Kaudenalustestit 2017

amiraali

Super Moderator
Ylläpitäjä
Liittynyt
22.4.1999
Viestit
8809
Kimille alkuviikon pohjat pehmeillä. Hamiltonin aika superpehmeillä. Toki tiedän kyseessä olevan testit, mutta tästä on hyvä Kimin jatkaa...

1. FI Kimi Räikkönen Ferrari 1: 20,960 60
2. GB Lewis Hamilton Mercedes 1: 20,983 0,023 66
 

IceManFani

Tunari
Liittynyt
10.9.2006
Viestit
1547
Sijainti
Lohja, valitettavasti...
Kimille alkuviikon pohjat pehmeillä. Hamiltonin aika superpehmeillä. Toki tiedän kyseessä olevan testit, mutta tästä on hyvä Kimin jatkaa...

1. FI Kimi Räikkönen Ferrari 1: 20,960 60
2. GB Lewis Hamilton Mercedes 1: 20,983 0,023 66
Ja muutenkin hyvä jatkaa, kun F1Today.net liveseurannan mukaan Kimi on myös ajanut nopeimmin speedtrapin ohi, 281,9 km/h, kun Verstappen 277,6 km/h.
 

Captain Howdy

Well-known member
Liittynyt
6.6.2001
Viestit
20416
Kimille alkuviikon pohjat pehmeillä. Hamiltonin aika superpehmeillä. Toki tiedän kyseessä olevan testit, mutta tästä on hyvä Kimin jatkaa...

1. FI Kimi Räikkönen Ferrari 1: 20,960 60
2. GB Lewis Hamilton Mercedes 1: 20,983 0,023 66
Mutta Hamiltonin kierroksesta todettua: "... don't forget his final sector on that lap was 0.3s down on the best he managed on softs, so quite a lot of time was given up on the lap that currently heads the charts today."
 

amiraali

Super Moderator
Ylläpitäjä
Liittynyt
22.4.1999
Viestit
8809
Mutta Hamiltonin kierroksesta todettua: "... don't forget his final sector on that lap was 0.3s down on the best he managed on softs, so quite a lot of time was given up on the lap that currently heads the charts today."
Vaikka Hamiltonin kierros olisikin olut 0.3 s nopeampi, niin Kimi ajoi astetta kovemmilla renkailla kierroksensa.
 

mm2006

Well-known member
Liittynyt
16.8.2008
Viestit
379
Eiköhän Bottas aja vielä nopean päivän loppuun, niin on taas hopeanuoli totutusti kärjessä.
 

Joni

Well-known member
Liittynyt
19.1.2004
Viestit
16942
Ja muutenkin hyvä jatkaa, kun F1Today.net liveseurannan mukaan Kimi on myös ajanut nopeimmin speedtrapin ohi, 281,9 km/h, kun Verstappen 277,6 km/h.
Speedtrap otetaan varmaan maalilinjalta joka on outoa kun suoran päässä oikeasti autot menevät sen 330+ Mutta joo ei huonolta näytä Kimin kannalta. :ahem: Voispa noi autot vielä kuulostaa kuin 2004 autot niin olisi perfect mutta ei voi mitään. :(
 

mm2006

Well-known member
Liittynyt
16.8.2008
Viestit
379
Williamsin päivä tosiaan ohi Strollin töhöilyn takia. Ei ole vara etusiipeä. Eipä kerro kovin hyvää Williamsin tilanteesta, jos ei tosiaan edes toista etusiipeä ole testeihin saatu teetettyä.
 

amiraali

Super Moderator
Ylläpitäjä
Liittynyt
22.4.1999
Viestit
8809
Hyvältä näyttää Ferrarilla!

17:34 I spent a lot of Bottas's race run watching from trackside, and it looked...messy. He had quite a bit of understeer early on when the car was heavy, and it was moving around on him in the corners. The contrast with watching Raikkonen in the Ferrari was huge, although of course Ferrari has been working on a different programme this afternoon. But the car was doing everything Raikkonen would want, and he can attack the apex really well.

Lähde: Gary Anderson Autosport
 

mm2006

Well-known member
Liittynyt
16.8.2008
Viestit
379
Samaisesta autosportin feedistä aiemmin kisatintin aikana:

17:04 Bottas able to rotate the rear of the Mercedes as he wants into the corner before the chicane, very controllable and sign of a responsive and usable car. Able to attack the corner but not over rotate. He's a bit more circumspect next time round as needs to bear in mind tyre life.
Edd Straw
:rolleyes:
 

Vettel2011

Well-known member
Liittynyt
12.3.2009
Viestit
114
Tuo alue takasiiven edessä moottorikatteen päällä. Mitä säännöt sanoo, saako siihen rakentaa millaisen vaan "valaanpyrstön" tuon "hainevän" päälle? Löytyisikö joltain tietoa teknisistä säännöistä valaanpyrstön koosta?

Mitä veikkaatte, poistuuko "valaanpyrstö" 1) koska ei nopeuta autoa, 2) Joltain irtoaa kisassa ja osuu takanatulevan kupooliin, 3) Joku talli vetää siitä herneet nokkaan kun kilpailijalla pyrstölaite toimii paremmin ja vaatii sitä poistettavaksi. Vai mennäänkö Valaanpyrstöillä kauden loppuun asti? Mikä on veikkauksenne?
 
Viimeksi muokannut moderaattori:

skvi

Well-known member
Liittynyt
25.3.2012
Viestit
2056
Williamsin päivä tosiaan ohi Strollin töhöilyn takia. Ei ole vara etusiipeä. Eipä kerro kovin hyvää Williamsin tilanteesta, jos ei tosiaan edes toista etusiipeä ole testeihin saatu teetettyä.
Miksi tehdä varastoon kasaa siipiä jotka heitettäisiin testien jälkeen roskiin?
 

JoneZi

User
Liittynyt
17.3.2012
Viestit
7611
Tuo alue takasiiven edessä moottorikatteen päällä. Mitä säännöt sanoo, saako siihen rakentaa millaisen vaan "valaanpyrstön" tuon "hainevän" päälle? Löytyisikö joltain tietoa teknisistä säännöistä valaanpyrstön koosta?
Tuossa näkyy alue mihin saa siipeä rakentaa.

 

amiraali

Super Moderator
Ylläpitäjä
Liittynyt
22.4.1999
Viestit
8809
Maanantai iltapäivän tulokset:

28 HELMIKUU 2017 - WINTER TESTAUS - PÄIVÄ 2
KULJETTAJA TIIMI AIKA ERO #

1. FI Kimi Räikkönen Ferrari 1: 20,960 108
2. GB Lewis Hamilton Mercedes 1: 20,983 0,023 66
3. NL max Verstappen Red Bull Racing 1: 22,200 1,240 89
4. DK Kevin Magnussen Haas F1 1: 22,204 1,244 118
5. FR Esteban Ocon Force India 1: 22,509 1,549 86
6. RU Daniil Kvjat Toro Rosso 1: 22,956 1,996 68
7. FI Valtteri Bottas Mercedes 1: 22,986 2,026 100
8. GB Jolyon Palmer Renault 1: 24,139 3,179 53
9. SE Antonio Giovinazzi Sauber 1: 24,617 3,657 65
10. OLLA stoffel vandoorne McLaren 1: 25.600 4,640 40
11. CA Lance Stroll Williams 1: 26,040 5,080 12
 

JoneZi

User
Liittynyt
17.3.2012
Viestit
7611
Bottas kiersi puolessa päivässä kovan määrän kierroksia.
 

uuci

Well-known member
Liittynyt
13.5.2010
Viestit
3562
Jos testeissä mennään jo 1.20 tuntumassa, niin toukokuun kisaviikonloppuna voidaan hyvinkin ajaa 1.17 tienoille.
 

mm2006

Well-known member
Liittynyt
16.8.2008
Viestit
379
Miksi tehdä varastoon kasaa siipiä jotka heitettäisiin testien jälkeen roskiin?
Mielenkiintoista. Eli jos Bottaksella olisi mennyt tuossa seinä"hipaisussa" siipeä hajalle, se olisi ollut päivä ohi myös hänen osaltaan? En rehellisesti sanottuna muista, että kärkitalleilla olisi testipäivä koskaan loppunut noin vähäpätöiseen vaurioon. Onhan etusiipirikko lähtökohtaisesti varmaan se todennäköisin kuljettajan aihettama vaurio, joten kuvittelisin että aika korkealla prioriteeteissa on tehdä noita edes yksi varalle ettei koko testipäivä kaatuisi sen rikkoutumiseen. Minulle tuli tuosta heti mieleen, että resursseista pulaa Williamsilla, jos noin suurella riskillä joutuvat testejä viemään eteenpäin. Sitä tukisi myös Strollin hieman hölmistyneen oloinen kommentti, että "ilmeisesti meillä ei ole kuin yksi siipi testeihin" tjsp.
 
Ylös