Enpä ois ihan niin varma. Kyllä niitä lapsensa tappaneita äitejä tuntuu pulpahtelevan pintaan vähän väliä. Niistä vaan kohistaan paljon vähemmän.jos katsotaan esim. viimeiset 10 vuotta, niin miehillä on aivan kirkas kärkipaikka.
Joo ja yleensä äitien tekemät tapot tapahtuu muulla tavalla, kuin aseella.Enpä ois ihan niin varma. Kyllä niitä lapsensa tappaneita äitejä tuntuu pulpahtelevan pintaan vähän väliä. Niistä vaan kohistaan paljon vähemmän.
Lehdistö on kuitenkin tehnyt pitkälle meneviä lööpityksiä kyseisen psykologin lausuntojen perusteella.Yhden psykologin lausuntojen perusteella ei kannata tehdä johtopäätöksiä psykologiasta.
Jep. Kaikkia näitä + esim. hukuttamisia ja veitsitappoja löytyy viimeisen 10 vuoden ajalta.Arkkusurmat, tulipalot ja oliko jotain myrkyttämisiäkin.
Aivan. Saattaa jopa olla, että äitien tekemiä tappoja onkin enemmän.Jep. Kaikkia näitä + esim. hukuttamisia ja veitsitappoja löytyy viimeisen 10 vuoden ajalta.
Käsittääkseni vieläpä ainakin osa äitien tekemistä perhemurhista on hoidettu niin, että asiasta ei paljoakaan ole julkisuudessa kohistu, vaan äiti on vähin äänin todettu syyntakeettomaksi ja passitettu hoitoon.Aivan. Saattaa jopa olla, että äitien tekemiä tappoja onkin enemmän.
Jotenkin noista ampumalla tehdyistä perhemurhista kohistaan enemmän, tai ainakin mulla on sellainen kuva.
Naiset näyttävät epäonnistuvan miehiä useammin itsensä lopettamisessa lastensa murhaamisen jälkeen.Enpä ois ihan niin varma. Kyllä niitä lapsensa tappaneita äitejä tuntuu pulpahtelevan pintaan vähän väliä. Niistä vaan kohistaan paljon vähemmän.
Totta. En ihan heti muista yhtäkään tapausta, jossa nainen olisi onnistunut surmaamaan itsensä, surmattuaan lapsensa. Toki tapauksia luultavasti on, mutta itselleni ei juuri nyt tule yhtäkään mieleen.Naiset näyttävät epäonnistuvan miehiä useammin itsensä lopettamisessa lastensa murhaamisen jälkeen.
Tästä päästään taas aseisiin, joilla se kävisi helposti, mutta joita naiset eivät suosi.Naiset näyttävät epäonnistuvan miehiä useammin itsensä lopettamisessa lastensa murhaamisen jälkeen.
Aivan, haulikon piippu vaan suuhun ja mitä sitten olikin ajattelemassa, se löytyy huoneen katosta. Asekammoiset joutuu käyttämään hankalampia ja epävarmempia keinoja.Tästä päästään taas aseisiin, joilla se kävisi helposti, mutta joita naiset eivät suosi.
Mistä tuollaiset kommentit bongasit? Itse en noita sen enempää HS:n kuin Aamulehdenkään jutuista löytänyt.Jep. Esim. eräälle kriminaalipsykologian dosentille (joka on siis myös kommareiden valtuustoehdokas) riittää koko metsästäjä- ja ampujaharrastajien piirin leimaamiseksi poikkeaviksi se, että hänen omasta mielestään aseet ovat esineenä pelottavia ("Ase on niin pelottava kapine, ettei sitä ole hyvä käyttää harrastustoimintaan millään tavalla") ja se, että hänessä ne herättävät aggressiivisia ajatuksia. Lisäksi ovat kuulemma fallossymbooleita, niillä miehet kaatavat hirviä vähänkuin naisia jne. Varsinkin näistä viimeisimmistä lausunnoista ovat naisampujat olleet "riemuissaan".
No miksi ne sitten niitä vastustaa, elleivät ne niitä kammoksu. Ihan vaan trendikkyyttään vai.Muutenkin ihmettelen Runarin taipumusta leimata siviilien käsiaseiden hallussapidon vastustajat asekammoisiksi. Se on suunnilleen yhtä fiksua kuin leimata metsästyksen harrastajat poikkeaviksi.
Oliskohan niin, että et taida ihan vielä ymmärtää, mitä Runar asekammolla tarkoittaa?No miksi ne sitten niitä vastustaa, elleivät ne niitä kammoksu. Ihan vaan trendikkyyttään vai.
"juuh on se kauhiata. Ihan kuule pistoolilla ampuskelevat. Kyllä mää oon sitä mieltä että kieltää ne pitäis kaikki. Mitä sellasilla oikein tekee. Mää en oo koskaan nähny, saatikka että olisin ees uskaltanu koskee. On ne niin kauheita. Juuh"
No sinähän varmasti selostat minulle, että mitä Runar sillä tarkoittaa.Oliskohan niin, että et taida ihan vielä ymmärtää, mitä Runar asekammolla tarkoittaa?
Olepa hyvä, siellä on linkkikin käsitteeseen.No sinähän varmasti selostat minulle, että mitä Runar sillä tarkoittaa.
Niin ??? :eek!: Mitä ihmeellistä minun tuosta olisi nyt pitänyt ymmärtää sellaista, mitä en sinun mielestä ole ymmärtänyt?Olepa hyvä, siellä on linkkikin käsitteeseen.
Mietis vielä, voisiko syynä olla jotain muutakin kuin itse aseita kohtaan tunnettu kammo. Itse esim. en pidä siitä, että ympäristössäni saattaa olla tällaisia tapauksia tai että aseitten myyntiä edistetään tällaisilla mielikuvilla.Niin ??? :eek!: Mitä ihmeellistä minun tuosta olisi nyt pitänyt ymmärtää sellaista, mitä en sinun mielestä ole ymmärtänyt?
Miksi ne jotkut ihmiset vastustavat aseita, jolleivat ne niitä pelkää. Ihan vaan vittuillaksen vai.
En toki pidä minäkään.Mietis vielä, voisiko syynä olla jotain muutakin kuin itse aseita kohtaan tunnettu kammo. Itse esim. en pidä siitä, että ympäristössäni saattaa olla tällaisia tapauksia tai että aseitten myyntiä edistetään tällaisilla mielikuvilla.