Kaudenalustestit 2017

Torres

Well-known member
Liittynyt
15.3.2008
Viestit
2011
Eikös Paul Ricardilla ole sadettimet? Ajaisivat siellä märänkelin testit. Ei ole varmaan muutenkaan tässä vaiheessa testiohjelmaa kovin oleellista päästä keinokastellulle radalle kurvailemaan.
 

hila

A-sijan Tuntija
Liittynyt
22.5.2014
Viestit
4297
Sijainti
Maalla
Kimi kärkeen Soft renkaalla. 1:25.939
(Eka kuski slikseillä)
 

hila

A-sijan Tuntija
Liittynyt
22.5.2014
Viestit
4297
Sijainti
Maalla
Niin se tais olla että Luuista ei vaan kiinnostanut. :)
Valtteri kun on instalaatio kierroksen jo radalla tehnyt.
 

amiraali

Super Moderator
Ylläpitäjä
Liittynyt
22.4.1999
Viestit
8809
Pirelli kertoo, radan uudelleen keinokastelusta tuokatunnin aikana! Ei hyvää päivää!
 

Torres

Well-known member
Liittynyt
15.3.2008
Viestit
2011
Kai tuo on osa jotain Pirellin rengastestiohjelmaa. Sadekelin renkaat menivät kokonaan uusiksi kuviointeja myöden, joten ihan ymmärrettävää, että niillekin halutaan kierroksia. Eihän tuo talleja palvele millään tasolla suhteessa kuivan radan kierroksiin.
 

CCMK

Well-known member
Liittynyt
9.11.2009
Viestit
15178
Vähän kaikkien kanssa yhteistyönä noita testejä ja varsinkin virallisia testejä nykyisin tehdään.

Pirelliltä kieltämättä mielenkiintoinen ratkaisu siirtyä hieman oman vanhanajan eli hieman vuosien 1989-1991 kaltaiseen sadekelinrenkaan ulkonäköratkaisuun joskin nuo rengaskuvissa näkyvät nk. Nystytyynyt ovat ihan kuin vielä tuotakin aikakautta vanhemman aikakauden Goodyearin sadekelinrenkaista kotoisin mitä nyt huokoisemman näköisiä ja todella pienenkokoisia.

Toivottavasti kuviointi ei tukkeudu tai kehitä jotain liian nopeaa ylikuumenemista.

Ikävää on se, että tiimit eivät ilmeisesti edes yritä juuri ajaa sadetestiäkään. Ilmeisesti tosin tietävät asian ongelman koska rataa kastellaan keinotekoisesti ja sitten muuten laskevat ilmeisesti sateella ajamattomuuden varaan kun jo pitkään on ajeltu turva-auton takana tai heiluteltu punaisia lippuja aika heikoissakin sadekeleissä...

Hieman surettaa kieltämättä myös nuoren Lance Strollin kolarihommat. Välillä tulee hieman nuori Pierluigi Martini kaverista mieleen sillä erolla, että ei kuitenkaan vauhkoonnu eikä tee äkkinäisiä ja pelokkaita ajolinjanmuutoksia aivan liian usein kuten mitä Martini teki silloin kun teki ja vielä välillä ensimmäisenä Minardi-vuotenaankin. Hermostuminen tosin näyttää olevan vähän samanlaista kuin Martinilla tai kuten Gerhard Bergerillä oli ensimmäisenä vuotenaan lajissa.

Jo tätäkin taustaa vasten Strollilla on toivoa ja pari kolaria ei asiaa miksikään muuta. Ja vähän aikaa saisi kolaroida vaikka niin paljon kuin jaksaa niillä rahoilla mitä taustalla on eikä edes sittenkään välttämättä ongelmaa ole. Ja mikäli vain maksuerät tulevat tallin tilille eikä Pastor Maldonadoja tapahdu jo aivan liian paljon tai vielä oikeammin tule rahavaikeuksia niin vain aika näyttää kaverin kyvyt.

Lukemattoman, lukemattoman paljon huonompiakin maksukuljettajia on löytynyt tästä lajista kautta historian ja kaveri on vielä melkoisen nuorikin. Tosin kyllä 1-3 vuotta muissa luokissa tai testaamassa olisi ollut ehkä parempi ratkaisu, mutta kun rahaa on niin sitten sitä valitettavasti myös joutuu käyttämään.

Toki kieltämättä nuo muiden luokkien erikoiset puuhastelut enemmänkin taustajoukkojen kuin ehkä välttämättä kuljettajan osalta eivät tunnu mukavalta ja onhan kaveri saanut ison rahan turvin tehdä testejä muita keskimääräisiä tulokkaita enemmän joskin vanhoilla autoilla testien ajaminen on ollut periaatteessa mahdollista muillekin. Tosin onhan nuo kuskien isäukot ennenkin kyenneet hankkimaan vaikka mitä mikäli ovat vain olleet varakkaita.
 

OriginalFormulastara

Well-known member
Liittynyt
22.2.2017
Viestit
342
Niitä "nystytyynyjä" kutsutaan myös lamelleiksi. Ja onhan se selvää, että huomattavasti leveämpään renkaaseen täytyy tehdä aivan erilainen kuvio hookaksoon poistamiseksi. Olis kiva nähdä vielä välikelin ratkaisu.
 

markot

Well-known member
Liittynyt
20.5.2005
Viestit
4443
Grosjeanin mukaan sadekelinrankaissa on tapahtunut merkittävää parannusta viimekaudesta. Interit sulivat vain liian nopeasti alle. Interin kuvio on sama kuin viimevuonna, seoksessa ilmeisesti muutos pehmeämpään?

Romain Grosjean says Pirelli has made big progress with its full wet Formula 1 tyre after early running at Barcelona, but says the new intermediate gets "destroyed" too quickly.

Pirelli has devoted the final day of this week's first pre-season test to rain work, having artificially soaked the track several times to simulate bad weather conditions.

Although it has been hard to keep on-track water levels consistent, Grosjean said he learned enough to get a positive first impression of the new wets.

"It is quite interesting, the wet," he said. "There is a lot of progress made from last year.

"We haven't had too much overheating with the rear and the temperature is staying in. The warm-up was OK-ish.

"The intermediates are really good for one lap and then they get destroyed a bit too early, so some work is to be done.
 
Viimeksi muokattu:

Antsa Rieppo

Well-known member
Liittynyt
1.1.2015
Viestit
46299
Sijainti
Purukiellossa
Jaahas, Hondan konseptinmuutos ei ole sujunut kovinkaan ruusuisesti. Majuri ongelmaa pukkaa ja välit McLarenin kanssa kireät.

McLaren-tallin moottoritoimittajan Hondan F1-pomo Yusuke Hasegawa pelkää valmistajalla olevan käsissään voimanlähteen vakava luotettavuusongelma.

McLarenin ja Hondan testiavaus sujui Barcelonassa kangerrellen. Testien kakkospäivä päättyi konerikkoon, eikä voimanlähde ole ainakaan toistaiseksi tuottanut valmistajan toivomaa tehohyppäystä.

Hasegawa kertoo moottorin tiistaisen konerikon antavan aihetta huoleen. Moottori lennätettiin pikaisesti Japaniin tutkimuksia varten, mutta vian syystä ei ole päästy vielä perille.
- Ensimmäisenä päivänä meillä oli ongelma moottorin voitelujärjestelmässä. Yleensä öljytankki pitää huolta voiteluöljyn tasosta, mutta tänä vuonna se on tuottanut meille ongelmia ja joudumme muokkaamaan tankkia, Hasegawa kertoi espanjalaiselle Movistar-kanavalle.

- Toisena päivänä meillä oli mekaaninen ongelma, emmekä vielä tiedä syytä sen taustalla. Tällä hetkellä vika on perustavanlaatuinen ja vakavampi kuin luulin, Hasegawa jatkoi.

Hondan oli tarkoitus ottaa Melbourne-speksit omaava voimanlähde käyttöön Barcelonassa ensi viikolla, mutta tämä suunnitelma saattaa nyt romuttua. Varikolla liikkuvat huhut kertovat myös Hondan ja McLarenin välien kulisseissa kiristyneen.
http://www.mtv.fi/sport/f1/uutinen/artikkeli/honda-pomo-huolissaan-moottorin-vioista-vakavampaa-kuin-luulin/6333748
 

Masza

Well-known member
Liittynyt
11.9.2012
Viestit
2100
Sijainti
Täällä
Jaahas, Hondan konseptinmuutos ei ole sujunut kovinkaan ruusuisesti. Majuri ongelmaa pukkaa ja välit McLarenin kanssa kireät.


http://www.mtv.fi/sport/f1/uutinen/artikkeli/honda-pomo-huolissaan-moottorin-vioista-vakavampaa-kuin-luulin/6333748
Vähän semmonen kutina, että Honda lähtee Formuloista jälleen häntä koipien välissä lähivuosien aikana. Japanilaisen laadunhan piti olla parasta ja siellä tällainen toiminta ottaa varmasti koville. Toinen vaihtoehto on laittaa hommat kuntoon ja nousta huipulle, mutta riittäävätkö maltti ja resurssit - ja onko se edes mahdollista muutaman vuoden sisällä.
 

Antsa Rieppo

Well-known member
Liittynyt
1.1.2015
Viestit
46299
Sijainti
Purukiellossa
Vähän semmonen kutina, että Honda lähtee Formuloista jälleen häntä koipien välissä lähivuosien aikana. Japanilaisen laadunhan piti olla parasta ja siellä tällainen toiminta ottaa varmasti koville. Toinen vaihtoehto on laittaa hommat kuntoon ja nousta huipulle, mutta riittäävätkö maltti ja resurssit - ja onko se edes mahdollista muutaman vuoden sisällä.
Honda teki ison munauksen, kun ei kaapannut muista moottorivalmistajista osaavaa henkilökuntaa rahalla talliin, vaan päättivät yrittää 'omin voimin' kun Ykköseen tulivat.
 

korona

Well-known member
Liittynyt
5.7.2011
Viestit
643
Ainahan se ottaa Hondalla tovin ennen kuin nousevat kärkeen. Kasarilla kun palasivat formuloihin, niin Keke räjäytteli noita myllyjä kaksi vuotta ennen kuin ne alkoi kulkea mihinkään, sitten kun Honda vaihtoi CART:iin niin siellä meni neljä vaikeaa vuotta kunnes dominanssi alkoi, ja 2000-luvulla kun palasivat uudestaan formuloihin niin pitkään se tökki mutta mestaruushan sieltä olisi taas tullut jos pääkonttorilla ei töpseliä olisi talouskriisin takia nyppäisty seinästä jne.

Alonson tiimisiirtohistorian perusteella veikkaan että tämä tapahtuu välittömästi kun Fernando lähtee tiimistä kävelemään.
 
Viimeksi muokattu:

Untamedi

Member
Liittynyt
28.2.2017
Viestit
13
Hyvä ja mielenkiintonen vertailu Mersun ja Ferrarin kierroksista Barcelonassa. Ferrari on kuin liimattu Kimin näpeissä. Tästä on hyvä jatkaa ensvkoon.

https://www.youtube.com/watch?v=BGGUF-34c-8&app=desktop

I thought to realize this video from the first moment that I arrived in Barcelona to follow the new F1 2017 tests. What you can see here is the detailed comparison of two complete laps of the F1 cars Ferrari SF70-h and Mercedes-AMG W08. On the wheels all the four official pilots, Vettel/Raikkonen (Ferrari) and Hamilton/Bottas (Mercedes Team). I tried to film the cars at the same points, I think it came out a very interesting video for every F1 fan.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:

Antsa Rieppo

Well-known member
Liittynyt
1.1.2015
Viestit
46299
Sijainti
Purukiellossa
Hieno video. Ferrarissa melkoinen röpötys jarrutuksiin. Liittyykö MGU-K:n toimintaan? Tasapainossa oli Ferrari jarrutuksisa kuitenkin hyvin. Taitaa ens viikolla olla Mersussa hainevä. T-siipi oli molemmilla käytössä.
 
Ylös