Loistokausi oli kyllä:
+ Kimin lähes täydellisesti onnistunut paluu huipulle, jotain ruostetta siellä taisi sitten kuitenkin alkukaudesta olla kun aika-ajot kusi aina jotenkin.
Toisaalta Kimikin on todella rehellinen omista mokistaan, jos omasta mielestään tehnyt virheitä niin sanoo asiasta eikä vedä mitään korttia
"Ajoin 180% kierros oli täysin virheetön, tuolla autolla ei kukaan olisi päässyt kovempaa"
+ Vettelin mestaruus, kolme mestaruutta putkeen. Onse kone.
Ja jos tosiaan nyt jo viimeistään ne tyhjän radan prinssit voitaisiin unohtaa, monta hyvää nousua viimeiseltä paikalta nähtiin kaudella.
+ Viimeisimmät mestaruudet ferrarille ovat tulleet EDELLEENKIN Kimin aikana :alppu:
En tiedä olisiko v*tu*us kadonnut ennen ensi kauden alkuakaan jos failonso mestaruuden olisi vienyt jolloin olisi tullut taukoa F1:sten seuraamiselle omalta osalta.
Hyvän kauden se ajo, se on pakko myöntää mutta kun lasken nuo kaikki sen kommentit mukaan niin oma arvostus tätä herraa kohtaan on pakkasen puolella.
Totta. DRS:stä voidaan olla montaa mieltä mutta ainakaan mitään Trulli-junia ei pahemmin enää ole nähty vaan oikeasti on mahdollista ohittaa vaikket olisikaan 5 sekuntia kierroksella nopeampi.
Melkein komppaan tämän, mutta:
Siihen pitäisi joku muutos saada ettei synny samanlaisia tilanteita kun Massa vs Kimi taistelussa, mikäs kisa se nyt olikaan...
Se on vaan niin väärin että toinen ohittaa rehdisti "väärässä" kohtaa ja toinen kuittaa sijan takaisin nappia painamalla seuraavalla DRS-alueella :wall:
Tähän olisi yksinkertainen konsti, esim. ohitetuksi tullut ei saisi käyttää yhteen taikka kahteen kierrokseen DRS:ssää sitä vastaan kuka hänet ohitti.
Tämä kausi oli varmastikin mestaruussarjan jännittävyyden kannalta yksi parhaista. Ja 8 voittajaa 6 tallista, :alppu: sille. Eipä vastaaviin lukuihin olla vuosiin päästy, tai sitten moni yhden voiton talli/kuski otti voiton sadekelin kasinossa, mutta ei tänä vuonna. Ja nyt tietenkin nähtiin yksi eeppisimmistä päätöskisoista, jopa vuotta '08 parempi, nyt MM-tilanne eli läpi kisan, silloin vain ihan alku- ja loppukierroksilla.
Mutta, kyllä itse muistan tämän myös kautena, jolloin meikäläisen F1-kiinnostus meinasi lopahtaa pahemman kerran. Jo Kiinassa nähtiin, miten oikukkaat tämän kauden renkaat ovat. Ja niin hieno kuin Kimin kakkossija Bahrainissa olikin, niin minusta jotain on pielessä, jos normaalissa kuivan kelin kisassa voitosta on haastamassa auto, jonka vauhti ei riitä normaalissa kuivan kelin aika-ajossa kuin 11. ruutuun.
Myös Espanjassa radan lämpötilan vaikutus renkaisiin jossain määrin ratkaisi kisan, tosin en siitä suuremmin välittänyt kun Williams sai pitkästä aikaa voiton. Ja Monacossa sateen uhkan määrittämät taktiikat veivät paljolti renkailta huomion, varsinkin kun renkaat kestivät tarpeeksi hyvin yhden pysähdyksen taktiikkaa varten. Mutta sitten tuli Kanada ja Valencia. Vettelin ja Alonson olisi kaiken järjen mukaan pitänyt olla 2. ja 3. Kanadassa, mutta he menivät hyviltä tuntuvien Pirellien lankaan. Monien mielestä renkaiden suorituskyvyn arvaamattomuus teki tästä kaudesta hienon, mutta minusta se teki siitä liiaksi lottoa. Ja Valencia oli F1:n irvikuva. Vaikka kuinka monesti turva-auto kävisi radalla, kuivan kelin kisaa ei siltä pitäisi pystyä voittamaan 11. ruudusta.
Tämänkin komppailen melkein:
Kausi oli mielenkiintoinen aikoihin mutta toisaalta tuo alkukauden lottoaminen renkaiden suhteen ei kuulu F1:seen omasta mielestä.
Monessa kisassa ratkaisu voittoon oli että kuka tulee täysin oikeaan aikaan varikolle, onneksi tämä sitten loppukautta kohti tasoittui.
Mutta 11. ruudusta voittoon kertoo nopeasta autosta, pieleen menneistä aika-ajoista, taikka poikkeavasta kisasta (turva-autoja, sadetta tjms)
Jos kaudesta vaikka yli puolet kisoista voitettaisiin sijoilta 5-15 niin jotain silloin täytyisi saada muutettua.