jäi vähän parannettavaa. (olkoonkin, että teoriassa neljä tehtyä maalia pitäisi riittää voittoon) Uskon, että jälkimmäiseen ei auta muu kuin tietyt ketjuvaihdokset.
Aivan. Jos toimii hyökkäys, vuotaa puolustus. Ja taas toisin päin....
Nyt on aika saada toimimaan molemmat. Neljän maalin PITÄÄ riittää voittoon ;)

Toi "mestaruus ainoa tavoite" on vähän samanlaista jargonia mistä tuli puhe SM-liigan yhteydessä. Realistisesti ajatellen. Tämä joukkue tähän astisen perusteella on kolmanneksi paras joukkue. Sekä Venäjän, että mahdollisesti Kanadan voittaminen on mahdollista, vain jos onnistutaan vähintään 107%:sti. Ainakin minulle tämän Usa-pelin voittaminen, vaikkakin rimaa hipoen, antoi toiveita siitä että siellä Suomi-poikien päässä naksaihtaisi jotkut palaset kohdalleen eikä enää alisuorittaisi...

Ruotsi olisi sitten Kanadaa ja Venäjää verrattuna astetta helpompi vastus teoriassa. Tosin vain teoriassa sillä Ruotsi on ruotti. :(
Tähän asti kolmanneksi, jatkossa kaikki on mahdollista. Yhden pelin ratkaistessa kaiken, mikään joukkue ei ole varma mestari tai edes finalisti. Toivon että henk.koht toive viimeinkin toteutuisi ja finaalissa kohtaisi kaksi suosikkia: Suomi ja Kanada. Ei taatusti olisi tylsää seurattavaa.

Tällä hetkellä tuntuisi realistisimmalta vaihtoehdolla, että Suomi-Ruotsi kohtaa pronssiottelussa. Jos näin ei käy palaset ovat loksahtaneet jollain kumman tavalla kohdalleen. :thumbup: Ja toivossa on hyvä elää..sitä tuli nyt pätkän verran.
Hopeaa ja pronssia on männä vuosilta tilillä jo enemmän kuin tarpeeksi. Nyt on aika ryhtyä huuhtomaan tosissaan kultaa :thumbup: :ahem:

Kun kerran laukasee, niin siinä pitää olla tappamisen meininki

jäämies

Well-known member
Huhhuh, olihan tiukka peli. Suomen joukkue oli erittäin hermostunut, mutta onnekas voitto pitää toiveet yllä. Venäjää vastaan tällaisella pelillä tarvitaan pientä ihmettä, mutta tälläisissa paras yhdestä sarjoissa altavastaaja voi yllättää. Toivotaan että Nummelin voisi jatkaa pelejä, elintärkeä pelaaja varsinkin yv:ssä.
Ihmetyttää tämä Koistisen passisekoilu, näin Westerlund eilen illalla:

Mikäli Nummelinin pelit päättyvät, leimataan Ville Koistisen kisapassi.

- Meillä on kaksi pelaajaa leimaamatta ja yhden pelaajan voimme vielä leimata. Antti Pihlström on edelleen mielenkiintoinen pelaaja ja olisi mukava häntä käyttää. Mikäli Nummelin ei enää pysty pelaamaan, nostetaan Ville Koistinen kokoonpanoon, Westerlund lopetti.

YLE

Jacques

KKWCS:n Mietaa
Sijainti
Helsinki
Nummelin on rampanakin parempi kuin A-P Berg. Korvaisin siis nimenomaan Bergin Koistisella.

Vice

Reality bites
Taas tuli selväksi että Mertaranta on paras selostaja koskaan :thumbup: Anyway, Westerlundin pelaajapassiviivyttelyt tuntuvat jokseenkin naurettavilta. Mitä ne oikein odottaa siellä?
Joka tapauksessa, SURKEAA puolustusta lukuun ottamatta miltei kaikki muu Suomelta toimiikin melko hyvin. Tulee ihan Slovakia mieleen...

Jacques sanoi:
Nummelin on rampanakin parempi kuin A-P Berg. Korvaisin siis nimenomaan Bergin Koistisella.
Mutta jos Berg potkittaisiin ulos, kuka Suomella silloin olisi jäähyaitiossa koko ajan? (J.Ruutua ei lasketa) :alppu:

Viimeksi muokattu:

Miss Piggy

Schufosa
Venäjän kaatoon juu...

Se on sitten edessä Venäjä-Kanada -finaali ja pronssipelissä kohtaa Suomi ja Ruotsi. Tämä on mun veikkaus. (Toivottavasti kuitenki olen väärässä siinä, että Suomi ei hoitele Venäjää, mutta en jaksa siihen jotensakin uskoa oikein...)

Formulanomi

Seksikäs rumä kääpiö
Sijainti
Toisaalla
Miss Piggy sanoi:
Venäjän kaatoon juu...

Se on sitten edessä Venäjä-Kanada -finaali ja pronssipelissä kohtaa Suomi ja Ruotsi. Tämä on mun veikkaus. (Toivottavasti kuitenki olen väärässä siinä, että Suomi ei hoitele Venäjää, mutta en jaksa siihen jotensakin uskoa oikein...)
Hyvä veikkaus. Vielä kun tekisi saman veikkauksen niin päin, että Suomi voiskin voittaa...myöhemmin voisi sitten elvistellä "Mitä mä sanoin"...;)

Balthazar

Luonnollisesti.
Sijainti
Boogie Street
Onkos Kanada jäänyt koskaan mm-kisoissa hopealle, jos on selviytynyt finaaliin? 1994 olympialaisissa niin kävi, mutta mites mm-kisoissa?

burb

.
Mr Natural sanoi:
Onkos Kanada jäänyt koskaan mm-kisoissa hopealle, jos on selviytynyt finaaliin? 1994 olympialaisissa niin kävi, mutta mites mm-kisoissa?
MM-kisoissa Kanada on näemmä ottanut hopeaa vuosina 1933, 1936, 1949, 1954, 1960, 1962, 1985, 1989, 1991, 1996 ja 2005.
En tiedä mistä asti noita finaaliotteluita on MM-kisoissa ollut, mutta olisko joskus n. 1990 alkaen...?

Balthazar

Luonnollisesti.
Sijainti
Boogie Street
burb sanoi:
MM-kisoissa Kanada on näemmä ottanut hopeaa vuosina 1933, 1936, 1949, 1954, 1960, 1962, 1985, 1989, 1991, 1996 ja 2005.
En tiedä mistä asti noita finaaliotteluita on MM-kisoissa ollut, mutta olisko joskus n. 1990 alkaen...?
Ok. Näköjään viimeksi toissa vuonna. :eek:

belated

Well-known member
Sijainti
Αθήνα
Voi voi. Nummelinia olisi tarvittu. Menee homma turhan hankalaksi. "Onneksi" Venäjältäkin on heidän paras pelaaja poissa ottelusta ja Ovetshkinilla alkaa olemaan hermot kireellä neloskentässä.

öö ruz

Speed for ever
Viulunsoittajan pojan menetys oli iso menetys. Toki kun matsit ovat menneet niin ja näin niin nyt sitä suuremmalla syyllä ryssiä vastaan ei ole mitään hävittävää. Antaa palaa!

Olga

.
Sijainti
lakitukossa
Urheilukanavalla USA-Suomi uusintana. Eilen jouduin kuuntelemaan alkupelin salaa kännyradiosta, kun olin muussa pakollisessa 'menossa'. Onhan tuo mukava nähdä vieläkin.

burb

.
Olga sanoi:
Urheilukanavalla USA-Suomi uusintana. Eilen jouduin kuuntelemaan alkupelin salaa kännyradiosta, kun olin muussa pakollisessa 'menossa'. Onhan tuo mukava nähdä vieläkin.
Kiitos kun huomautit.
Näinpä ansiostasi rankkarikisankin kun en silloin livenä viitsinyt katsoa kun olin varma että suomalaiset nolaavat itsensä. Olin törkeästi väärässä. :thumbfh: :thumbup: