Jääkiekon Saksan MM-kisat (7.5.-23.5.2010): Suomen joukkue

Trullinkaasu

Well-known member
Liittynyt
17.6.2007
Viestit
9312
Vancouverin soppa on nyt syöty jälkiruokineen ja on aika kääntää katse kohti tulevaa ja laittaa uutta soppaa kehitteille.

Kuten kaikki varmasti muistamme, Vancouverin soppa ei ollut makuelämys – se oli laimea, löyhä ja ”wannabetulinen” keitos. Kukaan ei oikein tuntunut tietävän, mikä sen resepti oli ja miten sitä valmistetaan. Jälkimaku oli lievästi sanottuna karsea.

Seuraava etappi on Rädyn feiforiitti Saksa.

-----

Itse kasaisin seuraavanlaisen hyökkäysnipun:

T.Ruutu-M.Koivu-J.Jokinen
JMA-Lehterä-Hentunen
Hagman-N.Kapanen-Granlund
Pihlström-Komarov-Petrell/Kähkönen

Tuo olisi ihan freesin ja raikkaan oloinen ryhmä, jota meikäläinen katselisi positiivisella mielellä. Hytöset, immoset, santalat ja peltoset saa nyt riittää, tuuletetaan nyt niitä ikkunoita kunnolla. Ja ei tuo nippu miltään kykynemättömältäkään vaikuta, joten tämäntyylistä kehin Jukka.

-----

Pakkikalusto:

Pitkänen-Jokela
Väänänen-Vatanen
Niskala-Kukkonen

Ei kannata pelästyä nimeä Vatanen, sillä kaveri on yhtä rokkenrollia luistimilla. Väänänen latoo äijää seinälle ja pitää pesän puhtaana Samin ollessa hyökkäyksen kärkenä. Väänäsen kunnosta ei ole kyllä hajua, joten siinä pieni kyssäri.

-----

Molareista. Jos Boston tippuu, Leijonat osuu kultasuoneen. Tuukka Rask olisi näin ollen vapaata riistaa. Kipperin voi pyyhkiä laskuista pois, koska mies ei tule. Bäckström propaply käytettävissä, Vehanen Euroopasta.

-----

Pelillisesti ja yleisestikin valmennusjohto haluaa varmasti pysyvän ja raikkaan kasvojenpesun, sen verran sekalaista mättöä oli Vancouverissa. Mihin pitäisi sitten kiinnittää erityishuomiota? No, ainakin Juti soittelee pressiaitiossa huuliharppua. :D

Tässä toikissa pohdimme, arvuuttelemme ja spekuloimme Leijonien Saksan joukkuetta. Hana on avattu.
 

Trullinkaasu

Well-known member
Liittynyt
17.6.2007
Viestit
9312
Höpö höpö. Erittäin käyttökelpoinen pakki MM-tasolla.
Sisältää kuitenkin riskinsä. Haluaa ottaa isoa roolia ja ei pieneen tyydy. Kuitenkin Pitkänen ja Niskala tuovat kiekkotaituruutta jo joukkueeseen. Tosin, oli ikävä katsoa, kuinka Jalonen tuhosi Pitkäsen pelifilosofian Vancouverissa. Pitkänen olisi pitänyt nähdä mahdollisuutena, eikä riskinä. Jalonen ei muuta tehnyt kuin kuiski RD:n kanssa.
 

|EdU|

Scuderia Ferrari
Liittynyt
23.12.2008
Viestit
1927
Sijainti
Järvenpää
Itse jättäisin Kukkosen pois joukkueesta, sillä Vancouverissa mies oli todella usein pahoissa vaikeuksissa, kun täytyi pitää kiekkoa puolustuspäässä.
 

Trullinkaasu

Well-known member
Liittynyt
17.6.2007
Viestit
9312
Itse jättäisin Kukkosen pois joukkueesta, sillä Vancouverissa mies oli todella usein pahoissa vaikeuksissa, kun täytyi pitää kiekkoa puolustuspäässä.
Tason heikentyessä lymppialaisista Kukkonen täyttää ruutunsa siivoojana hyvin.
 

Jacques

KKWCS:n Mietaa
Liittynyt
15.10.1999
Viestit
37045
Sijainti
Helsinki
Itse jättäisin Kukkosen pois joukkueesta, sillä Vancouverissa mies oli todella usein pahoissa vaikeuksissa, kun täytyi pitää kiekkoa puolustuspäässä.
Olen samaa mieltä. En ole ikinä ymmärtänyt miksi Kukkonen on valittu joukkueeseen niin monta kertaa. Jokaisissa kisoissa sitä Kukkosta on sitten saanut kirota.
 

Dev

Well-known member
Liittynyt
28.2.2007
Viestit
4020
Mikä mahtaa olla Topi Jaakolan tilanne? Kärsi muistaakseni veritulpasta alkukaudesta. Siinä olisi kuitenkin hyvä mies tuohon Kukkosen paikalle, sillä itsekkään en enää miestä halua leijonapaidassa nähdä. Jaakola on yksi euroopan parhaimpia suomalaisia peruspakkeja ja viime MM-kisoissa hoiti kyllä ihan mukiin menevästi oman roolinsa.
 

Mosse

Skidmark
Liittynyt
5.3.1999
Viestit
104235
Sijainti
On earth
Taitaa tulla paljon kieltäytymisiä mm-pestistä. Jos Canesista ja Wildistä saa 2 pelaajaa, niin hyvä.

Mitä olen huhuja kuullut, niin Jaakolan ongelmat on kypärän sisällä.

Pakkiosastolle tarjoan Lajusen ja Jalasvaaran.
 

Trullinkaasu

Well-known member
Liittynyt
17.6.2007
Viestit
9312
Jyrki Välivaara tuli mieleen potentiaalisena ehdokkaana, pelaa isoja minuutteja JYPissä. Osaa sekä puolustaa että hyökätä hyvin. Kukkosen jättäminen olisi ehkäpä sinänsä fiksua, koska saattaa Lassella olla melkoisia traumoja Vancouverista.
 

Dev

Well-known member
Liittynyt
28.2.2007
Viestit
4020
Mitä olen huhuja kuullut, niin Jaakolan ongelmat on kypärän sisällä.
Missäs tällasia huhuja? Pahasta veritulpasta ne ainakin uutisoi sen kärsivän, tosin ilmeisesti se on nyt hoidettu. Mulla ei ole kyllä hajuakaan missä päin ruotsia pelaa tällä hetkellä ja pelaako ollenkaan. Mietiskelin vaan, kun viime kisoissa oli ihan ok.

Ja jos lähdetään tolle linjalle, niin mä ehdotan Joni Haverista kisoihin!

http://www.sm-liiga.fi/media/portraits/2009/hifk/haverinen-joni.jpg

Vastustajat kusee housuihinsa, kun tulee tollanen röllipeikko vastaan. :ahem:
 

Mosse

Skidmark
Liittynyt
5.3.1999
Viestit
104235
Sijainti
On earth
Missäs tällasia huhuja? Pahasta veritulpasta ne ainakin uutisoi sen kärsivän, tosin ilmeisesti se on nyt hoidettu. Mulla ei ole kyllä hajuakaan missä päin ruotsia pelaa tällä hetkellä ja pelaako ollenkaan. Mietiskelin vaan, kun viime kisoissa oli ihan ok.
Taisin kuuleppa nytten sekoittaa kaksi kärppä-lähtöistä pakkia keskenään. Anteeksi. Huhu siis ei liittynyt lain Topiin vaan erääseen toiseen.:thumbfh::jaska::nope:
 

tonza

Member
Liittynyt
11.4.2010
Viestit
13
Suomen joukkue:

Bäckström, Minnesota
Lehtonen, Dallas
Vehanen, Kazan
----------------------
Pitkänen, Carolina
Kukkonen, Omsk
Niskala, Frölunda
Pikkarainen, Modo
Nummelin, Lugano
Mäenpää, HPK
Vatanen, JYP
----------------------
Jokinen, Carolina
Koivu, Minnesota
Leino, Philadelphia
Hagman, Calgary
Kapanen, Kazan
Miettinen, Minnesota
Bergenheim, NY Islanders
Immonen, Kazan
Hyvönen, Kazan
Komarov, Dynamo Moskova
Lehterä, Tappara
Aaltonen, Pelicans

Joukkue siltä pohjalta että Philadelphia tippuu ja Pitkänen toipuu.
Koistisen ja T.Ruudun voi unohtaa, sillä ovat loukkaantuneina.
Peltonen, Hentunen, Jokela, Väänänen, T Koivisto, Lehtonen (Kärpät) ja Seikola ovat ilmoittaneet etteivät tule.

Varapelaajia joukkueeseen:
Niittymäki, Tampa Bay
------------------------
Puistola, HV71
Niinimaa, HV71
------------------------
Somervuori, Brynäs
Kallio, Frölunda
Kapanen, KalPa
Lehtonen, Boston (AHL)
Salmelainen, Servette

Ja tässä vielä MM-leirin pelaajat
Säteri
Tarkki I
--------------
Hietanen
Jalvanti
Kukkonen
Kuukka
Lajunen V
Nummelin
Pikkarainen
Tuominen
Niskala*
Jaakola*
-----------------
Aaltonen
Enlund
Hahl
Huhtala
Komarov
Kontiola
Koskiranta J
Lehterä
Lucenius
Rask J
Rinkinen
Tukonen
Santala*

*Mukana vasta 2. Leiriviikolla
 

tonza

Member
Liittynyt
11.4.2010
Viestit
13
Höpö höpö. Erittäin käyttökelpoinen pakki MM-tasolla.
Nummelin on vieläkin loistava puolustaja, häntä tarvitaan kisoissa kun NHL-pakkeja ei ole kuin Pitkänen jos tulee. Timonen ei luultavasti tule.
 

Jacques

KKWCS:n Mietaa
Liittynyt
15.10.1999
Viestit
37045
Sijainti
Helsinki
Mitäs vikaa Kukkosessa on? Kovan luokan pakki MM-mittelöissä.

Vai puhuuko tässä olympialaiset katsonut, joka ei osaa erottaa olympialaisten ja MM-kisojen tasoeroa?
Kukkonen on ollut monissa arvokisoissa mukana, ja joka kerta hän on mokaillut kaikkein eniten. Olen mä jääkiekon arvoturnauksia seurannut 90-luvun alusta lähtien, joten kyllä mä nyt suurin piirtein sen tasoeron tiedän.. Liigasarjoja en seuraa, joten voihan olla, että Kukkonen pärjää liigoissa hyvin.. Sen takia sitten pääsee aina arvokisoihin vastustajan kuudenneksi kenttäpelaajaksi. :thumbfh:
 

Tsuhna

Absent Member
Liittynyt
2.11.1999
Viestit
18746
Sijainti
Toisaalla
Joop. Siintä Niinihameesta kun viimenään päästiin eroon niin nyt sitten saa joka kisoissa sydän kurkussa pelätä tämän herran haahuilua. Aina pitää näköjään olla yks hasardipakki tössimässä naapurille avopaikkoja.. :thumbfh:
 
Ylös