Kausi 2006

Rapu-70

Well-known member
Liittynyt
26.8.2005
Viestit
544
azai sanoi:
McLaren nyt vielä kysymysmerkki, että onko heillä edes ongelmia, kun V8:n testausta siirettiin.

Kai ne mieluummin testaisi relevantilla kalustolla kuin viimevuoden vehkeillä jotain softa-asioita tai sadekelin renkaita..Eihän kai kukaan voi väittää tälläkään palstalla etteikö siellä olisi ongelmia, jos kilpailijat testaa täyttä häkää uudella kalustolla ja ite vedetään vanhalla koneella ja autolla johon on vaan vedetty uudet Pinotexit pintaan. Montako kierrosta Kimi on ajanut uudella autolla verrattuna Alonsoon? Kauden alkuun ei ole kuin vajaa kaks kuukautta.


Se on tietenkin näkemys kysymys tuo paska kone. Sinivalkoisilla laseilla Mersu näyttää todelta paskalta, mutta asianlaita voi olla toinen, näkemyskysymys tosin.

Minkäslaisten lasien läpi itse asioita katselet??

Kuitenkin mersun koneilla on voitettu joka kausi, kaudesta 1997 lähtien. Viime kaudellakin vaikka luotettavuus ei ollut sitä ihan mitä toivottiin harjoituksissa (kisoissa konerikot pyöreä 0), josta seurasi konevaihtoja, mutta voittoja tuli moottorimerkillä Mercedes-Benz viime kaudella eniten siitä huolimatta!

No, ongelma oli se, että ne konerikot johtivat monen aika-ajosuorituksen mitätöintiin Kimin osalta, vaikka ne ei kisoissa tapahtuneetkaan. Eli jo lähtötilanne lukuisiin kisoihin oli aika huono..


Ei Kimikään Ferrarilla siihen olisi pystynyt viime kaudella, eli vetoamiset Kimin erinomaisiin ja mahtaviin ajotaitoihin ei riitä pelkästään, auton täytyy olla hyvä ajettava, tehokas ja samalla strategisen johdon täytyy toimia, mielestäni McLaren ja Mersu onnistuivat näissä!

Kuinka hyvä auton pitäisi olla verratuna esim. viime kauteen, että Mäcci voittaisi MM:n edes valmistajapuolella? Mielestäni viimekauden auto oli yksi ylivoimaisimpia mitä ne on pystyneet rakentamaan, silti tulos oli lähinnä lohdutuspalkinnon omainen. Kuskeissa ei kai vika ollut? Niin eikö silloin syyksi jää enää jäljelle kestävyysasiat ja tallin toiminta?

Kyllä minä mieluummin haluan nähdä Kimin voittavan, kuin körryytellevän Kimin Tojolla ilman voittoja, saati palkintopallisijoja. Jos moottorista saavutetaan irti 988 hv j a voittamisprosentti 50%, niin ei se missään tapauksessa voi olla huono!

Niin, ei kai noi luvut olekkaan huonoja, vaan tulokset viimekaudelta verrattuna noihin lukuihin. Tuollaisia kausia, joilla jollain tallilla on lähes ylivoimaiset vehkeet, ei hirveästi satu kohdalle monellekkaan tallille. Ne tilanteet vaan tulisi pystyä hyödyntämään paremmin kuin Mclaren nyt teki. Mitä Toitsaan tulee, on pettymys elleivät ne ole tämän kauden ekoissa kisoissa podiumilla. Toitsa on kuitenkin tod.näk talleista pisimmällä tulevan kauden mietinnässä.


Toki parantaa voi aina, kaikki pyrkivät täydellisyyteeen. Se että miksi Kimille sattui konerikkoja niin paljon, johtui todennäköisesti McLarenin ja Mersun epätoivoisesta halusta saada Alonson kiinni pisteissä, olihan pistejohto murhaavan suuri.
Ei Alonso aloittanut kautta minkäänlaisella piste-etumatkalla, kyllä Mclaren ihan hävisi ne pisteet alkukaudesta. Kimin konerikot taas toisaalta teki Rellun työn aika helpoksi.

Pääasia tässä nyt on, ettei vastaava toistuisi nyt. Se, että testiaikataulut ei Mclarenin osalta pidä moottorin takia ja toisaalta se, että kaudelle 2007 menee ainakin toinen kuski uusiksi ei suinkaan anna sellaista kuvaa, että tallissa vallitsisi jonkinlainen Feng Shuin omainen fiilis ensikaudesta. Ronin kommentit tallin täydestä tuesta Montoyalle ei myöskään kuullosta Kimin kannalta hyvältä. Kimin osalta positiivisinta kommenttia tulee tällä hetkellä oman tallin ulkopuolelta. Mitä sekin sitten kertoo vai kertooko mitään.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
21.2.2003
Viestit
785
Sijainti
Lapinlahti
Rapu-70 sanoi:
azai sanoi:

Se on tietenkin näkemys kysymys tuo paska kone. Sinivalkoisilla laseilla Mersu näyttää todelta paskalta, mutta asianlaita voi olla toinen, näkemyskysymys tosin.

Minkäslaisten lasien läpi itse asioita katselet??
.



EXT:

Näin ohessa... Kusen keltaisten, tai taitaa tulla kusipäisyyden mukana tuo väri.....


PS: KAikki ei ole kultaa mikä kimaltaa, (en kyllä tiedä mihin tämä liittyy.....)
 

Felix

Well-known member
Liittynyt
12.7.1999
Viestit
1258
Rapu-70 sanoi:
azai sanoi:
Kuinka hyvä auton pitäisi olla verratuna esim. viime kauteen, että Mäcci voittaisi MM:n edes valmistajapuolella? Mielestäni viimekauden auto oli yksi ylivoimaisimpia mitä ne on pystyneet rakentamaan, silti tulos oli lähinnä lohdutuspalkinnon omainen. Kuskeissa ei kai vika ollut? Niin eikö silloin syyksi jää enää jäljelle kestävyysasiat ja tallin toiminta?
Niin, kuinka ylivoimainen Mclaren sitten oikeastaan oli? Alkukaudesta suunnilleen 3 nopein ja mestaruuden ratkettua jäi heti Renaultin jalkoihin viimeisessä kisassa. Oliko Mclaren kauden keskivaiheilla nopein vain siksi, että Renault pistejohtonsa turvin keskittyi luotettavuudeen ja Mclaren hieman riskillä joutui panostamaan nopeuteen, koska vain voitoilla Kimi ja Mclaren pysyivät mestaruustaisteluissa mukana.
 

MaranelloRed

'Buongiorno a tutti'
Liittynyt
22.2.2000
Viestit
3059
Sijainti
Maranello
Felix postaa asiaa. Juuri tästä oli kysymys. Homman ratkettua Rellu katosi McLareneilta horisonttiin ja oli siltikin luotettava.
 

FO110K

Banned
Liittynyt
3.1.2001
Viestit
15345
MaranelloRed sanoi:
Felix postaa asiaa. Juuri tästä oli kysymys. Homman ratkettua Rellu katosi McLareneilta horisonttiin ja oli siltikin luotettava.
no eipäs nyt unohdeta muutamaa tosiseikkaa, Renaulthan sai päivityksiä aika paljonkin Brasiliaan, ja ei ne horisonttiin karannu sen jälkeenkään, mm. Japanissa tuli Kimiltä aika selkee voitto...
Kiinassa olivat nopeampia, mutta ei sielläkään mitenkään über nopeita olleet...
 

Bobakki

@f1hog
Liittynyt
29.6.2000
Viestit
19758
Sijainti
En oo mistään kotosin
FO110K sanoi:
mm. Japanissa tuli Kimiltä aika selkee voitto...
Jos nyt ei unohdeta sitä, että ilman sitä Klienin ohituksesta syntynyttä sekoilua Alonso olisi hyvinkin saattanut voittaa. Autojen voimasuhteista Japanin tulos ei kerro juuri mitään.
 

FO110K

Banned
Liittynyt
3.1.2001
Viestit
15345
Bobakki sanoi:
Jos nyt ei unohdeta sitä, että ilman sitä Klienin ohituksesta syntynyttä sekoilua Alonso olisi hyvinkin saattanut voittaa. Autojen voimasuhteista Japanin tulos ei kerro juuri mitään.
kertoo se sen että Kimi oli (jälleen) matkassa isommalla bensamäärällä, ajoi yhtä nopeasti pysyen Alonson kyydissä ja muistaakseni teki kisan nopeimman kierroksenkin...
toisekseen, jos, jos ja jos, itse epäilen että sen sekoilun kanssakin Kimi olisi mennyt varikkostoppinsa aikana Alonsosta ohi...
(tosin nuo nyt on jossitteluja, Alonso itse mokasi ohitustilanteen, eli voivoi :p)

totta tietty on että Renault oli Brasilian jälkeen kovemmassa iskussa kuin aiemmin, mutta varmasti noilla auton uudistuksillakin oli osuutta asiaan...
 

Juzo

Well-known member
Liittynyt
20.2.2005
Viestit
906
Sijainti
Taipalsaari
Tekihän Kimi nopeimmain kierroksen Kiinassakin mutta Renaultin epäurheilijamainen taktiikka varmisti sen, ettei voitosta ajettu missään vaiheessa.
 

JT

Well-known member
Liittynyt
24.11.2003
Viestit
386
Juzo sanoi:
Tekihän Kimi nopeimmain kierroksen Kiinassakin mutta Renaultin epäurheilijamainen taktiikka varmisti sen, ettei voitosta ajettu missään vaiheessa.
Siis yhtä epäurheilijamainen kuin McLarenin taktiikka Spassa. Alonso karkasi Kiinassa jo alussa niin ylivoimaiseen johtoon, että hän saattoi sen jälkeen säästellä autoaan. Vauhti selittyi toki osin sillä, että Kiinassa Renaultilla oli yhden kisan moottorit. Samaa taktiikkaahan Mersu sovelsi lähes koko kauden ajan.
 

Juzo

Well-known member
Liittynyt
20.2.2005
Viestit
906
Sijainti
Taipalsaari
JT sanoi:
Siis yhtä epäurheilijamainen kuin McLarenin taktiikka Spassa. Alonso karkasi Kiinassa jo alussa niin ylivoimaiseen johtoon, että hän saattoi sen jälkeen säästellä autoaan. Vauhti selittyi toki osin sillä, että Kiinassa Renaultilla oli yhden kisan moottorit. Samaa taktiikkaahan Mersu sovelsi lähes koko kauden ajan.
Mielestäni se on hieman eri asia kun tullaan varikolle ja turva-auto on radalla jolloin Kimin olisi turha päästää muita edelleen, eikä siinä kuitekaan menetä aikaa koska turva-auto hidastaa sitten kaikkia varikolta tulleita. Tämähän ei vielä silloin ollut kiellettyä ja voi olla myös varma ettei McLaren riko sääntöjä tahallaan, toisin kuin Renault joka pelkäsi niin paljon Alonson voiton puolesta, että he olivat valmiit uhraamaan Fisichellan kisan.

Sillä epäurheilijamaisuudella viittasin siihen, että Fisicon tehtävänä oli selvästi vain McLarenien hidastelu, tuollaisia taktiikoita ei McLaren tue. Joidenkin foorumilaisten mielestä se on Renaultin hienoa taktikointia, mutta omasta mielestäni se on aika säälittävää ettei uskalleta ajaa oikeasti kilpaa niin paljon kuin autosta lähtee.
 

Ghost_Glove

Jääkausi
Liittynyt
19.1.2005
Viestit
4457
Sijainti
Ylöjärvi
JT sanoi:
Vauhti selittyi toki osin sillä, että Kiinassa Renaultilla oli yhden kisan moottorit. Samaa taktiikkaahan Mersu sovelsi lähes koko kauden ajan.
Aivan LOISTAVA kommentti! :alppu:
Piristi päivääni. :thumbup:
 

Pete

Well-known member
Liittynyt
28.11.1999
Viestit
1211
Sijainti
Oulu
Moottori män paskax neljä kertaa ja 38 kisaa ajettiin niillä. Eli selkeästi yhen kisan motilla ajoivat lähes koko kauden. :doubtful:
 

Nasu

Tollona Tollereihin
Liittynyt
12.7.1999
Viestit
984
Sijainti
Keski-suomi
[27/02/06 - 09:26]

Finn is fave, bookie says
Ahead of reigning champion Alonso



Photo F1-Live.com
Zoom
Kimi Raikkonen
Ignoring Europe's winter form, sports betting outfit has named Kimi Raikkonen as favourite to win the formula one crown in 2006.

At 3/1, McLaren's Finn is ahead of reigning champion Fernando Alonso (4/1) but also Michael Schumacher (3.5/1).

Honda's Jenson Button, however, is a wise bet at 13/1, as is Giancarlo Fisichella (21/1), Mark Webber (51/1) and Red Bull's David Coulthard, at 210/1.

At another betting agency, however - Schumacher is the season's favourite at 3/1, followed by Raikkonen (3.25/1) and Alonso (3.75/1).

Former Minardi owner Paul Stoddart agrees that the Ferrari number one would be worth a flutter. ''Ferrari is enormously advantaged by this year's tyre rule,'' he told The Australian newspaper, ''but there should be different winners through the year.''

49-year-old Stoddart, meanwhile - who said he was missing F1 'really badly' – is in no doubt about the team likely to take home the wooden spoon. He said : ''Jordan (MF1) will come last.''

----------------------------

Joku muukin luottaa vielä Kimiin :thumbup:
 

*wruuum*

Well-known member
Liittynyt
24.11.2001
Viestit
712
Nasu sanoi:
Joku muukin luottaa vielä Kimiin :thumbup:
Kyllä ja lisäksi tarkennan tätä vielä omalta osalta siten, että luotan Kimiin, mutten Mersun koneeseen ja Mclareniin.
 

DFiaA

I told you so
Liittynyt
7.2.2001
Viestit
14430
Nasu sanoi:
Joku muukin luottaa vielä Kimiin :thumbup:
Ja lisäksi luottavat että Kimiin luotetaan. Omasta mielestäni kuitenkin Alonson kertoimen pitäis olla pienin about 2½ ...
 

Leeds

Well-known member
Liittynyt
26.9.2001
Viestit
671
Sijainti
Espoo
J.Heldenview sanoi:
Ja lisäksi luottavat että Kimiin luotetaan. Omasta mielestäni kuitenkin Alonson kertoimen pitäis olla pienin about 2½ ...
Ei sitten muuta rahaa peliin jos kerran ylikerrointa löytyy...

:D
 

Törni

Well-known member
Liittynyt
5.11.2004
Viestit
11306
Kaikki odottavat kieli pitkällä jännittävää kautta. Se olisi tietysti lajin ja yleisön kannalta optimitilanne. Kovin usein formulossa kuitenkin joku talli on parempi kuin muut. Minulla on jotenkin sellainen kutina, että alkavaa kautta tulee dominoimaan ranskalainen talli.....
 

Ghost_Glove

Jääkausi
Liittynyt
19.1.2005
Viestit
4457
Sijainti
Ylöjärvi
Joo renu voi olla vahva. Mutta onneks silti ainakin honda näyttäs olevan lähellä.. Ja siinä heti perässä ferrari ja mäkki... Että sikäli tasammalta kuitenkin vois näyttää että on neljä tallia ainakin kärjessä/kärjen tuntumassa... Ja kait sielä kärjen takanakin voi tasasuutta löytyä....williams, bmw, redbull, toyota... Onneks jo huomenna nähdään jotain... :thumbup:
 

kouvotsvoni

Banjottu
Liittynyt
30.1.1999
Viestit
89969
Sijainti
Corsica
kouvotsvoni sanoi:
1. McLaren
2. Renault
3. Ferrari
4. Toyota
5.Honda
6. RedBull
7. Sauber/BMW
8. Williams
9. Toro Rosso
10.Midland
(11.Super Aguri)
Neljä huonointa sentään veikkasin oikein:D
 
Ylös