Jakkues the ironman

Knoukka

Well-known member
Mä muuten kysyn nyt ihan vakavissani ja puhtaasti uteliaisuuttani, että miten noissa vaihdoissa kestää noin kauan? Siis jos vaihdetaan kengät = minuutti, paita = 25 sekuntia ja housut = 10 sekuntia. Eli mitä muuta siinä tehdään? Verrytellään? Syödään? Joogataan? Vai onko kyse puhtaasti siitä, että väsyneenä ei vaan jaksa.

Ihan vilpittömästi kysyn, ei siis ole tarkoitus dissata tai mitään.
Huomaa että sulla ei oo tarhaikäisiä lapsia.

Örfil

Guest
Albert ei vaihda koskaan sukkia, kalsareita ja paitaa joten meidän pitää nyt ymmärtää että tälläisiäkin yksilöitä on. Ja että pahvilaatikko vastaa ASP:ia hänen termistössään. Sen kuuden euron säästämiseen voi mennä viikkokin pulloja kerätessä. Mutta harvako meistä säästää ensiasunnon viikossa? Sikäli Albert on aika edellä monia meistä.

Albert Oil

Hippi ja juntti
Sijainti
Korviesi välissä
Yritin kerrankin KESKUSTELLA ja olla peräti SYVÄLLINEN niin mikä on tulos? Häh? Täällä vaan naakat kotkottaa ja huithapelit honottaa. Antaa olla koko juttu. KUULITTEKO??

Mosse

Skidmark
Sijainti
On earth
Mä muuten kysyn nyt ihan vakavissani ja puhtaasti uteliaisuuttani, että miten noissa vaihdoissa kestää noin kauan? Siis jos vaihdetaan kengät = minuutti, paita = 25 sekuntia ja housut = 10 sekuntia. Eli mitä muuta siinä tehdään? Verrytellään? Syödään? Joogataan? Vai onko kyse puhtaasti siitä, että väsyneenä ei vaan jaksa.

Ihan vilpittömästi kysyn, ei siis ole tarkoitus dissata tai mitään.
Suurimman osan ajasta vie siirtymiset. Ensin sieltä rannalta (jossa varmaan chippipaikka, josta ajanotto katkeaa uinnista ja alkaa T1 vaihtoaika) vaihtopaikalle ja sieltä taas pyörää TALUTTAEN pyöräreitin varteen.

Noissa pitkänmatkan kisoissa sitten puetaan vähän enämpi päälle, eli pyöräilyhousut, sukat, paita, kypärä ja mahd. ajohanskat. Märkäpuvun päältä pois vetäminen voi kanssa viedä hetken joillakin.

Tokassa vaihdossa (T2) taas talutetaan pyörää, otetaan pyörähousut pois, mahd. vaihdetaan pyöräpaitakin toiseen, kypärää pois ja lippistä tilalle. Aika katkeaa vasta kun ollaan juoksureitillä.

Lyhkäsissä kisoissa vedetään koko kisa samoissa rensseleissä. Mulla on toi asu märkäpuvun alla joten nykäsen vaan sukat jalkaan ja kypärän päähän kun lähden etiäpäin.

Viimeksi muokattu:

Albert Oil

Hippi ja juntti
Sijainti
Korviesi välissä
Suurimman osan ajasta vie siirtymiset. Ensin sieltä rannalta (jossa varmaan chippipaikka, josta ajanotto katkeaa uinnista ja alkaa T1 vaihtoaika) vaihtopaikalle ja sieltä taas pyörää TALUTTAEN pyöräreitin varteen.

Noissa pitkänmatkan kisoissa sitten puetaan vähän enämpi päälle, eli pyöräilyhousut, sukat, paita, kypärä ja mahd. ajohanskat. Märkäpuvun päältä pois vetäminen voi kanssa viedä hetken joillakin.

Tokassa vaihdossa (T2) taas talutetaan pyörää, otetaan pyörähousut pois, mahd. vaihdetaan pyöräpaitakin toiseen, kypärää pois ja lippistä tilalle. Aika katkeaa vasta kun ollaan juoksureitillä.

Lyhkäsissä kisoissa vedetään koko kisa samoissa rensseleissä. Mulla on toi asu märkäpuvun alla joten nykäsen vaan sukat jalkaan ja kypärän päähän kun lähden etiäpäin.
No niin, osaahan täällä joku vastata VAKAVISSAANKIN!
Mä oon nähny livenä vaan noita lyhyitä skaboja ja siksi ihmettelin noita siirtymiä. Kiitos, tämä selvensi.

Mosse

Skidmark
Sijainti
On earth
Mä oon nähny livenä vaan noita lyhyitä skaboja ja siksi ihmettelin noita siirtymiä. Kiitos, tämä selvensi.
Eli tossa kuvassakin uinti-aika katkesi rantaan noustessa, chippi-maton yli juostessa ja lyhyissä pyöräilyaikaan lasketaan usein mukaan molemmat vaihdot ja tosta karsinasta ulos juoksureitille lähtiessä alkaa 'JUOKSUAIKA'.

Uinti 1500 m: 00:35:19
Pyöräily 40 km +vaihdot: 01:17:23
Juoksu 10 km: 00:52:44

Viimeksi muokattu:

Örfil

Guest
Noissa trikoissa on kyllä jotain Tom of Finland meininkiä?

Albert: se että piehtaroit aamuyöstä kusisissa lakanoissa ei ole samaa kuin uinti meressä, vaikka suolaiselta maistuukin.

;)

Mosse

Skidmark
Sijainti
On earth
Itse varmaan vetäisit kivipestyissä farkuissa ja flanellipaidassa?:doubtful:

Örfil

Guest
Lakanoiksiko noita rotvallinvierustoja nykyisin kutsutaankin? :D
Juu, Alpertin piireissä kyllä :ahem:

Kun ajaa Hervantaan päin aamuisin niin sieltä tuttu pää pilkistää pahvilaatikosta siinä CM:n sillan kohdalla. Albert se siellä heräilee aamun roskiskierrokselle.

Vein kerran sinne homeista pullaa ja aamulla KAIKKI oli syöty.

Jacques

KKWCS:n Mietaa
Sijainti
Helsinki

Jeh, hyvin selitetty vastaus Mosselta. Lisäksi Lanzarotella oli myös lämpötila yksi juttu. Aurinkovoitelupisteellä oli oman terveyden takia pakko myös pysähtyä.

Täyden matkan kisassa kuntoilijatasolla ei voita yhtikäs mitään sillä, että on 5 minuuttia nopeampi vaihdossa, mutta hävitä siinä voi.
Kun kyse on näin pitkästä matkasta niin on niin paljon asioita joita vaihdoissa pitää tehdä, kuten Mosse luettelikin. On parempi ottaa varman päälle, kuin lähteä huolimattomasti vaihdosta ja unohtaa jotain tärkeää. Esim. jos kypärän onnistuu unohtamaan niin joutuu juoksemaan takaisin pitkänkin matkan (Lanzalla oli 200-300 metriä vaihtoteltalta mun pyörälle), ja sitten joutuu etsimään oman vaihtokassinsa satojen kassien joukosta. Aikaa ja energiaa menee älyttömästi ja sen jälkeen on vaikea päästä takaisin rytmiin.

Pikamatkan kisassa ei ole niin justiinsa vaikka ajais munasilteen. Tietty kypärä sielläkin tarvitaan, että se oli sillai huono esimerkki kun se on pakollinen väline eikä sitä voi unohtaa mihinkään.

Viimeksi muokattu:

Jacques

KKWCS:n Mietaa
Sijainti
Helsinki
Toisin kuin Mosse, niin minä laitan myös juoksuhousut jalkaan. En viitsi munasilteen juosta. ;)