Jukolan viesti 2003

Jacques

KKWCS:n Mietaa
Liittynyt
15.10.1999
Viestit
37045
Sijainti
Helsinki
Kytäjä on ihan muuta kuin joku Salo 2006. Se on niin vaativa ettei siellä pitäisi edes Jukolaa nykypäivän laajuudessa järjestää. Salo oli korkeuseroiltaan vaaativa ei maaston kasvillisuuden takia. Kytäjällä paha peitteisyys, ynnä korkeuserot, ynnä raskaat radat ja sopiva säätila (Vesisade läpi yön) .

Johtivat vuoden 1981 legendaariseen venymiseen 2,5 tunnilla, asia jota jukolan johtokin häpeää tänä päivänä. Siksi oikeastaan se 2010 kisa on tehtävä helpommaksi kuin 1981, ainoa ongelma on se ettei Jukolaa saa helpottaa liikaa. Koska kuntojoukkueet jäävät silloin pois. Ei 2010 Jukolassa tule olemaan yhtään sen helpompaa maastoa kuin 1981 tai 1970 oli. Sama maasto, sitä ei kukaan suunnistaja osaa suunnistaa virheittä ollenkaan ei Edes Tuomas Tervo. Vaikka Hyvinkäältä on kotoisin.
Okei, en ala väittelemään, koska mulla ei asiantuntemus riitä, mutta se Hyvinkään Jukola mua kuitenkin kiinnostaa. Jos se on tosi vaativa, niin sitten pitää treenata enemmän. :) Edit: Ja siis maaliin pääsyhän se ainoa tavoite muutenkin on näin kuntoporukoilla. Pitää olla haasteita, joten onhan se parempi jos on vaativa maasto...

btw.. Jukolan viesti sai juuri Vuoden urheilutapahtuma -palkinnon Urheilugaalassa. :)
 
Viimeksi muokattu:

Jkalliom

Kerran VeVe aina VeVe
Liittynyt
5.2.2001
Viestit
891
Sijainti
Espoo
Okei, en ala väittelemään, koska mulla ei asiantuntemus riitä, mutta se Hyvinkään Jukola mua kuitenkin kiinnostaa. Jos se on tosi vaativa, niin sitten pitää treenata enemmän. :) Edit: Ja siis maaliin pääsyhän se ainoa tavoite muutenkin on näin kuntoporukoilla. Pitää olla haasteita, joten onhan se parempi jos on vaativa maasto...

btw.. Jukolan viesti sai juuri Vuoden urheilutapahtuma -palkinnon Urheilugaalassa. :)
Hyvinkään kisaan voi todeta ohjeen, sitä maastoa ei opi edes treenaamalla. Ihan oikeasti, sen maaston osaa ehkä Marko Väisänen ulkoa ja sekin vain pieniä pätkiä.Se on erittäin hidaskulkuista mäkistä maastoa, vielä jos osuu kylmä keli niin se on tosi paha. Virolahdellakin "Junnu" tekee ihan varmasti vaativan kisan. Junnun tuntien fysiikkaa koetellaan niin huipuilla, kuin kuntoilijoillakin. Ravijoen maasto on ihan mukavan mäkistä. Mun kaveri on suunnistanut aloitusosuudet sekä kaatosateessa 1981 Kytäjällä että tulikuumana yönä 1992 Ravijoella ja pitää jälkimmäistä pahempana yöosuuksilla peitteisyyden vuoksi. Mutta pahin oli kyllä Selänpää 1983. Koska se maasto oli kaikille haaste. Vehkalahtihan voitti paljolti kokemuksella 1983. Nuoruus toi voiton 2006.
 

Jacques

KKWCS:n Mietaa
Liittynyt
15.10.1999
Viestit
37045
Sijainti
Helsinki
Hyvinkään kisaan voi todeta ohjeen, sitä maastoa ei opi edes treenaamalla. Ihan oikeasti, sen maaston osaa ehkä Marko Väisänen ulkoa ja sekin vain pieniä pätkiä.Se on erittäin hidaskulkuista mäkistä maastoa, vielä jos osuu kylmä keli niin se on tosi paha. Virolahdellakin "Junnu" tekee ihan varmasti vaativan kisan. Junnun tuntien fysiikkaa koetellaan niin huipuilla, kuin kuntoilijoillakin. Ravijoen maasto on ihan mukavan mäkistä. Mun kaveri on suunnistanut aloitusosuudet sekä kaatosateessa 1981 Kytäjällä että tulikuumana yönä 1992 Ravijoella ja pitää jälkimmäistä pahempana yöosuuksilla peitteisyyden vuoksi. Mutta pahin oli kyllä Selänpää 1983. Koska se maasto oli kaikille haaste. Vehkalahtihan voitti paljolti kokemuksella 1983. Nuoruus toi voiton 2006.
Niin en toki tarkoittanut treenaamisella maaston opettelemista vaan ihan suunnistustaitojen treenaamista.. Veikkaan että siitä saattaisi olla apua jos treenaisi edes vähän paremmaksi suunnistajaksi. ;) :D
 

Jkalliom

Kerran VeVe aina VeVe
Liittynyt
5.2.2001
Viestit
891
Sijainti
Espoo
Harjun Antista eli "Piposta" mä voisin kirjoittaa melkein mitä tahansa. Kyllä se on mun suosikkiurheilija, oli sitä jo Vehkalahden paidassa ja on sitä edelleen. Mä seuraan Antin uraa, tulosten perusteella. Aina on ollut niin, että keväisin ei allergian vuoksi kulje, mutta kesä ja syksy kulkee. Antti on kärsinyt luvattoman paljon löysistä nilkoistaan ja niistä aiheutuvista vaivoista.

Kyllä mulla kovat odotukset vuodelle 2009 miehen kohdalle on asetettu. KR on nyt todella vahva joukkue, vahvempi kuin viijme vuonna. Ja sopivasti uudistunut. Toivottavasti vaan nälkää riittää voittamiseen edelleen.

Reijo Mattinen oli lapsuuden sankareita, tietysti kun tässä Helsingissä on asunut ja saanut seurata Jukolaa niin radiosta (1983 lähtien) kuin myös TV:ssä varmaan niihin aikoihin. Niin Kyllä Rekan tarina Jukolan voiton menetyksineen (1992, 1994 ja 1995) kovan onnen soturina hakee vertaistaan. Aina oli hyviä joukkueita koskaan sitä voittoa ei miehelle suotu. Ei edes Juhla-Jukolassa 1998. Jolloin Rajamäellä viimeksi oli se tosi hyvä joukkue. Mutta kyllä se suurin sankari oli Antin isä Timo Harju. Lähinnä sen vuoksi, että Timolla on edelleen nimissään voittoisien Jukola-ankkurien ikäennätys vuodelta 1983. (36-vuotta!) Ja sen vuoksi, että Timo on niin perusteellinen kaikessa mihin hän ryhtyy.
 
Viimeksi muokattu:

Jkalliom

Kerran VeVe aina VeVe
Liittynyt
5.2.2001
Viestit
891
Sijainti
Espoo
Kuten Börje Vartiainen (Kalevan Rastin manager/valmennuspäällikkö) hyvin totesi tänä vuonna Tiomila tulee Joensuulaisille lähes syliin. Siksi ulkomaan leirejä on enemmän kuin normaali vuotena.

Tiomilan tosi aikainen ajankohta on 18-19.4.2009 Perstorpissa Malmön lähellä. Syy aikaiseen ajankohtaan on niissä metsissä tapahtuva kanalintujen pesintä, jolloin kilpailua ei voitu järjestää viikkoa myöhemmin eli tavalliseen vapun alus viikonloppuun. (Hyvä vaan niin Pipo ei pääse nauttimaan 31-vuotis juhlaoluitaan liian aikaisin. ( Mies täyttää viikkoa myöhemmin 25.4.2009 31-vuotta!)

Jukola käydään Mikkelissä 13-14.6.2009 Kumpikin kisa on tänä vuonna nopeassa maastossa. Ennakkoon Kalevan Rasti on vahvistunut. Jan Prochazkan tulo aloittajaksi ja Aaro Asikaisen kasvamisen miehen mittoihin myötä Tiomilan 26 vuoden takainen voitto saatetaan pystyä uusimaan. Vehkalahden Veikot lähtee kauteen kuitenkin Suomalaisista vahvimpana ennakkosuosikkina. Kalevan Rastin asu on tälläkaudella Punamusta raitapaita. Eli siis punaisella pohjalla Mustat raidat. Valkoista jota Futuren aikana asuissa oli ei enää ole. Vehkalahdella on lähes 1983 vuoden kopio eli hyvin vähän Valkoista ja sekin selkäpuolella. Eli mustavihreä etuosa. Kovista miehistä S-P Fincke on sittenkin kesällä juoksukunnossa, selkäleikkauksen ja pohjelluun rasitusmurtumasta huolimatta. S-P aikoo viivalle tulla vahvempana kuin koskaan. S-P (tulee etunimestä Simo-Pekka)
Wingstedt ei vaihtanut mihinkään vaan jäi siviilisyistä (Vaimonsa sai töitä Haldenista) Haldeniin.
 
Viimeksi muokattu:

Jkalliom

Kerran VeVe aina VeVe
Liittynyt
5.2.2001
Viestit
891
Sijainti
Espoo
10-Mila Kristiansandille kuten viimevuonnakin. Mutta ei vedetä tästä johtopäätöksiä VeVe ilman ykköstykki-yömiestään (Junnu Weckman) Peräti neljäs. KR kakkonen ilman "pääkokkia" ja taistelun ruumiillistumaa Antti Harjua jolla oli (sairauspoissaolo) joten Mikkeliin jaetaan kahden kuukauden päästä uudet kortit. Katotaan sitten raviradalla kuka voittaa Kristiansandin Hubman, Vehkalahden Vuoden 2006 juhlat missannut Hammaslääketieteen tohtori Marc Lauenstein, vai Vehkalahden 1983 voittajaporukan ankkuri-isän (Timo Harju) poika Antti "Pipo" Harju. Pipoa sairaus pitää sivussa vähän aikaa mutta kunhan kunto löytyy, tulee mies varmasti nälkäsenä takasin. Toivottavasti Martomaa, Gueorgiou, ovat valmiita väistymään Pipon edestä. Ensivuoden kisaan ankkuriosuus on kuin Pipolle tehty 12,0 Kilometriä. Muutenkin ensivuoden kytäjän kisan kokonaispituus on ennätys alhainen vain 66,5 kilometriä. Tähän yhdistettynä vaikea maasto. Niin silti voitto aika on 8:30 huonomalla puolella.
 
Viimeksi muokattu:

Cmoney

Well-known member
Ylläpitäjä
Liittynyt
12.8.2004
Viestit
13717
Minä en tällä kertaa ole, ainakin periaatteessa, voittotaistelussa mukana. Muuta menoa kys. vkonloppuna :).
Viime vuonna tuli juostua Kaanaan mikroautoradankin yli.
 

Jkalliom

Kerran VeVe aina VeVe
Liittynyt
5.2.2001
Viestit
891
Sijainti
Espoo
Mustin hetki minkä urheilija voi koskaan kokea. Kiitos kaikesta Pipo.

Ei tähän voi muuta todeta kuin että, aina se ei mene niinkuin sen piti mennä. Kaikki loppui kertalaakista. Pipon ura jossa oli ollut murheita päättyi tavalla jota tuskin kukaan osasi odottaa. Miehellä on pysyvä sairaus joka lopettaa tuon kohtalon kolhiman uran.

Ihmisen elämään kuuluu sekä iloja että murheita. Kalevan Rastin parhaisiin suunnistajiin lukeutuva Antti Harju koki tänä keväänä ison ja ikävän käänteen elämässään.

Harjulla todettiin vakava sydänsairaus ja hän joutui päättämään uransa välittömästi. Tieto oli Harjulle raju isku henkisesti.

– Tämän voi tajuta vasta, kun tilanne tulee omalle kohdalle. Sydämessä on pysyvä muutos. En tule koskaan parantumaan tästä sairaudesta, Harju sanoo hiljaa.

Harju huomasi talvella juoksulenkillä, että jotain on vialla.

– Lenkillä tuntui siltä, että happi loppuu. Syke oli yli 200, vaikka olin paikallani.

– Lopputalvesta sydämen rytmihäiriöitä alkoi tulla yhä enemmän. Päätin mennä lääkäriin. Lääkäri sanoi, että minun on pakko lopettaa kilpaurheilu välittömästi. Onneksi minulle ei ehtinyt käydä huonommin.

Harju ei ole harjoitellut enää kuukauteen. Muutos aikaisempaan urheilijan elämään on ollut iso.

– Rinnassani on tahdistin, vaikka olen vasta 31-vuotias. Se turvaa, että pysyn hengissä pahojen rytmihäiriöiden tullessa.

– Kaikki on tapahtunut nopeasti. Uuteen tilanteeseen on vaikea suhtautua. Elimistökin on ollut ihmeissään oudon tilanteen takia.

– Suunnistusurani olisi jatkunut vielä 2–3 vuotta. Ura oli ikävä päättää näin, kun en voinut vaikuttaa siihen itse mitenkään.

Antti Harju pystyy harrastamaan ainoastaan kevyttä kuntoliikuntaa.

– Pyöräilyä ja sellaista. Siinä on iso ero huippu-urheiluun. Nyt jää energiaa varastoon, joten pitää yrittää kohdentaa se johonkin muuhun asiaan.

– Olen alkanut arvostaa eri tavalla terveyttä. Aiemmin keskityin vain siihen, kuinka voisin menestyä urheilussa. Siinä mielessä tämä tapaus pudotti minut tyhjän päälle, Harju kuvailee.

Rikkonainen ura

Antti Harjulla ei ole ollut helppoa, sillä koko miehen suunnistusura oli erittäin rikkonainen.

– Matkan varrelle mahtui viisi rasitusmurtumaa. Kaudet jäivät usein puolinaisiksi. Tuloksista näkyy, että olen ollut suunnilleen joka toinen vuosi terve.

Harju kärsi myös astmasta ja pääsi hyvään vauhtiin vasta normaalia myöhemmin keväällä.

Mutta ehti Antti Harjun uralla tapahtua paljon positiivistakin. Miehen muistot ovat lämpimiä Kalevan Rastin riveissä voitetuista Jukolan viesteistä.

– Urani sykähdyttävimmän tunteen koin, kun voitimme Jukolan ensimmäisen kerran vuonna 2004. Kisa Haldenia vastaan oli todella tiukka. Voitosta tuli valtavan hieno fiilis.

– Henkilökohtaisella tasolla mieleen jäi ainoa aikuisten SM-kulta, sprintin Suomen mestaruus vuodelta 2004. Arvostan sitä paljon.

Antti Harju ehti edustaa urallaan Suomea kolmesti MM-kisoissa ja kahdesti EM-kisoissa.

– Se jäi harmittamaan, etten pärjännyt arvokisoissa. Vuonna 2004 jännitin liikaa, mikä toi virheitä. Vuonna 2006 olin treenannut liian kovaa ja vuonna 2008 olin kisoissa vatsataudissa.

– Kovat tavoitteeni eivät koskaan toteutuneet. Tänä keväänä minulla oli alla hyvä harjoituskausi ja olisin halunnut näyttää kesällä MM-kisoissa.

Antti Harju ei kuulunut enää viime vuosina maajoukkueen valmennusryhmiin, mutta hän murtautui viime kesänä maajoukkueeseen ja MM-kisoihin.

Elämä jatkuu

Aika kuluu ja Antti Harju alkaa katsoa shokkitiedon jälkeen tulevaan. Joensuulainen haluaa pysyä suunnistuksen parissa.

– Seuratyö ja valmennus kiinnostavat. Olen saanut Kalevan Rastilta paljon tukea, joten jatkossa on hyvä antaa jotain takaisin.

Harju viimeistelee kesän aikana maanmittauksen diplomityötään Joensuun kaupungin tekniselle virastolle. Kotkasta lähtöisin olevan miehen tulevaisuus on auki ensi syksynä.

Harjulla ei ole omaa perhettä. Miehellä on onneksi ollut läheisiä tukijoita.

– Ilman isääni ja siskoani olisin tuskin näin hyvässä vireessä. Myös seuraväki ja kaverit ovat muodostaneet hyvän tukiverkoston. Olen saanut suunnistusväeltä mielenkiintoisia ehdotuksia jatkosta, Harju iloitsee.

Antti Harju : Tuleva diplomi-insinööri
Syntymäaika: 25.4.1978.
Seura: Kalevan Rasti.
Opiskelu: Espoon Otaniemen teknisen korkea-koulun opiskelija, tekeillä maanmittauksen loppu-työ.
Harrastukset: Luonnossa liikkuminen, hiihto.
Valmentaja: Simo Martomaa.
Parhaita saavutuksia:
2008 SM-hopeaa sprintistä.
2007 SM-kultaa viestistä.
2006 EM-kisoissa sprintin 39:s ja viestissä 10:s. MM-kisoissa pitkän matkan 25:s, SM-hopeaa viestistä.
2005 SM-hopeaa viestistä.
2004 MM-kisoissa sprintin 42:s. EM-kisoissa keskimatkan 31:s ja normaalimatkan 28:s. Maailmancupissa sprintin 20:s, normaalimatkan 13:s ja viestin viides. SM-kultaa sprintistä ja viestistä.
2003 SM-hopeaa normaalimatkalta ja viestistä.
1998 Nuorten SM-pronssia normaalimatkalta.
1997 Nuorten SM-kultaa normaalimatkalta. Nuorten MM-kisoissa 12:s normaalimatkalla.
 
Viimeksi muokattu:

Jkalliom

Kerran VeVe aina VeVe
Liittynyt
5.2.2001
Viestit
891
Sijainti
Espoo
Nonni nyt Lauantaina se sitten kello 23:00 alkaa jokavuotinen thrilleri. Jukolan viesti.

Ykkössuosikki ainakin mun silmissäni edelleenkin on Vehkalahden Veikot. Jos mä lähtisin suunnittelemaan taktiikkaa en muutaisi 2006 joukkueen alkuosuuksista kuin Mattilan ja Lehdon paikkaa. Loppupäässä Rollier on korvattu Marc Lauensteinilla, Ja David Schneider ja Petteri Muukkonen ottavat Janne Weckmanin ja Jarkko Liuhan roolit.

Tero Föhr päättää. Marc Lauenstein juoksee kuutososuutta. Petteri Muukkonen nelosta, Simo Pekka Fincke viitosta David Schneider pitkää yötä. Tinski Mattila aloittaa Jonne Lehto Kakkosta. Eli siitä 2006 voitto joukkueesta on neljä jäsentä mukana. Muistakaa numero 3 se on suurella todennäköisyydellä taas voittajan numero.
 

Cmoney

Well-known member
Ylläpitäjä
Liittynyt
12.8.2004
Viestit
13717
Tänään katsoin sprinttikisat Salosta. On kyllä Gueorgioun valta-asema vähän hiipunut, vaikka vahva toki edelleen on. Jos laittaisi Veikkauksessa parikymppiä suosittelemallesi joukkueelle...
 

Jkalliom

Kerran VeVe aina VeVe
Liittynyt
5.2.2001
Viestit
891
Sijainti
Espoo
Tänään katsoin sprinttikisat Salosta. On kyllä Gueorgioun valta-asema vähän hiipunut, vaikka vahva toki edelleen on. Jos laittaisi Veikkauksessa parikymppiä suosittelemallesi joukkueelle...
Katotaan nyt mitä Sipilän Jorma ("Jore" (Veven valmennuspäälikkö jonka varmoissa käsissä joukkuevalinnat on vuodesta 2003 asti olleet) päättää Lauantai-aamuna missä Järjestyksessä VeVe metsään menee. Kalevan Rastia heikentää Pipo Harjun uran päättänyt sydänsairaus. Mut toisaalta KR aikoo voittaa valmentajalleen tänä vuonna Jukolan. Suomalaisista mustana hevosena pidän joukkuetta 13 eli Ensivuoden isäntää Rajamäen Rykmenttiä. Sillä on ehkä paras loppu tohon kisaan ensin Matthias Merz ja sitten Tuomas "Urmas" Tervo. Ja tänä vuonna Jukola juostaan maastossa jossa yllätyksiä voi tapahtua Vehkalahden kisassa paljon riippuu siitä miten David Schneider tulee pitkältä yöltä jos hän tulee kärjessä yksin, on tilanne paras mahdollinen. Mut neljäs osuus jolta on poissa Janne Weckman saattaa osoittautua ratkaisuksi VeVen kannalta. Siinä kokeneen Petteri Muukkosen on astuttava suurtekoja tehneen vuorenvarman Janne Weckmanin saappaisiin. Ja ne saappaat on aika isot. Vaikka Petteri onkin parhaimillaan ollut A-maajoukkueen vakiomies!
 
Viimeksi muokattu:

Cmoney

Well-known member
Ylläpitäjä
Liittynyt
12.8.2004
Viestit
13717
Mun kaveri menee pitkän 3-osuuden, mielenkiinnolla odotan että pääsen katsomaan karttaa :ahem:
 

Jkalliom

Kerran VeVe aina VeVe
Liittynyt
5.2.2001
Viestit
891
Sijainti
Espoo
Mun kaveri menee pitkän 3-osuuden, mielenkiinnolla odotan että pääsen katsomaan karttaa :ahem:
Mun kaverilla on kanssa toi 14,8-14,9 pitkä yö edessään. Hänellä se on kaikkiaan 15 juostu Jukola. 1998 Arvo Paulinin kartalla viimeksi. Siuntiossa. Nyt Mikkelissä sama mies vastaa kartasta. Tänä vuonna David Schneider vie joukkoa jos kärjessä pääsee niin myös VeVe I:n karkaa. Ja perässä kuin hai laivaa ajaa takaa Janne Weckman VeVe II:sta Anders Nordberg Haldenista. Ja Babptiste Rollier Kristiansandista (Baptiste Jukolan voittaja VeVessä 2006. Weckmanin Junnu lähetti Baptisten piikissä keulaan!) Rollier teki loisto juoksun ja S-P:n ja Teron tehtäväksi jäi säilyttää ero takana tuleviin jossa he myös onnistuivat vaikka peli meni lopussa jännäksi. Voitto tuli vain 47 sekunnin erolla. Mut voitto on aina voitto sama se miten se tulee.
 
Viimeksi muokattu:

Jkalliom

Kerran VeVe aina VeVe
Liittynyt
5.2.2001
Viestit
891
Sijainti
Espoo
Kaikille joita kiinnostaa kulissien Jukolan kulissien takainen taktiikkapeli suositan laittamaan hakusanaksi Googleen S-P Fincke. Hänen Blogissaan käydään tänään varsin mielenkiintoinen vertailu (taitaa olla S-P "eli bloigisti ystävämme "Stetson" Fincke itte asialla verratessaan kahden vahvan suomalaisjoukkueen Kalevan Rastin ja oman Seuran Vehklahden Veikkojen joukkueita Jukolassa.) Ei silti S-P tekee maalikkoseuraajille suuren palveluksen kirjoituksellaan. Koska sillä avataan myös kulissien takaista taktiikkaa maalikoille.
 
Viimeksi muokattu:

Sam

Muumipappa
Liittynyt
2.8.2000
Viestit
34097
Sijainti
Muumilaakso
Täytyy kohta lähteä haistelemaan Jukolan tunnelmaa. Ainakin toistaiseksi sää suosii suunnistajia.
 

Cmoney

Well-known member
Ylläpitäjä
Liittynyt
12.8.2004
Viestit
13717
Mun kaveri menee pitkän 3-osuuden, mielenkiinnolla odotan että pääsen katsomaan karttaa :ahem:
Se meneekin 5-osuuden. Vaimon kanssa voittajavetoon kumpikin pisti 2 tiimiä. Vähän jännitettävää yöksi :) VeVe, KR, Halden ja Paimion Rasti riskijokerina :D
 

Sam

Muumipappa
Liittynyt
2.8.2000
Viestit
34097
Sijainti
Muumilaakso
Näyttää siltä että kohta taivas repeää. Voi tulla hyvinkin pimeä hetki metsään. Hyvin hiostava ilma edelleen. Kävin moikkaamassa kaveria, joka juoksee juurikin sen kolmannen osuuden. Täytyy huomenna kysäistä miltä tuntui, kun tulee kaffelle.
 

Mosse

Skidmark
Liittynyt
5.3.1999
Viestit
104235
Sijainti
On earth
Hyvin ryssi Halden melkein 6 minuutin johdon. Ja ankkuri vielä 3,5 minsan johdon.:thumbfh:
 

Jkalliom

Kerran VeVe aina VeVe
Liittynyt
5.2.2001
Viestit
891
Sijainti
Espoo
Kaiken kaikkiaan Mikkeli-Jukolassa tuli selväksi se ettei Thierry Gueorgiou ole enää maailman ykkönen. Daniel Hubbman on maailman ykkönen.

Kalevan Rastin on pakko kohta aloittaa nuorennusleikkaus, mut kuitenkin 23 sekuntia voitosta. Ensi vuonna tullaan vielä tekemään "Teron joutsenlaulu" Antti Harju psyykkasi joukkonsa loistavalle toiselle sijalle. Ja vielä voittotaisteluunkin toivottomasta tilanteesta yön aikana. Antti Harju on hieno mies ja hänen tietämyksellään on Suomalaisessa suunistuksessa vielä paljon annettavaa. Valmentajana/Ratamestarina/valvojana.

Vaikka mies ei enää voi lappu rinnassa enää koskaan juostakkaan. Hyvin Tsempattu kakkosija viimevuoden katastrofaalisen kuudennen sijan jälkeen on loistava palkinto. Ensi vuonna takasin vallankahvaan. Kytäjän "erämaassa" voitto olisi vielä kovempi juttu kuin tänä vuonna olisi ollut!
 
Viimeksi muokattu:

Jkalliom

Kerran VeVe aina VeVe
Liittynyt
5.2.2001
Viestit
891
Sijainti
Espoo
Jukolan Viestin valvoja vaihtuu vuonna 2011. Kun vetovastuun ottaa neljästi toiseksi Jukolassa jäänyt Heiki Peltola ja Arvo Kantola siirtyy lepoon. Heikki "Peltiheikki" Peltola on jo ensivuonna Arvo Kantolan kanssa yhdessä RR:n isännöimässä Kytäjä-Jukolassa apulaisvalvojana. Mutta päävastuu siirtyy Heinolasta lähtöisin olevalle, Sotilasurallaan Miikkelistä, Lahden kautta Joensuuhun päätyneelle evp-majurille 2011. Heikki oli Rajamäen Rykmentin peruspilari vuosina 1992-98. Ja samalla sen porukan henkinen johtaja.
Jolloin Rykmentti otti sijat 2, 16, 2, 4, 2, 24, ja 11.
Eli erittäin hyvä joukkue pelaaja, Heikin meriittilistalta löytyy myös kakkossijat 1984 ja 1986 Kouvolan Rasti-72:n riveissä.
1984 Mies pääsi kärjessä ankkuriosuudelle mutta Almbyn ankkuri vuoden 1981 viestissä kuudennen osuuden juossut jo Jukola-voittaja Kytäjän-kurakoista ja vuosien 1984 ja 1985 seuran voittoisa ankkuri Jörgen Mårtensson tuli ohi ja KouRa hävisi 50 sekunnin erolla Jukolan. 1983 Mårtensson ei ollut Selänpäässä paikalla. Heikki Peltola varmasti oli mutta toimitsijatehtävissä.

Kaanaassa 1986 kaukaa Björn Sternbergin takaa joka otti voiton. Rajamäellä Heikki juoksi vuosien 1992 ja 1994 viesteissä viidennen osuuden. Lahtelainen työtoveri luutnantti Reijo Mattinen päätti ne viestit Rykmentin Ankkurina, 1992 voitto oli kielen päässä. 1994 Reka itse sähläsi sen täysin käsissä olleen Jukola voiton Janne Salmelle. Jos miehet olisivat suoralle asti yhtä matkaa tulleet olisi Mattinen hyvin todennäköisesti maastojuoksijan kiriominaisuuksillaan pudottanut jalkavaivaisen Janne Salmen. RR olisi voittanut tuolloin Jukolassa ja siten Sipoossa 1995 ei olisi tapahtunut niin kuin sitten kuitenkin kävi.
 
Viimeksi muokattu:
Ylös