Käsiasepolli

Mielestäni

• Äänestäjiä yhteensä
    78

Archie

Well-known member
Yhden psykologin lausuntojen perusteella ei kannata tehdä johtopäätöksiä psykologiasta. Perhesurmien osalta uskaltaisin veikata, että jos katsotaan esim. viimeiset 10 vuotta, niin miehillä on aivan kirkas kärkipaikka.

PeeVee79

Paksu ja pehmeä.
Sijainti
J:vi
Enpä ois ihan niin varma. Kyllä niitä lapsensa tappaneita äitejä tuntuu pulpahtelevan pintaan vähän väliä. Niistä vaan kohistaan paljon vähemmän.
Joo ja yleensä äitien tekemät tapot tapahtuu muulla tavalla, kuin aseella.
Arkkusurmat, tulipalot ja oliko jotain myrkyttämisiäkin.

Jos alkaisi kaivelemaan, niin varmasti aika tasoihin varmaan vetäisi.

PeeVee79

Paksu ja pehmeä.
Sijainti
J:vi
Jep. Kaikkia näitä + esim. hukuttamisia ja veitsitappoja löytyy viimeisen 10 vuoden ajalta.
Aivan. Saattaa jopa olla, että äitien tekemiä tappoja onkin enemmän.
Jotenkin noista ampumalla tehdyistä perhemurhista kohistaan enemmän, tai ainakin mulla on sellainen kuva.

Runar ja Kyllikki

Next door to Alice
Sijainti
Suami
Aivan. Saattaa jopa olla, että äitien tekemiä tappoja onkin enemmän.
Jotenkin noista ampumalla tehdyistä perhemurhista kohistaan enemmän, tai ainakin mulla on sellainen kuva.
Käsittääkseni vieläpä ainakin osa äitien tekemistä perhemurhista on hoidettu niin, että asiasta ei paljoakaan ole julkisuudessa kohistu, vaan äiti on vähin äänin todettu syyntakeettomaksi ja passitettu hoitoon.

jps

nimimerkkien jahtaaja
Sijainti
täällä
Enpä ois ihan niin varma. Kyllä niitä lapsensa tappaneita äitejä tuntuu pulpahtelevan pintaan vähän väliä. Niistä vaan kohistaan paljon vähemmän.
Naiset näyttävät epäonnistuvan miehiä useammin itsensä lopettamisessa lastensa murhaamisen jälkeen.

Archie

Well-known member
Googletin jonkin verran asiaa ja siltä vaikuttaa, että varsinkin lapsiin kohdistuneet henkirikokset ovat useimmin äidin tekemiä (hesarin artikkeli). Kaikista henkirikoksita naiset tekee kuitenkin vain n. 10%:ia. Poliisilla olisi varmaan tarkat tilastot.

Runar ja Kyllikki

Next door to Alice
Sijainti
Suami
Naiset näyttävät epäonnistuvan miehiä useammin itsensä lopettamisessa lastensa murhaamisen jälkeen.
Totta. En ihan heti muista yhtäkään tapausta, jossa nainen olisi onnistunut surmaamaan itsensä, surmattuaan lapsensa. Toki tapauksia luultavasti on, mutta itselleni ei juuri nyt tule yhtäkään mieleen.

Archie

Well-known member
Tästä päästään taas aseisiin, joilla se kävisi helposti, mutta joita naiset eivät suosi.

JPP

as Quo as possible
Sijainti
lappeen Ranta
Tästä päästään taas aseisiin, joilla se kävisi helposti, mutta joita naiset eivät suosi.
Aivan, haulikon piippu vaan suuhun ja mitä sitten olikin ajattelemassa, se löytyy huoneen katosta. Asekammoiset joutuu käyttämään hankalampia ja epävarmempia keinoja.

Balthazar

Luonnollisesti.
Sijainti
Boogie Street
Jep. Esim. eräälle kriminaalipsykologian dosentille (joka on siis myös kommareiden valtuustoehdokas) riittää koko metsästäjä- ja ampujaharrastajien piirin leimaamiseksi poikkeaviksi se, että hänen omasta mielestään aseet ovat esineenä pelottavia ("Ase on niin pelottava kapine, ettei sitä ole hyvä käyttää harrastustoimintaan millään tavalla") ja se, että hänessä ne herättävät aggressiivisia ajatuksia. Lisäksi ovat kuulemma fallossymbooleita, niillä miehet kaatavat hirviä vähänkuin naisia jne. Varsinkin näistä viimeisimmistä lausunnoista ovat naisampujat olleet "riemuissaan".
Mistä tuollaiset kommentit bongasit? Itse en noita sen enempää HS:n kuin Aamulehdenkään jutuista löytänyt.

Muutenkin ihmettelen Runarin taipumusta leimata siviilien käsiaseiden hallussapidon vastustajat asekammoisiksi. Se on suunnilleen yhtä fiksua kuin leimata metsästyksen harrastajat poikkeaviksi.

tmoi

No niin
Sijainti
turkus
Muutenkin ihmettelen Runarin taipumusta leimata siviilien käsiaseiden hallussapidon vastustajat asekammoisiksi. Se on suunnilleen yhtä fiksua kuin leimata metsästyksen harrastajat poikkeaviksi.
No miksi ne sitten niitä vastustaa, elleivät ne niitä kammoksu. Ihan vaan trendikkyyttään vai.

"juuh on se kauhiata. Ihan kuule pistoolilla ampuskelevat. Kyllä mää oon sitä mieltä että kieltää ne pitäis kaikki. Mitä sellasilla oikein tekee. Mää en oo koskaan nähny, saatikka että olisin ees uskaltanu koskee. On ne niin kauheita. Juuh"

Balthazar

Luonnollisesti.
Sijainti
Boogie Street
No miksi ne sitten niitä vastustaa, elleivät ne niitä kammoksu. Ihan vaan trendikkyyttään vai.

"juuh on se kauhiata. Ihan kuule pistoolilla ampuskelevat. Kyllä mää oon sitä mieltä että kieltää ne pitäis kaikki. Mitä sellasilla oikein tekee. Mää en oo koskaan nähny, saatikka että olisin ees uskaltanu koskee. On ne niin kauheita. Juuh"
Oliskohan niin, että et taida ihan vielä ymmärtää, mitä Runar asekammolla tarkoittaa?

tmoi

No niin
Sijainti
turkus
Olepa hyvä, siellä on linkkikin käsitteeseen.
Niin ??? :eek!: Mitä ihmeellistä minun tuosta olisi nyt pitänyt ymmärtää sellaista, mitä en sinun mielestä ole ymmärtänyt?

Miksi ne jotkut ihmiset vastustavat aseita, jolleivat ne niitä pelkää. Ihan vaan vittuillaksen vai.

Balthazar

Luonnollisesti.
Sijainti
Boogie Street
Niin ??? :eek!: Mitä ihmeellistä minun tuosta olisi nyt pitänyt ymmärtää sellaista, mitä en sinun mielestä ole ymmärtänyt?

Miksi ne jotkut ihmiset vastustavat aseita, jolleivat ne niitä pelkää. Ihan vaan vittuillaksen vai.
Mietis vielä, voisiko syynä olla jotain muutakin kuin itse aseita kohtaan tunnettu kammo. Itse esim. en pidä siitä, että ympäristössäni saattaa olla tällaisia tapauksia tai että aseitten myyntiä edistetään tällaisilla mielikuvilla.

tmoi

No niin
Sijainti
turkus
Mietis vielä, voisiko syynä olla jotain muutakin kuin itse aseita kohtaan tunnettu kammo. Itse esim. en pidä siitä, että ympäristössäni saattaa olla tällaisia tapauksia tai että aseitten myyntiä edistetään tällaisilla mielikuvilla.
En toki pidä minäkään.

Mutta eihän tuollaiset asiat poistu tai tule yhtään sen turvallisemmaksi toteamalla että käsiaseet on kiellettävä.

Hirveen moni vaan on saanut jostain sellaisen, oli se nyt sitten kammo, inho tai peräti se hoplofobia, että ne ovat heti sitä mieltä että joo, kaikki ne on kiellettävä ja ovat kauheita, kun tollasia tapahtuu jne jne, kun eivät ajattele ihan sitä asiaa loppuun asti.

Anopin sisko vainaa oli hyvä esimerkki. Se inhosi aseita ihan suunnattomasti. Kaikki aseet pitäisi kieltää, kun niillä ammutaan ja tapetaan eläimiä jne.

Mutta kyllä sitten oli suu niin maireena, ja kehuskeli, kun oli taas saanu hirvenlihaa palkkioksi metsästys seuralle vuokratuista metsästys oikeuksista. Ja se oli sitten kuulemma niin hyvää että :rolleyes: