Junaviestintä epäonnistui - Ministeri: ”Tuntuu typerältä”
Liikenneministeri Merja Kyllösen (vas.) mielestä VR:n uutta lipunmyyntijärjestelmää olisi pitänyt kartoittaa ja testata vielä enemmän.
– Tällä hetkellä suurimmat ongelmat ovat olleet siitä, ettei ole saatu viestiä kansalaisille. Tällaisen viestintäteknologiayhteiskunnan aikana se tuntuu typerältä. Se [viesti] ei ole tullut ajantasaisesti ja nopeasti ihmisille, Kyllönen sanoi Ylen A-studion haastattelussa keskiviikkona.
VR:n toimitusjohtaja Mikael Aro muistutti ohjelmassa, että asemilla olevista matkustajainformaatiolaitteista vastaa Liikennevirasto.
– Junat ovat olleet niin paljon myöhässä, että viestiä on tarvittu paljon. Siinä on ollut tekemistä, Aro sanoi.
Aro kertoo, että uuden lippujärjestelmän käyttöönottoa lykättiin kahteen kertaan viime keväänä.
– Vielä viisi kuukautta testattiin, ja kuitenkin kävi näin, että testit eivät kuitenkin antaneet todellista kuvaa tilanteesta.