Pre-view:
Homma selveni ja mutkistui samalla kertaa. Ja vähän päälle.
Otin tulpat irti ja pyörittelin ilman tulppia n. 5-6 rundia, jotta liiat talvehtimisöljyt ja bensat on ainakin pois pytyistä.
Kone pyöri tulpatta hienosti.
Kikka Mocce:
Sitten nappasin akun piuhat irti ja laitoin käynnistyskaapelit suoraan niihin kiinni ja autoon toiset päät.
Starttirele sanoi vaan "surrurrurairport" eikä kone pyörinyt lain. Starttikaapeleitten kautta ei saa siis riittävää kontaktia akun piuhoihin tai akkuun, jotta sieltä saisi lisäpuhkua käynnistämiseen.
Akkuun niitä ei saa edes suoraan kiinni, joten se kikka on nyt kokeiltu. Noukänduu tai pitäisi olla jotkin minikaapelit mp:lle.
Kikka Newton:
Naapuri sattui olemaan pihalla ja pyysin kaveriksi ja tuupattiin mopo kotikujamme mäen päälle.
Ajatus oli että kakkosella tai kolmosella koitan mäkistarttia. Muuten hyvä idea, mutta ilmeni että kytkin on ryytynyt kiinni
Kun ei irrota niin ei irrota, jumissa on. Luulisin että ne siitä alkaa irtoilemaan, kun saisi öljyt kuumiksi.
Rytkyttelin sitten nelonen päällä mäen alas hyppyyttäen kuin kamelin selässä. Onneksi ei lähtenyt käymään sillä pysäytys olisi ollut haasteellinen ilman toimivaa kytkintä.
Tuohon on vaihdettu ennen seisokkia uudet öljyt mutta silti kytkin on ryytynyt kiinni.
Siellä on aika tuoreet levyt, vaihdoin ne joskus Nummelan aikana sekä samalla laitoin jäykemmät kytkinjouset pakkaan.
Kytkin on nyt vaan vähän "ylijäykkä" tällä hetkellä
Soluussoni:
Kai se on uusi akku haettavaa ja tyhjennettävä kaasarit sekä vältettävä uudella akulla liian pitkää sahausta, jottei sekin pimahda.
Nyt teen väyryset ja mietin asiaa yön yli. Sillä ratkesi jarrulevyongelmakin viimeksi :ahem:
Kiitos siis burbille ylivetovinkeistä!