Käytä Firefox:a, IE saastuu

Jjusban

Newbie
Sijainti
(
Mites kun töissä on yksi kone(XP), jonka IE ei toimi jostain syystä, ei siis mene nettiin. Verkkoyhteydet on kunnossa, mikä varmistuu sillä, että Firefox menee kyllä nettiin.
Koneessa voisi ehkä olla mato, mikä estää IE:n toiminnan. F-Secure ei sitä tunnista, paska kun on. Vois muuten skannata vaikka McAfeen tai Pandan onlin-skannereilla, mutta eiväthän ne toimi Firefoxissa, kun ei ole Active Äksää.

Voi olla, että selaimen asetuksetkin on mennyt pieleen.

Charlie

Elämän jakojäännös
Sijainti
Pahassa paikassa
jusban sanoi:
Mites kun töissä on yksi kone(XP), jonka IE ei toimi jostain syystä, ei siis mene nettiin. Verkkoyhteydet on kunnossa, mikä varmistuu sillä, että Firefox menee kyllä nettiin.
Koneessa voisi ehkä olla mato, mikä estää IE:n toiminnan. F-Secure ei sitä tunnista, paska kun on. Vois muuten skannata vaikka McAfeen tai Pandan onlin-skannereilla, mutta eiväthän ne toimi Firefoxissa, kun ei ole Active Äksää.

Voi olla, että selaimen asetuksetkin on mennyt pieleen.
Palkkaa joku uunituore datanomi asentamaan selain uudestaan, lähtee varmasti koko internet pelittämään.

Miguel

beagle
Sijainti
West highland
Charlie sanoi:
Palkkaa joku uunituore datanomi asentamaan selain uudestaan, lähtee varmasti koko internet pelittämään.
Joskus pitäis asentaa koko internet uudestaan, että selain alkais toimimaan. :dunno:

Petri Piira

Olivier Gavetta
Voisivat sen verta kehittää tota asennussysteemiä ettei jäi vanhoista versioista jälkiä (katso kuva).. Ilmeisesti alkaa Firefox olemaan kohta niin suosittu että hakkerit ja muut krakkerit kiinnostuvat siitä kun tietoturvapäivityksiä alkaa tulemaan enempi..

Ps. kuva Windowsin ohjauspaneelin lisää/poista osasta..

Dominic

Senior Member
Sijainti
Turku
Dominic sanoi:
Mul näkyy vaan se viimeiseksi asennettu. :dunno:
Tosin sillä erolla, etten ladannut ja itse asentanut sitä, vaan firefox ilmoitti uudesta versiosta, ja annoin sen itse päivittää itsensä.

Tuo ongelma lienee silloin, jos asentaa uuden itselataaman Firefoxin ja asentelee sen entisen päälle toivoen että se entinen samalla automaattisesti uninstalloitaisiin? Siinä tapauksesa, kyllä...saiisivat kehittää...

SamiJ

Well-known member
Kannattaa poistaa aina vanha versio ennen uuden asennusta tuolta Lisää/poista -sovellusten kautta, niin ei jää kummittelemaan. Bookmarkit, extensionit jne. jäävät kuitenkin talteen. Mikshän noita päivityksiä ei voida julkaista tuon Firefoxin oman päivityssysteemin kautta, sehän hakee extensioneihin uudet päivitykset automaattisesti, ja muistaakseni joku tietoturvapäivitys ite Firefoxiinkin on joskus tullut tuota kautta?

OoPee

Nuori ikäisekseen
Sijainti
Far enough
Dominic sanoi:
Tosin sillä erolla, etten ladannut ja itse asentanut sitä, vaan firefox ilmoitti uudesta versiosta, ja annoin sen itse päivittää itsensä.

Tuo ongelma lienee silloin, jos asentaa uuden itselataaman Firefoxin ja asentelee sen entisen päälle toivoen että se entinen samalla automaattisesti uninstalloitaisiin? Siinä tapauksesa, kyllä...saiisivat kehittää...
Musta se on ihan sama kummalla tavoin ton tejee, aina jää noi vanhatkin jäljelle, mutta en nyt rupee tappelemaan ;)

"Ongelma" poistuis, jos deinstallois vanhan version ennenkuin asentaa uuden.

...tai jos ne "ihan" pikkusen viittisivät fiilata tota asennusohjelmaansa ;)

OoPee

Nuori ikäisekseen
Sijainti
Far enough
SamiJ sanoi:
Mikshän noita päivityksiä ei voida julkaista tuon Firefoxin oman päivityssysteemin kautta, sehän hakee extensioneihin uudet päivitykset automaattisesti, ja muistaakseni joku tietoturvapäivitys ite Firefoxiinkin on joskus tullut tuota kautta?
No kyllä ne itseasiassa julkaistaan nimenomaan juuri tuon systeemin kautta, mutta siinä on ollu aina jonkun verran viivettä. Himassa olen asentanut useinmiten manuaalisesti, duunissa olen odottanut kunnes firefox itse ilmoittaa, että uusi versio on saatavilla.

Törni

Well-known member
Saa nähdä miten Firefoxin leviäminen etenee. Löytyneiden haavoittuvuuksien lisäksi kaskessa on muitakin kantoja. Lähes kaikki sivut toimivat kyllä Tuliketulla. Eivät kuitenkaan aivan kaikki. Tämä johtuu siitä että suurin osa sivuista on optimoitu Explorerille.

Juttu on siinä mielessä paradoksaalinen, että Firefox on enemmän standardin mukainen kuin Explorer. Tehokäyttäjiä juttu ei häiritse. Satunnaiselle kokeilijalle tämä saattaa kuitenkin olla syy luopua selaimesta.

Late

Peugeot 205 T16
Tullut FireFoxia käytettyä jo usemmman kuukauden. Kyllästyin koulussa IE:hen kun siiihen oli asennettu kaikki mahollisen palkit, joten asensin FireFoxin. Samalla huomasin kuinka paljon se on parempi. Oli mulla himassakin se jo asennettu, mutta ei sitä tullut jostain syystä käytettyä. Kai se johtui siitä, että en ollut tyytyväinen Firefoxin alkuperäsiin asetuksiin, mutta sain sen sitten pienellä ettimisellä moodattua haluamakseni.

jupoh

Huuhaa
Sijainti
West Coast Custom
Itsellä on uusien päivitysten asentamisen jälkeen ilmennyt ongelmia F-Secure Internet Security 2005:n sovellusten hallinnan kanssa. Päivityksen jälkeen FSIS antaa joka kerta ilmoituksen muuttuneesta sovelluksesta ja pyytää päättämään sallitaanko yhteys vai ei. Eihän tuo mikään maailmanlopun ongelma ole, mutta harmittava "ominaisuus" kuitenkin. Tiedusteltuani ongelmasta F Securelta, kerrottiin ongelman korjaantuvan IS2005:n uudelleenasennuksella. No, ei vaan jaksaisi jokaisen Firefox päivityksen jälkeen asentaa ohjelmaa uudestaan.