T.K
Sähkö-ukkeli
Taidat asua niinku Kehä III sisäpuolella vai?Puimurit on hassuja.
Taidat asua niinku Kehä III sisäpuolella vai?Puimurit on hassuja.
En sentään ihan taida Mun mielestä ne on kivan näköisiä. Yksi ajeli tossa mökin ympärillä kuminaa päivällä (vietän päivät mökillä). Yllättävän ketterästi kääntyvät.Taidat asua niinku Kehä III sisäpuolella vai?
Mutta jos ajais jollain 80-luvun Deutzilla? :wink:Portaaton vaihteisto, ilmastointi, radio ja hyvä istuin, ja huippunopeus n.35km/h
Ei olisi edes rankka matka. Ottaa vain leikkuupöytä irti ennen ku lähtee ajahan.
Hakia lainaksi naapurikunnasta saunapuimuri:idea:Mutta jos ajais jollain 80-luvun Deutzilla? :wink:
Viljavuoriongelma on siis ratkaistu!Nuapurin isäntä huasteli, njotta ompi liian aikaiseen kaura valmistunut. Jäi korsi lyhyeksi ja siemenet piäniksi.
Ei välttämättä. Meillä on nyt tulossa rehuviljavuori....Viljavuoriongelma on siis ratkaistu!
Mutta onneksi on ollut hellettä, josta on voinut nauttia.Nuapurin isäntä huasteli, njotta ompi liian aikaiseen kaura valmistunut. Jäi korsi lyhyeksi ja siemenet piäniksi.
Ohrasato jää kyllä heikoksi moninpaikoin suomessaki, jyvät on niin pieniä, että hävetää. Pitäis kaivella Sampo esille hallista, ja laittaa puintikuntoon, sillä tälläviikolla alakaa puiminen.Venäin sato jää vissiin heikoksi. Mites täällä Suomessa?
Kiitos helteen?Ohrasato jää kyllä heikoksi moninpaikoin suomessaki, jyvät on niin pieniä, että hävetää. Pitäis kaivella Sampo esille hallista, ja laittaa puintikuntoon, sillä tälläviikolla alakaa puiminen.
Ei sitä saa syyttää!Kiitos helteen?
Mitä sitä turhaan puimaan, sen kun käännät vaan vivusta viljat suoraan laariin.Ohrasato jää kyllä heikoksi moninpaikoin suomessaki, jyvät on niin pieniä, että hävetää. Pitäis kaivella Sampo esille hallista, ja laittaa puintikuntoon, sillä tälläviikolla alakaa puiminen.
Kyllähän siinä maaseudussa on sitä jotain. En vaihtaisi pois. (vielä ainakaan, tiedä sitten missä ollaan 5 vuoden kuluttua)Hieno ammatti miehellä. Ilman teikäläisiä ei olis ruispuikulaa suuhun laittaa.
Kun pääsisi ittekin joskus irti tästä IT helvetistä ja vois herätä aamulla 06:00 ja päräyttää puimurin käymään ja ryysiä pellolle AC/DC kuulokkeista kaikuen. Se olis elämää se!
Sukujuuret on Pohjanmaalla. Siksi kai pelto haisee nenässä niin vahvasti näin loppukesästä.
Leipäviljasta suurin osa on tuontia.Hieno ammatti miehellä. Ilman teikäläisiä ei olis ruispuikulaa suuhun laittaa.
Älä pilaa mun hienoa mielikuvaa :mad_old:Leipäviljasta suurin osa on tuontia.
Eno tässä viime aikoina kaupannut tilaansa mulle. Sillä on pari vuotta eläkeikään vielä. Isohko elinkelpoinen ohra- ja perunatila, kone- ja muuta kantaa uusittu viime vuosina. Ja sen verran olen pelloilla pyörinyt, koneiden ja kuokkien kanssa, valvonut hallaöitä ja muuta, että tiedän ammatin vaativuuden.Hieno ammatti miehellä. Ilman teikäläisiä ei olis ruispuikulaa suuhun laittaa.
Kun pääsisi ittekin joskus irti tästä IT helvetistä ja vois herätä aamulla 06:00 ja päräyttää puimurin käymään ja ryysiä pellolle AC/DC kuulokkeista kaikuen. Se olis elämää se!
Sukujuuret on Pohjanmaalla. Siksi kai pelto haisee nenässä niin vahvasti näin loppukesästä.