Valde
Well-known member
- Liittynyt
- 8.4.2003
- Viestit
- 3148
Veikkaus:
1. Grönholm
2. Solberg
3. Märtin
4. Loeb
5. Lindholm
6. Sainz
7. Hirvonen
8. Tuohino
9. Gardemaister
10. edit: Paasonen
Pykälistön ja Rovanperän puuttuminen lisatasta on sikäli harhaanjohtavaa, etten odota heiltä heikkoa panosta. Veikkausteknisistä syistä joku kärkinimi kuitenkin kannattaa jättää pois, jotta tulosliuskan takaosastakin tulee osumia suunnitellulla tavalla. Uskoakseni Rovanperä tulee tosissaan haastamaan kolme nopeinta kuljettajaa, kuten on viime vuosina tehnyt. Aina kuitenkin on ollut tapahtumia.
Uusi-Seelanti näyttänee suuntaa Solbergin suorituskyvystä; Petter ei liene vauhdillisesti aivan Grönholmin rinnalla, mutta nopein ulkomaalaiskuski ja potentiaalinen voittaja. Loebille Suomen ralli oli viime vuonna kaikkein vaikein osakilpailu ja luulisin, että niin on myös tänä vuonna. Vauhti toki on parantunutta, mutta Sebastienilla on arvot kohdallaan mm-taistelussa (varmasti maaliin ja pisteille), mikä estää hulluttelun kärjen tuntumassa.
Suomalaisista privaattikuskeista on vaikea sanoa mitään. Itse veikkaan, että Basti on kovempi kuin luullaan uuden Peugeotin ratissa. Basti on testannut ko. autoa Suomessa ehkä enemmän kuin kukaan. Tuohino tulee varmasti ja kovaa, mutta ero Märtiniin saatetaan laskea minuuttitasolla (1-3 min maalissa). Onko Tuohino saanut testata Fordia tarpeeksi soralla? Pykälistö on eräänlainen jokeri. Parhaimmillaan mies voi hätyytellä tallikavereitaan (vrt. 2002), mutta kysymysmerkkejä on, esim. testimäärän vähyys; onko päivän testillä uusi auto hallussa?
Odotukseni Hirvosen Mikolle ovat suunnilleen samassa tasossa em. kanssa. Argentiina rohkaisi ja Mikko saattaa tehdä kovaa jälkeä hänelle selvästi parhaassa rallissaan. Veikkaan, että em. kuskeista (Lindholm, Tuohino, Pykälistö ja Hirvonen) parhaiten onnistuva saattaa tuottaa harmia jopa Loebille. Märtin ja Solberg sen sijaan taitavat mennä liian liian kovaa.
Melko hyvää suoritusta voi odottaa myös Skoda-miehiltä Paasoselta ja Gardemaisterilta. Audilta tullut huippumenestynyt tallipomo Muehlmeier on pitänyt kovaa jöötä ja tuloksia auton hyvästä kehityksestä on nähtävissä.
Kaiken kaikkiaan tulossa on superkiinnostava ralli ja suomalaisrintama tulee olemaan kovin pitkään aikaan.
1. Grönholm
2. Solberg
3. Märtin
4. Loeb
5. Lindholm
6. Sainz
7. Hirvonen
8. Tuohino
9. Gardemaister
10. edit: Paasonen
Pykälistön ja Rovanperän puuttuminen lisatasta on sikäli harhaanjohtavaa, etten odota heiltä heikkoa panosta. Veikkausteknisistä syistä joku kärkinimi kuitenkin kannattaa jättää pois, jotta tulosliuskan takaosastakin tulee osumia suunnitellulla tavalla. Uskoakseni Rovanperä tulee tosissaan haastamaan kolme nopeinta kuljettajaa, kuten on viime vuosina tehnyt. Aina kuitenkin on ollut tapahtumia.
Uusi-Seelanti näyttänee suuntaa Solbergin suorituskyvystä; Petter ei liene vauhdillisesti aivan Grönholmin rinnalla, mutta nopein ulkomaalaiskuski ja potentiaalinen voittaja. Loebille Suomen ralli oli viime vuonna kaikkein vaikein osakilpailu ja luulisin, että niin on myös tänä vuonna. Vauhti toki on parantunutta, mutta Sebastienilla on arvot kohdallaan mm-taistelussa (varmasti maaliin ja pisteille), mikä estää hulluttelun kärjen tuntumassa.
Suomalaisista privaattikuskeista on vaikea sanoa mitään. Itse veikkaan, että Basti on kovempi kuin luullaan uuden Peugeotin ratissa. Basti on testannut ko. autoa Suomessa ehkä enemmän kuin kukaan. Tuohino tulee varmasti ja kovaa, mutta ero Märtiniin saatetaan laskea minuuttitasolla (1-3 min maalissa). Onko Tuohino saanut testata Fordia tarpeeksi soralla? Pykälistö on eräänlainen jokeri. Parhaimmillaan mies voi hätyytellä tallikavereitaan (vrt. 2002), mutta kysymysmerkkejä on, esim. testimäärän vähyys; onko päivän testillä uusi auto hallussa?
Odotukseni Hirvosen Mikolle ovat suunnilleen samassa tasossa em. kanssa. Argentiina rohkaisi ja Mikko saattaa tehdä kovaa jälkeä hänelle selvästi parhaassa rallissaan. Veikkaan, että em. kuskeista (Lindholm, Tuohino, Pykälistö ja Hirvonen) parhaiten onnistuva saattaa tuottaa harmia jopa Loebille. Märtin ja Solberg sen sijaan taitavat mennä liian liian kovaa.
Melko hyvää suoritusta voi odottaa myös Skoda-miehiltä Paasoselta ja Gardemaisterilta. Audilta tullut huippumenestynyt tallipomo Muehlmeier on pitänyt kovaa jöötä ja tuloksia auton hyvästä kehityksestä on nähtävissä.
Kaiken kaikkiaan tulossa on superkiinnostava ralli ja suomalaisrintama tulee olemaan kovin pitkään aikaan.
Viimeksi muokattu: