Kauden 2005 Munaaja

Bobakki

@f1hog
Liittynyt
29.6.2000
Viestit
19758
Sijainti
En oo mistään kotosin
Observer sanoi:
Onko tuo Alonsolle Kanadaan merkitty elektroniikkavika jotain bobakkimaista huumoria? :doubtful:
Ei. Kuten voit listan yltä lukea, mukana ovat myös matkantekoa hidastaneet ongelmat, eivät vain keskeytykseen johtaneet. Alonsolla oli Kanadassa heti startin jälkeen ongelmia, jotka saatiin kuitenkin nopeasti ratkottua. Joku kuitenkin varmaan muistaa kuinka hän melskasi radioon olevansa nopeampi kuin Fisichella "even with this problem" jonka Mika S tulkkasi "even with this throttle".
 

roenick97

#97
Liittynyt
25.8.2005
Viestit
373
Sijainti
Scottsdale, Phoenix, AZ.
Iacchus sanoi:
alkukauden moottoririkot

Sanotaanko sitten tekniset murheet, maaliinhan autot pääsivät vasta Imolan kilpailussa. Australiassa keskeytyksessä tosin taisi olla poliittista luonnetta. Surkea kauden aloitus jokatapauksessa. Moottoreita muuten mossahteli harjoituksissa ja testeissäkin.
PEACE :thumbup: !
Joo, no parempi että harjoituksissa/ testeissä niitä hajoaa kuin itse kilpailuissa.
Muta oikeassa olet, alkukaudella oli ongelmia.
Ensimmäisen kilpailun keskeyttivät taktisesti.

Sitten tuli kuvioihin muutama konerikko... ja kilpailukielto...

Olihan siinä ihmettelemistä... :dunno:
 

Minardi fani

Well-known member
Liittynyt
28.7.2000
Viestit
941
Sijainti
Kuopio
Pyrys sanoi:
Kauden kovimmat munaajat:



-Jacques Villeneuve (Kovat puheet, kovat lupaukset, silti jäänyt Massan varjoon lähes poikkeuksetta. Tosin Jackilta en odottanutkaan muuta täksi kaudeksi :D)
Jaskallahan enemmän pisteitä kuin massanpaskalla...ja aika-ajoissakin ollut massaa parempi muutaman kerran..ei mielestäni kuuluu tämän kauden munaajiin..
 

Toni_V

Well-known member
Liittynyt
7.12.2004
Viestit
984
1. Ferrari - menivät sössimään ylivoimaisen johdon ja tuhlaamaan muita pitemmän kehitystyön hitaaseen autoon.
2. FIA - USA:n fiaskoa ei ollut kiinnostusta paikata, kaikki sääntökuviot ja BAR:n mielivaltainen naurettava rangaistus.
3. BAR - Takapakkia
4. JV - Entinen mestari tuntuu koheltavan kuin tulokas. Puhetta riittää muttei vauhtia. No, toisaalta Irvinen paikkahan on auki joten...
 

Iacchus

Well-known member
Liittynyt
20.6.2005
Viestit
231
Sijainti
Joroinen, Itä-Suomi
Toni_V sanoi:
BAR:n mielivaltainen naurettava rangaistus.
Tästäkin on jo jauhettu, mutta jauhanpa lisää.

Minusta on täysin oikein, että kilpailutuomaristolle valehtelusta (huijauksen yrittämisestä) rangaistaan kovimman, tai ainakin toiseksi kovimman, kaavan mukaan. Pelin pitää olla rehellistä. Ferrarin täysin lailliset toimet ovat niin kovasti epäurheilullisia ja epäreiluja, mutta BAR:n selkeä ja todistettu huijauksen yritys olisi pitänyt jättää rankaisematta?
 

Ma

Arrogant Opportunist
Liittynyt
7.5.1999
Viestit
3606
Sijainti
UP, Michigan
Minardi fani sanoi:
Jaskallahan enemmän pisteitä kuin massanpaskalla...ja aika-ajoissakin ollut massaa parempi muutaman kerran..ei mielestäni kuuluu tämän kauden munaajiin..
Alkukauden perusteella kylläkin. Hieman on meno parantunut sen jälkeen mutta kyllä nopeuden puolesta on jaska jäänyt pahasti Massan jalkoihin.
 

mn97

Banned
Liittynyt
25.1.2004
Viestit
1707
Ma sanoi:
Alkukauden perusteella kylläkin. Hieman on meno parantunut sen jälkeen mutta kyllä nopeuden puolesta on jaska jäänyt pahasti Massan jalkoihin.
Totta kyllä, mutta ehkä kokemuksensa turvin Jaska on kyllä pisteissä edellä. Et sillee.
 

thInk

Palava peikko
Liittynyt
10.6.2002
Viestit
273
Sijainti
Maranello
2005 munaajat:
-M.Schumi
-Barrichello
-L.Badoer
-R.Brawn
-J.Todt
-R.Byrne
-L.Montezemolo
-Ferrari
-FIAT
-Maranello
-Italia
-Ferrarifanit
 

Joni

Well-known member
Liittynyt
19.1.2004
Viestit
16942
thInk sanoi:
2005 munaajat:
-M.Schumi
-Barrichello
-L.Badoer
-R.Brawn
-J.Todt
-R.Byrne
-L.Montezemolo
-Ferrari
-FIAT
-Maranello
-Italia
-Ferrarifanit
:rolleyes: :D
 

Ferrari 4ever

Well-known member
Liittynyt
12.8.2001
Viestit
2669
Sijainti
Saarimaa
-FIA. Onnistui viimein lannistamaan Ferrarin ylivoiman väsyneillä sääntömuutoksilla kun muut tallit eivät siihen radalla kyenneet. USA oli huono vitsi, rengas-ja moottorisäännöt (säästöpaketit) eivät naurata edes sen vertaa.

-Bridgestone (Ferrari). Asiat on kustu totaalisesti rengaspuolella vaikka Mclarenin vauhtiin tuskin olisimme kyenneet edes tasavertaisilla kumeilla - auto kun ei ole edeltäjiensä kaltainen helmi. Luca totesi aikanaan lehdistötilaisuudessa oleellisimman, ei tästä sen enempää.

-BAR. Onneton alkukausi, sääntörikkomuksen paljastuminen ja Saton pitäminen palkkalistoilla. Ei näin.

-Mclaren. Nopein auto on saatu väännettyä kokoon mutta mestaruudet katoavat horisonttiin puuhastelun seurauksena. Ruuvit, venttiilit, vetoakselit ja niin edelleen. Megabudjetti löytyy mutta tasaisesta suoritustasosta ei ole tietoakaan.
 
Viimeksi muokattu:

Mosse

Skidmark
Liittynyt
5.3.1999
Viestit
104235
Sijainti
On earth
Ferrari 4ever sanoi:
-Bridgestone (Ferrari). Asiat on kustu totaalisesti rengaspuolella vaikka Mclarenin vauhtiin tuskin olisimme kyenneet edes tasavertaisilla kumeilla - auto kun ei ole edeltäjiensä kaltainen helmi. Luca totesi aikanaan lehdistötilaisuudessa oleellisimman, ei tästä sen enempää.

-Mclaren. Nopein auto on saatu väännettyä kokoon mutta mestaruudet katoavat horisonttiin puuhastelun seurauksena. Ruuvit, venttiilit, vetoakselit ja niin edelleen. Megabudjetti löytyy mutta tasaisesta suoritustasosta ei ole tietoakaan.
- Bridgestone vyöryttää nyt vastuuta lähinnä Ferrarille ja F2005 auton myöhäiselle 'ulostulolle'. Samaan aikaan kun vastustajat ovat jo talvella testanneet renkaita uudella autolla. Mene ja tiedä mikä on totuus.

- Puuhastelu on just se sana joka kuvaa McLaren-tallin nykyään ja Suomen hiihtoliiton toimia 2001. Kyllä hävettää kun sekunnin nopeampi auto ei tuo a) kuljettajien mestaruutta ja b) ehkei edes valmistajien mestaruutta. Ja jos tulee valmistajien mestaruus niin kyllä siinä tapauksessa aivan väärälle tallille. Jälkeenpäin voi sitten kehua miten auto oli loistava kun sillä mestaruuskin voitettiin mutta kuljettajat niin käsiä etteivät saaneet itselle hoidettua titteliä. :nope:

Ja samaa paskaa on odotettavissa ensi kaudellakin. Mersu tulee taas kerran olemaan ihan metsässä V8 moottorin kanssa. Sanokaa mun sanoneeni. :ahem:
 

talakem

Iltalehden toimitus
Liittynyt
4.3.2002
Viestit
3610
thInk sanoi:
2005 munaajat:
-M.Schumi
-Barrichello
-L.Badoer
-R.Brawn
-J.Todt
-R.Byrne
-L.Montezemolo
-Ferrari
-FIAT
-Maranello
-Italia
-Ferrarifanit

Heh, ehdottomasti Geneä kaipaan tähän listaan...
 

arzipuppy

Well-known member
Liittynyt
18.2.2004
Viestit
1460
Sijainti
Helsinki
Aivan loistavaa spekulaatiota useimmilta tahoilta, esimerkiksi kritiikkiä fia:a kohtaan on ollut surullisen hupaisaa lukea(tulee samanlainen fiilis kuin Michael Mooren Tyhmät valkoiset miehet-kirjaa lukiessa). :thumbup:

Joku taisi ihmetellä, miksi käytän munija-sanaa, mutta keksin vain toisen nimen sanalle epäonnistuja.

McLarenin "puuhasteluista": Näyttää välillä siltä ettei McLarenilla itsekään uskota menestykseen, siksi siitä stressataan niin kovin, ja mekaanikot unohtelevat kiristää auton muttereita. Heti kun mestaruutta on lähes mahdoton saavuttaa (kuljettajien), paineet katoavat ja auto kulkee. Tänä vuonna auto on hajonnut aina sillä kriittisemmällä hetkellä.Se siitä.
 

Karpow

Korpikylän korskea orhi
Liittynyt
26.3.2001
Viestit
3316
Sijainti
Kauhajoki
Ferrari 4ever sanoi:
-FIA. Onnistui viimein lannistamaan Ferrarin ylivoiman väsyneillä sääntömuutoksilla kun muut tallit eivät siihen radalla kyenneet. USA oli huono vitsi, rengas-ja moottorisäännöt (säästöpaketit) eivät naurata edes sen vertaa.

-Bridgestone (Ferrari). Asiat on kustu totaalisesti rengaspuolella vaikka Mclarenin vauhtiin tuskin olisimme kyenneet edes tasavertaisilla kumeilla - auto kun ei ole edeltäjiensä kaltainen helmi. Luca totesi aikanaan lehdistötilaisuudessa oleellisimman, ei tästä sen enempää.

-BAR. Onneton alkukausi, sääntörikkomuksen paljastuminen ja Saton pitäminen palkkalistoilla. Ei näin.

-Mclaren. Nopein auto on saatu väännettyä kokoon mutta mestaruudet katoavat horisonttiin puuhastelun seurauksena. Ruuvit, venttiilit, vetoakselit ja niin edelleen. Megabudjetti löytyy mutta tasaisesta suoritustasosta ei ole tietoakaan.
Pakko kommentoida: :D

1. Ehheh... Itseasiassa FIA on vain menneinä vuosina pönkittänyt Ferrarin asemaa. Esimerkiksi moottorisääntö oli kuin luotu Ferrarille, jonka moottorit eivät ole hajonneet kertaakaan sitten Saksan GP:n 2001, ainakin Schumilla, kun taas muut saivat harmaita hiuksia kyseisestä säännöstä, kun moottorit pamahtelivat muutenkin.

2. Ferrari kusi omaan sänkyynsä tässä kohtaa ja pahasti, kun vaatimalla vaatien ruinasivat Bridgestonelta yksinoikeusrenkaita. Itseppähän niitä sitten testasivat mieleisekseen, mutta tällä kaudella saivatkin todeta, etteivät ilman muiden apua pärjääkkään renkaiden kehityksessä vaikka kuluttaisivat testirataansa 24t/vrk. Muut eivät hyvällä katsoneet sitä, että rengasvalmistaja tekee renkaat yhden ja saman tiimin vaatimusten mukaisesti. Niinpä he keräsivät kimpsunsa ja kampsunsa ja siirtyivät toiseen rengasleiriin, jossa kaikkia kohdeltiin tasavertaisena. Niin makaa kuin petaa ja Ferrari makaa tällä hetkellä omassa kusessaan. :D

3. ja 4. Täsmälleen samaa mieltä.

Tosin täytyy sanoa, että McLarenin kauden kutsumista katastrofiksi on hieman kyseenalaista. 8 voittoa 6 paalupaikkaa toistaiseksi ja nuo luvut todennäköisesti vielä kaunistuvat ennen kauden päätöstä.

Normaalisti noilla luvuilla johdettaisiin molempia mestaruuksia, mutta epänormaalia onkin sitten ollut pahimman vastustajan, eli Renaultin luotettavuus. Ja nimenomaan Alonson kilpurin luotettavuus.

Nopein ei enää nykyisellä pistejärjestelmällä voita, vaan se, jolla on luotettavin auto.
 
Viimeksi muokattu:

mn97

Banned
Liittynyt
25.1.2004
Viestit
1707
Karpow sanoi:
Nopein ei enää nykyisellä pistejärjestelmällä voita, vaan se, jolla on luotettavin auto.
Kyllä se Alonso olisi voittanut sillä vanhallakin systeemillä. Aika harvoinhan niitä pisteitä annetaan kuljettajalle, joka aina jää radanvarteen oli se kuljettaja kuinka nopea tahansa.
 

Ferrari 4ever

Well-known member
Liittynyt
12.8.2001
Viestit
2669
Sijainti
Saarimaa
Itseasiassa FIA on vain menneinä vuosina pönkittänyt Ferrarin asemaa.
Tämä sääntöjen muokkausruletti alkoi kunnolla kolmisen vuotta sitten ja yksi suurimmista syistä oli Ferrarin dominointi sarjassa. Kun pakkaa sekoitetaan tarpeeksi monta kertaa niin voittajakin vaihtuu lopulta.

Ei ole kuitenkaan syytä olla katkera, näillä pelisäännöillä mennään ja ne ovat kaikille samat. Voittoputkemme on sentään vertaansa vailla. Ferrari on onnistunut Schumacherin ja Barrichellon avulla rikkomaan miltei kaikki mahdolliset ennätykset. Pieni hengähdystauko tekee kaikille hyvää.
 
Viimeksi muokattu:

Juzo

Well-known member
Liittynyt
20.2.2005
Viestit
906
Sijainti
Taipalsaari
Ferrari 4ever sanoi:
Tämä sääntöjen muokkausruletti alkoi kunnolla kolmisen vuotta sitten ja yksi suurimmista syistä oli Ferrarin dominointi sarjassa. Kun pakkaa sekoitetaan tarpeeksi monta kertaa niin voittajakin vaihtuu lopulta.

Ei ole kuitenkaan syytä olla katkera, näillä pelisäännöillä mennään ja ne ovat kaikille samat. Voittoputkemme on sentään vertaansa vailla. Ferrari on onnistunut Schumacherin ja Barrichellon avulla rikkomaan miltei kaikki mahdolliset ennätykset. Pieni hengähdystauko tekee kaikille hyvää.
Sääntöjä muutettiin siten, että Ferrari voittaisi varmemmin, mutta pienemmällä marginaalilla. On ollut kaikkien tiedossa, että Ferrarin vahvuus on juuri ollut se luotettavuus ja niinpä FIA sattui muuttamaan sääntöjä siten, että ne korostavat erityisesti luotettavuutta. Tavallaan mestaruustaistelusta tuli tiukempaa, mutta Ferrarin luotettavuudella mestaruuden piti olla varma vaikka vähän hitaammallakin kalustolla. On aika typerää sanoa, että sääntömuutoksilla yritettiin huonontaa Ferrarin asemaa, varsinkin kun useat näistä sääntömuutoksista ovat todennäköisesti tulleet juuri Ferrarilta.
 

Ferrari 4ever

Well-known member
Liittynyt
12.8.2001
Viestit
2669
Sijainti
Saarimaa
Vähän kuin uudet rengassäännöt, jotka iskivät Ferrarin heikoimpaan kohtaan.

Tavallaan mestaruustaistelusta tuli tiukempaa, mutta Ferrarin luotettavuudella mestaruuden piti olla varma vaikka vähän hitaammallakin kalustolla.
Mestaruus oli varma asia vaikka Räikkönen onnistui uuden systeemin avituksella viemään ratkaisun viimeiseen kilpailuun?

FIA yritti estää Ferrareita karkaamasta jokaisella radalla horisonttiin ennen ensimmäisiä varikkopysähdyksiä. Mielenkiinto piti palauttaa yksittäisiin kilpailuihin, kotisohville, katsomoihin. Toisaalta punaisten valta kabineteissa on varsin suuri kannustetuimpana ja yleisesti ottaen ainoana (elin)tärkeänä tallina lajille, joten tasapainottelu ei ollut Mosley´co:lle kovinkaan helpoa.

Saivat toki uuden mestarin. Mutta ohittaminen on edelleen yhtä vaikeaa, aika-ajot ovat edelleen arvontaa epävakaissa olosuhteissa, pisteytys on onneton, harakat nauravat säästöpaketille ja niin edelleen.
 
Viimeksi muokattu:

Juzo

Well-known member
Liittynyt
20.2.2005
Viestit
906
Sijainti
Taipalsaari
Ferrari 4ever sanoi:
Vähän kuin uudet rengassäännöt, jotka iskivät Ferrarin heikoimpaan kohtaan.
Bridgestonen uskottiin olevan ylivoimainen tällä kaudella, koska heidän renkaansa olivat aina toimineet paremmin pidemmällä matkalla kuin Michelinit.

Mestaruus oli varma asia vaikka Räikkönen onnistui uuden systeemin avituksella viemään ratkaisun viimeiseen kilpailuun?
Niinpä, mutta asia ei tainnut johtua siitä, että McLaren olisi erityisesti ollut luotettavampi kuin Ferrari. Pieni ero johtui lähinnä Schumacherin kolaroinneista.
 
Ylös