Rapu-70
Well-known member
- Liittynyt
- 26.8.2005
- Viestit
- 544
azai sanoi:McLaren nyt vielä kysymysmerkki, että onko heillä edes ongelmia, kun V8:n testausta siirettiin.
Kai ne mieluummin testaisi relevantilla kalustolla kuin viimevuoden vehkeillä jotain softa-asioita tai sadekelin renkaita..Eihän kai kukaan voi väittää tälläkään palstalla etteikö siellä olisi ongelmia, jos kilpailijat testaa täyttä häkää uudella kalustolla ja ite vedetään vanhalla koneella ja autolla johon on vaan vedetty uudet Pinotexit pintaan. Montako kierrosta Kimi on ajanut uudella autolla verrattuna Alonsoon? Kauden alkuun ei ole kuin vajaa kaks kuukautta.
Se on tietenkin näkemys kysymys tuo paska kone. Sinivalkoisilla laseilla Mersu näyttää todelta paskalta, mutta asianlaita voi olla toinen, näkemyskysymys tosin.
Minkäslaisten lasien läpi itse asioita katselet??
Kuitenkin mersun koneilla on voitettu joka kausi, kaudesta 1997 lähtien. Viime kaudellakin vaikka luotettavuus ei ollut sitä ihan mitä toivottiin harjoituksissa (kisoissa konerikot pyöreä 0), josta seurasi konevaihtoja, mutta voittoja tuli moottorimerkillä Mercedes-Benz viime kaudella eniten siitä huolimatta!
No, ongelma oli se, että ne konerikot johtivat monen aika-ajosuorituksen mitätöintiin Kimin osalta, vaikka ne ei kisoissa tapahtuneetkaan. Eli jo lähtötilanne lukuisiin kisoihin oli aika huono..
Ei Kimikään Ferrarilla siihen olisi pystynyt viime kaudella, eli vetoamiset Kimin erinomaisiin ja mahtaviin ajotaitoihin ei riitä pelkästään, auton täytyy olla hyvä ajettava, tehokas ja samalla strategisen johdon täytyy toimia, mielestäni McLaren ja Mersu onnistuivat näissä!
Kuinka hyvä auton pitäisi olla verratuna esim. viime kauteen, että Mäcci voittaisi MM:n edes valmistajapuolella? Mielestäni viimekauden auto oli yksi ylivoimaisimpia mitä ne on pystyneet rakentamaan, silti tulos oli lähinnä lohdutuspalkinnon omainen. Kuskeissa ei kai vika ollut? Niin eikö silloin syyksi jää enää jäljelle kestävyysasiat ja tallin toiminta?
Kyllä minä mieluummin haluan nähdä Kimin voittavan, kuin körryytellevän Kimin Tojolla ilman voittoja, saati palkintopallisijoja. Jos moottorista saavutetaan irti 988 hv j a voittamisprosentti 50%, niin ei se missään tapauksessa voi olla huono!
Niin, ei kai noi luvut olekkaan huonoja, vaan tulokset viimekaudelta verrattuna noihin lukuihin. Tuollaisia kausia, joilla jollain tallilla on lähes ylivoimaiset vehkeet, ei hirveästi satu kohdalle monellekkaan tallille. Ne tilanteet vaan tulisi pystyä hyödyntämään paremmin kuin Mclaren nyt teki. Mitä Toitsaan tulee, on pettymys elleivät ne ole tämän kauden ekoissa kisoissa podiumilla. Toitsa on kuitenkin tod.näk talleista pisimmällä tulevan kauden mietinnässä.
Toki parantaa voi aina, kaikki pyrkivät täydellisyyteeen. Se että miksi Kimille sattui konerikkoja niin paljon, johtui todennäköisesti McLarenin ja Mersun epätoivoisesta halusta saada Alonson kiinni pisteissä, olihan pistejohto murhaavan suuri.Ei Alonso aloittanut kautta minkäänlaisella piste-etumatkalla, kyllä Mclaren ihan hävisi ne pisteet alkukaudesta. Kimin konerikot taas toisaalta teki Rellun työn aika helpoksi.
Pääasia tässä nyt on, ettei vastaava toistuisi nyt. Se, että testiaikataulut ei Mclarenin osalta pidä moottorin takia ja toisaalta se, että kaudelle 2007 menee ainakin toinen kuski uusiksi ei suinkaan anna sellaista kuvaa, että tallissa vallitsisi jonkinlainen Feng Shuin omainen fiilis ensikaudesta. Ronin kommentit tallin täydestä tuesta Montoyalle ei myöskään kuullosta Kimin kannalta hyvältä. Kimin osalta positiivisinta kommenttia tulee tällä hetkellä oman tallin ulkopuolelta. Mitä sekin sitten kertoo vai kertooko mitään.
Viimeksi muokattu: