Jääkiekon Saksan MM-kisat (7.5.-23.5.2010): Suomen joukkue

Dev

Well-known member
Liittynyt
28.2.2007
Viestit
4020
Ihan turha se on valittaa noista Granlundista ja Hartikaisesta. Kumpikin pelasi ihan ok EHT pelit, mutta se ei valitettavasti vielä riitä. Vuoden tai kahden päästä viilettävät satavarmasti mukana.

Mä olen ensimmäistä kertaa Jukka Jalosen maajoukkuepestin aikana todella tyytyväinen tähän sakkiin, jonka mies valitsi. Nyt on nuoria jengissä ja ennen kaikkea sellanen porukka jolla on valtava halu näyttää. Todella tyytyväinen myös siihen, että Osala napattiin mukaan.

Kukkonen hyvä MM-tason pakki? Eihän se pysynyt edes noissa EHT peleissä pelin sisällä mukana.
 

Timmyh

Formuloita vuodesta -98..
Liittynyt
23.2.2009
Viestit
2933
Sijainti
Tampere
Kukkonen hyvä MM-tason pakki? Eihän se pysynyt edes noissa EHT peleissä pelin sisällä mukana.
Mun mielestä osaa hoitaa sen oman pienen roolinsa hyvin. Suomesta ei vaan tarvittavan paljon ole parempia pakkeja.

Olympiatasolla ei pärjännyt, mutta mm-tasolla kuuluu ehdottomasti joukkueeseen.
 

Hookah

Elämäntapaintiaani
Liittynyt
24.6.2008
Viestit
4447
Ihan turha se on valittaa noista Granlundista ja Hartikaisesta. Kumpikin pelasi ihan ok EHT pelit, mutta se ei valitettavasti vielä riitä. Vuoden tai kahden päästä viilettävät satavarmasti mukana.
Sama, ihan turha laittaa miestä itseänsä telomaan sinne tanskojen ja saksojen tarjoamaan mailaviidakkoon. En tiedä, olisiko ollut MM-tasoa, se kun riippuu niin paljon itse MM-kisavuodesta. Joskus siellä on pärjännyt joku Timo Jutila, toisena vuonna itse Selänne on jätetty varjoon.

Muuten koko joukkue on - kuten keväthöntsyille kuuluukin - varsinainen kevytversion kevytversio olympialätkästä. Peliformaattille vielä sen verran kritiikkiä, että onpahan taas täyttä paskaa vääntää tuo välisarja. Jokaisessa lohkossa on kuitenkin ne kaksi vakiojatkajaa ja kolmantena riippakivenä välisarjaan raahautuva joutuu heti alussa takaa-ajajaksi kun alkulohkon pisteet otetaan sinne mukaan.
 

Trullinkaasu

Well-known member
Liittynyt
17.6.2007
Viestit
9312
Ihan raikas ryhmä kasassa. Puolustuksen suuri antifyysisyys kyllä pelottaa niin, ettei meinaa hengitys-tsydeemit toimia kunnolla. Lasse Kuukkelin otteita tulen kyllä seuraamaan tarkasti, kuten kyllä muidenkin, sillä nyt on kasassa todella mielenkiintoinen ryhmä.

Toivon mukaan Osala on skautattu maajoukkueen toimesta hyvin. Vai onko otettu AHL:stä huvin vuoksi sika säkissä? Tämä skouttipuoli kun on vähän hämäränpeitossa. Arpovatko vain laiskuudenhaluisina nimiä? Team Kummolan orkesterin toimenpiteistä ei voi koskaan tietää.

Operaatio Kohti Kultaa voi alkaa... PAM!!!
 

ToXiCiTy

I am fabulous!
Liittynyt
20.4.2008
Viestit
16731
Sijainti
Järvenpää
Ainoat pelaajat jotka mua vituttaa tuossa jengissä on Pihlström ja Kukkonen.Missä maalintekijät?
 

Mehe Rienarsuo

Lupaavin tulokas
Liittynyt
9.3.1999
Viestit
20163
Sijainti
Konnektikuti
Hyvät valinnat mahdollisista. Ei mutisemista.

Odotan paljon Suomen todennäköiseltä kolmoselta. Osala-Lehterä-Korpikoski on paperilla noihin kisoihin ja rooliinsa todella mielenkiintoinen vitja.

Mielenkiintoista myös nähdä kuka vetää ykkössentterinä, kun kisat päättyy. Tarjokkaita on.
 

Tsuhna

Absent Member
Liittynyt
2.11.1999
Viestit
18746
Sijainti
Toisaalla
Pakistosta tietysti uupuu kokoa ja rumuutta, mutta niinhän se on aina. Muuten näyttää näihin pippaloihin kohtuu kykenevältä porukalta, mitä nyt jo tässä vaiheessa sydän kurkussa Kukkosen hasardeja odottaa... :eek:
 

Bobakki

@f1hog
Liittynyt
29.6.2000
Viestit
19758
Sijainti
En oo mistään kotosin
Hahl ja Santala:nope:. Hytönen on ihan hyvä 4. ketjun sentteri. Rinnalle Komarov ja Pihlström. Muita noita kahta mä ihmettelen SUURESTI.
Hahl on vähintään yhtä hyvä nelosketjun sentteri kuin Hytönen, JP ehkä aavistuksen monikäyttöisempi. Toisen olisi hyvin voinut jättää pois (ihan sama kumman) ja samoin tosiaan Santalan. Granlundin uupumiselle listasta on ihan vahvat perusteet, mutta Hartikaisen jäämistä ulos Santalan ja Hahlin kustannuksella (molempia kuitenkin ollaan tyrkkäämässä laitaan nyt) en EHT-pelien perusteella sulata.
 

tonza

Member
Liittynyt
11.4.2010
Viestit
13
suomi on kova alivoimalla. Pihlström ja Korpikoski. Ja tulosta tulee!!

mutta itse tekisin tällaiset ketjut:
1. Jokinen-Immonen-Miettinen
2. Aaltonen-Kontiola-Korpikoski
3. Osala-Lehterä-Kapanen
4. Komarov-Santala-Pihlström

Pakit:
1. Nummelin-Kukkonen
2. Niskala-Vatanen
3. Mäenpää-Hietanen/Puistola

Ja tietysti Filppulaa mukaan vaan jos Detroit tippuu.

Mutta miks kukaan ei haluu Santalaa joukkueeseen? ehkä on jo "häsbiin" mutta musta ainakin sveitsissä 47 peliä 48 pistettä on ihan hyvä.
 

lfb

Flavio
Liittynyt
8.2.2004
Viestit
9965
Sijainti
Helsinki
Ihan hyvä jengi on kasassa :ahem: Puolustavia pakkeja minäkin kaipaisin, toisaalta kyllä Kukkonen noissa kisoissa pärjää siinä roolissa.
 

vmjs

Well-known member
Liittynyt
9.7.2003
Viestit
903
Ihan hyvä jengi on kasassa :ahem: Puolustavia pakkeja minäkin kaipaisin, toisaalta kyllä Kukkonen noissa kisoissa pärjää siinä roolissa.
Ihan ok joukkue kasas, pari harmittavaa poisjääntiä, mutta niille ei voi mitään. Kyllä sitä aina jaksaa näitäkin kisoja jännittää, vaikka se hienoin jääkiekkoturnaus onkin jo pelattu.

Toivottavasti on kenttämestari höylännyt viivat Lasselle tarpeeksi mataliksi. :eek:
 
Ylös