13.25v on oikein passeli latausjännite.
Ei se nyt mitään erityisen vaarallista ole vaikka heti laturiin lyökin.
On siinä ilmareiät että kaasut pääsee ulos. Eipä pahemmin pullistele ainakaan vielä.
Latailen sitä ukkosen tauottua nyt toisen kerran ja jo nousee latausjännite korkeammalle.
Vähän sama juttu kuin Ni-Cad akuissa, akku ottaa oman aikansa että ottaa täyden puhdin kennoihin.
Lennokkiakkuja latailin aikanaan volttimittarin kanssa. Kun latausjännite alkoi laskea nappasin laturin irti ja näin sai täyden puhkun akkuihin ilman (silloin) kalliita älylatureita.
Kokeilen tulille vasta huomenna. Lataan vielä kolmannen kerran sitä.
Lisäksi sain hyvän vinkin kuinka auton akun virrat saa oikeesti kulkemaan rinnan: + starttiin kiinni ja maa pytyn ripaan, on kuulemma kokeiltu ja toimii.
Siinä on hyvät kontaktipinnat ja ampeerit liikkuu paremmin kuin akun kautta kaapeleilla tunkiessa (milli kontaktipintaa => ei kulje virtaa tarpeeksi).