Joululahjabudjetti

Paljonko menee rahaa joululahjoihin?

• Äänestäjiä yhteensä
    20
  • Äänestys suljettu. .

jjv

Arschloch
Parin-kolmenkympin hujakoilla nyt kun vaa isälle ostelen.

PuoliPöhkö

Well-known member
Sijainti
suom. "sijainti" toim.huom.
Meillä ei aikuiset ostele / ole ostelleet joululahjoja toisilleen.
Lapset saa niin tolkuttomasti lahjoja kaikilta sukulaisilta jne..., että hukkuvat niihin, eivätkä arvosta niitä siltä tolkuttomalta paljoudelta ollenkaan.
Niinpä hankimme pikkuriikkiset lahjat vain sellaisille, joiden kanssa sellaisia on ollut tapana "vaihtaa" ja joita näin on ollut tapana muistaa (kummit yms)
Lapsille annamme reilusti aikaa ja mukavia elämyksiä joululomansa aikana.

Voin sanoa, ettei joulumme ole ollut hysteeristä ikinä - ja hyvä niin. Kaikkien mielestä.

FW08

Registered User of Talent
Sijainti
Behind the rabbit
Meillä (siis minä/veli/äiti, isä on hiukan eri aaltopituudella tässä) on aina ollut tapana ostaa suht paljonkin lahjoja toisillemme, koska sellaisia lahjoja, joita arvostetaan on ollut kovin helppo keksiä.

Sama koskee puolisoa. En ymmärrä niitä, joiden mielestä puolisolle on vaikea keksiä lahjaa. Eikö noissa kodeissa puhuta toisilleen lainkaan?

Mosse

Skidmark
Sijainti
On earth
Meillä (siis minä/veli/äiti, isä on hiukan eri aaltopituudella tässä) on aina ollut tapana ostaa suht paljonkin lahjoja toisillemme, koska sellaisia lahjoja, joita arvostetaan on ollut kovin helppo keksiä.

Sama koskee puolisoa. En ymmärrä niitä, joiden mielestä puolisolle on vaikea keksiä lahjaa. Eikö noissa kodeissa puhuta toisilleen lainkaan?
Omalla pojalle ja puolisolle on kivaa ostaa lahjoja omastakin mielestä. Muut onkin sitten aika syvältä.

Eniten vituttaa asiakkaat jotka suht suoraan vihjaa että pitäis antaa jotain.:rolleyes:

jjv

Arschloch
Mun mielestä tuntuis hassulta aikuiselle ihmiselle ruveta hirveesti lahjoja ostelemaan, kun itsensä elättävä aikuinen varmaankin ostaa itse tavarat joita oikeasti tarvitsee ja sellasten "hauskojen lahjojen" hauskuus loppuu yleensä viimeistään helmikuun paikkeilla ja niitä hauskuuksia sitten perikunta aikanaan komeroista keräilee.

Tänä vuonna ostin isälle verovapaata suklaata ja hän menee huomenna laivalle ja ostanee mulle lahjaksi verovapaata suklaata. Eli joululahjaksi verosuunnittelua.

FW08

Registered User of Talent
Sijainti
Behind the rabbit
Mun mielestä tuntuis hassulta aikuiselle ihmiselle ruveta hirveesti lahjoja ostelemaan, kun itsensä elättävä aikuinen varmaankin ostaa itse tavarat joita oikeasti tarvitsee ja sellasten "hauskojen lahjojen" hauskuus loppuu yleensä viimeistään helmikuun paikkeilla ja niitä hauskuuksia sitten perikunta aikanaan komeroista keräilee.
Idea onkin hokata sille aikuiselle ihmiselle lahjaksi just se kirja tai levy mitä se ei itse ole kerennyt tajuta haluavansa. Hyvä tapa, jonka kautta moni tuttu on löytänyt monia uusia suosikkiartisteja, kuten kyllä olen itsekin (siis löytänyt, en artisti).