Vellu
Kuninkaalleninen
Ahaa, Senna oli siis kädetön tunari, niinkö?Japp sanoi:Totuus vaan on, että olet yhtä hyvä kuin viimmeinen kisasi, siellä ei pahemmin ne vanhat meriitit paina.
Ahaa, Senna oli siis kädetön tunari, niinkö?Japp sanoi:Totuus vaan on, että olet yhtä hyvä kuin viimmeinen kisasi, siellä ei pahemmin ne vanhat meriitit paina.
Sun mielestä siis yli puolet F1-maailmanmestareista ovat tähdenlentoja..Japp sanoi:Heh, ei kukaan väitäkkään, että villeneuven saavutukset olisivat turhia. Totuus vaan on, että olet yhtä hyvä kuin viimmeinen kisasi, siellä ei pahemmin ne vanhat meriitit paina. Villeneuvea vois verrata Hilliin, samanlainen tähdenlento F1:ssä.
McLaren taisi tarjota pariinkin kertaan sopimusta 2000 luvun vaihteessa. Vaikea uskoa että kilpa-ajaja olisi kieltäytynyt pelkästään rahan takia.oldez sanoi:Syy minkä takia Villeneuve oli tallissa niin monta vuotta johtui varmaankin siitä, että muita paikkoja ei ollut tarjolla ja siitä että jätkällä oli 100miljoonan sopimus..
"Olet yhtä hyvä kuin edellinen kisa"Jacques sanoi:Viis siitä että heilläkin on takanaan pitkä menestyksekäs ura .. Niin eihän sillä ookaan mitään merkitystä. Vika kisa ratkaisee! :tongue: :tongue: :tongue: :tongue: :tongue:
No joo mutta ei se silti tee kuskista tähdenlentoa niinkuin Japp sanoi..RK-62 sanoi:"Olet yhtä hyvä kuin edellinen kisa"
Periaatteessa tuon voisi ajatella niin, että tallipäälliköiden (ja muiden tulevien vuosien ajosopimuksista neuvottelevien) mielessä eivät juuri vanhat meriitit paina, vaan pikemminkin se edellisen kauden saldo ratkaisee. Eihän tuo sitten mitenkään sulje pois sitä, että parhaimmillaan (esim. motivaation ollessa kohdallaan) joku kuski , kuten vaikkapa Villeneuve, on ollut yksi parhaimmista.
Myönnettäköön, että tähdenlento on hieman harhaanjohtava termi. Periaatteessa kuitenkin sama juttu näillä mainituilla herroilla, eli huipputalliin jossa valmiiksi huippuauto, silloin tuli tulosta, mutta muuten ei. Tämä varsinainen syy minkä takia pitempää menestystä ei tullut.Jacques sanoi:Sun mielestä siis yli puolet F1-maailmanmestareista ovat tähdenlentoja..
Senna, Mansell, Fittipaldi, Jones, Scheckter, Mario Andretti, Häkkinen, Rosberg yms...
Viis siitä että heilläkin on takanaan pitkä menestyksekäs ura .. Niin eihän sillä ookaan mitään merkitystä. Vika kisa ratkaisee! :tongue: :tongue: :tongue: :tongue: :tongue:
Jakuesin uskomukset BAR:n potentiaalista vanhalla miehityksellä oli ehkä hieman... ylimitoitetut. Loppujen lopuksihan kyse oli hyvinkin pitkälti siitä, että Pollockilla ei tainnut olla mitään hajua siitä, mihin rahaa olisi oikeasti pitänyt pistää. Edelleenkin mulle on täysi mysteeri, kuin talli kykeni väsäämään auton neljä vuotta tallin ekaan autoon perustuen. Jaska oli aika pahasti "nalkissa" kun manageri ja ystävä johti tallia, ts. aika vaikea lähteä pois. Paikkoja olisi kyllä ollut tarjolla nimenomaan McLarenilla, ilmeisesti myös Renault'lla merkin paluun aikaan. Bad career movehan tuo oli alusta alkaen.Jacques sanoi:McLaren taisi tarjota pariinkin kertaan sopimusta 2000 luvun vaihteessa. Vaikea uskoa että kilpa-ajaja olisi kieltäytynyt pelkästään rahan takia.
Näyttää siltä, että Mika on aika vahvoilla Bar -paikan suhteen. Oliskohan Sauberilla tarjolla "vuosi Sauberilla/toinen Ferrarilla" -sopimus?Tallipäällikkö Peter Sauber esitteli Villeneuvelle tallin tehdasta ja huippumodernia tuulitunnelia. Villeneuven oletettiin alun perin kärkkyvän paikkaa entisestä tallistaan BAR:lta, mutta nyt Sauber näyttää nousseen vahvaksi vaihtoehdoksi.
Jep, joutuminen suoraan vertailuun Häkkisen kanssa saattoi pelottaaJacques sanoi:McLaren taisi tarjota pariinkin kertaan sopimusta 2000 luvun vaihteessa. Vaikea uskoa että kilpa-ajaja olisi kieltäytynyt pelkästään rahan takia.
Tottahan tuo, että oli typerä valinta, mutta tekemättömiä ei saa tehdyiksikään.Bobakki sanoi:Jakuesin uskomukset BAR:n potentiaalista vanhalla miehityksellä oli ehkä hieman... ylimitoitetut. Loppujen lopuksihan kyse oli hyvinkin pitkälti siitä, että Pollockilla ei tainnut olla mitään hajua siitä, mihin rahaa olisi oikeasti pitänyt pistää. Edelleenkin mulle on täysi mysteeri, kuin talli kykeni väsäämään auton neljä vuotta tallin ekaan autoon perustuen. Jaska oli aika pahasti "nalkissa" kun manageri ja ystävä johti tallia, ts. aika vaikea lähteä pois. Paikkoja olisi kyllä ollut tarjolla nimenomaan McLarenilla, ilmeisesti myös Renault'lla merkin paluun aikaan. Bad career movehan tuo oli alusta alkaen.
Sulla on nyt sellaisia tosiasioita että oksat pois. Ois mukava nähdä joku luotettava lähde noille tosiasioille. :tongue:Japp sanoi:Myönnettäköön, että tähdenlento on hieman harhaanjohtava termi. Periaatteessa kuitenkin sama juttu näillä mainituilla herroilla, eli huipputalliin jossa valmiiksi huippuauto, silloin tuli tulosta, mutta muuten ei. Tämä varsinainen syy minkä takia pitempää menestystä ei tullut.
Mitä tulee McLaren Villeneuve juttuun, niin tosiasiassa se olis halunnut larenille, mutta laren ei halunnut sitä.
Lisäksi jos JV:n nykysiä kykyjä todellakin arvostettaisiin tallipäälliköjen piirissä niin tuskin se olis jäänyt ulos tän vuoden sarjasta.
Mä en ole mikään anti JV fani, mutta täytyy ottaa tosiasiat tosiasioina. Ihmettelen suuresti jos joku hemmon palkkaa. Muuten herran saavutukset autourheilusssa ovat yhdet uskomattomimmista Cart, F1 & etc mestaruuksineen, mutta nämä jutut ovat menneitä.
Ainoo vaan että muistaakseni tuo Sauber-uutinen tuli alkuperäisiin lähteisiin ennen noita Villeneuven BAR-puheita, mutta tiedä sitten. Maikkarin sivuiltahan se totuus löytyy eihän siinä mitään. :tongue:belated sanoi:mtv3.fi:
Näyttää siltä, että Mika on aika vahvoilla Bar -paikan suhteen. Oliskohan Sauberilla tarjolla "vuosi Sauberilla/toinen Ferrarilla" -sopimus?
:ahem: :ahem: :ahem: :ahem:Black Leopard sanoi:En pitäisi Jacquesin arvostelua Bar-vuosien (1999-2003) perusteella kovinkaan reiluna.Autot millä JV joutui noina vuosina yrittämään olivat ehkä vuotta 2000 lukuunottamatta kokonaisuudessaan täysiä fiaskoja.Niillä ei olisi paremmin menestynyt edes M.Schumacher.Ok, vuoden 2003 Bar-Honda alkoi jo olemaan "kilpa-auto" mutta kuitenkin teknisesti todella epäluotettava.
Siitä mistä itsekin olen Villeneuvea arvostellut on se että mies, hinnoitteli itsensä huipputallien tarjousten ohi.JV:n olisi ehdottomasti kannattanut vaihtaa tallia samalla kun Pollock häipyi Bar-Hondalta.Varsinkin kun oli tiedossa Richardsin suhtautuminen Villeneuveen ja Buttonin tulo talliin.Mikäli todellisia tarjouksia ei huipputalleista ollut, ymmärrän Jacquesin jäämisen Barrille, mutta niinkuin mitä ilmeisemmin tarjouksia huipulta oli.... :nope:
Ja puolestaan siitä mistä itse olen aina Villeneuvessä todella pitänyt on miehen kiistattomat taidot ja asenne radalla ja sen ulkopuolella.Villeneuve on M.Häkkisen kanssa ainoa kuljettaja joka on voittanut mestaruuden Schumacherilta taistelun jälkeen, JV:n tapauksessa arvoa nostaa vielä radalla käyty lähitaistelu :thumbup:
Ja se että mies on aina sanonut mitä ajattelee, on erittäin positiivinen ilmiö nykyisessä sarjassa jossa ei liiemmin persoonallisia taistelijoita ole.Villeneuve on yksi harvoista.
Taisinpa jo edellisissä topicin viesteissä mainita, että J.Villeneuven paluu sarjaan on parasta F1:sille pitkään aikaan
:thumbup: :thumbup:
Pääsit asian ytimeen. Villeneuve sössi itse uransa.Black Leopard sanoi:En pitäisi Jacquesin arvostelua Bar-vuosien (1999-2003) perusteella kovinkaan reiluna.Autot millä JV joutui noina vuosina yrittämään olivat ehkä vuotta 2000 lukuunottamatta kokonaisuudessaan täysiä fiaskoja.Niillä ei olisi paremmin menestynyt edes M.Schumacher.Ok, vuoden 2003 Bar-Honda alkoi jo olemaan "kilpa-auto" mutta kuitenkin teknisesti todella epäluotettava.
Siitä mistä itsekin olen Villeneuvea arvostellut on se että mies, hinnoitteli itsensä huipputallien tarjousten ohi.JV:n olisi ehdottomasti kannattanut vaihtaa tallia samalla kun Pollock häipyi Bar-Hondalta.Varsinkin kun oli tiedossa Richardsin suhtautuminen Villeneuveen ja Buttonin tulo talliin.Mikäli todellisia tarjouksia ei huipputalleista ollut, ymmärrän Jacquesin jäämisen Barrille, mutta niinkuin mitä ilmeisemmin tarjouksia huipulta oli.... :nope:
Ja puolestaan siitä mistä itse olen aina Villeneuvessä todella pitänyt on miehen kiistattomat taidot ja asenne radalla ja sen ulkopuolella.Villeneuve on M.Häkkisen kanssa ainoa kuljettaja joka on voittanut mestaruuden Schumacherilta taistelun jälkeen, JV:n tapauksessa arvoa nostaa vielä radalla käyty lähitaistelu :thumbup:
Ja se että mies on aina sanonut mitä ajattelee, on erittäin positiivinen ilmiö nykyisessä sarjassa jossa ei liiemmin persoonallisia taistelijoita ole.Villeneuve on yksi harvoista.
Taisinpa jo edellisissä topicin viesteissä mainita, että J.Villeneuven paluu sarjaan on parasta F1:sille pitkään aikaan
:thumbup: :thumbup:
Ave !!Jacques sanoi:Ainoo vaan että muistaakseni tuo Sauber-uutinen tuli alkuperäisiin lähteisiin ennen noita Villeneuven BAR-puheita,
Ave !!Black Leopard sanoi:Villeneuve on M.Häkkisen kanssa ainoa kuljettaja joka on voittanut mestaruuden Schumacherilta taistelun jälkeen, JV:n tapauksessa arvoa nostaa vielä radalla käyty lähitaistelu :thumbup:
Tuskinpa. Schumacher oli kyykytetyistä kuskeista vain paras, ei ainoaFFff sanoi:Jep, joutuminen suoraan vertailuun Häkkisen kanssa saattoi pelottaa
Ave !!Andy1 sanoi:Tuskinpa. Schumacher oli kyykytetyistä kuskeista vain paras, ei ainoa
Eivät olleet mutta taisteluja miesten välillä käytiin usein vuoden ´97 aikana.Harvinainen vuosi tuo todella sikäli juuri oli että Villeneuve ja Schumi eivät osuneet kertaakaan samalle palkintopallille kauden aikana.Jerezissä (mihin juuri lähitaistelulla viittasin) oli mahdollisuudet yhteiseen podiumiin, mutta Schumacherilla oli ilmeisen ratkaisevasti jotain sitä vastaan :wink:Oho sanoi:Ave !!
97 kaudella Villeneuve ja Schumacher eivät olleet kertaakaan palkinnoilla samassa kilpailussa.
- Oho -