Kaudenalustestit 2017

Liittynyt
15.1.2008
Viestit
1480
Epävirallinen, eli aika-ajoissa ajettu rataennätys on Webberin vuonna 2010 ajama 1:19,995. Eli ei tosiaan tänään vielä ajettu kovaa ollenkaan. Toki autot painaa 100 kg enemmän kuin tuolloin, mutta olen kyllä pettynyt jos viimeistään aika-ajoissa ei tänä vuonna ajeta selvästi kovempaa kuin tuo.
 

Lunssila

Well-known member
Liittynyt
6.6.2008
Viestit
18218
Epävirallinen, eli aika-ajoissa ajettu rataennätys on Webberin vuonna 2010 ajama 1:19,995. Eli ei tosiaan tänään vielä ajettu kovaa ollenkaan. Toki autot painaa 100 kg enemmän kuin tuolloin, mutta olen kyllä pettynyt jos viimeistään aika-ajoissa ei tänä vuonna ajeta selvästi kovempaa kuin tuo.
Vielä epävirallisempi ennätys on Alonson vuoden 2008 testeissä ajama 1:18,483. Toki virallisempi epävirallinen rataennätys on 2009 vuoden aika-ajoissa tehty 19,954.

http://forix.autosport.com/ci.php?l=10&r=2007051300&c=0
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
15.1.2008
Viestit
1480

Ananas

Well-known member
Liittynyt
18.3.2014
Viestit
371
Joku kyseli renkaista. Hamilton kommentoinut renkaita seuraavasti:

– Normaalisti renkaissa on paljon kuoriutumista, mutta nämä eivät kuoriutuneet. Renkaissa ei ole paljon suorituskykyä aluksi, nämä ovat tosi tasaiset, kovat renkaat, eikä ensimmäisestä kierroksesta ole paljoa eroa myöhempiin. Suorituskyvyssä oli pieni pudotus, muttei massiivinen, Hamilton sanoi. (mtv)

Ilmeisesti siis rengasseokset ovat vähän kovempia ja kuluvat hitaasti. Tämä enteilee sitä, että tullaan näkemään paljon yhden pysähdyksen kisoja. Toisaalta hyvänä puolena on toivottavasti se, että nyt ei tarvitse säästellä renkaita, vaan voi oikeasti ajaa täysillä pidempiä jaksoja. Myöskään "undercut" ei tällä kaudella varmaan toimi enää samalla lailla, kun tuota ensimmäisien kierrosten nopeuseroa ei ole enää niin paljon.

Pitää Räikkösen kannalta toivoa, että renkaat toimivat nykyään paremmin myös kylmissä lämpötiloissa. Ainakin lisääntyneen downforcen pitäisi auttaa renkaiden lämmittämisessä.
 

hila

A-sijan Tuntija
Liittynyt
22.5.2014
Viestit
4297
Sijainti
Maalla
Toisen päivän live :

http://www.f1today.net/en/live/f1/222726/follow-live-the-second-day-of-the-first-test-of-2017
http://www.autosport.com/live/commentary/id/2508414/formula-1-testing-2017-barcelona-f1-test-day-two
http://ticker.auto-motor-und-sport.de/
http://en.f1i.com/live/


Kimi ajanut jo yhden kierroksen.



edit.

Päivän kuskit :

Mercedes - Lewis Hamilton (AM) & Valtteri Bottas (PM)
Red Bull Racing - Max Verstappen
Ferrari - Kimi Raikkonen
Force India - Esteban Ocon
Williams - Lance Stroll
McLaren - Stoffel Vandoorne
Toro Rosso - Daniil Kvyat
Haas - Kevin Magnussen
Renault - Jolyon Palmer
Sauber - Antonio Giovinazzi
 
Viimeksi muokattu:

Ananas

Well-known member
Liittynyt
18.3.2014
Viestit
371
Autosportin jutussa kuljettajien kerrotaan vahvistaneen huhut siitä, että ohituksien tekeminen ja edellä ajavan auton seuraaminen on entistä hankalampaa. Jutussa Hamilton ja Massa pelkäävät show:n heikkenemistä, kun todennäköisesti nähdään vähemmän ohituksia, vähemmän varikkopysähdyksiä ja vähemmän virheitä.
 

Ananas

Well-known member
Liittynyt
18.3.2014
Viestit
371
McLaren ei päässyt pilttuun pihaa pidemmälle ilman ongelmia.
 

JoneZi

User
Liittynyt
17.3.2012
Viestit
7611
Autosportin jutussa kuljettajien kerrotaan vahvistaneen huhut siitä, että ohituksien tekeminen ja edellä ajavan auton seuraaminen on entistä hankalampaa. Jutussa Hamilton ja Massa pelkäävät show:n heikkenemistä, kun todennäköisesti nähdään vähemmän ohituksia, vähemmän varikkopysähdyksiä ja vähemmän virheitä.
Toisaalta renkaat kestävät paremmin lähellä ajamista ja suuremman ilmanvastuksen takia suorilla imussa ajamisesta saa isomman hyödyn. On niin paljon muuttujia, että totuus nähdään vasta kisoissa. Tärkeintä kuitenkin olisi tasaväkinen kilpailu.
 

amiraali

Super Moderator
Ylläpitäjä
Liittynyt
22.4.1999
Viestit
8809
McLaren ei päässyt pilttuun pihaa pidemmälle ilman ongelmia.
Honda epäilee eilisen öljyvuodon uusiutuneen!?

Sehän tietää sitä, että moottori menee jälleen kerran purkuun ja vasta iltapäivällä uudelleen radalle?
 

amiraali

Super Moderator
Ylläpitäjä
Liittynyt
22.4.1999
Viestit
8809
McLaren uudelleen radalle. Hondan aiempi ilmoitus näin ollen puutaheinää.
 

Ananas

Well-known member
Liittynyt
18.3.2014
Viestit
371
Toisaalta renkaat kestävät paremmin lähellä ajamista ja suuremman ilmanvastuksen takia suorilla imussa ajamisesta saa isomman hyödyn. On niin paljon muuttujia, että totuus nähdään vasta kisoissa. Tärkeintä kuitenkin olisi tasaväkinen kilpailu.
DRS ohitukset tosiaan varmaankin lisääntyvät. Shown puolesta sekin on kuitenkin vähän niin ja näin. Noh, odotellaan kauden alkuun ja toivotaan parasta.
 

Formunaattor

Well-known member
Liittynyt
8.4.2014
Viestit
593
Alkaa jo tuntua, että tallin sisältä löytyy sabotoija. Eihän tällainen muuten ole mahdollista vuodesta ja testipäivästä toiseen.
Minäkin olen alkanut miettiä jo samaa. Ferrarilla ja Renaultillakin (varsinkin Rellulla) oli jonkin verran ongelmia näiden turbokoneiden kanssa aluksi, mutta ovat kyllä muutamassa vuodessa korjanneet ja nostaneet tasoa huimasti. Hondallakin alkaa jo kolmas vuosi ja edelleen on tälläistä rämpimistä. Itse olen vielä japanilaista insinöörityötä pitänyt erinomaisena.
 

JoneZi

User
Liittynyt
17.3.2012
Viestit
7611
DRS ohitukset tosiaan varmaankin lisääntyvät. Shown puolesta sekin on kuitenkin vähän niin ja näin. Noh, odotellaan kauden alkuun ja toivotaan parasta.
DRS toimii myös tehokkaammin, mutta ihan ilmankin imusta saa isomman hyödyn.
 

Ananas

Well-known member
Liittynyt
18.3.2014
Viestit
371
Minäkin olen alkanut miettiä jo samaa. Ferrarilla ja Renaultillakin (varsinkin Rellulla) oli jonkin verran ongelmia näiden turbokoneiden kanssa aluksi, mutta ovat kyllä muutamassa vuodessa korjanneet ja nostaneet tasoa huimasti. Hondallakin alkaa jo kolmas vuosi ja edelleen on tälläistä rämpimistä. Itse olen vielä japanilaista insinöörityötä pitänyt erinomaisena.
Power of Dreams :D Hondahan ilmeisesti uudisti kokonaan moottorinsa filosofian, jotta saisivat tehoeroa muihin kavennettua. Voihan se olla, että kohta siellä käännetään tehoja pois, jotta saadaan kierroksia kasaan. Ja Fernando pysyy tyytyväisenä :D

Edit: Gary Anderson kirjoitti Autosportin seurannassa, että ilmeisesti öljytankin muodossa on jotain ongelmaa. Yleensä tällainen ongelma ilmenee hänen mukaansa kovissa nopeuksissa, mutta jos se ilmenee jo hitaissa nopeuksissa on se hänestä perustavanlaatuinen ja huolestuttava.
 
Viimeksi muokattu:
Ylös