Katuradat

  • Viestiketjun aloittaja lfb
  • Aloituspäivämäärä

Pitäisikö katuratoja mielestäsi olla nykyistä...

  • Enemmän

    Äänet: 8 7,6%
  • Nykyinen määrä on sopiva

    Äänet: 30 28,6%
  • Vähemmän

    Äänet: 63 60,0%
  • Aivan sama

    Äänet: 4 3,8%

  • Äänestäjiä yhteensä
    105

Kakenstain

Wololo
Liittynyt
1.4.2009
Viestit
649
Hassua että en ikinä o laskenu Albert Parkia tai Montrealia katuradaks.

Singapore ja Valencia on molemmat yhtä kauheita kisoja sais poistaa kalenterista ja laittaa Montrealin tilalle.
Australia näyttää ulkoisesti paljon moottoriradalta, mutta katurata on sekin
 

koirankoppi

Well-known member
Liittynyt
27.8.2009
Viestit
200
Erikoista että Valenciassa GP2 toimii mutta F1 ei :doubtful::jaska:
:alppu:
 

Kakenstain

Wololo
Liittynyt
1.4.2009
Viestit
649
Joo, Valencian Gp2 kisat oli yhdet kauden parhaista. Ehkä syynä on siipien ja diffuusorien vähyys. Ja myös kylmäpäisemmät kuljettajat :tongue:
 

Sue_me

Well-known member
Liittynyt
1.8.2005
Viestit
27848
Ja myös reikäpäisemmät kuljettajat :tongue:
Korjattu.

Lisää katuratoja kalenteriin. Valencian rataa saisi hieman muuttaa, kilpailupaikkana kuitenkin aika näyttävä. Montrealin puistokaturata palaa sarjaan, mutta toivoisin myös USA:n GP:n paluuta jollekin katuradalle. Detroitilla ei liene asiaa sarjaan, mutta Long Beachin viimeisin versio jonkun verran muuteltuna tai sitten esim. Houston voisivat toimiakin.

Legendaarisuusarvojen takia toivoisin Long Beachia ilman Tilken tunarointeja. Valencia oli osoitus miehen "kyvyistä" tehdä jännittävä katurata näyttävään ympäristöön.
 

kurski

Oisko minkä tyyppistä ?
Liittynyt
6.10.2009
Viestit
18469
Korjattu.

Lisää katuratoja kalenteriin. Valencian rataa saisi hieman muuttaa, kilpailupaikkana kuitenkin aika näyttävä. Montrealin puistokaturata palaa sarjaan, mutta toivoisin myös USA:n GP:n paluuta jollekin katuradalle. Detroitilla ei liene asiaa sarjaan, mutta Long Beachin viimeisin versio jonkun verran muuteltuna tai sitten esim. Houston voisivat toimiakin.
sama homma lisää katuratoja kalenteriin.
melbournen voisi vaihtaa Streets of Surfers Paradiseen.
ameriikassa Detroit Belle Isle Grand Prix olisi hyvä.

nykyisistä monacoa parhaana pidän signapore myös hyvä, valencia ei kovin hyvältä vaikuta, abu dhabia odotan innolla, korean gp voi olla myös aika kiinostava kun joku osa rataa on katurataa.
 

CARTer

Well-known member
Liittynyt
20.9.2004
Viestit
2315
villeneuve88 sanoi:
ameriikassa Detroit Belle Isle Grand Prix olisi hyvä.
Ehkä rottaralliksi ;)

Detroitiin meneminen nyt olisi yksi modernin historian suurimmista virheistä.
Singaporen vastaan puolestaan puhuu se, ettei radalta ole nähty muita kuin F1-kisoja, joten radan todellista potentiaalia ei voi edes arvailla.
Nyt sitten näin kisakoosteet Aasia Pasific Formula BMW:n Singaporen kahdesta kilpailusta ja voin vain sanoa, että vau! :eek!:

Tietenkään Formula BMW:llä ei oikein millään saakaa kisoja, jotka olisivat tylsiä ja tapahtumaköyhiä, mutta silti. Paljon saivat nuoret kuljettajat ohitella ja juuri niissä paikoissa, joissa odotinkin. Ensimmäinen mutka, viides mutka, seitsemäs mutka sekä kahdeksas että 16 mutka ovat kaikki potentiaalisia ohituspaikkoja, kunhan auto on radalle sopiva. Arveluni saivat siis vahvistuksen ja uskon entistä vahvemmin, että Singaporessa A1GP tai Superleague Formula tai mikä tahansa muu formulasarja kuin F1 voisi saada hyvät kahinat aikaan.

Jännästi muuten toisessa kisassa paikallinen kuljettaja pyöräytti autonsa täsmälleen samalla tavalla kuin Nelson Piquet Jr. rantakatsomon edustalla olevaan muuriin. :D
 

kurski

Oisko minkä tyyppistä ?
Liittynyt
6.10.2009
Viestit
18469
Ehkä rottaralliksi ;)

Detroitiin meneminen nyt olisi yksi modernin historian suurimmista virheistä
Okei :).

Streets of Miami tai Grand Prix of Long Beach ovat myös suosikkejani jenkeissä.

1. Monaco on aina ykkönen sitä ei mikään voita, se on aivan erilainen kuin muut ja tosi legendaarinen, kapea ja makee.

2. Circuit Gilles Villeneuve motrealissa monet ei varmaan sitä pakolta katuratana pidä mutta tykkään siitä tosi paljon ne maisemat on makeet rata myös tosi upea aina mukava kun f1 sarja menee montrealiin.
sitä en koskaan ymmärtänyt miksi vuonna 95 ja parina muunakin vuonna ennen varikolla olevaa suoraa oli se hidaste shikaani siellä suoralla.

3. Long Beachista olen aina vaan pitänyt vaikka se on erityyppinen kun monaco. pitkät suorat tuovat radalle nopeutta ja muutenkaan ei hullumpi ratana.

4. Adelaide on myös yksi suosikeistani vaikka siellä ei ole juuri muuta kuin 90 asteen mutkia ja suoria.

5. Detroit belle islen on siellä hienolla saarella, se vaan jotenkin taitaa olla erilainen kun f1 sarjassa ajettu detroitin gp.

melbourne lukeutuu myös suosikkeihin mutta sitä ollaan oltu viemässä pois parinakin vuotena, onkohan tilalle tulossa sittenkään mikään aussi rata.

onkohan vanha phoenixin f1 rata viel käytös ja samalla kohdalla? cart sarja siel tais ainakin ajaa 2000 luvun alkupuoliskolla.

ranskan Flins-Les Mureaux olisi mukava saada se katurata, muutenkin toivoisin että ranskassa ajettaisiin mm sarjassa.
 
Viimeksi muokattu:

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
onkohan vanha phoenixin f1 rata viel käytös ja samalla kohdalla? cart sarja siel tais ainakin ajaa 2000 luvun alkupuoliskolla.
Ei. 1989-1990 profiili kaiketi olisi vielä jotenkin mahdollinen, 1991 profiilin estää sittemmin rakennettu kortteli.

Käsittääkseni CART/Champ Car ei siellä ajanut, mutta CARTer voi korjata, jos olen väärässä. Phoenixiin piti mennä 2007 (muttei samalle radalle), mutta sekin peruttiin taloudellisten vaikeuksien takia.
 
Viimeksi muokattu:

CARTer

Well-known member
Liittynyt
20.9.2004
Viestit
2315
Käsittääkseni CART/Champ Car ei siellä ajanut, mutta CARTer voi korjata, jos olen väärässä. Phoenixiin piti mennä 2007 (muttei samalle radalle), mutta sekin peruttiin taloudellisten vaikeuksien takia.
Chris Kneifelin suunnittelema Grand Prix Arizonan rata olisi sijainnut F1-radan välittömässä läheisyydessä ja jopa käyttänyt muutamaa samaa katua. CART tai Champ Car ei koskaan Phoenixin kaduilla vieraillut, ellei keväällä 2007 sheriffi Arpaion mieliksi järjestettyä melumittaustestiä oteta lukuun. CART käytti Phoenixin laidalla sijaitsevaa ovaalia aina vuoteen 1995 asti. Mitään syytä ei siis ollut katukilpailua järjestää, paitsi nyt 2000-luvulla, mutta silloinkin ovaalin omistajat pistivät kovasti hanttiin.

Phoenix ei ole otollinen kaupunki järjestää katuratakilpailua, vaikka mielenkiintoinen markkina-alue se onkin. F1-kisahan ei lopulta kaatunut rataan, jota monet arvostelivat (en ymmärrä miksi), vaan koska paikalle ei koskaan saatu tarpeeksi tavallisia lipunmaksajia. Phoenix ja F1 muutenkin noin imagomielessä olivat vähän oudot petitoverit ja kun CART-kilpailu ovaalilla hakkasi katukisan lipputulot, niin promoottori vetäytyi kolmen vuoden jälkeen ja vain vähän myöhemmin myös F1 lähti kaupungista kesken viisivuotisen sopimuksen.
 
Ylös