Laitan tähän seuraavaksi näillä näkymin ilmeisesti viimeisen Barcelonassa 7.3-10.3 ajettavan talvikauden testin alustavat kuljettajien ajovuorot niiltä osin kuin miten ne tällä hetkellä ovat tulleet ilmi ja ne voivat edelleen varsinkin Red Bullin tapauksessa muuttuakin:
Mercedes
7.3 Lewis Hamilton/Valtteri Bottas
8.3 Valtteri Bottas/Lewis Hamilton
9.3 Lewis Hamilton/Valtteri Bottas
10.3 Valtteri Bottas/Lewis Hamilton
Red Bull
7.3 Max Verstappen (Vaihtoehtoisesti myös Daniel Ricciardo ja huomattavasti varmemmin tälle päivälle.)
8.3 Daniel Ricciardo (Vaihtoehtoisesti myös Max Verstappen ja huomattavasti varmemmin tälle päivälle.)
9.3 Max Verstappen (Vaihtoehtoisesti myös Daniel Ricciardo ja huomattavasti varmemmin tälle päivälle.)
10.3 Daniel Ricciardo (Vaihtoehtoisesti myös Max Verstappen ja huomattavasti varmemmin tälle päivälle.)
Ferrari
7.3 Sebastian Vettel
8.3 Kimi Räikkönen
9.3 Sebastian Vettel
10.3 Kimi Räikkönen
Force India
7.3 Esteban Ocon
8.3 Sergio Perez
9.3 Esteban Ocon
10.3 Sergio Perez
Williams
7.3 Lance Stroll
8.3 Lance Stroll
9.3 Felipe Massa
10.3 Felipe Massa
McLaren
7.3 Stoffel Vandoorne
8.3 Fernando Alonso
9.3 Stoffel Vandoorne
10.3 Fernando Alonso
Toro Rosso
7.3 Daniil Kvjat
8.3 Carlos Sainz Junior
9.3 Daniil Kvjat
10.3 Carlos Sainz Junior
Haas
7.3 Kevin Magnussen
8.3 Romain Grosjean
9.3 Kevin Magnussen
10.3 Romain Grosjean
Renault
7.3 Jolyon Palmer/Nico Hülkenberg
8.3 Nico Hülkenberg/Jolyon Palmer
9.3 Jolyon Palmer/Nico Hülkenberg
10.3 Nico Hülkenberg/Jolyon Palmer
Sauber
7.3 Pascal Wehrlein
8.3 Marcus Ericsson
9.3 Pascal Wehrlein
10.3 Marcus Ericsson
Jenson Buttonin aika lajissa ilman suurempia ihmeitä tai sitten keskellä kautta ajettavia ratatestejä huomioimatta lienee päättynyt vaikka McLarenin testikuljettajana vielä pyöriikin. Samalla Buttonin myötä 1990-luku F1:ssä on tavallaan siirtynyt ajajapolvessa näin historian kirjoihin ja kansiin myös testimuodossa. Button kun aloitti uransa Williamsin testikuljettajana jo 1999...
Edellinen 1990-luvun lopettanut ja toiseksi viimeinen edustaja edes testimuodossa oli Marc Gene joka lopetti joko 2012 tai 2013 näin ulkomuistista kun vihdoin ja viimein sai yhden vuoden olla Ferrari-tallin ykköstestaaja todella pitkän ajan kakkostestaajan aikansa jälkeen. Saattoi se kyllä vielä venyä vuoteen 2014 tuo Jordin nuoremman veljen uran loppuminen myös testipuolellakin.
Sääksi ennustetaan aurinkoista keliä, 20 asteen lämpöjä isommalle osalle viikkoa ja 1-2 viimeistä testipäivää ajetaan vaihtelevasti 25 asteen lämmössä molemmin puolin eikä juurikaan sadetta ole tulossa ellei tuurilla tule sitten tihkusade tai yllätyssade joskin aika harvoin niitä on sattunut. Sadeolosuhteita testataan ehkä vielä kerran testien aikana tai sitten ei jolloin on kyllä melkoinen jännitys kauden alla sadekelin renkaidenkin tasosta taas kerran.
Rengastaktiseen puoleen voisin ehkä Pirellin osalta palata enemmän sille sopivammassa toikissa, mutta lyhyesti kerrottuna leveämmillä renkailla toistaiseksi ajettaessa kulutuserot vaikuttaisivat olevan tasaisempia ja todellinen kulutus suhteessa Pehmeään ja Keskikovaan renkaaseen nähden on ollut toistaiseksi vaikeampaa mitata kuin vaikkapa vielä viime vuonna kapeammilla renkailla.
Leveämpiin renkaisiin on ollut hieman vaikeampaa saada toimintalämpöjä ja ehkä pitoakin ajoittain joillakin talleilla heidän automalliensa osalta, mutta mitään muita äkkijyrkkiä ongelmia ei ole toistaiseksi ollut suhteessa kuin vaikkapa mitä oli Goodyearilla suhteessa vuosina 1992-1993 ennen renkaiden kavennusta tai niiden malleja verratessa oli.