Aivan. Buttonin ajotyyli on hyvin eleetön, mikä on vaikea mieltää nopeaksi. Buttonin arvostusta laskee varmasti se, että etenkin hitaammalla kalustolla ajaessaan hän ei olut kovin vaikea ohitettava. Kuitenkin paikan puolustaminen hidastaa yleensä kierrosaikoja ja voi olla taktisesti viisasta päästää selvästi nopeampi ohi ja siten parantaa sijoitusta koko kisan mitalla.Minusta on erikoista, että alkukauden kisat ovat jonkun käsitystä Buttonista muuttaneet. Jenson on ennenkin tehnyt hienoja suorituksia nimenomaan vaihtelevissa oloissa, mutta kaluston heikkouden vuoksi eivät lopputulokset olleet niin huomiota herättäviä kuin nyt. Todellinen koetinkivi Hamiltoniin verrattuna ovat suoritukset tavallisissa kisoissa kuivalla kelillä.
On tiimikaverusten aika-ajotkin jo yllättäneet. Minusta Button on nyt parempi kuljettaja kuin joskus aiemmin.Minusta on erikoista, että alkukauden kisat ovat jonkun käsitystä Buttonista muuttaneet. Jenson on ennenkin tehnyt hienoja suorituksia nimenomaan vaihtelevissa oloissa, mutta kaluston heikkouden vuoksi eivät lopputulokset olleet niin huomiota herättäviä kuin nyt. Todellinen koetinkivi Hamiltoniin verrattuna ovat suoritukset tavallisissa kisoissa kuivalla kelillä.
Minustakin Button on ollut kaudesta 2009 lähtien parempi kuljettaja kuin joskus aiemmin.Minusta Button on nyt parempi kuljettaja kuin joskus aiemmin.
Kaudeksi 2006 Buttoninhan piti siirtyä Williams talliin, mutta kun tuli täyttymis aika Jenson ei enää halunnutkaan talliin, jonka tähden Button maksoi omasta kukkarostaan niin monta miljoonaa saadakseen pysyä BAR tallissa että Williamsilla laskettiin leikkia jatkuvasti kaudella 2006 siitä että Jenson on heidän suurin sponsorinsa.Täytyy kyllä sanoa, että tämä tapaus Jenson Button ehkä todistaa hyvin tai jopa parhaiten sen kuinka suuri merkitys autolla on F-ykkösissä.
2004 hyvää kisailua Ferrareita vastaan hyvällä autolla.
2007-2008 lähes pisteettömiä kausia, surkeita sijoituksia; auto surkea, MM-sarjan 18.
2009 BANG, MM18-sijoituksen jälkeen MM1, kauan kehitetty auto ja näkyy tuloksissa; sitten ehkä hermot pettävät alkukauden jälkeen.
2010 taas mahtava auto ja tuloksia tulee. Vaikka onkin rengasvalinnat kohdallaan, niin ei se auttaisi pelkästään jos auto olisi huono.
Onhan tuossa muitakin seikkoja
Voi olla että tämän kauden auto sopii hyvin kummankin ajotyylille mutta tämän kauden kapeemmat renkaat saattavat tuhota Hämiksen mahollisuudet ellei hän rauhoita tai muuta ajotyyliään etteivät renkaat kuluisi niin paljoa. Saa nähdä.Se että Buttonilla on jo 2 voittoa tältä kaudelta ja on pysyny Hamiltonin vauhdissa on kyllä yllätys. Ei se tainnukaa iha tsäkämestari olla vaik Brawn oliki viime vuonna todella kova.
Renkaiden kuluminen on kuulemma tavallista ankarampaa Barcelonan radalla, joten Espanjan GP on kai pätevä testi sen määrittelemiseksi osaako Button säästellä renkaitaan niin paljon Hamiltonia paremmin, että sillä olisi vaikutusta McLaren-kuskien keskinäiseen kilvoitteluun.Voi olla että tämän kauden auto sopii hyvin kummankin ajotyylille mutta tämän kauden kapeemmat renkaat saattavat tuhota Hämiksen mahollisuudet ellei hän rauhoita tai muuta ajotyyliään etteivät renkaat kuluisi niin paljoa. Saa nähdä.
http://www.mtv3.fi/urheilu/f1/uutiset.shtml/arkistot/f1/2010/04/1104126Renkaiden kuluminen on kuulemma tavallista ankarampaa Barcelonan radalla, joten Espanjan GP on kai pätevä testi sen määrittelemiseksi osaako Button säästellä renkaitaan niin paljon Hamiltonia paremmin, että sillä olisi vaikutusta McLaren-kuskien keskinäiseen kilvoitteluun.
Buttonin voitot ovat tällä kaudella tulleet sadekisoissa, joissa strategian onnistumisella on ollut ratkaiseva osuus kokonaissuoritukseen. Jos Barcelonassa on kuiva keli ja Button edelleen pystyy tasavertaiseen (tai parempaan) suoritukseen Hamiltonin kanssa, niin sitten pitänee minunkin alkaa pikkuhiljaa uskoa, että Button on ihan oikeasti tavoittelemassa McLarenin ykköskuskin asemaa.
- Kärkiautoista Red Bull ottaa eniten irti renkaistaan, kun taas Ferrari on selvästi hellin renkailleen. Jenson Buttonin ajama McLaren on renkaiden käytön suhteen lähes yhtä hyvä kuin Ferrari, kun taas Lewis Hamiltonin auto on lähes yhtä huono kuin Red Bullit, BBC kertoo.
Mikäli Kiinan GP olisi ajettu kuivassa kelissä, olisi ero pehmeällä rengasseoksella ajetuissa kierrosmäärissä ollut niin valtava, että Red Bullin alla renkaat olisivat kestäneet vain 15 kierroksen ajan, kun taas Ferrari olisi voinut ajaa jopa 30 kierrosta samalla pehmeällä rengassarjalla.
Miksipä ei. Bridgestonen etu on kohdistaa mielenkiintoa renkaisiin (ja niiden kulutukseen). Eihän he tuossa kuskien tai autojen paremmuutta rankkaa, rengaskulutusta vain.Mielenkiintoisia kommentteja Bridgestonelta. Toisaalta en ihan välttämättä luottaisi noihin 100%. Miksi he noin suoraan rankkaisivat kuskeja ja autoja?
Mitä ihmettä? Ville jopa kehuu Buttonia ekaa kertaaVilleneuve: Button paras märällä
29.04.2010 18:59
Entinen F1-mestari Jacques Villeneuve katsoo McLaren-tallin Jenson Buttonin olevan tällä hetkellä sadekelillä sarjan ehdoton kärkikuljettaja.
Buttonin molemmat voitot tällä kaudella ovat tulleet juuri vaikeissa olosuhteissa. Suoritukset sadekelillä ovat nostaneet brittikuskin mestaruustaistelun piikkipaikalle.
- Jenson on ollut aina nopea sadekelillä, mutta nyt hän on saanut yhä enemmän tunnustusta parhaana lajissaan. Michael Schumacher nautti ennen tätä mainetta, mutta Jenson on lajia seuraavien silmissä mielestäni nyt ohittanut hänet, kehui Villeneuve kanadalaiselle Rue Frontenac -sanomalehdelle.
- En kuitenkaan aio unohtaa Fernando Alonsoa. Hän ajoi myös erinomaisen kisan Shanghain märällä radalla, jatkoi Villeneuve.
Villeneuve katsoo Buttonin alkukauden suoritusten McLarenilla todistaneen sen, että brittikuskin mestaruus Brawn GP:llä oli hyvin ansaittu.
- Kun vaihtaa tallia ja pysyy yhä kärkikuskien joukossa, niin ei voida puhua mistään onnenpotkusta. Olen todella iloinen hänen puolestaan, kertoi Villeneuve.
(MTV3)