Kausi 2006

Fagerholm

Oman elämänsä Sutil
Liittynyt
19.12.2004
Viestit
39266
Sijainti
Semminki
Kausi 2006 lähestyy kovaa vauhtia ja nyt on korkea aika itse jokaisen antaa ammattimaiset lausuntonsa mitä ensi kaudella tulee tapahtumaan. ;)
V8 tulee varmasti sotkemaan pakkaa kovasti, voittajaksi saattaa nousta kuka tahansa jonka moottorintoimittaja on onnistunut luomaan hyvän koneen, suunta voi olla myös toinen, eli kärjestä tiputaan häntäpäähän. Toki tilannehan on sama jokaisen uuden kauden alussa, mutta tällä kaudella uskon että vaihtuvuus kärkisijoilla on entistäkin suurempaa, eikä vähiten nimenomaan uuden moottorityypin vuoksi joka tulee varmasti aiheuttamaan harmaita hiuksia talleille.

Kauden ulkopuolisia testejä on toistaiseki ajettu niin vähän että niiden perusteella on miltei mahdoton sanoa mitään tallien voimasuhteesta (sikäli jos niistä ikinä muutoinkaan pystyy mitään sanomaan, eihän sitä koskaan tiedä mitä tallit testaavat ja miksi kierrosajat ovat mitä ovat).

Itse asetan jälleen kaiken toivoni Mclareniin ja Kimi Räikköseen, niin olen tosin tehnyt joka vuosi 2002:sta lähtien, mutta montako mestaruutta on tullut ja monesti olen ollut oikeassa? Taitaa pyöreää nollaa näyttää... mutta jos nyt kerrankin "olisin oikeassa" :D

Kärkisijat tullaan ratkaisemaan akselilla Ferrari-Mclaren-Renault-Toyota-Honda, ajoittain palkintojahtiin yltää myös Williams sekä RB pienellä tuurilla, mutta mestaruudet ratkaistaan mainitsemistani talleista kolmen ensimmäisen kesken.

BMW pesee lattiaa Toro Rossolla, Midlandilla sekä Super aqurilla, sikäli kun moinen talli edes ensi kauteen osallistuu, mutta muuten BMW:n kausi on verrattain vaisu, palkintokorokkeelle ei ole asiaa, tosin tuskin niitä palkintosijoja kukaan muukaan ensimmäisellä kaudella odottaa(?)

Todellakin, pelkkää arvailua ja fiilispohjaista pätemistä nämä kaikki, faktojen kanssa näillä lausunnoillani on hyvin vähän, jos yhtään tekemistä :D

Mutta pistäkää toki muutkin asiantuntijalausunnot kehiin, jos veikkaamme kaikkea mahdollista niin kauden jälkeen voi sanoa "F1-forum tiesi tuonkin jo etukäteen" ;)
 

Jeeves

Well-known member
Liittynyt
19.2.2004
Viestit
2520
Renault: Keskittyy jälleen luotettavuuteen, mutta alkukausi menee piloille muiden ollessa nopeampia. Australian jälkeen alkavat satsaamaan enemmän vauhtiin ja tämä näkyy keskeytyssarakkeessa. Taistelee Williamsin kanssa valmistajien sarjan nelospaikasta.

McLaren: Auto on alkukaudesta jokseenkin epäluotettava, mutta laitteiden kestäessä muut ovat altavastaajia Kimin ja Pablon pyörityksessä. Luotettavuusongelmat ratkeavat Australiaan mennessä, eikä sen jälkeen tule kuin kolme keskeytystä koko kautena, mukaanlukien perinteinen Nürburgring, jossa tallikaverukset törmäävät toisiinsa. Taistelee Ferrarin kanssa mestaruudesta.

Ferrari: Byrne palaa tukistamaan Aldo Costaa ja korjaa sen, mitä korjattavissa on. Alkukaudesta vauhti on lähes samaa tasoa McLarenin kanssa ja auto on perinteisesti erittäin luotettava. Loistavan alkukauden siivittämänä taistelee molemmista mestaruuksista.

Toyota: Ylipalkattu lillaSchumi töhöilee taas alkukaudesta siihen malliin, että tärkeitä pisteitä jää saamatta. Trulli vie kauden paalukuninkuuden, mutta hyytyy usein kisoissa sijoille 2-6. Auto on kuitenkin sekä nopea että luotettava, joten podiumsijoja ropisee kohtuullisesti kauden edetessä. Ottaa myös ensimmäisen voittonsa. Käy tiukkaa taistelua japanilaistiimien herruudesta Hondan kanssa.

Williams: Nuori Rosberg esittää suorastaan Räikkösmäisiä otteita debyyttikaudellaan Webberin jäädessä hiukan varjoon. Cosworthin väkivahva mylly siivittää Growen joukkueen hyvään vauhtiin kauden edetessä ja kisailu ranskalaistiimin kanssa valmistajien sarjan nelostilasta on tiukkaa.

Honda: Vuoden surkean esityksen jälkeen ryhdistäytyy, kun saa viimeisetkin tupakanpurut pois nurkista. Button suoriutuu alkukaudesta hivenen uutta tallikaveriaan paremmin, mutta kauden edetessä tilanne tasoittuu ja tietyissä kisoissa, kuten Silverstonessa, tilanne kääntyy päälaelleen. Tasainen kuskikaksikko tuo paljon pisteitä ja japskit huomaavat olevansa lähes tasavahvoja Toyotan kanssa.

Red bull: Pisteitä ropisee kohtuullisesti, etenkin alkukaudesta. Saavuttaa ensimmäisen podiuminsa.

BMW: Satsaus lajiin on kova, mutta vielä ei kärkisijoja hätyytellä. Valmistajien sarjan seitsemäs.

Midland & Toro Rosso: Tarjoavat katsojille nähtävää myös häntäpäässä.
 

Jere1983

Well-known member
Liittynyt
11.3.2001
Viestit
2972
Sijainti
lpR/Hyvinkää
Mä luottaisin siihen, että voitoista taistelevat Mclaren ja Ferrari. Mclaren on kokonaisuudessa aavistuksen nopeampi, mutta joillain radoilla Ferrari menee menojaan. Seuraavassa ryhmässä, ratkaisevan askeleen kahta kärkitallia perässä, tulee sitten Rellu, Honda ja Toyota. BMW:n ja Red Bullin uskon olevan yllättävän lähellä tätä ryhmää. Häntäpäähän jäisivät siis Williams, Midland ja Toro Rosso
 

DFiaA

I told you so
Liittynyt
7.2.2001
Viestit
14430
crystallball

1. Renault: puolustaa mestaruuksia vakuuttavasti. Paras mutta ei ylivoimainen. Alonso mestari
2. Ferrari: kilpailukykyinen ja luotettava. schumacher taistelee mestaruudesta hävitäkseen
3. McLaren: kilpailukykyinen mutta epäluotettava. voittoja

4. Honda: paras japanilaisista, nyt kahden kuskin tiiminä. podiumeja jokunen
5. Toyota: luotettava ja perusnopea. podiumeja ehkä

6. RedBull: säännöllisesti pisteillä
7. Williams: RedBullia nopeampi, mutta ailahtelevampi tiimin ja kuskien puolesta
8. Sauber: ei liian nopea, epäluotettava auto ja 2. kuski saa kenkää kovalaisen tieltä

9. ToroRosso: RedBullin kopioa. liuzzilla paikka kehittyä varteenotettavaksi kuskiksi
10.Midland: hitaat kuskit, hidas auto
 

kouvotsvoni

Banjottu
Liittynyt
30.1.1999
Viestit
89969
Sijainti
Corsica
1. McLaren
2. Renault
3. Ferrari

4. Toyota
5.Honda
6. RedBull
7. Sauber/BMW
8. Williams

9. Toro Rosso
10.Midland






(11.Super Aguri)
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Tässä vaiheessa on todella liian aikaista ennustaa mitään. Kaksi asiaa vaikuttaa keskeisesti tallien voimasuhteisiin, V8:n onnistuminen ja renkaat. Tässä vaiheessa kummastakaan ei ole kovinkaan paljon pääteltävää. Ei taida kaikilla olla vielä edes V8-versiota radalla? Mutta vedetään nyt yleisiä linjoja kuitenkin:

Renault-McLaren-Ferrari-Toyota-Honda: Taistelevat kauden voitoista. Honda tai Toyota tai molemmat saavuttavat ensimmäisen voittonsa, ja yksi viidestä floppaa (eli ainakin jää ilman voittoa).

Red Bull-Williams-BMW Sauber: "Kakkoskasti". Podiumille mahdollisuuksia satunnaisesti, jos kärkikymmeniköllä on riittävästi ongelmia.

MF1-Toro Rosso: Häntäpää. Uutisoinnista päätellen Toro Rosso on sitoutuneempi ja panostaa enemmän, mutta pitääkö FIA lupauksensa, jonka mukaan V10:llä ei pitäisi ehtiä V8:n vauhtiin? Mikäli, järjestys on selvä jo etukäteen. Super Aguriin en ota kantaa niin kauan kuin sen osallistuminen ei ole varmistunut.

Kuskit: Ferrarilla, Renaultilla, Williamsilla, Red Bullilla ja mahdollisesti BMW Sauberilla kuskiasetelma on jo ennakolta hieman toispuoleinen ja järjestys kauden lopussa ennakoitavissa. Lopuissa päädyttänee varsin tasaveroisiin pistemääriin (ilman loukkaantumisia tai muita yllätyksiä).
 

patriot

Foorumin senaattori
Liittynyt
29.4.2001
Viestit
14758
1.McLaren
2.Honda
3.Toyota
4.Ferrari
5.Renault

:ahem:
 

patriot

Foorumin senaattori
Liittynyt
29.4.2001
Viestit
14758
Uskoisin, että Honda ja Toyota nousevat voittotaisteluihin. V8:n kehitys on heillä pisimmällä... Hondalla on vihdoinkin kaksi vahvaa kuskia, jotka hyvänä päivänä pystyvät voittamaan kisan. Toyota joutuu tekemään kuskiosastolle jotain jos haluaa voittaa mestaruuden. Ensi vuonna tuskin mestaruudesta taistelevat.

Ferrari on parempi kuin viime vuonna, mutta ei kuitenkaan tarpeeksi hyvä. McLaren on sekoitus epäluotettavuutta ja nopeutta. Kimi ottaa mestaruuden. :)
Renaultilla on mestaruuskrapula. Avainhenkilöitä on häipynyt tallista ja V8 on epäonnistunut. Tai sitten ei. Ainakin toistaiseksi moottorin kehitys on kangerrellut. Alonso allekirjoittaa sopimuksen Toyotan kanssa kaudesta 2007.
 
Viimeksi muokattu:

niki

positiivari
Liittynyt
30.7.2005
Viestit
155
Sijainti
Rollo
1.Toyota (trulli mestari 2006, varma ja tarpeeksi nopea)
2.McLaren (alkukausi menee sählätessä, syksyllä suvereeni voittaja)
3.Renault(alkukaudesta vauhti hukassa, luotettava)
4.Honda (nopea muttei luotettava)
5.Ferrari(ei löydä vauhtia)
6.Williams(yllättäjä joissain kisoissa, Cossu ei kestä useasti)
7.Red Bull (luotettava, yllätys podiumeja satunaisesti)
8.BMW-Sauber(sama sauber, tylsä-talli)
9.Toro Rosso(Parempi ku minardi, hyvät kuskit jotka ottavat pari pojoa)
10.Midland(paska auto, kuskeissa ei vikaa)
11.Super Aguri(jollain ilveellä mukana jo Bahrainissa, sato kolaroi kaikki pienetkin mahdollisuudet pisteisiin)
 
Liittynyt
21.2.2003
Viestit
785
Sijainti
Lapinlahti
1. Mclaren, nopein, mutta epäluotetteva.
2, Ferrari, huonon kauden jälkeen taynnä tarmoa...
3, Williams, nousu taas huipputalliksi.
4, Renault, ei pysty kahteen hyvään kauteen peräkkäin...
5, Toyota, ehkä voittoon Trullin ajamana.
6. Honda, korkeintaan podiumia, paskat kuskit.
7. Red Bull, Cuti vakkari pisteillä.
8. Bmw, varmaan Baijerin poikia vituttaa kun meni sukset ristiin Williamssin kanssa.
9. Toro Rosso, V-10 motilla taistelua hirveellä munkilla pisteille.
10. Midland, Venäläinen huono vitsi.
11.Super Aguri, viellä huonompi Japanilainen vitsi.

Ja näinhän siinä käy..
 

azai

Pornokeisari
Liittynyt
15.10.2004
Viestit
1448
Sijainti
Affalterbach
1.McLaren (Mahtava aerodynamiikka + Mercedeksen painostus luotettavuuteen ja suorituskykyyn. Mikä voisikaan mahdollisesti pilata kauden? Ehkä kuskien mokailu tai McLarenin strategia)
2.Toyota (Toyotan painostus näkyy viimein, mutta ero McLareniin on liikaa, näyttää siltä että McLaren on päättänyt aloittaa Ferrarin kaltaisen valtakauden. Toyotalta puuttuu tasainen kuski, Trulli on nopea, mutta vain aika-ajoissa, R.Schumacher = on/off päivät)
3.Honda (Hondan rahallinen sijoitus näyttää todellisen sitoutumisen formuloihin, katkerasti 3.sija häviten Toyotalle muutamalla pisteellä. Kummatkin "japanilaiset" saavat ensimmäisen voiton, Button voittajana)
4.Ferrari (Ferrari on nopea, mutta vain aika-ajoissa, M.Schumacher lopettaa)
5.Red Bull (Erinomainen aerodynamiikka, ikävä kyllä Ferrarin kone on vain piikkikone, jolla saadaan vain hyviä aika-ajo kierroksia)
6.Williams (Aerodynamiikka on surkeaa, mutta Cosworth pelastaa, vaikka Ford:n jäänteitä onkin)
7.Renault (Totaallinen romahdus, R26:sen penkkitestit jo osoittivat tämän, V8:n ratatestaaminen jätettiiin viimetippaan, epäluotettava ja vuoristoratamainen suorituskyky, vedonlyöjien uusi kohde; koska Alonso lähtee Renaultilta lupauksistaan huolimatta?)
8.Sauber-BMW (BMW:n loppukausi alkaa näyttää paremmalta, mutta Sauber jäänteet painavat taakkana, BMW keskityykin pelkkään kisatestaamiseen koko kaudella kisaviikonloppuina)
9.Toro Roso (Red Bullin konsultointi tuottaa pientä tulosta, alkukausi on V10-moottorin puolesta juhlaa, loppukausi V8:lla tuskaa)
10. Midland (Jopa Tiago Montero kyllästyy talliin ja venäläiset päättävät laittaa ratin taakse Laika koiran :D)
11.Super Aguri (Osallistuminenkin on epävarmaa, jätänkin viimeiseksi)
 

patriot

Foorumin senaattori
Liittynyt
29.4.2001
Viestit
14758
Williamsilla on välivuosi, vaikka kuinka Cossu joskus rakensi hyviä V8-moottoreita. Tallin suunnitteluosastolla on käynyt luuta sen verran tehokkaasti, että en jaksa uskoa tallin pystyvän rakentamaan voittaja-autoa.
 

HÖYNÄ

Well-known member
Liittynyt
10.8.2003
Viestit
774
Sijainti
Bunkerland
Renault: Takkuilee alkukaudesta. Toukokuun lopulla Alonso jää neljän kuukauden sairaslomalle motivaation puutteesta johtuvan skitsofrenian takia, hokee mennessään: "painostin Kimin pärjäämään, painostin Kimin pärjäämään..." Flaviolle on asennettu tuulitunnelissa testatut kainalovaipat - toimivat kohtuullisesti.

McLaren: Kauden alussa Ron ilmoittaa palkanneensa 13 uutta venttiilien ynnä muiden nippeleiden lopputarkastajaa. Juan-Pablo on kuudessa kisassa toisena ennen kahta viimeistä kierrosta - siis ennen kahta viimeistä kierrosta. Kimi ei osallistu Australian osakilpailuun koska on putkassa heiluttuaan edellisenä yönä yökerhossa Matti Nykäsen kanssa. Mervi soitti kuulemma poliisit.

Ferrari: Massa ilmoittaa jokaisessa lehdistötilaisuudessa että hänellä on tallissa samat edut kuin Maikkelilla. Maikkeli hymyilee. Todt hymyilee myös. Ross taitaa myös hymyillä. Lucadimandoliini nauraa. Ferkku taistelee vahvasti mestaruudesta. Saavat kaksoisvoiton USA:n kisasta!?!? Maikkeli joutuu nokkakolariin kun Flavio palkaa Saton yhteen kisaan kauden puolivälin paikkeilla. Sato on näet vapailla markkinoilla kun Suzukin tallia ei hyväksytty sarjaan.

Honda: Tallilla on budjettivaikeuksia kun Button on mennyt ostamaan lentokoneen ja ökyveneen tallin piikkiin. Rubens voittaa alkukaudesta tallikaverinsa muutamaan otteeseen ja ilmoittaa että niin hän olisi voittanut Maikkelinkin Ferrarilla jos olisi saanut tasavertaisen kohtelun. Imolan kisassa Rubens hyppää vahingossa väärään autoon. Selittää naama punaisena että ehti niin tottua punaiseen.

Wlliams: Webber valittaa että Nico ei edes yritä voittaa, ainakaan muita kuin hänet. Keke antaa lausunnon: "Kyllä meidän poika pärjää kun alla on Kosvoortin vapaasti hengittävä."

BMW-Sauber: Enimmäkseen Nick sipsuttelee edestakaisin varikkosuoraa ja etsii autoaan. Villaneule kiukuttelee kun ei saanut sopivia ajohaalareita. Kanadan kisassa Jaques keskeyttää ekalla kierroksella kun hänellä on kiire isästään kertovan elokuvan kuvauksiin.

Red-Bull: Coulthard ilmoittaa tavoitteekseen maailmanmestaruuden.

Toyota: Trulli saa tallilta uudet tulpat, tarkoitan korvatulppia. Ralf ajaa harkoissa vaihteeksi seinään ja jää lomalle. Toyota palkaa hätäpäissään tuuraajaksi Mika Salon. Team Radio Mika Salo: "Talli kuuluuko, talli kuuluuko, millä kierroksella minä olen, joko minä kävin tankkaamassa? Missä Webber, missä Ralffi, missä Villeneuve, onko niitä näkyny. Pulkkinen jos tämä tulee suoraan lähetykseen ja kuulet niin tule varikkopilttuuseen ottamaan kuvia!"

Muut: Paha sanoa!
 
Liittynyt
21.2.2003
Viestit
785
Sijainti
Lapinlahti
HÖYNÄ sanoi:
Toyota: Trulli saa tallilta uudet tulpat, tarkoitan korvatulppia. Ralf ajaa harkoissa vaihteeksi seinään ja jää lomalle. Toyota palkaa hätäpäissään tuuraajaksi Mika Salon. Team Radio Mika Salo: "Talli kuuluuko, talli kuuluuko, millä kierroksella minä olen, joko minä kävin tankkaamassa? Missä Webber, missä Ralffi, missä Villeneuve, onko niitä näkyny. Pulkkinen jos tämä tulee suoraan lähetykseen ja kuulet niin tule varikkopilttuuseen ottamaan kuvia!"

Tai vaihto ehtoisesti, jos Toyota vähänkään menestyy niin Salo kehuu että hänen työntsä alkaa tuottamaan menestystä....
 

Minardi fani

Well-known member
Liittynyt
28.7.2000
Viestit
941
Sijainti
Kuopio
HÖYNÄ sanoi:
Wlliams: Webber valittaa että Nico ei edes yritä voittaa, ainakaan muita kuin hänet. Keke antaa lausunnon: "Kyllä meidän poika pärjää kun alla on Kosvoortin vapaasti hengittävä."

!
:D :D
 

Mosse

Skidmark
Liittynyt
5.3.1999
Viestit
104235
Sijainti
On earth
Veikaan että 5 :eek: tallia ajaa voitoista. Ferrari, Honda, Toyota, McLaren ja Renault.

Näistä Rellu ehken heikoimpana koska V8 prosessi pahasti jäljessä. Kauden avauksessa Toyota ja Honda voivat yllättää 'valmiudellaan'. Ferrari nostaa reilusti profiliaan viime kaudesta. Laareni...no se on Laareni, nopee muttei tule tarpeeksi usein maaliin.

Sitten tulee ryhmä jossa on Williams, BMW ja Redbull. Uskon Cossuun miten suomalainen vain voi kossuun luottaa. :thumbup: Nyt jo kierrätetty yli 20000 rundin. Auto nyt varmaan on ajoilta kivi ja kirves. Bemari on vähän hukassa. Eikä yhdellä autolla testaaminen paljoa asiaa edistä. Redbullin vahvuus tulee valmiista moottorista.

Midland, Toro Rosso ja ehken Super-Aguri. Kivaa että ovat mukana. Toivottavasti kuskit on sillä tasoilla että näkevät peileihin eivätkä pilaa kenenkää kisaa.
 

Fagerholm

Oman elämänsä Sutil
Liittynyt
19.12.2004
Viestit
39266
Sijainti
Semminki
Höynän jutuille sai kyllä putoilla ihan huolella :D
Hyvä että sitä huumoriakin välistä löytyy foorumilta :thumbup:

EDIT: Miten muuten on mahdollista että Coulthard ilmoittaa pelkäksi tavoitteekseen mestaruuden? Eikös sen tapoihin kuulu ilmoittaa olevansa mestari kauden päätteeksi, ilman sen kummempia takaportteja :D
 

Jurva

Well-known member
Liittynyt
6.10.2000
Viestit
69
Sijainti
Hämeenlinna
Mua rupee jo jännittän vuosi 2007. :) Eli kauden 2006 yksi jännityksen aihe on kausi 2007.
 
Ylös