m-ger sanoi:
Jos asia olisi niin yksinkertaista että voisin sanoa suoraan paljonko tallipaikka maksaa, paljonko rahaa on kasassa ja mistä ja mitä puuttuu ja mitä sillä saa, niin tekisin sen.. Ongelma on se että olen salassapitosopparien alaisuudessa moneen eri suuntaan joten en vaan voi :jaska:
Toisin kuin Astraalia, minua nämä asiat eivät vaivaa, koska ymmärrän täysin kuinka nämä hommat toimii. Taloudellinen puoli on asia, jonka mielelläni jätän taustavoimien päänvaivaksi. Kun asiat siellä puolella on saatu kuntoon päästään tiedottamiseen, josta olen enemmänkin kiinostunut.
Itse olen aina liputtanut todenmukaisen ja rehellisen tiedottamisen puolesta, joten siksi suhtautuminen lehdistötiedotteiden kohdalla on ollut kyynistä, kuten Astraalilla. Minulla ei ole mitään Juhoa tai hänen taustavoimiaan vastaan, vaan arvostan todella heidän työtään.
Nyt kun tuo on sanottu, täytyy tuohon tiedottamiseen vielä tarttua. Molemmat, sekä Juho, että m-ger toimivat tiedotteissaan aivan samalla tavalla kuin "arvostetut" IRL-toimittajat eli siirtelevät asioita mielensä mukaan. Annan esimerkin: Viime vuonna Detroitissa IRL ajoi ensimmäisen kilpailunsa kyseisellä radalla. Kuitenkin kilpailun alussa toimittaja haastatteli Helio Castronevesiä, joka voitti uransa ensimmäisen IndyCar-kilpailun samalla radalla vuonna 2000. Oliko vierailu Detroitiin ensimmäinen, jos Helio oli siellä aiemmin voittanut?
Juhon kommentit siitä, että hän haluaa olla sarjan menestynein suomalainen menee tässä samaan kastiin, kun jutun otsikko on "Annala Indy-sarjaan." Tavallisen fanin kannalta on tietenkin samantekevää mistä Annala puhuu, mutta historian kirja kertoo, ettei IRL-sarjassa ole ajanut kuljettajia nimeltä JJ Lehto ja Mika Salo. Näin Annala kuitenkin antaa ymmärtää. Sponsoreita haettaessa tietenkin oikaistaan monessa asiassa, mutta ei näin paljon. Joko Annala ajaa samassa sarjassa kuin Salo ja JJ - sellainen sarja on vielä kaksi viikkoa olemassa - tai hän ajaa INDY-sarjassa, jonka nimistä sarjaa ei edes ole olemassa. Molempia ei voi kuitenkaan saada. Ei ainakaan Long Beachin kohdalla.
Annala kertoi kanadalaiselle TV-kanavalle seuranneensa Champ Car - sarjan tapahtumia ja odottavansa innolla pääsyä auton ratin taakse. Näin hänen olisi pitänyt sanoa lehdistötiedotteessaan. Tällaisia kommentteja minä hain ja odotin. Tämä on oikea asenne. Tämä on se oikea uutinen.
Sen sijaan lehdistötiedotteesta sai sen kuvan, ettei Champ Car - nimistä sarjaa ole koskaan edes ollut olemassa aivan kuten Tony George tietenkin halusi alusta alkaen käyvänkin. Long Beach ei kuitenkaan ole IRL-kilpailu. Se ei ole INDY-kilpailu, mitä se ikinä tarkoittaakaan. Long Beach on viimeinen Champ Car - kilpailu ja mukana on kuljettajia, joissa ruumiillistui koko sarjan hienous. Kuljettajat kuten Vasser, Tracy ja Philippe ovat mukana. He ovat tehneet erittäin selväksi, että he pitivät tästä sarjasta. Annalan kohdalla jouduin hakemaan tämän tiedon kanadalaisesta haastattelusta. Joku ei siis ole Suomessa tehnyt kovinkaan mairittelevaa työtä. Vielä on toki aikaa korjata asia ja saada ihmiset havahtumaan tämän jutun suuruusluokasta. Ei sitä ihan joka vuosi suomalaiskuljettaja aja yli satavuotisen sarjan viimeisessä osakilpailussa. Tämän olisi pitänyt olla se pääuutinen. Tämän keskustelun otsikko.
Laralle täytyy vielä sanoa, ettei tämä ole mitenkään henkilökohtaista tai minkäänlainen hyökkäys nuoria suomalaisia kuljettajia vastaan. Olen aikaisemmin arvostellut Juhon kanssa samanlaisessa tilanteessa olleita kokemattomia kuljettajia, kuten Milka Dunoa viime vuonna. Häntä ja hänen kokematonta SAMAX-talliaan ei olisi viime vuonna pitänyt päästää nopeille ovaaleille ilman asianmukaista varmistusta siitä, että hän pystyisi turvallisesti ajamaan niillä. Annala valitettavasti on kilpailullisesti samassa tilanteessa, mikäli hän päätyy IRL-sarjaan ajamaan Rocketsportilla. Rocketsport ei varsinnaisesti ole insinööritaidoilla loistanut...
Mutta se on tulevaisuuden asia. Nyt on varmaa, että Juho ajaa Champ Car - finaalissa. Ei IndyCarilla, ei IRL:n kilpailussa. Vielä kahden viikon ajan se on Champ Car ja sen niminen sarja on olemassa. Kun Champ Car on tuhkana ja muistokirjoitukset kirjoitettu, saatte kutsua sitä minun puolestani miksi lystäätte. Vaikka Formula Ykkösten MM-sarjaksi.