Kaikki vaan Hesaan

Sue_me

Well-known member
Reilu vuosikymmen sitten opiskeluaikoinani oli aika sekavaa tuo käytäntö onko opiskelija kirjoilla opiskelu- vai lähtöpaikkakunnallaan. Itsekin tein virallisen muuttoilmoituksen ja laitoin muuton syyksi opiskelun. Jotenkin siinä sitten kävikin niin, että virallisena kotikuntanani säilyi synnyinkunta, se selvisi mulle vasta seuraavasta veroilmoituksesta. Oli vaihtunut vain postiosoite, ei asuinkunta. Piti tehdä uudestaan muuttoilmoitus. Toivottavasti tuo on varrell' vuosien selkiytynyt.
Kunnallisverotuksen kotikunta muuttuukin vasta muuttoa seuraavan vuoden verotuksessa.

Örfil

Guest
Ihan selkeästi näkee miten noille kummuille ei ole voinut kiivetä kuin vitunmoisella sisulla jo aikoinaan. Ja alkaa viljelemään mitättömiä tilkkuja.
Suomalaisuuden ydin. Se se on.
Turhasta valittaminen ei auta.

jjv

Arschloch
Kunnallisverotuksen kotikunta muuttuukin vasta muuttoa seuraavan vuoden verotuksessa.
Mulla ei muuttunut. Kestihän mulla toki pari vuotta ennen kuin sain aikaiseksi uuden muuttoilmoituksen tehdä. No tais olla siinä vaiheessa kun kortistoon menin. Olis pitäny synnyinkuntaan ilmoittautua tai jotain.

Sue_me

Well-known member

oldez

Well-known member
Ei toki, mutta onhan tuo muuttoliike ja sen jatkuminen vielä teollistumisen aikakauden jälkeenkin seurausta tietoisista poliittisista päätöksistä.

Esim. Aalto-yliopiston sijoittamisessa Helsinkiin ei ole mitään järkeä. Kuten ei siinäkään, että Yleisradio pitää majapaikkaansa siellä.
Voin toki olla väärässä, mutta Aalto yliopisto perustettiin yhdistämällä TKK, Kauppakorkea ja Taideteollinen jotka ovat sijainneet Helsingissä yli 100-150 vuotta. Tosin TKK:kin on sijannut Espoossa viimeiset 60 vuotta.

FW08

Registered User of Talent
Sijainti
Behind the rabbit
Voin toki olla väärässä, mutta Aalto yliopisto perustettiin yhdistämällä TKK, Kauppakorkea ja Taideteollinen jotka ovat sijainneet Helsingissä yli 100-150 vuotta. Tosin TKK:kin on sijannut Espoossa viimeiset 60 vuotta.
Olen tästä hyvin tietoinen.

tmoi

No niin
Sijainti
turkus
Siirsin omaan ketjuunsa, jotta lööppeihin uskaltaa muutakin kirjoittaa.
Saatana. Menipä liukkaasti selailu sivulta 5, sivulle 4 eteenpäin painaessa :frank:

Tosin miettisin jo aikasemminkin, että omaansa koloonsa tämä keskustelu varmaankin siiretään.

kouvotsvoni

Banjottu
Sijainti
Corsica
Autopuolen amiksen ainakin lopettavat vissiin nyt keväällä, niin siellähän sitä olisi tilaa joutavana. Rasvamontusta sermeillä viihtyisä luentosali.

markoj

Custom User
Pääseepä nekin jullit keskittämään tarmonsa olennaiseen, eli mamujen jahtaamiseen.

Sue_me

Well-known member
Onpas jonimainen otsikko, ei sentään uuttavuotta mainosteta :D

Ja minä vielä avaajana :frown:

Sue_me

Well-known member
Toimii silti kuin junan vessa. Ei sitä muuttaa kannata.