Kaksipyöräisten kokoontumisajosäie

Örfil

Guest
Missä muut miehet munineen, siellä Albert nenineen :ahem:

Soitin joutessani Motonjettiin, vaihtoivat akun takuuna. Toinen hapotus onnistui täsmäättisesti.
Vihjaisivat myös spallaatioreaktiosta, joten keikka maksoi vaivan.
 

Fagerholm

Oman elämänsä Sutil
Liittynyt
19.12.2004
Viestit
39266
Sijainti
Semminki
Toki Motonet kertoi että akun kantta ei kannata sulkea ekaan puoleen tuntiin hapottamisen jälkeen, eikä laturiin kannata roiskasta ekaan tuntiin?
 

Örfil

Guest
Toki Motonet kertoi että akun kantta ei kannata sulkea ekaan puoleen tuntiin hapottamisen jälkeen, eikä laturiin kannata roiskasta ekaan tuntiin?
Ei.
Eikä ohjeissa ollut moisesta mainintaa. Vitt*
Ohjeet luin kaikilla kielillä.

Mihin saakka latausjännitteen pitäis nousta? Toi älylaturi katkaisee latauksen jo jossain 13.25 voltin paikkeilla.
Muistaakseni sen pitäis olla jossain 14.7 V:n paikkeilla. Joku netin juttu jäänyt mieleen joskus ja tuollainen jännite.
 

Fagerholm

Oman elämänsä Sutil
Liittynyt
19.12.2004
Viestit
39266
Sijainti
Semminki
Ei.
Eikä ohjeissa ollut moisesta mainintaa. Vitt*
Ohjeet luin kaikilla kielillä.

Mihin saakka latausjännitteen pitäis nousta? Toi älylaturi katkaisee latauksen jo jossain 13.25 voltin paikkeilla.
Muistaakseni sen pitäis olla jossain 14.7 V:n paikkeilla. Joku netin juttu jäänyt mieleen joskus ja tuollainen jännite.
13.25v on oikein passeli latausjännite.

Ei se nyt mitään erityisen vaarallista ole vaikka heti laturiin lyökin.
 

Örfil

Guest
13.25v on oikein passeli latausjännite.

Ei se nyt mitään erityisen vaarallista ole vaikka heti laturiin lyökin.
On siinä ilmareiät että kaasut pääsee ulos. Eipä pahemmin pullistele ainakaan vielä.

Latailen sitä ukkosen tauottua nyt toisen kerran ja jo nousee latausjännite korkeammalle.
Vähän sama juttu kuin Ni-Cad akuissa, akku ottaa oman aikansa että ottaa täyden puhdin kennoihin.
Lennokkiakkuja latailin aikanaan volttimittarin kanssa. Kun latausjännite alkoi laskea nappasin laturin irti ja näin sai täyden puhkun akkuihin ilman (silloin) kalliita älylatureita.

Kokeilen tulille vasta huomenna. Lataan vielä kolmannen kerran sitä.
Lisäksi sain hyvän vinkin kuinka auton akun virrat saa oikeesti kulkemaan rinnan: + starttiin kiinni ja maa pytyn ripaan, on kuulemma kokeiltu ja toimii.
Siinä on hyvät kontaktipinnat ja ampeerit liikkuu paremmin kuin akun kautta kaapeleilla tunkiessa (milli kontaktipintaa => ei kulje virtaa tarpeeksi).
 

Örfil

Guest
Sarjan nimi on 24. Raportoin kerran tunnissa mikä on mennyt vituix.
Ideahan on huikea!
 

Mosse

Skidmark
Liittynyt
5.3.1999
Viestit
104235
Sijainti
On earth
Voi sitä, joka tuon miinan ostaa. Ekassa risteyksessä menee etujarru ja kaveri auton alle. Sitten kosahtaa akku, kun pitäis potilas ja pyörä roudata hoitoon.:eek:
 

Örfil

Guest
No,no!
Fillarista on joka ikinen huoltotoimi kirjattu siitä saakka kun sen ostin.
Pyörä on tsekattu 1000 km:n välein ja noin hyvässä kunnossa olevaa Intrua ei montaa tästä maasta löydy.
Sen voin rehellisesti sanoa, sillä pikkutarkkuuttani kulkuvälineiden ja soittopelien osalta en ole tuonkaan osalta laiminlyönyt.

Jos kulkuneuvo on talviteloilla 7 vuotta, on päivänselvää että jotain puuhaa on edessä kun ennen kuin ajot taas alkaa.
Luulis sun vanhana "mekaanikkona" sen tietävän.
 

Fagerholm

Oman elämänsä Sutil
Liittynyt
19.12.2004
Viestit
39266
Sijainti
Semminki
Lisäksi sain hyvän vinkin kuinka auton akun virrat saa oikeesti kulkemaan rinnan: + starttiin kiinni ja maa pytyn ripaan, on kuulemma kokeiltu ja toimii.
Siinä on hyvät kontaktipinnat ja ampeerit liikkuu paremmin kuin akun kautta kaapeleilla tunkiessa (milli kontaktipintaa => ei kulje virtaa tarpeeksi).
:( Pidin tätä niin itsestäänselvänä etten huomannut kertoa. Anteeksi.
 

Örfil

Guest
:( Pidin tätä niin itsestäänselvänä etten huomannut kertoa. Anteeksi.
Saat :ahem:

Enpä ole ennen joutunut mopoa starttaamaan kaapeleilla, siksipä proseduuri oli tuntematon.
Kantapään kautta ja kyselemällä oppii :eek:
 

Mosse

Skidmark
Liittynyt
5.3.1999
Viestit
104235
Sijainti
On earth
No,no!
Fillarista on joka ikinen huoltotoimi kirjattu siitä saakka kun sen ostin.
Pyörä on tsekattu 1000 km:n välein ja noin hyvässä kunnossa olevaa Intrua ei montaa tästä maasta löydy.
Sen voin rehellisesti sanoa, sillä pikkutarkkuuttani kulkuvälineiden ja soittopelien osalta en ole tuonkaan osalta laiminlyönyt.

Jos kulkuneuvo on talviteloilla 7 vuotta, on päivänselvää että jotain puuhaa on edessä kun ennen kuin ajot taas alkaa.
Luulis sun vanhana "mekaanikkona" sen tietävän.
Juu. Mutta laitathan sen jarrun kuntoon, ettei tule jälkeenpäin mitään sanomista ja syyttelyä. :eek:
 

Örfil

Guest
No niin, nyt voi Albert tulla nauramaan.

Ei ku hetkinen, eihän täällä olekaan mitään nauramista :alppu:

Ja tuskin kuuluisikaan nauru tuon mahtavan, orgastisen jyskeen yli minkä 1400 kuutioinen :cool:mukipari:cool: tuottaa







Pikkupulma: takakaasarin koho jumissa, vuotaa ylivuotoletkusta kakkua pihalle, avataan ja fixataan...
 
Ylös