Johtopäätösten aika

Törni

Well-known member
Liittynyt
5.11.2004
Viestit
11306
Nyt voidaan jo vetää johtopäätöksiä alkaneen kauden voimasuhteista. Talleista Renault on ehdottomasti kilpailukykyisin. Kuljettajista Fernando Alonson suoritus on ollut äärettömän vahva. Nousu Austarlian lottoarvonta-aika-ajojen jälkeen podiumille ja Malesian viikonlopun vahva suoritus nostavat miehen ehdottomaksi mestarisuosikiksi.

Mäkin mittatikkuna voidaan pitää Montoyan suorituksia. Auto ei kuitenkaan ole niin hyvä että sillä taisteltaisiin tällä kaudella mestaruudesta. Kimin kilpailun nopein kierrosaika antaa joitain lupauksia. On kuitenkin selvästi nähtävissä ettei auto ole kaikissa tilanteissa kilpailukykyinen.

Ferrarin uutta autoa odotetaan kuin kuuta nousevaa. Vaikka auto olisikin hyvä, on Renaultilla silti etulyöntiasema. Rellu on saanut uudesta autostaan runsaasti kokemusta ja telemetriatietoa. Renaultilla onkin tämän takia etulyöntiasema jatkettaessa auton kehitystä kauden aikana.

Vaikuttaa siis lopultakin siltä että FIA:n ja Ferrarin ”salaliitto” on loppunut ;)
 

Formulanomi

Seksikäs rumä kääpiö
Liittynyt
22.10.1999
Viestit
41380
Sijainti
Toisaalla
Törni sanoi:
Nyt voidaan jo vetää johtopäätöksiä alkaneen kauden voimasuhteista. Talleista Renault on ehdottomasti kilpailukykyisin. Kuljettajista Fernando Alonson suoritus on ollut äärettömän vahva. Nousu Austarlian lottoarvonta-aika-ajojen jälkeen podiumille ja Malesian viikonlopun vahva suoritus nostavat miehen ehdottomaksi mestarisuosikiksi.

Mäkin mittatikkuna voidaan pitää Montoyan suorituksia. Auto ei kuitenkaan ole niin hyvä että sillä taisteltaisiin tällä kaudella mestaruudesta. Kimin kilpailun nopein kierrosaika antaa joitain lupauksia. On kuitenkin selvästi nähtävissä ettei auto ole kaikissa tilanteissa kilpailukykyinen.

Ferrarin uutta autoa odotetaan kuin kuuta nousevaa. Vaikka auto olisikin hyvä, on Renaultilla silti etulyöntiasema. Rellu on saanut uudesta autostaan runsaasti kokemusta ja telemetriatietoa. Renaultilla onkin tämän takia etulyöntiasema jatkettaessa auton kehitystä kauden aikana.

Vaikuttaa siis lopultakin siltä että FIA:n ja Ferrarin ”salaliitto” on loppunut ;)
Salaliitto ei todellakaan ole "loppunut" :thumbup: ....Ferrari on vain menestyksensä pöhöttämä.

Ennen uutta Ferraria (ja paria sitä seuraavaa kisaa) on hiukan ennenaikaista leipoa mestareita.

Miellyttävää on, että kausi on alkanut kera muhevien yllätysten. Ja toivon mukaan Renaultkaan ei saa jatkossa mitään helposti.
 

Puupää

Señor Member
Liittynyt
25.2.2002
Viestit
27306
Sijainti
Skekkoslovakia
Jos johtopäätöksiin kahden kisan jälkeen lähdetään niin ei voi olla mainitsematta BARin romahtamista!!!

Jaguar/RedBullin menestys on myös yllätys siihen nähden, että autoa & moottoria on saatu kehitettyä lopettamishuhuista huolimatta. Ei ole ollut työntekijöillä helppoa. Toki pisteille on avittanut mm. Ferrarin odotettua suurempi lama, mutta vaikkeivat pisteille olisikaan ehtineet on vauhti ollut hyvää.

Ja tietysti "tyhjillä tankeilla" Toyota on pyristellyt vitsi-osastolta näyttävästi.

Ja tosiaan MacLaren on epäonnisistakin episodeistakin huolimatta ollut yllättävän kesy. Huippuiskussa oleva talli pystyy pienistäkin vastoinkäymisistä huolimatta hyviin sijoituksiin, mutta Mac vaatii kaikki onnettaren lahjat, että se kauden ainoa voitto taas saavutetaan.
 

Hurmurisija

Well-known member
Liittynyt
3.3.2002
Viestit
3307
Positiivisinta minusta on, että nyt kärjessä on tunkua. Vaikka Rellu on muita edellä - erityisesti kisoissa - niin aika-ajoissa taistelu on tiukkaa.
 

Matxi

81-04-05-07-08-14-15
Liittynyt
9.8.2000
Viestit
30477
Sijainti
toalet
Jep. Toistaiseksi McLarenin vauhti näyttää olevan sitä juuri samaa mitä viime kesästäkin alkaen. Hyvällä ajolla podiumille, kenties muiden epäonnen saattamana voittoonkin asti joskus. Yllätys on ollut Montoyan siirtyminen Coulthardiksi Coulthardin paikalle. Tietääkö joku onko Montoya edes ajanut kisoissa? Sirkuksen näkymättömin kuljettaja tähän asti.
 

holvius

Well-known member
Liittynyt
14.3.2001
Viestit
2338
Sijainti
Tampere
Törni sanoi:

Vaikuttaa siis lopultakin siltä että FIA:n ja Ferrarin ”salaliitto” on loppunut ;)
Siis tämähän on loistava kusetus. Bernie, Fia ja Ferrari ovat keskenään sopineet tästä pienestä lamasta, jotta uunot saadaan allekirjoittamaan uusi Concorde. Kun uunojen nimet ovat paperissa alkaa FIA jälleen törkeästi suosimaan SS ja Ferraria.
 

holvius

Well-known member
Liittynyt
14.3.2001
Viestit
2338
Sijainti
Tampere
Mutku sanoi:
Ja tosiaan MacLaren on epäonnisistakin episodeistakin huolimatta ollut yllättävän kesy. Huippuiskussa oleva talli pystyy pienistäkin vastoinkäymisistä huolimatta hyviin sijoituksiin, mutta Mac vaatii kaikki onnettaren lahjat, että se kauden ainoa voitto taas saavutetaan.
Toisaalta McLadan ykköstykki Kimpy ei ole vielä saanut yhtään normaalia kisaa alleen. Ei McLada Kimpyn käsissä niin hirveästi ole jäljessä ole, ettei sitä pystyisi kirimään kiinni.
 

Rusina

Lux Aeterna
Liittynyt
12.1.2004
Viestit
5082
Sijainti
Hyvinkää
Tifosit kieltävät, että Ferrari ja FIA olisi koskaan olleet minkäänlaisessa salaliitossa. Puhuvat kokoajan "Yhdeksän joukosta", jotka runnoivat väkisin sääntöuudistukset joilla synnytettiin tämä epätasapaino..
 

holvius

Well-known member
Liittynyt
14.3.2001
Viestit
2338
Sijainti
Tampere
Rusina sanoi:
Tifosit kieltävät, että Ferrari ja FIA olisi koskaan olleet minkäänlaisessa salaliitossa. Puhuvat kokoajan "Yhdeksän joukosta", jotka runnoivat väkisin sääntöuudistukset joilla synnytettiin tämä epätasapaino..
Ei minusta mitään epätasapainoa ole synnytetty. Kukin taplaa tyylillään. Michelin ja muut ovat tehneet hyvää työtä. Ferrari ja Siltakivet ovat pärjänneet erittäin hyvin omalla tavallaan, mutta nyt muut ovat vuorostaan edellä. Vaikea tästä mitään naurettavia salaliittoteorioita on muodostaa.
 

Rusina

Lux Aeterna
Liittynyt
12.1.2004
Viestit
5082
Sijainti
Hyvinkää
holvius sanoi:
Ei minusta mitään epätasapainoa ole synnytetty. Kukin taplaa tyylillään. Michelin ja muut ovat tehneet hyvää työtä. Ferrari ja Siltakivet ovat pärjänneet erittäin hyvin omalla tavallaan, mutta nyt muut ovat vuorostaan edellä. Vaikea tästä mitään naurettavia salaliittoteorioita on muodostaa.
Jeps..salaliittoja tosiaan syntyy aina. Nyt kun Ferrari ei pärjää niin niin Tifosit tekevät niitä ja sitä ennen muut tekivät typeriä salaliittoteorioita vaikkei ole pienintäkään näyttöä siitä, että Ferraria oltaisiin suosittu
 

Jere1983

Well-known member
Liittynyt
11.3.2001
Viestit
2972
Sijainti
lpR/Hyvinkää
Matxi sanoi:
Jep. Toistaiseksi McLarenin vauhti näyttää olevan sitä juuri samaa mitä viime kesästäkin alkaen. Hyvällä ajolla podiumille, kenties muiden epäonnen saattamana voittoonkin asti joskus. Yllätys on ollut Montoyan siirtyminen Coulthardiksi Coulthardin paikalle. Tietääkö joku onko Montoya edes ajanut kisoissa? Sirkuksen näkymättömin kuljettaja tähän asti.
Eilisessä kisassa odottelin että joku kärkikolmikosta olisi keskeyttänyt kisan loppuvaiheilla ja Montoya olisi ajanut podiumille kuten Coulthard konsanaan, kolmesta viiteen kuskia tippuu edestä pois ja pallilla ollaan.
Toivottavasti joku talli pääsee tosissaan haastamaan Rellut jotta Fisi ja Alonso joutuu ajamaan täysillä ja talvella vaivanneet luotettavuusongelmat saadaan taas esiin ;)
JOS Renaultilla kulkisi vähän heikommin taistelisi voitoista ainakin neljä tiimiä ja se olisi paljon se...

EDIT: Kullan Heikki tietää kertoa että Mclarenilla suurin ongelma on suoranopeus ja uutta roottoria on tiedossa ehkä jo Imolaan. Puolitehoillahan ne ajelee kun yhtään konetta ei ole vielä posahtanut ja kyseessä on kuitenkin Mclaren :)
 
Viimeksi muokattu:

Absolut

Private member
Liittynyt
9.12.2003
Viestit
1589
Ei Ferrarin vauhti austraaliassa nyt niin huonoa ollut että sitä kannattaisi mitenkään poies laskea - ja Malesiassa aikapaljon voinee laittaa renkaiden piikkiin. Kunhan keli jäähtyy ja testeissä saadaan uudet kumit ja auto iskuun, niin eiköhän tuttu tahti taas löydy.

Mutta Montoyan alkukaudelta on tosiaan puuttunut räväkkyyttä, sanonta Coulthardiksi Coulthardin paikalle on osuva. Mäkki on hyvässä vauhdissa kunhan saavat hiottua auton täyteen teräänsä.

Rellun alkukausi on ollut vahva, ja hyvät saumat ainakin alkukaudesta näyttäisi tosiaan olevan.

Barin romahdus on ollut totaalinen, ja samalla Red Bullin ja Toyotan lupaavan vauhdin löydyttyä, voisi veikkailla että tulee tiukkaa menoa.

Vaikuttaa pitkästä aikaa ihan hyvältä kaudelta. Mikäli Ferkku ei tee mitä epäilen niiden tekevän. Testikielto tullee kääntymään muita talleja vastaan.
 

Hurmurisija

Well-known member
Liittynyt
3.3.2002
Viestit
3307
Jere1983 sanoi:
EDIT: Kullan Heikki tietää kertoa että Mclarenilla suurin ongelma on suoranopeus ja uutta roottoria on tiedossa ehkä jo Imolaan. Puolitehoillahan ne ajelee kun yhtään konetta ei ole vielä posahtanut ja kyseessä on kuitenkin Mclaren :)
Suoravauhti McLarenin suurin puute

Turun Sanomat, Kuala Lumpur

HEIKKI KULTA

McLarenin suomalaispilotti Kimi Räikkönen ei jaksanut välittömästi pettymyksen jälkeen innostua uusista haasteista seuraavassa kisassa Bahrainissa.

- Meiltä puuttuu suoravauhti. Kun vauhti ei riitä suorilla, ei pääse kenestäkään ohitse ja toisaalta on hankala pitää toisia takana.

Räikkösen päivä meni piloille jo sunnuntaiaamun ratkaisevassa aika-ajossa.

McLaren ei toiminutkaan kisabensiineillä niin tehokkaasti kuin talli oletti. Räikkönen menetti raskaalla autolla kaksi sijaa ja pääsi matkaan vasta kuudennesta ruudusta.

Bensiini riitti siihen, että Räikkönen johti hetken ja ehti tykittää kilpailun nopeimman kierrosajan ennen rengaskatastrofiaan.

Hapuileva kilpapäivä
McLarenin johtaja Ron Dennis laski, että venttiilivika vei Räikköseltä palkintosijoituksen. Toimitusjohtaja Martin Whitmarsh katsoi, että Kimiltä meni jopa kakkossija.

- Lohduton juttu. Kimi teki, mitä kakkostilaan olisi tarvittu, mutta me teimme huonoa työtä. Venttiili viedään Lontooseen laboratorioon, pistetään palasiin ja tutkitaan, mikä oikein petti, Whitmarsh selvitti.

- Me tulemme kisoihin aina voittaamaan. Hapuilimme aika-ajossa ja tiesimme odottaa rankkaa kisaa.

- Venttiilirikko päätti käytännössä Räikkösen kisan ja myös Montoya kärsi rengasongelmista, jotka aiheuttivat sellaiset värinät, ettei hän nähnyt edes mittaristoaan. Siihen nähden neljäs tila oli tyydyttävä tulos, Dennis luotaili.

Montoya joutui Alonson tapaan nestehukkaan, kun hänen autonsa nestesysteemi räjähti viiden kierroksen jälkeen ja sprayasi juomat kolumbialaisen kasvoille visiirin alle.
 

patriot

Foorumin senaattori
Liittynyt
29.4.2001
Viestit
14758
holvius sanoi:
Toisaalta McLadan ykköstykki Kimpy ei ole vielä saanut yhtään normaalia kisaa alleen. Ei McLada Kimpyn käsissä niin hirveästi ole jäljessä ole, ettei sitä pystyisi kirimään kiinni.
Samaa mieltä! En vetäisi johtopäätöksiä Montyn suorituksista. Pablo ei ole oikein saanut vielä vauhtia päälle McLarenilla ja todellakin ollut aika Coulthardmainen.
 

RK-62

Porno-Erkki-wannabe
Liittynyt
10.11.2000
Viestit
14922
Sijainti
Kni
Matxi sanoi:
Jep. Toistaiseksi McLarenin vauhti näyttää olevan sitä juuri samaa mitä viime kesästäkin alkaen. Hyvällä ajolla podiumille, kenties muiden epäonnen saattamana voittoonkin asti joskus. Yllätys on ollut Montoyan siirtyminen Coulthardiksi Coulthardin paikalle. Tietääkö joku onko Montoya edes ajanut kisoissa? Sirkuksen näkymättömin kuljettaja tähän asti.
Niin no, uusi auto on kuitenkin ollut kerrankin kärkivauhdissa heti kauden alusta lähtien. Vehkeessä lienee paljonkin potentiaalia ja tallilla on resursseja sitä kehittää, joten eipä tuo tilanne nyt niin kauhealta vaikuta. Eiköhän sitä huonoa tuuria/kuljettajien tumpelointia satu kauden aikana Renaultinkin osalle. Montoya ei ole totta tosiaan vielä häikäissyt.
 

markoj

Custom User
Liittynyt
28.12.1998
Viestit
38925
Se kyllä pitää sanoa tosta viimesestä kisasta, että se Kimin nopein aika tuskin oli nopeempi mihin Alonso ois kevyellä Rellullaan pystynyt, jos sillä ois ollut siihen tarvetta. Samaa turhaa hehkuttelua on Kimin ajaminen kärjen vauhtia rengasrikon jälkeen, kun ei kärjellä ollu enää mitään kisaamista viidentoista ajetun kierroksen jälkeen. Mä kyllä odotin parempaa kisavauhtia mitä Kimi pysty näyttämään edes kevyellä autolla. Mutta onhan toi toki parempaa ku aikoihin on ollu.
 

Racer21_90

Well-known member
Liittynyt
10.11.2004
Viestit
544
Sijainti
Asun nykyään Ruotsissa ..
Törni sanoi:
Nyt voidaan jo vetää johtopäätöksiä alkaneen kauden voimasuhteista. Talleista Renault on ehdottomasti kilpailukykyisin. Kuljettajista Fernando Alonson suoritus on ollut äärettömän vahva. Nousu Austarlian lottoarvonta-aika-ajojen jälkeen podiumille ja Malesian viikonlopun vahva suoritus nostavat miehen ehdottomaksi mestarisuosikiksi.

Mäkin mittatikkuna voidaan pitää Montoyan suorituksia. Auto ei kuitenkaan ole niin hyvä että sillä taisteltaisiin tällä kaudella mestaruudesta. Kimin kilpailun nopein kierrosaika antaa joitain lupauksia. On kuitenkin selvästi nähtävissä ettei auto ole kaikissa tilanteissa kilpailukykyinen.

Ferrarin uutta autoa odotetaan kuin kuuta nousevaa. Vaikka auto olisikin hyvä, on Renaultilla silti etulyöntiasema. Rellu on saanut uudesta autostaan runsaasti kokemusta ja telemetriatietoa. Renaultilla onkin tämän takia etulyöntiasema jatkettaessa auton kehitystä kauden aikana.

Vaikuttaa siis lopultakin siltä että FIA:n ja Ferrarin ”salaliitto” on loppunut ;)
Vaikkakin olen kanssasi aivan samaa mieltä nyky tilanteesta niin odottelen kuitenkin 5 tai 6 kisaa ennekuin vedän enempiä johtopäätöksiä :)

Ja sama koskee myös Ferrarin ja FIA:n yhteistyöstä koska en usko että peli on vielä reilua kaikin puolin. :frown:
 

Felix

Well-known member
Liittynyt
12.7.1999
Viestit
1258
markoj sanoi:
Se kyllä pitää sanoa tosta viimesestä kisasta, että se Kimin nopein aika tuskin oli nopeempi mihin Alonso ois kevyellä Rellullaan pystynyt, jos sillä ois ollut siihen tarvetta. Samaa turhaa hehkuttelua on Kimin ajaminen kärjen vauhtia rengasrikon jälkeen, kun ei kärjellä ollu enää mitään kisaamista viidentoista ajetun kierroksen jälkeen. Mä kyllä odotin parempaa kisavauhtia mitä Kimi pysty näyttämään edes kevyellä autolla. Mutta onhan toi toki parempaa ku aikoihin on ollu.
Sanotaan kuitenkin että Alonsoa lukuunottamatta kaikki muut varmasti ajoivat sen minkä pystyivät ja uskalsivat. Voittoa lukuunottamatta kaikki muut sijat olivat vielä jakamatta 15 kierroksen jälkeen(siis ajamalla). Kimi oli tilanteessa jossa sijat 2-4 olivat haarukassa eli kyllä Kimi joka kisassa tullee podiumista ajamaan vaikka Rellu nyt joukko johtaakin.
 

Felix

Well-known member
Liittynyt
12.7.1999
Viestit
1258
Re: Re: Johtopäätösten aika

holvius sanoi:
Siis tämähän on loistava kusetus. Bernie, Fia ja Ferrari ovat keskenään sopineet tästä pienestä lamasta, jotta uunot saadaan allekirjoittamaan uusi Concorde. Kun uunojen nimet ovat paperissa alkaa FIA jälleen törkeästi suosimaan SS ja Ferraria.
Ehdit sitten ensin :thumbup: Kunhan nimet ovat Bernien paperissa Ferrari ajaa jälleen muut kierroksella kiinni.
 

Rusina

Lux Aeterna
Liittynyt
12.1.2004
Viestit
5082
Sijainti
Hyvinkää
Re: Re: Johtopäätösten aika

Racer21_90 sanoi:
Vaikkakin olen kanssasi aivan samaa mieltä nyky tilanteesta niin odottelen kuitenkin 5 tai 6 kisaa ennekuin vedän enempiä johtopäätöksiä :)

Ja sama koskee myös Ferrarin ja FIA:n yhteistyöstä koska en usko että peli on vielä reilua kaikin puolin. :frown:
Ei ole mitään Ferrarin ja FIA:n yhteistyötä vaan on häpeällinen yhdeksän ryhmä jonka epäreilu sääntöjen asettaminen on aiheuttanut epätasapainoa tarkoituksena syöstää Ferrari kärkipaikalta
 
Ylös