Ferrari 4ever sanoi:
-FIA. Onnistui viimein lannistamaan Ferrarin ylivoiman väsyneillä sääntömuutoksilla kun muut tallit eivät siihen radalla kyenneet. USA oli huono vitsi, rengas-ja moottorisäännöt (säästöpaketit) eivät naurata edes sen vertaa.
-Bridgestone (Ferrari). Asiat on kustu totaalisesti rengaspuolella vaikka Mclarenin vauhtiin tuskin olisimme kyenneet edes tasavertaisilla kumeilla - auto kun ei ole edeltäjiensä kaltainen helmi. Luca totesi aikanaan lehdistötilaisuudessa oleellisimman, ei tästä sen enempää.
-BAR. Onneton alkukausi, sääntörikkomuksen paljastuminen ja Saton pitäminen palkkalistoilla. Ei näin.
-Mclaren. Nopein auto on saatu väännettyä kokoon mutta mestaruudet katoavat horisonttiin puuhastelun seurauksena. Ruuvit, venttiilit, vetoakselit ja niin edelleen. Megabudjetti löytyy mutta tasaisesta suoritustasosta ei ole tietoakaan.
Pakko kommentoida:
1. Ehheh... Itseasiassa FIA on vain menneinä vuosina pönkittänyt Ferrarin asemaa. Esimerkiksi moottorisääntö oli kuin luotu Ferrarille, jonka moottorit eivät ole hajonneet kertaakaan sitten Saksan GP:n 2001, ainakin Schumilla, kun taas muut saivat harmaita hiuksia kyseisestä säännöstä, kun moottorit pamahtelivat muutenkin.
2. Ferrari kusi omaan sänkyynsä tässä kohtaa ja pahasti, kun vaatimalla vaatien ruinasivat Bridgestonelta yksinoikeusrenkaita. Itseppähän niitä sitten testasivat mieleisekseen, mutta tällä kaudella saivatkin todeta, etteivät ilman muiden apua pärjääkkään renkaiden kehityksessä vaikka kuluttaisivat testirataansa 24t/vrk. Muut eivät hyvällä katsoneet sitä, että rengasvalmistaja tekee renkaat yhden ja saman tiimin vaatimusten mukaisesti. Niinpä he keräsivät kimpsunsa ja kampsunsa ja siirtyivät toiseen rengasleiriin, jossa kaikkia kohdeltiin tasavertaisena. Niin makaa kuin petaa ja Ferrari makaa tällä hetkellä omassa kusessaan.
3. ja 4. Täsmälleen samaa mieltä.
Tosin täytyy sanoa, että McLarenin kauden kutsumista katastrofiksi on hieman kyseenalaista. 8 voittoa 6 paalupaikkaa toistaiseksi ja nuo luvut todennäköisesti vielä kaunistuvat ennen kauden päätöstä.
Normaalisti noilla luvuilla johdettaisiin molempia mestaruuksia, mutta epänormaalia onkin sitten ollut pahimman vastustajan, eli Renaultin luotettavuus. Ja nimenomaan Alonson kilpurin luotettavuus.
Nopein ei enää nykyisellä pistejärjestelmällä voita, vaan se, jolla on luotettavin auto.