Kausi 2006 lähestyy kovaa vauhtia ja nyt on korkea aika itse jokaisen antaa ammattimaiset lausuntonsa mitä ensi kaudella tulee tapahtumaan.
V8 tulee varmasti sotkemaan pakkaa kovasti, voittajaksi saattaa nousta kuka tahansa jonka moottorintoimittaja on onnistunut luomaan hyvän koneen, suunta voi olla myös toinen, eli kärjestä tiputaan häntäpäähän. Toki tilannehan on sama jokaisen uuden kauden alussa, mutta tällä kaudella uskon että vaihtuvuus kärkisijoilla on entistäkin suurempaa, eikä vähiten nimenomaan uuden moottorityypin vuoksi joka tulee varmasti aiheuttamaan harmaita hiuksia talleille.
Kauden ulkopuolisia testejä on toistaiseki ajettu niin vähän että niiden perusteella on miltei mahdoton sanoa mitään tallien voimasuhteesta (sikäli jos niistä ikinä muutoinkaan pystyy mitään sanomaan, eihän sitä koskaan tiedä mitä tallit testaavat ja miksi kierrosajat ovat mitä ovat).
Itse asetan jälleen kaiken toivoni Mclareniin ja Kimi Räikköseen, niin olen tosin tehnyt joka vuosi 2002:sta lähtien, mutta montako mestaruutta on tullut ja monesti olen ollut oikeassa? Taitaa pyöreää nollaa näyttää... mutta jos nyt kerrankin "olisin oikeassa"
Kärkisijat tullaan ratkaisemaan akselilla Ferrari-Mclaren-Renault-Toyota-Honda, ajoittain palkintojahtiin yltää myös Williams sekä RB pienellä tuurilla, mutta mestaruudet ratkaistaan mainitsemistani talleista kolmen ensimmäisen kesken.
BMW pesee lattiaa Toro Rossolla, Midlandilla sekä Super aqurilla, sikäli kun moinen talli edes ensi kauteen osallistuu, mutta muuten BMW:n kausi on verrattain vaisu, palkintokorokkeelle ei ole asiaa, tosin tuskin niitä palkintosijoja kukaan muukaan ensimmäisellä kaudella odottaa(?)
Todellakin, pelkkää arvailua ja fiilispohjaista pätemistä nämä kaikki, faktojen kanssa näillä lausunnoillani on hyvin vähän, jos yhtään tekemistä
Mutta pistäkää toki muutkin asiantuntijalausunnot kehiin, jos veikkaamme kaikkea mahdollista niin kauden jälkeen voi sanoa "F1-forum tiesi tuonkin jo etukäteen"
V8 tulee varmasti sotkemaan pakkaa kovasti, voittajaksi saattaa nousta kuka tahansa jonka moottorintoimittaja on onnistunut luomaan hyvän koneen, suunta voi olla myös toinen, eli kärjestä tiputaan häntäpäähän. Toki tilannehan on sama jokaisen uuden kauden alussa, mutta tällä kaudella uskon että vaihtuvuus kärkisijoilla on entistäkin suurempaa, eikä vähiten nimenomaan uuden moottorityypin vuoksi joka tulee varmasti aiheuttamaan harmaita hiuksia talleille.
Kauden ulkopuolisia testejä on toistaiseki ajettu niin vähän että niiden perusteella on miltei mahdoton sanoa mitään tallien voimasuhteesta (sikäli jos niistä ikinä muutoinkaan pystyy mitään sanomaan, eihän sitä koskaan tiedä mitä tallit testaavat ja miksi kierrosajat ovat mitä ovat).
Itse asetan jälleen kaiken toivoni Mclareniin ja Kimi Räikköseen, niin olen tosin tehnyt joka vuosi 2002:sta lähtien, mutta montako mestaruutta on tullut ja monesti olen ollut oikeassa? Taitaa pyöreää nollaa näyttää... mutta jos nyt kerrankin "olisin oikeassa"
Kärkisijat tullaan ratkaisemaan akselilla Ferrari-Mclaren-Renault-Toyota-Honda, ajoittain palkintojahtiin yltää myös Williams sekä RB pienellä tuurilla, mutta mestaruudet ratkaistaan mainitsemistani talleista kolmen ensimmäisen kesken.
BMW pesee lattiaa Toro Rossolla, Midlandilla sekä Super aqurilla, sikäli kun moinen talli edes ensi kauteen osallistuu, mutta muuten BMW:n kausi on verrattain vaisu, palkintokorokkeelle ei ole asiaa, tosin tuskin niitä palkintosijoja kukaan muukaan ensimmäisellä kaudella odottaa(?)
Todellakin, pelkkää arvailua ja fiilispohjaista pätemistä nämä kaikki, faktojen kanssa näillä lausunnoillani on hyvin vähän, jos yhtään tekemistä
Mutta pistäkää toki muutkin asiantuntijalausunnot kehiin, jos veikkaamme kaikkea mahdollista niin kauden jälkeen voi sanoa "F1-forum tiesi tuonkin jo etukäteen"