Tai joku keksii värjätyn hiilikuidun joka ei juurikaan painoa lisää ja tällöin maali enää tarvitaItse olen pohtinut, että voisi olla säännöissä määrättynä montako kiloa maalia pitää autossa olla (tätä toki voisi olla vaikea valvoa) tai vaihtoehtoisesti joku prosenttiluku siitä kuinka suuri osa auton katteista pitää olla pinnoitettu jollain. Eipä se nyt varmasti kaupallisten intressien kannalta hyvä ole jos kaikki autot ovat pääväriltään mustia.
Pinta-alallisestihan se määritettäisiin. Voisi olla ihan hyvä idea, että autot tosiaan pitäisi maalata tietyn prosenttiosuuden kattavalta alalta. Painorajan nostaminen on kuollut idea; kyllä sellainen talli pitää palkita vaivastaan, jos onnistuu keventämään muita enemmän. Itse asiassa tuota painorajaa oltiin alentamassa kahdella kilolla, mutta FIA unohti tehdä siitä esityksen ajoissa, eikä se saanut asiaa läpi ylimääräisessä käsittelyssä, missä vaadittiin suurempaa kannatusta.Itse olen pohtinut, että voisi olla säännöissä määrättynä montako kiloa maalia pitää autossa olla (tätä toki voisi olla vaikea valvoa) tai vaihtoehtoisesti joku prosenttiluku siitä kuinka suuri osa auton katteista pitää olla pinnoitettu jollain. Eipä se nyt varmasti kaupallisten intressien kannalta hyvä ole jos kaikki autot ovat pääväriltään mustia.
Mersun ongelmana oli lattian alla kulkeneiden ilmavirtojen ohjailu. Eihän se nyt edes ole ollut faktatietoa, että kylkipalojen muoto tai koko olisi ollut päällimmäinen syy niissä ongelmissa. Mercedesillä vaan ei viime vuonna tajuttu pomputuksen mahdollisuutta ennen ensimmäisiä testejä – tämän on tallikin myöntänyt – ja sen jälkeen ongelman korjaaminen käytössä olleilla resursseilla oli kesken kauden mahdotonta.Tietääkö Mersu jotain mitä muut eivät kun pysyvät vieläkin viime kauden floppisuunnittelussa? Meinaavat saada sen toimimaan ja sitten yhtäkkiä heillä onkin taas entisaikojen niskalenkki muista. No toivottavasti toimii ja kärjessä olisi myös Red Bull ja Ferrari ettei Verstappenin tarvitsisi ajaa yhdellä kädellä ylivoimaisuutensa takia.
Odotellaan parempia kuvia, mutta näyttää aika samanlaiselta filosofialtaan kuin loppukauden auto.Alpinella auton julkistus illalla, mutta se on jo vuotanut nettiin pari päivää sitten kun ajelivat Silverstonessa. Väritys on muuten sama kuin viime kaudella, mutta yllätys yllätys, sivuilta on karsittu maalia pois. En nyt saa kuvaa liitettyä, mutta esim. Twitteristä helposti löydettävissä mikäli haluaa.
Taisipa olla niin että tuo pomputtaminen ei liittynyt sinällään tuohon konseptiin vaan tosiaan johonkin lattian juostavuuteen ja sen suunnitteluun.Hiilikuituiset mustat autot tervetulleita ja siksipä Mersun ritariässä hienoin, yksinkertaisen tyylikäs. Mclarenin viime vuotiset oranssin siniset yrjötekeleet näyttäneet aina joulukuuselta jonka on suunnitellut joku lapsi.
Tietääkö Mersu jotain mitä muut eivät kun pysyvät vieläkin viime kauden floppisuunnittelussa? Meinaavat saada sen toimimaan ja sitten yhtäkkiä heillä onkin taas entisaikojen niskalenkki muista. No toivottavasti toimii ja kärjessä olisi myös Red Bull ja Ferrari ettei Verstappenin tarvitsisi ajaa yhdellä kädellä ylivoimaisuutensa takia.
Jännää nähdä onko nopeakin noin konservatiivisen näköisellä designillä. Ainakin vetävät omalla linjallaan, eivätkä lähde kopioimaan muita, mikä on hyvä merkki. Vielä kun näkisi Red Bullin, voisi lyödä veikkaukset pöytäänHyvälle näyttää Ferguson livenäkin.
Mitkä näistä esitellyistä?Hirveän näköisiä laivoja.
Viime vuonna ei muuttunut juurikaan vaikka vertais auton esittelykuvia ja vuoden viimeisessä kisassa ollutta autoa. Toki siivet oli eri kulmissa per kisa, ja esim. takarenkaiden sisäpuolella olevat aeroläpyskät kokivat suuriakin muutoksia. Toivottavasti kehitystyön puute, ei jälleen osottaudu Fergusonin ongelmaksi.Tyylikkään näköinen Ferrari videolla. Vieläköhän Ferrari tuosta paljonkin muuttuu ekaan kisaan nähden?
On se paljon sopusuhtasemman näköinen, kun kaukalosta on päästetty kumiankka laskemaan taakse ja pois. Mut en tykkää tosta mustasta keulan sivuilla, tekee noseconesta piikkimäisen näköisen. Äytöntä, että jopa Ferrarin täytyy tinkiä omasta väristänsä. Mut kyllähän Lec tolla mestaruuden nappaaHyvälle näyttää Ferguson livenäkin.
Siitä oli myös videota julkaistu ja ainakin kuskia kuvaavassa kohdassa oli jälleen pompotusta. Kumpi lie, auto vai rata syynä.Mersusta näkyi instagramissa muutama testikuva, ponttoonien etuosat taisivat olla erilaiset kuin julkistuksessa, mutta kuvakulmat olivat huonoja.