Luinpa muuten erään BAR:n entisen työntekijän kommentteja koskien JV:n huhuttua testausinhoa ja kyvyttömyyttä antamaan palautetta. Hahmon mukaan mikään ei voisi olla enemmän väärin. JV testasi valtavia määriä, etenkin silloin kun häneltä sitä eniten tarvittiin ja oli palautteen antajana aivan ykkösten kärkipään kuskeja. Ainut tähän liittyvä ongelma oli, että hän halusi insinööreineen usein kokeilla jotakin aivan ääriratkaisua, joka saattoi sitten johtaa entistä syvempään kuiluun, mutta toisaalta vaiheessa, jossa autolla taisteltin jostain 12. sijan paikkeilla olevista ruuduista, ei sillä ehkä ollut enää suurta merkitystä.
Konkreettisesti JV:n syrjiminen viime kaudella tuli esiin monissa pikku asioissa, joilla hänen annettiin ymmärtää olevansa poistuva linkki tallissa. Kun mies tosiaan uhrasi tallille viisi vuotta, uransa ja maineensa, alkoi homma epäilemättä ottaa pannuun eikä voinut olla vaikuttamatta psyykkisellä tasolla. Kun aikoja kuitenkin mitataan 1/1000 sekunnin tarkkuudella ja aikojen muodostumisessa on kyse lukemattomista pienistä tekijöistä, näkyi se tuloksissa. Kun nyt vertaa vielä kerran JV:n ja JB:n viimevuotisia harjoitus- ja aika-ajotuloksia, ei niistä kuitenkaan löydy hakemallakaan kovin kummoisia eroja. Satasissa tuo useimmiten mitattiin.
Uskonpa, että mikäli Villeneuve saisi sen näytön paikan, kun hänellä on ollut vuosi aikaa ladata pääkoppansa ja vartalonsa kondikseen, hän olisi melko lailla pitelemätön kuski. Turha kaveri ei koskaan voita Cart-mestaruutta. Turha kaveri ei voita F1-mestaruutta, ei tule edes toiseksi. Turha kaveri ei saavuta MM7:skaa aikana, jolloin on kolme voittamatonta tallia ja monta kilpailukykyistä. Turha kaveri ei ota paaluja, nopeimpia kierroksia, voittoja. Turhaa kaveria ei edes valita Cartissa vuoden tulokkaaksi. Hei, Jacques Villeneuvella on nämä kaikki meriitit muiden pienempien lisäksi. Mikäli se, että kuljettaja on älykäs ja sanoo mielipiteensä ääneen, on liikaa ykkösissä, silloin lajissa on jotakin pahasti pielessä.