Ambomaan Mambo sanoi:
Valdella nyt vain tuntuu olevan jotain Hirvosta vastaan, ei auta vaikka kerää vanhalla yksityisfocuksellakin parempia sijoituksia kuin Atkinssonit ja Sarrazinit. Noh saadaanpa ainakin aina värikästä keskustelua aikaan kun ryhdyt mollaamaan Mikkoa
Taitaa Ambomaan pojalla olla jotain Valdea vastaan, kun toistuvasti luet teksteihini sellaisia asioita, joita siellä ei ole. Jos nyt vain pidättäydyttäisiin siinä, mitä Valde oikeasti sanoo, eikä piirrettäisi mitään "Valde-olkinukkeja", joita retorisesti on sitten kiva puhallella nurin.
Mikko on tällä kaudella esiintynyt kouluarvoisanoilla ihan ysin veroisesti, enkä suinkaan ole vähätellyt Mikon TÄMÄN vuoden suorituksia kertaakaan. Äskeisessä viestissä puutuin siihen miten sinä vertailit Mikon VIIMEVUOTISIA suorituksia Atkinsonin tämän vuoden suorituksiin. Mikko vetää kolmatta kautta wrc:llä ja Atkinson ensimmäistä. Mitä se kertoo sinun tarkoituksistasi, että alat vertailemaan (ainakin epäsuorasti) ensimmäisen kauden wrc-ajoja jonkun toisen kolmannen kauden wrc-ajoihin?
Tosiasia on, että kansainvälisellä rallyforumilla useimmat menettivät uskonsa Mikkoon Subaru-kauden aikana. Kuuluipa jopa väitteitä siitä, että Mikon kausi oli pelkkä vitsi. Jälkimmäistä en ole Atkinsoniin kuullut sovellettavan kertaakaan, vaan useimmat ovat sitä mieltä, että kaveri ansaitsee jatkopestin. Kansainvälinen näkökulma näyttäisi hieman poikkeavan forumin sinivalkoisesta.
Pistevertailu on mielestäni harhaanjohtavaa, kun sitä tarkastellaan lähemmin. Mikko otti pisteensä usein sen takia, koska muut tehdasautot olivat keskeyttäneet. Esim. Australiasta tuli neljäs sija, mutta seuraava kuski taisi olla Atkinson N-ryhmäläisellä. Peruskysymys on mielestäni siinä, mitä kuljettajan nopeus merkitsee. Atkinson on todella monessa kisoissa tehnyt verrainnollisia pätkäaikoja Solbergiin. Jos oikein muistan, ei sama onnistunut Mikolta kuin Suomessa ja Ruotsissa, jolloin tuloksena oli ulosajot. Todella harva kuljettaja kykenee hätyyttelemään säännöllisesti Solbergin tapaisen kuljettajan pätkäaikoja. Sen sijaan lukemattomat kuskit voivat körötellä maaliin 5-10 minuuttia Solbergin perässä mukavalla luotettavuudella - suoritus johon Mikko ylsi Subarulla. Jokainen voi itse päättää kumpaa suoritusta arvostaa enemmän.