Käsiasepolli

Mielestäni


  • Äänestäjiä yhteensä
    78

Runar ja Kyllikki

Next door to Alice
Liittynyt
9.4.2000
Viestit
45727
Sijainti
Suami
No ei kai tuo vielä erityisen kalliskaan harrastus ole...?
Luulisin että vaikkapa junnuikäisen jäkisharrastus on kallista, tai hifiharrastus, tai vaikkapa moottoriurheilu harrastuksena...
Niin ja warettaminen voi tulla kalliiksi kans.
Niin, noh, tuo on kuitenkin vasta sen luvan hinta, jolla voit ekan vuoden harrastaa. Mun mielestä 500 euroa/3000 mummoa per käsiase pelkästä luvasta harrastaa on aikamoinen hinta.

Siihen kun lyödään kelvollisen kilpa-aseen hinta päälle+panoskulut+muut varustekulut, niin liikutaan pitkälti yli 3000 eurossa/ase/eka vuosi. Otataan vaikkapa tyyppi, joka alkaa harrastaa (lailla minun) isopistooliammuntaa, siluettiammuntaa ja pienoispistooliammuntaa. Ekan vuoden kulut ovat helposti 10 000 euroa.
 
Viimeksi muokattu:

Runar ja Kyllikki

Next door to Alice
Liittynyt
9.4.2000
Viestit
45727
Sijainti
Suami
Mä en ymmärrä miksi yhdellekään Suomen kansalaiselle tulisi sallia kitaran säilyttäminen kotona.Ne tulisi säilyttää tanssilavoilla, joissa niitä tyypillisesti käytetäänkin. Samaten kielet tulee säilyttää lavalla, ettei tule tarpeettomia vaaratilanteita kotona lojuvien irtokielin takia.
 

Runar ja Kyllikki

Next door to Alice
Liittynyt
9.4.2000
Viestit
45727
Sijainti
Suami
Etkös sinäkin ole täällä esitellyt olevasi veitsikeräilijä. Se siitä hulluudesta. ...vai harrastatko niillä jotain muuta muka... :eek:
Heh, sulla on nyt vaikea valinta kun et tiedä kummalla konstilla provoaisit: Sillä, että joku kerää jotain vai sillä, että käyttää harrastusvälinettä siihen tarkoitukseen, johon se on tarkoitettu. Niinpä provoilet varmuuden vuoksi molemmista asioista.

Muttamutta..uskon, että mä olen (vaikka rivien välissä mua hulluksi nimitteletkin...ja aika suoraankin) meistä kahdesta ainoa, jolla on lääkärin kirjoittama paperi, jonka mukaan on täysijärkinen.
Ihan mutulla oletan, että sinä et käsiaselupaa edes saisi. Monestakin eri syystä.
 
Viimeksi muokattu:

Makkonen

Guest
Mutta jos totta puhutaan: mäkin vähän hätkähdin Runskin "puukot terassilla" kuvasta.
Tuosta tuli mieleen että vihdoin ja viimein sain laitettua puukkoni lasivitriiniin.
Tosin mulla ei ole läheskään niin paljon veittiä kuin Runskilla, mutta sen verran kuitenkin että päätin laittaa pramille.
 

Runar ja Kyllikki

Next door to Alice
Liittynyt
9.4.2000
Viestit
45727
Sijainti
Suami
Tuosta tuli mieleen että vihdoin ja viimein sain laitettua puukkoni lasivitriiniin.
Tosin mulla ei ole läheskään niin paljon veittiä kuin Runskilla, mutta sen verran kuitenkin että päätin laittaa pramille.
Lasivitriini!! :thumbup:
Laitapa kuva jos mahdollista. Veitset ovat upeimmillaan kun ovat vitriinissä.
 

Makkonen

Guest
Eipä oikein onnistunut kuvaaminen, kun vitriinin ovi on kiinni, (se on tummaa lasia) joten tuossa osa veittistä viitriinin ovi auki.

(Etualalla lienee Runskille tutunoloinen puukko ;) )
 

Örfil

Guest
Mä en ymmärrä miksi yhdellekään Suomen kansalaiselle tulisi sallia kitaran säilyttäminen kotona.Ne tulisi säilyttää tanssilavoilla, joissa niitä tyypillisesti käytetäänkin. Samaten kielet tulee säilyttää lavalla, ettei tule tarpeettomia vaaratilanteita kotona lojuvien irtokielin takia.
Niinpä!

Mies kitaroitiin Lapinlahdella
23.10.2008 7:45 (Päivitetty 23.10.2008 9:50)
Metsästysporukan välienselvittely päättyi kitarasooloon
Lapinlahdella Pohjois-Savossa sattui yöllä keski-ikäisen miehen kuolemaan johtanut soittotapaus. Tutkinnan yhteydessä poliisi on ottanut kiinni kaksi miestä.

Savon Sanomien mukaan tapauksessa on kyse metsästysporukan alkoholinhuuruisesta välienselvittelystä. Ainakin kolmen hengen miesryhmä oli viettämässä iltaa metsästyskämpällä Lapinlahdella, kun soolo irtosi.

Poliisi selvittää teon tahallisuutta ja tapahtumien kulkua. Kuolemaa tutkitaan henkirikoksena.

Poliisi otti yöllä tapahtumapaikalta kiinni kaksi miestä, joista toista epäillään surmaajaksi. Epäilty on keski-ikäinen ja syntyjään Lapinlahdelta.

Poliisi takavarikoi surma-soittimen ilman vastustusta. Miehellä oli Fenderiinsä lupa.
 

312T4

Lehtori
Liittynyt
2.2.2004
Viestit
14346
Sijainti
Chateau Latour 1982!!!
Miten sä määrittelet asehullun. Riittääkö se, että on kiinnostunut harrastusvälineistä?
No semmoinen, jolla silmät kiiluu, kun näkee pyssyn, josta se alkaa heti kertomaan kaiken ja muuttuu levottomaksi. Yleensä kyseiset tyypit viihtyvät myös maastopuvuissa. Kotoonaan he sitten mopnesti illat kiillottelevat näitä pyssyjään ja puunaavat niitä. Lisäksi ne roikkuvat netissä asesivustoilla kaiken muun vapaa-ajan...
 

Runar ja Kyllikki

Next door to Alice
Liittynyt
9.4.2000
Viestit
45727
Sijainti
Suami
No semmoinen, jolla silmät kiiluu, kun näkee pyssyn, josta se alkaa heti kertomaan kaiken ja muuttuu levottomaksi. Yleensä kyseiset tyypit viihtyvät myös maastopuvuissa. Kotoonaan he sitten mopnesti illat kiillottelevat näitä pyssyjään ja puunaavat niitä. Lisäksi ne roikkuvat netissä asesivustoilla kaiken muun vapaa-ajan...
Tunnetko tosiaan oikeasti tollasia tyyppejä. vai kuvitteletko vain että tuollaisia on olemassa?
Itse en tunne yhtäkään, vaikka tunnen paljon ampumaurheilijoita.
 

312T4

Lehtori
Liittynyt
2.2.2004
Viestit
14346
Sijainti
Chateau Latour 1982!!!
Tunnetko tosiaan oikeasti tollasia tyyppejä. vai kuvitteletko vain että tuollaisia on olemassa?
Itse en tunne yhtäkään, vaikka tunnen paljon ampumaurheilijoita.
Kyllä mä tommoisia tiedän; yksi niistä sitten sekos pyssyjen kanssa, mutta onneksi poliisi sai sen kiinni ennen, kuin pahempaa tapahtui. Yleensä nuo heput ovat noin 50-60 vuotiaita miehiä. No ei tästä kannata mitään yleistyksiä vetää. Täällä pohjoisessa on noita peräkylien miehiä, jotka ovat aika outoja monenkin asian suhteen. Hyvien ja huonojen...:(
 

Runar ja Kyllikki

Next door to Alice
Liittynyt
9.4.2000
Viestit
45727
Sijainti
Suami
Kyllä mä tommoisia tiedän; yksi niistä sitten sekos pyssyjen kanssa, mutta onneksi poliisi sai sen kiinni ennen, kuin pahempaa tapahtui. Yleensä nuo heput ovat noin 50-60 vuotiaita miehiä. No ei tästä kannata mitään yleistyksiä vetää. Täällä pohjoisessa on noita peräkylien miehiä, jotka ovat aika outoja monenkin asian suhteen. Hyvien ja huonojen...:(
Ja kun alkuperäinen implisiittinen väittämäsi oli "Monet ampumaurheilua harrastavat ihmiset ovat asehulluja", niin mitähän ampumaurheilulajia nämä harrastivat?
Meinaan esim. Practical-kisoista heitetään ulos, jos on maastopuku päällä. Kaikenlainen militaristinen vaatetus on kielletty ampumaradoilla.

Oletko ihan varma, että olivat oikeasti ampumaurheilua harrastavia ihmisiä, jos kerran maastoasuissa kulkivat?
 

Jr-

Maximum Attack
Liittynyt
29.3.2000
Viestit
14798
Sijainti
Saviseutu
No semmoinen, jolla silmät kiiluu, kun näkee pyssyn, josta se alkaa heti kertomaan kaiken ja muuttuu levottomaksi. Yleensä kyseiset tyypit viihtyvät myös maastopuvuissa. Kotoonaan he sitten mopnesti illat kiillottelevat näitä pyssyjään ja puunaavat niitä. Lisäksi ne roikkuvat netissä asesivustoilla kaiken muun vapaa-ajan...
Taitaa täältäkin löytyä sellainen :D
 

312T4

Lehtori
Liittynyt
2.2.2004
Viestit
14346
Sijainti
Chateau Latour 1982!!!
Ja kun alkuperäinen implisiittinen väittämäsi oli "Monet ampumaurheilua harrastavat ihmiset ovat asehulluja", niin mitähän ampumaurheilulajia nämä harrastivat?
Meinaan esim. Practical-kisoista heitetään ulos, jos on maastopuku päällä. Kaikenlainen militaristinen vaatetus on kielletty ampumaradoilla.

Oletko ihan varma, että olivat oikeasti ampumaurheilua harrastavia ihmisiä, jos kerran maastoasuissa kulkivat?
Taitaa olla mulla väärä kuva noista ampumaurheilua harrastavista ihmisistä. Hyvä, ettei siellä sitten ole asehulluja. Perun puheeni informaatiosta viisastuneena. No mistä ne asehullut sitten sikiää!
 
Ylös