Mehe Rienarsuo
Lupaavin tulokas
Jätkä mogas tsäänssin vetäytyä kukkuloille 107 postauksen kanssa.Noniin eipäs tehdä tästä Jarna 2:akkosta :yuck: :thumbdown:
Jätkä mogas tsäänssin vetäytyä kukkuloille 107 postauksen kanssa.Noniin eipäs tehdä tästä Jarna 2:akkosta :yuck: :thumbdown:
Lottien johtaja Fanni Luukkonen oli ainakin joskus opintoretkellä tutustumassa Saksan fasistisen naisjärjestön toimintaan.Kerro nyt lyhyesti mitä Hitler-mielisyyttä ja fasismia Lotta Svärd-järjestöllä oli ennen sotia ja sodan aikana. kiinnostais tietää, ihan oikeesti.
Fasismia vai ei, en tiedä. Hitler-mielisyyttä saattaa olla.Wikipedia sanoi:Luukkonen vieraili natsi-Saksan diktaattori Adolf Hitlerin päämajassa 19. toukokuuta 1943 ja sai Hitleriltä Kotka-ritarikunnan ristin "bolsevismia vastaan käydystä taistelusta". Luukkonen oli ainoa ei-saksalainen nainen, jolle tämä merkki annettiin.
107 000 siis!!Jätkä mogas tsäänssin vetäytyä kukkuloille 107 postauksen kanssa.
Helppoo. Enää tuhat kertaa sama show. Sen jälkeen vaan että what the fuck was that?107 000 siis!!
Tajusin vasta hetki sitten että "Suomen puolustus" Otsikoita on kaksi. Ihan hyvältä näyttää. myös ostaisitko...-polli vaikuttaa hienolta.Jarnan alku havaittu....en kerro missä...
:ahem:Tajusin vasta hetki sitten että "Suomen puolustus" Otsikoita on kaksi. Ihan hyvältä näyttää. myös ostaisitko...-polli vaikuttaa hienolta.
Siitä vaan sitten heittään löylyä lissää :thumbup:Tajusin vasta hetki sitten että "Suomen puolustus" Otsikoita on kaksi. Ihan hyvältä näyttää. myös ostaisitko...-polli vaikuttaa hienolta.
Säie poistettiin pyynnöstäni. Laiton sen ensin lukkoon itse. Joten ei ollut kovin törkeää.Havaitsin kartingpuolella lupaavaa sananvaihtoa pari päivää sitten. Nyt kun kävin tarkistamassa asian etenemistä, oli koko säie poistettu. Törkeää!
Sehän on jo olemassamikäli lotta-järjestö pystytettäisiin uudelleen ilman kytköksiä hitler-mielisyyteen ja fasismiin, ei noissa rauhanehdoissa ole mitään lotta-järjestön kieltävää.
edit: ehdotan uudeksi nimeksi jarna-järjestöä.
Törkeää!Säie poistettiin pyynnöstäni. Laiton sen ensin lukkoon itse.
no minähän en itse ollut silloin vielä olemassa, mutta historiankirjoista olen lukenut että lotta svärd lakkautettiin lähinnä koska sillä oli niin läheiset suhteet suojeluskuntiin. onhan niitä kaikennäköisiä juttuja lottien juutalaisvastaisuudestakin olemassa, en tiedä tarkemmin. lähinnä veikkaisin että kyseessä oli jonkinlainen "varmuuden vuoksi" -kieltäminen. neuvostoliiton päätöksellähän lotta svärdiä ei kielletty, vaan valtioneuvoston.Kerro nyt lyhyesti mitä Hitler-mielisyyttä ja fasismia Lotta Svärd-järjestöllä oli ennen sotia ja sodan aikana. kiinnostais tietää, ihan oikeesti.
Vaikka hyviä ideoita löytisikin,en suosittele "tuhlaamaan" niitä aivan heti kun kerran muutenkin elämme melko jarnarikasta aikaa...Tällä forumilla on niin äärettömän helppoa saada aikaan oikein kunnon jarna, ja varsinkin muutamat aiheet ovat jopa itsesyttyviä kera sopivan aloituskommentin.
PeesaanTörkeää!
Joo. Täytyy mennä kans varmaan nukkumaan, että jaksaa taas aamulla kiskoa kotipizzaa naamariin :thumbup:
Tallessa on. :ahem:Jätkä mogas tsäänssin vetäytyä kukkuloille 107 postauksen kanssa.
No kerropa sitten suojeluskuntajärjestön Hitler-mielisyydestä ja fasismimielisyydestä. Kerro vielä ihmeessä tuosta juutalaisvastaisuudestakin koskien suojeluskunta ja lottajärjestöihin liittyen.no minähän en itse ollut silloin vielä olemassa, mutta historiankirjoista olen lukenut että lotta svärd lakkautettiin lähinnä koska sillä oli niin läheiset suhteet suojeluskuntiin. onhan niitä kaikennäköisiä juttuja lottien juutalaisvastaisuudestakin olemassa, en tiedä tarkemmin. lähinnä veikkaisin että kyseessä oli jonkinlainen "varmuuden vuoksi" -kieltäminen. neuvostoliiton päätöksellähän lotta svärdiä ei kielletty, vaan valtioneuvoston.