bigbear
Well-known member
Häkä on hiukan liian arka koppiautojen vaatimaan ajotapaan.. Luultavasti näemme Mikan roikkuvan muun porukan peesissä ja menee ohi vain selvistä paikoista.. Mika" Arkajalka"Häkkinen.
Ohoh...bigbear sanoi:Häkä on hiukan liian arka koppiautojen vaatimaan ajotapaan.. Luultavasti näemme Mikan roikkuvan muun porukan peesissä ja menee ohi vain selvistä paikoista.. Mika" Arkajalka"Häkkinen.
Sama täällä.. :nope:312T4 sanoi:Ei se DTM-Mika kovin paljoa kiinnosta ainakaan minua:nope:
Noo, Aleesi ja Frentzeen oli sentään täysiverisiä F1-kuskeja. Mutta kyllä minä uskon että Mika on kova luu DTM'ssä, Mikan taidoilla ja päästään pitkälle. Ei tosiaankaan ole jäähdyttelystä kyse vaan Mika vie mestaruuden näytöstyyliinKortteen Topi sanoi:Oliko se nyt maikkari vai mikä lie iltakehti kun totesi, että DTM ei ole mikään eläkeläissarja ja kovuudesta otettiin esimerkiksi Jean Alesi, joka F1:ssä voitti huikean yhden osakilpailun.
:alppu:Ferrari 4ever sanoi:Rankkasin Alesin ajotaidoiltaan - Formuloissa - about samalle tasolle Mikan kanssa.
Auton värihän se on oikea tapa arvioida kuskien meriittejä. Jepjep. Ja mitäh? Jos "näyttävillä ajotaidoilla" jaettaisiin mestaruuksia niin sen logiikan mukaan mm. Massan pitäisi olla jo maailmanmestari. Valitettavasti näyttävät ajotaidot ja nopeuden välille ei voi vetää yhtäsuuruusmerkkiä. Kerro lisää näistä taidoista! Miten ne poikkesivat Häkän mahtavista pistesuorituksista umpisurkealla Lotuksella. Se Alesin Tyrrell oli nimittäin parempi kärry. Alesin ainoa voittokin tuli Sgumin teknisten probleemien takia. 1996 Alesi siirtyi maailmanmestaritiimiin ja suoritukset olivat hyvin keskinkertaisia. Alesilla on ollut mahdollisuutensa ykkösissä ja tuloksena siis 1 voitto.Ferrari 4ever sanoi:Ehkä jopa hieman korkeammalle - johtuen hänen punaisesta taustastaan tietenkin. Moni muistaa Alesin lähinnä viimeisistä vuosistaan ja se on sääli. Olisi ansainnut useammankin mestaruuden näyttävillä ajotaidoillaan. Ensimmäisenä kahtena vuotenaan mies teki sellaisia taikoja heikohkolla autolla, joista Häkkisen Mika voi vain unelmoida. Haastoi Sennankin muutamaan otteeseen 90-luvun alussa (en muista kilpailuja enää). Silloin jokainen halusi saada käsiinsä uuden tähden, josta piti tulla lajin seuraava suuri tähti.
Siirto Ferrarille oli mahtavaa mutta lopulta miehelle itselleen tuhoisaa uran kannalta. Joka kolmas kilpailu (taisi prosentit mennä yli neljänkymmenen) päättyi tekniseen keskeytykseen. Kun Alesi voitti ensimmäisen - ja sen ainoan - kerran niin katsojat vuodattivat kyyneleet hänen puolestaan. Se oli vähintä mitä hän ansaitsi kaiken sen paskan jälkeen ja onneksi se tapahtuisentään hänen syntymäpäivänään. Monien silmissä Kanada-95 on yhä hänen henkilökohtainen maailmanmestaruutensa.
Ylpeä? 1 voitto. Logiikkasi mukaan siis Irvine ja Barrichello ovat myös suuria kuljettajia. Salli mun nauraa.
On varmaan hieman tuskallista katsoa Schumacherin ja Ferrarin dominointia näin jälkikäteen, mutta Alesi voi kuitenkin olla ylpeä saavutuksistaan. Jo Ferrarilla ajaminen itsessään tekee hänestä suuren kuljettajan.
Itse muistan kaksi kertaa kun Alesilla oli paikat haastaa Senna. Phoenixissa Senna otti Alesin kiinni kisan puolivälin tienoilla ja siitä seurasi se kuuluisa yhteenotto, jossa nuori rämäpää antoi tiukan vastuksen hieman kokeneemmalle rämäpäälle. Vauhdin puolesta Alesilla ei ollut juuri jakoa Sennaa vastaan, vaikkakin aika-ajoissa oli tehnytkin parempaa jälkeä. Toinen kerta oli Monacon Gpssä, missä Senna vei kyllä kisaa miten tahtoi, mutta Alesi oli lopulta saavuttamassa Sennaa, kun McLarenissa oli moottoriongelmia kisan loppupuolella. Kerro ihmeessä jos näitä Senna-kamppailuja oli useampikin.Ferrari 4ever sanoi:Ensimmäisenä kahtena vuotenaan mies teki sellaisia taikoja heikohkolla autolla, joista Häkkisen Mika voi vain unelmoida. Haastoi Sennankin muutamaan otteeseen 90-luvun alussa (en muista kilpailuja enää).