Kauden 2008 ennakko

Coni

Well-known member
Liittynyt
8.10.2007
Viestit
1085
Itse veikkaan seuraavan kauden voimasuhteita seuraavasti:

Alkukausi
1.Ferrari ja etenkin Kimi voittaa kilpailuja miten tahtoo
2.Renault kuljettajanaan Alonso pysyy MM-kamppailussa jotekin mukana idiootti varmalla autolla, muttei pysty haastamaan ferrarin vauhtia.
3.Bemari haastaa Renaulttia, mutta "kokemattomuudellaan" Bemari ei aivan pysty päihittämään Rellua
3.McLarenilla kausi ei lähde ilman ongelmia käyntiin. Vauhti meinaa olla kadoksissa, mutta alkukauden kuluessa päästään Rellujen ja Bemujen vauhtiin.

Puoliväli
1.Ferrareiden ylivoima tasoittuu, luotettavuuden kustannuksella ei yritetä liikoja. Kimin MM-mahdollisuudet ovat todella hyvät.
2.Renault ja Alonso jatkavat Ferrareiden etumatkan kuromista pomminvarmalla autolla.
3.Bmw ja McLaren ovat saavuttaneet Renaultin, mutta luotettavuus ei ole aivan samalla tasolla.

Loppukausi
1.Ferrarin vauhti on kurottu ja joillakin radoilla haastajat pystyvät jo päihittämään. Kimin MM näyttää jo todennäköiseltä.
2.Renault ja McLaren ovat päässeet aivan tuntumaan ja etenkin Alonso haastaa Ferrarit lähes joka kilpailussa. McLarenilla töpeksitään jollakin tapaa, mutta vauhti on kohdillaan.
3.Bmw ei pysy kehityksessä mukana.

Williams haastaa Renaultteja, McLareneita ja Bemareita muutamissa kauden kilpailuissa.

Ferrarin ja Kimin valtakausi jatkuu siis ensivuonna.

"In my dreams"
 

Janne A.

Well-known member
Liittynyt
13.2.2006
Viestit
541
Sijainti
Mäntsälä
Kauden 2008 avainhenkilö on FERRRNADO ALONSO DIAZ. Jos ja kun siirtyy rellulle, kuinka nopeesti rellu saa rakennettua voittaja auton?. Sillä sitten sekoittamaan pakkaa Mclarenin ja Ferkun kanssa. Bemarilla vielä lusikka sopassa. Voi olla että ensi kausi on vielä tasaisempi kuin tämä...
 

Revolt

Lead Singer
Liittynyt
19.1.2007
Viestit
3395
Janne A. sanoi:
Voi olla että ensi kausi on vielä tasaisempi kuin tämä...
Se ei taida olla kovinkaan realistinen odotus. Mietipä vähän: tämän kauden mestaruus voitettiin yhden pisteen erolla ennen kahta tasapisteissä olevaa...
 

Sue_me

Well-known member
Liittynyt
1.8.2005
Viestit
27848
Revolt sanoi:
Se ei taida olla kovinkaan realistinen odotus. Mietipä vähän: tämän kauden mestaruus voitettiin yhden pisteen erolla ennen kahta tasapisteissä olevaa...
Ehkä tässä nyt haettiin kuitenkin sitä skenaariota, että tosissaan MM-tittelistä kilpailevia talleja olisi nykyisen 2:n sijaan jopa 3 tai 4 tiimiä.
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Revolt sanoi:
Se ei taida olla kovinkaan realistinen odotus. Mietipä vähän: tämän kauden mestaruus voitettiin yhden pisteen erolla ennen kahta tasapisteissä olevaa...
MM-taistelun osalta totta. Tuossa varmaankin haettiin sitä mitä itsekin toivon, eli että kilpailujen voitoista taistelisi useampi kuin kaksi tallia.
 

formulastara

Well-known member
Liittynyt
30.3.1999
Viestit
5691
Sijainti
hki finland
jade sanoi:
Yleensä muutokset ovat yllättäviä ja niitä on vaikea ennustaa.
Veikkaisin kutenkin Macin olevan vahvoilla alkukaudesta kun muut joutuvat taistelemaan boksin kanssa enemmän ja opettelemaan sen ohittamiseen tarvittavan tekniikan. Rellu tulee kärkikolmikkoon (jos Alonso siirtyy sinne takaisin) ja Ferrari pysyy siellä, mutta ei ole mitenkään erkoisen ylivoimainen.

Honda parantaa suoritustaan ja Toyota tipahtaa. Williams ja BMW lähestyvät kärkeä, mutta epäluotettavuus vaivaa
Mielestäni taas muutokset harvoin yllättävät ja ovat keskimäärin helposti ennustettavissa(tietenkään poikkeukset eivät tässä kumoa sääntöä - niin kuin tyypillisesti - ne vain tuovat esiin säännönmukaisuuden). Sen kun seuraa insinöörivirtaa tallien välillä niin se on melkein siinä. Vaikka jotain Tombazisia. Hän jatkaa ensi vuodenkin Ferrarilla, joten notkahdusta saamme edelleen odottaa, ja hyvä niin. Sen kyllä huomasi, että Aldo Costa vastasi vuoden 2005 Ferrarin aerosta Nicolasin sijaan. Macci hyötyi luonnollisesti aika lailla siitä tuona vuonna :) Ja edelliset hyvät Ferkuthan olikin Tombazisin käsialaa, joten don't worry, Kimi is Champ again!:thumbup:
 

Juksu

New member
Liittynyt
21.7.2007
Viestit
4
Kauden 2008 testit

Onkos jossain kattavaa tietopakettia, että milloin ja missä testejä ajellaan tulevaa kautta varten... Milloin on ekat testit?
 

jameson

Well-known member
Liittynyt
19.2.2007
Viestit
3554
kovin se hämiskin uhoilee mestaruuden voittamisen puolesta. saas nähdä
 

Mosse

Skidmark
Liittynyt
5.3.1999
Viestit
104235
Sijainti
On earth
Rellulla on kyllä kova homma saada auto toimimaan ilman luistonestoa. Oli aivan eksyksissä uusilla renkailla, ja nyt viedään vielä niitten paras osaaminen pois, eli elektroniikka-avut.:nope: :thumbfh:
 

CamoN

Kurvailija
Liittynyt
11.7.2007
Viestit
1640
Sijainti
Kouvola
Juksu sanoi:
Onkos jossain kattavaa tietopakettia, että milloin ja missä testejä ajellaan tulevaa kautta varten... Milloin on ekat testit?
http://f1.gpupdate.net/en/tests.php

Tänä vuonna ajetaan vielä ainakin nuo kaksi sessiota, ensimmäinen ihan kohta Barcelonassa ja toinen joulukuussa Jerezissä. Kimihän ajaa omien puheidensa mukaan vasta joulukuussa, varmaan nuo Barcelonan testit on lähinnä uusien järjestelmien kestävyystestausta ym. peruskauraa.
 

Bleu

Olivier Bocques Fan Club
Liittynyt
14.4.2000
Viestit
9306
Tossa suunnitellut testit ensi vuoden puolella, mutta siis ennen kauden alkua:

14-16.1. Jerez
22-24.1. Valencia
1-3.2. Barcelona
12-14.2. Jerez
25-27.2. Barcelona
 

Misa1

Flying finns
Liittynyt
7.4.1999
Viestit
8257
Sijainti
Helsinki
WebSlave sanoi:
FIA sanelee, Microsoft ja MES valmistavat.
Minua pelottaa lähinnä tuo Microsoftin osa tässä hommassa :yuck:

Kovin on vielä hankala sanoa mikä talli hallitsee, mikä nousee ja kuka laskee tasoaan.

Kärkipäässä tulee olemaan samat kolme mitä nyt mutta nousevatko Williams ja Renault takaisin kärkihaastajaksi? Ei voi vielä tietää.
 

CamoN

Kurvailija
Liittynyt
11.7.2007
Viestit
1640
Sijainti
Kouvola
Misa1 sanoi:
Kärkipäässä tulee olemaan samat kolme mitä nyt mutta nousevatko Williams ja Renault takaisin kärkihaastajaksi? Ei voi vielä tietää.
Veikkaanpa että Renaultilla muistetaan edelleen menestyksekkään auton suunnittelun periaatteet, ja nyt kun ne renkaat ovat jo tutut niin pääsevät luultavasti hyviin tuloksiin ensi vuonna. Mielestäni edes se, että Renault on ollut tunnetusti edistyksellinen elektroniikkapuolella ja ensi vuonna elektroniikka vähenee ei tule hidastamaan heitä, koska edelleen tallin tulee osata hyödyntää standardisoitua elektroniikkaa mahdollisimman hyvin, ja edelleen kärkiosaaminen sen suhteen löytyy luultavasti Renaultilta.

Jokaisessa autossahan tulee olemaan tietty "rajapinta" standardisoitujen osien ja tallin omien väkerryksien välillä, jonka saumattomuus tulee varmaan olemaan ensiluokkaista juuri Renaultilla. Riittääkö se sitten päihittämään McLarenin jolla on ollut jo varmaan pitkään kaikki valmiina niitä standardisoituja osia varten tai Ferrarin jolla on pitkät perinteet toimivien autojen tekemisestä, saa nähdä.

Williamsilta odotan jotain yhtä hasardia kuin mursukeula pari vuotta sitten - joka joko mahdollistaa tallin taistelun kärkikahinoissa tai aiheuttaa saman reaktion kuin Renaultilla tänä vuonna.
 

börje

New member
Liittynyt
29.10.2007
Viestit
4
Misa1 sanoi:
Minua pelottaa lähinnä tuo Microsoftin osa tässä hommassa :yuck:
Kun painat väärää nappia, järjestelmä tekee rebootin ja joudut odottelemaan sen 30 s :)

Näinhän Hamilton selitteli Brasilian tapahtumia..
 

Lisko

Well-known member
Liittynyt
10.5.2006
Viestit
666
Sijainti
Liskola
Moe Szyslak sanoi:
Rellulla on kyllä kova homma saada auto toimimaan ilman luistonestoa. Oli aivan eksyksissä uusilla renkailla, ja nyt viedään vielä niitten paras osaaminen pois, eli elektroniikka-avut.:nope: :thumbfh:
Nehän veti jo Monzan kisaa ennen ilman luistonestoa testeissä, joten tuskinpa siitä on hirveesti haittaa.
 

Toni_V

Well-known member
Liittynyt
7.12.2004
Viestit
984
Moe Szyslak sanoi:
Tapahtuu varmaan aika suuria muutoksia suorituskyvyssä, kun TC:t ja muut apuvälineet kielletään. Myös lähdöistä tulee nyt 107 kertaa mielenkiintoisempia, kun renkaat lyö sutua herkästi.:ahem:
Kyllähän se varmasti mielenkiintoisempaa on, mutta hirveitä sutimisia ei kyllä nähdä. Ainakin uskoisin että ecuun jätetään tavalliset säädöt jolloin kierrosherkkyyttä jarrutellaan.

Ecun standardisointi tuonee ehkäpä yllättäviä perän irtoamisia hitaissa ja keskinopeissa mutkissa.
 

zUsT

Well-known member
Liittynyt
31.3.2007
Viestit
154
Sijainti
Tila
Toni_V sanoi:
Kyllähän se varmasti mielenkiintoisempaa on, mutta hirveitä sutimisia ei kyllä nähdä. Ainakin uskoisin että ecuun jätetään tavalliset säädöt jolloin kierrosherkkyyttä jarrutellaan.

Ecun standardisointi tuonee ehkäpä yllättäviä perän irtoamisia hitaissa ja keskinopeissa mutkissa.
Kuulostaa hyvältä. Räkä, keskinopeiden mutkien kruunaamaton kuningas jo sauber aikoina ilman tc:tä:thumbup:
 

Lancer

Realisti
Liittynyt
23.7.2007
Viestit
20495
Sijainti
taas Suomessa
börje sanoi:
Kun painat väärää nappia, järjestelmä tekee rebootin ja joudut odottelemaan sen 30 s :)

Näinhän Hamilton selitteli Brasilian tapahtumia..
Jossain tais olla hauska feikkikuva siitä systeemistä blue screen of deathin kanssa. :D
 
Ylös