European_Minardi
Well-known member
- Liittynyt
- 30.8.2011
- Viestit
- 214
Dan Wheldonin surulillinen poismeno on jälleen sytyttänyt kipinän turvallisuusasia-nuotiossa. Jälleen tuo kertaalleen, jo hieman unohdettukkin idea on noussut pinnalle. Pitäiskö todella formula-autoihin rakentaa ns:safeshellit, eli kuomut? Ehdotus katetuista formuloista nousi pinnalle Felipe Massan lähes kuolettavan onnettomuuden takia. Rubens Barrichellon Brawnin takajousituksesta lensi jousi, joka osui lähes tappavasti Massan kypärään.
Asiaa puitiin mediassa ja F1-maailman sisälläkin; asian annettiin olla.
Valitettavasti viime sunnuntaisessa Las Vegasissa pidetyssä IndyCar-kisassa menehtyi brittikuljettaja Dan Wheldon. 32-vuotiaan britin indykilpuri lähti lentoon pyörähtäneen auton takarenkaasta, ja näin ollen paiskautui monokokki/ohjaamo edellä turvaverkkoon. Kaksinkertainen Indy500-mestari menehtyi myöhemmin sairaalassa massiivisiin päävammoihin.
Nyt herää jälleen kysymys: Olisiko Wheldonin kuolema voitu välttää safeshellillä? Vai viesikö safeshell osan kilpa-autoilun tunnelmasta jos yli 60v sarja ottaisi nämä erikoisvalmisteiset tuulilasit käyttöönsä?
Paul Stoddard kuittaa!
Asiaa puitiin mediassa ja F1-maailman sisälläkin; asian annettiin olla.
Valitettavasti viime sunnuntaisessa Las Vegasissa pidetyssä IndyCar-kisassa menehtyi brittikuljettaja Dan Wheldon. 32-vuotiaan britin indykilpuri lähti lentoon pyörähtäneen auton takarenkaasta, ja näin ollen paiskautui monokokki/ohjaamo edellä turvaverkkoon. Kaksinkertainen Indy500-mestari menehtyi myöhemmin sairaalassa massiivisiin päävammoihin.
Nyt herää jälleen kysymys: Olisiko Wheldonin kuolema voitu välttää safeshellillä? Vai viesikö safeshell osan kilpa-autoilun tunnelmasta jos yli 60v sarja ottaisi nämä erikoisvalmisteiset tuulilasit käyttöönsä?
Paul Stoddard kuittaa!