Kauden 2019 talvitestit

amiraali

Super Moderator
Ylläpitäjä
Liittynyt
22.4.1999
Viestit
8809
Se oli sitten tässä. Talvitestien viimeinen tuloslista.

 

YaZka

Well-known member
Liittynyt
25.5.2002
Viestit
954
Sijainti
Tampere
Paljokos tuli kierroksia talleittain?

Ja myös kuljettajille?

Kahden viikon aikana siis...
 
Viimeksi muokattu:

Punainen

Well-known member
Liittynyt
4.2.2002
Viestit
700
Paljokos tuli kierroksia talleittain?

Ja myös kuljettajille?

Kahden viikon aikana siis...
Kierrosmäärä muutokset ensimmäisen ja toisen viikon välillä kertonevat toisten epäonnistuneen melkoisesti testiohjelmansa loppuunviemisessä?
 

IsoAhven

Well-known member
Liittynyt
16.3.2012
Viestit
2700
Kierrosmäärä muutokset ensimmäisen ja toisen viikon välillä kertonevat toisten epäonnistuneen melkoisesti testiohjelmansa loppuunviemisessä?
No tuskinpa tuollaisia johtopäätöksiä voi vetää. Toiset voi vetää kisasimuja jo ekalla viikolla ja toiset vasta toisella (esimerkiksi näin). Toisaalla kaikki voi tehdä kisasimut toisella viikolla jne.. ei ne samoja ohjelmia 1:1 aja toistamiseen. En ainakaan ymmärrä miksi ajaisivat, kun testipäiviä on niin vähän. Vertailu-datan sijaan opitaan tunteen autoa? Kun periaatteessa mitään valmista ei vielä ole. Protoja testeistä kauden loppuun asti.

Kokonaiskierrosmäärä kuitenkin antaa osviittaa luotettavuudesta ja mainitsemastasi testien onnistumisesta. Eroja tietty tulee, kun/jos keskitytään eri asioihin + tekniikkamurheet. Ferrarillakin oli ulosajoa ja teknistä ongelmaa ja sen vuoksi jäi ehkä mersun kierroksista.
 
Viimeksi muokattu:

nevermind

Well-known member
Liittynyt
13.12.2006
Viestit
87
Kokonaiskierrosmäärä kuitenkin antaa osviittaa luotettavuudesta ja mainitsemastasi testien onnistumisesta. Eroja tietty tulee, kun/jos keskitytään eri asioihin + tekniikkamurheet. Ferrarillakin oli ulosajoa ja teknistä ongelmaa ja sen vuoksi jäi ehkä mersun kierroksista.
Eikö mersulla pitänyt olla etusiipi ongelmaa?
 

amiraali

Super Moderator
Ylläpitäjä
Liittynyt
22.4.1999
Viestit
8809
Samaa ihmetelen varsinkin kun täysin uusi auto tulee vasta euroopan kisoihin, nykyinen on evoluutio viimekuaden autosta...
Saisiko linkkiä tähän uutisointiin? Olisi kiva lukea koko tarina :thumbup:
 

clustah

New member
Liittynyt
25.3.2012
Viestit
4
Puhutaankohan tässä koko kauden kaikkien testien yhteisestä rengasrajoituksesta? Enpä ainakaan itse ole tuota 110 setin rajoitusta nähnyt aiemmin missään, enkä nopealla googletuksella löytänyt muita viittauksia.

Is there a limit on the number of tyres used?

There isn’t a limit for testing, but teams have 110 sets of tyres to see them through a whole season, including the winter tests, so they can’t go totally crazy.
https://www.formula1.com/en/latest/article.f1-pre-season-testing-everything-you-need-to-know.2OYSe4qew72lGjsO6saEm2.html
 

IsoAhven

Well-known member
Liittynyt
16.3.2012
Viestit
2700
Puhutaankohan tässä koko kauden kaikkien testien yhteisestä rengasrajoituksesta? Enpä ainakaan itse ole tuota 110 setin rajoitusta nähnyt aiemmin missään, enkä nopealla googletuksella löytänyt muita viittauksia.


https://www.formula1.com/en/latest/article.f1-pre-season-testing-everything-you-need-to-know.2OYSe4qew72lGjsO6saEm2.html
Kyllä, itsekin törmäsin nyt ekaa kertaa. Tällainen juttuki löyty: https://www.racefans.net/2019/03/01/teams-say-tyres-are-limiting-how-much-they-can-test/
 

Bleu

Olivier Bocques Fan Club
Liittynyt
14.4.2000
Viestit
9179
Kisavalintoihin kuluu kuitenkin jo 273 settiä (13*21), joten taitaa tuo 110 koskea vain testejä.
 

IsoAhven

Well-known member
Liittynyt
16.3.2012
Viestit
2700
Kisavalintoihin kuluu kuitenkin jo 273 settiä (13*21), joten taitaa tuo 110 koskea vain testejä.
Siitähän juuri puhuttiin (kisoista kukaan mitään puhunut) ja tuo rajoitus vissiin linkkkaamani jutunkin mukaan rajoittaa testaamista ennestään. Muutamat testit ja pitää miettiä miten käyttää renkaita, ku "miljoona" asiaa testattavana rajoitetun ajan puitteissa. Selittää miksi tallit välillä ei aja ollenkaan. Ei voi autoa pitää kokoaikaa radalla, ku ei ole renkaita tarpeeksi.
 
Viimeksi muokattu:

Mosse

Skidmark
Liittynyt
5.3.1999
Viestit
104235
Sijainti
On earth
Alfa hylkäsi toistaiseksi kehitysosansa.

Alfa Romeon uusi auto herätti heti testien avausviikon julkistustilaisuudessa kuhinaa mielenkiintoisilla aerodynaamisilla ratkaisuillaan. Kimi Räikkönen kertoi tuolloin heti ensimmäisen ajopäivän jälkeen olleensa tyytyväinen auton käyttäytymiseen radalla.

Toiselle testiviikolle tuotu päivityspaketti ei kuitenkaan Motorsport.comin mukaan miellyttänyt suomalaista. Sivusto kertoo, että tuulitunnelista radalle tuodut muutokset on laitettu toistaiseksi jäihin ja niihin palataan todennäköisesti vasta Bahrainin GP:n jälkeen jälkeisissä testeissä.

Räikkönen oli antanut tiimille palautetta huonontuneesta ajettavuudesta. Näin ollen ensi viikolla Melbournessa radalla on tarkoitus nähdä Alfa Romeo, joka on varustettu ensimmäisen testiviikon aerodynaamisilla osilla.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/kimi-raikkonen-hylkasi-muutokset-alfa-romeo-otti-pakkia-f1-kauden-kisapaivityksessaan/7314588#gs.i5MlEvA4

Eikös se niin aina ole sanottu, että viritys on onnistunut, jos tehot putoaa alle 10%. Samalla tavalla Ferrari sai vauhtinsa takaisin loppuvuodesta, kun hylkäsivät kehitysosat.
 

F1-fani82

Well-known member
Liittynyt
26.11.2007
Viestit
8372
Sijainti
Vantaa
Eikö Alfalla ole simulaattoria? Antavat kyllä tasoitusta kauden mittaan, jos ei ole.
 
Ylös