Joko olet vaihtanut renkaat?

Runar ja Kyllikki

Next door to Alice
Sijainti
Suami
Olga sanoi:
Viikko sitten maanantaina vaihdoin, tai siis vaihdatutin - 16 €. Ihan hyvä ratkaisu.
Satanen vanhaa rahaa! :eek!: :eek!: Paljos siellä makso markka-aikana vaihto? Täällä makso 20-40 mk/kierros jos ei tasapainotettu. Jos vaihdettiin kumit vanteille ja tasapainotettiin, se makso 80 mk/neljä rengasta.

Kortteen Topi

Well-known member
Sijainti
Manse
Runar ja Kyllikki sanoi:
Satanen vanhaa rahaa! :eek!: :eek!: Paljos siellä makso markka-aikana vaihto? Täällä makso 20-40 mk/kierros jos ei tasapainotettu. Jos vaihdettiin kumit vanteille ja tasapainotettiin, se makso 80 mk/neljä rengasta.
Eikös tuo n. 20 € ole ihan normaali taksa. Ainakin täällä näin.

Off-Topic

Well-known member
Ei kai nykyään alle parin kympin kukaan tee yhtään mitään. Meneehän tohon nyt kuitenkin aikaa jonkinverran, tarvitaan tiloja ja välineitä.

Olga

.
Sijainti
lakitukossa
Runar ja Kyllikki sanoi:
80 mk oli täälläkin silloin. Nyt olis ollut 20 €, mutta alennettiin, koska jouduin odottamaan 20 min, kun ukot oli hitaita.

Samaan rahaan ne renkaat pestiin ja putsattiin ja pussitettiin. Minä join vain kahvia.

Runar ja Kyllikki

Next door to Alice
Sijainti
Suami
Olga sanoi:
80 mk oli täälläkin silloin. Nyt olis ollut 20 €, mutta alennettiin, koska jouduin odottamaan 20 min, kun ukot oli hitaita.

Joo, niin mä ajattelin, että varmasti sielläkin hinnannousua on ollut. 1½-kertaistunut markka-aikaan verrattuna. Eikä ainakaan mun tulot ole puoltoistakertastunut sinä aikana. Päinvastoin, reaaliostovoimani on heikentynyt. Mutta sen onkin jo ihan eri keskustelun aihe...johon mä en lähde lain. ;)

Mosse

Skidmark
Sijainti
On earth
Halpaa on maksaa 20€ siitä että on renkaat alla käsiä likaamatta eikä raivareita repien. Ja saa vielä puhtaat renkaat keväällä alle. Eikä mulla ole mitään autonostureita tai pulttipyssyjä käytössä. Vittu tunkki ja ristikkoavaimella niitä alle väännetään kuraisessa maassa. :jaska:

Mutta auton pesettäminen joka maksaa 16-18 euroa on mun mielestä kallista. :nope:

kouvotsvoni

Banjottu
Sijainti
Corsica
Sitä mitään ammattilaisia renkaanvaihtoon tarvita :ahem:
Nimimerkillä Mutterit löysällä

Mosse

Skidmark
Sijainti
On earth
kouvotsvoni sanoi:
Sitä mitään ammattilaisia renkaanvaihtoon tarvita :ahem:
Nimimerkillä Mutterit löysällä
Mulle on kerran ammattilainen jättänyt mutterit löysälle. :nope:

Hajos vetonivel ja suojagummi.

Alice in hell

Well-known member
Just vaihdoin. Tänään menin vielä aamukuuteen töihin kesäkumeilla ja joka saatanan mutkassa meinas mennä mehtään. Töistä kotiin tultaessa tiet olivatkin jo sulaneet sen verta ettei tarttenu hirveemmin varmistella.

DFiaA

I told you so
Kyllä kannattaa olla talvirenkaat alla. Kerrankin saa harjotella ohittamista ;)

Off-Topic

Well-known member
Joo, tänäkin aamuna taas oli monta talvirenkaallista jotka sitä harjotteli tuusulantiellä. Mä oon seurannut sitä jo aika pitkään, ne ilmeisesti alottaa sen harjottelun sillä, että ne valitsee sen ohituskaistan, ja siihen vaiheeseen ne sitten jääkin. Se seuraava vaihe, nopeuden nostaminen edes suurimpaan sallittuun, onkin jo sen verran vaikea ja vaarallinen, ettei se ihan kylmiltään näytä onnistuvan. No, onneks oikeella kaistalla on paremmin tilaa niin sitä kautta pääsee etenemään.

Matxi

81-04-05-07-08-14-15
Sijainti
toalet
Eilen vaihdoin kesken työpäivän terminaalissa renkaat alle.

Sammypiru

Isä
Sijainti
f1racing.net
Willer sanoi:
Aamulla ajelin Vianorille renkaita ostamaan. Renkaat löyty ja vaihtoajaksi sovittiin klo 19.30.. tulin paikalle klo 19.15 ja rengasmies jo viittelöi että tännepäin. Sitten kävin maksamassa, join kahvit ja lukaisin lehden. Pian renkaanvaihtaja toikin jo avaimet, joten eikun matkaan. Olen nyt asioinut sekä Vianorin jyväskylän että joensuun liikkeissä. Molemissa palvelu on pelannut todella hyvin.
Hieno lukea myös hyvää palautetta erinäistä yrityksistä.

Puupää

Señor Member
Sijainti
Skekkoslovakia
Aamulla lähtö talvirenkaita vaihtamaan: 100m ja ojassa :jaska: nopeutta alle 30km/h
Nyt on talvirenkaat alla ja kuukauden päähän korjaamoaika... viikko vierähtää kuulemma :(