Kausi 2006

Nick_W

Ihmisohjus
Liittynyt
20.10.2000
Viestit
5196
Sijainti
Töysä
patriot sanoi:
Hondalla on vihdoinkin kaksi vahvaa kuskia, jotka hyvänä päivänä pystyvät voittamaan kisan.
Buttonilla ilmeisesti ei kovin usein ole hyvä päivä. :wink:
 

Driver #8

Well-known member
Liittynyt
19.2.2005
Viestit
193
Sijainti
Curva Variante Alta
1. Hondan V8 osoittautuu ylivoimaiseksi, ja Barrichello starttaa ekaan kisaan paalulta ja vie voiton. Kauden aikana Barrichello ottaa yhteensä 9 paalupaikkaa ja 8 voittoa sekä vie mestaruuden. Button on kakkonen MM:ssä ja ottaa 4 voittoa. :thumbup:

2. McLaren Mercedes saa kehitettyä toiseksi parhaan paketin ja Räikkönen on kolmas MM:ssä ottaen 3 voittoa ja 5 paalupaikkaa. Montoya voittaa yhden kisan.

3. Toyota saavuttaa yhden voiton Trullin voittaessa Hockenheimilla.

4. Ferrari kärsii moottoririkoista ja suorituskyvyllä ei ylletä kärkeen. Muutama palkintopallisija Schumille, Massalle kolmas sija Silverstonessa.

5.Renaultin vauhti on kadoksissa alkukaudesta, loppukaudella pari kolmatta sijaa.

6. Williams-Renault ajelee keskikastissa, sateisessa Ranskan GP:ssä Webber ottaa yllätysvoiton nopeampien pyörähdellessä ulos tai hyytyessä teknisiin vikoihin.
 

Laareni120

Banned
Liittynyt
11.6.2005
Viestit
766
Sijainti
Karjalohja
McLaren saa yllättäen autonsa toimimaan jo kauden aloittavassa Bahrainissa Kimi ajaa paalulle ja Montoya on toisessa ruudussa perässään Renaultin Fisichella Alonso mokaa aika-ajossa ja on vasta 12 Michael Schumacher pyörähtää ensimmäisen vartin aikana ja hänen autonsa jää radan varteen joten hän starttaa ruudusta numero 16. McLarenit ajavat ylivoimaiseen kaksoisvoittoon. Kimi voittaa mestaruuden 10 pisteen erolla toiseksi tulleeseen Montoyaan joka voittaa Alonson 28 pisteellä! McLaren voittaa tallien mestaruuden 80 pisteen erollla toiseksi tulleeseen Toyotaan, 2005 mestari Renault joutuu tyytymään valmistajien taiston 4:een sijaan Hondan kiilatessa ohi (Ferrari sijoittuu 5:ksi) Schumi lopettaa uransa ja hänen tilalleen palkataan joko Kimi tai Montoya.
McLaren vie 10 voittoa joista 5 on kaksoisvoittoja, Toyota voittaa 4, Renault 3 ja Williams ottaa yllätysvoitot Brasiliassa ja Kiinassa. Toro Rosso, Midland ja Super-Aguri jätetään tylysti pisteittä.
 
Viimeksi muokattu:

mrj-fin

Banned
Liittynyt
5.6.2005
Viestit
179
Sijainti
Helsinki
Laareni120 sanoi:
McLaren vie 10 voittoa joista 5 on kaksoisvoittoja, Toyota voittaa 4, Renault 3 ja Williams ottaa yllätysvoitot Brasiliassa ja Kiinassa. Toro Rosso, Midland ja Super-Aguri jätetään tylysti pisteittä.
Enpä haluaisi ikinä nähdä tuollaista kautta.
 

vormula

Well-known member
Liittynyt
15.8.2003
Viestit
359
1. Laareni (nopein ja jopa luotettavakin)
2. Feretti (luotettava mutta ajoittain hidas)
3. Toyota (jatkaa siitä mihin 2005 jäi)
4. Honda (Button otaa ekan voiton)
5. Willis (parit väläytykset kauden aikana)
6. RB (jäännös pisteitä tasasesti)
7. Rellu (täydellinen romahdus) :yuck:
8. Bemari (saa ajoittain pisteitä)
9. MF1 (ehkä muutama piste tulee)
10. Toro (ei mihinkään)
11. Aguri (leviää käsiin)
 

Toni_V

Well-known member
Liittynyt
7.12.2004
Viestit
984
Yleistä:
Älkää nyt kaikki tuijottako sitä konetta, sillä on hyvin pieni merkitys nopeuteen (jos kone vain kestää). Runko ja renkaat homman ratkaisevat - kuten tähänkin asti.

Omat plussat ja miinukset:

1-ryhmä:
*Ferrari
+Byrne on vedetty eläkkeen portailta takaisin rakentamaan kunnon autoa jo reilusti 05-kauden puolella. Eli 06-kaudella ei pitäisi autosta olla kiinni. Massa ajelee minkä ajelee ja jos sattuu olemaan vauhtia niin sitten shumi päästetään ohi.
+renkaanvaihdot ovat varmasti mieluisa uudistus
+Ferrari on ollut todella hyvä luotettavuudessa, ja Fioraanossa tullaan taaskin hinkkaamaan uskomaton määrä kierroksia kun haetaan sitä luotettavuutta.
+Konekin tulee varmasti olemaan hyvä.
-Kaikki lepää Shumin varassa, jos ei kuljekaan tai alkaa miehellä siintää jo eläköityminen mielessään, on tiimi vaarassa. Tai jos sattuu joku haaveri.
-Renkaita ei enää tehdä vain ja ainoastaan Ferkulle.

*McLaren
+Kaupunginkokoinen tehdaskompleksi on lähtenyt jyräämään eteenpäin, tilat ovat varmasti parhaita mitä sarjasta löytyy.
+Nopeus oli reilusti muita parempi 05-kaudella, etumatka siis pitäisi sillä puolen olla
+Kaksi nopeaa kuskia joista kumpikin kykenee mestaruuteen.
-Luotettavuus, oikeasti pelottaa kuinka monta kertaa mers... eikun ilmorin kone taas päästää savut ja liekit pihalle.
-kuhina suunnitteluosastolla ei ole hyväksi.

2-ryhmä:
*Rellu
+05 voitto on varmasti auttanut ja helpottanut ensi kauteen lähtöä.
-Rellu onnistui "arvaamaan" oikean suunnan 05-kaudelle, enää siitä ei ole hyötyä.
-Rellu joutui panostamaan loppun asti, ja 06-auto on jäänyt pienemmälle suunnitteluajalle.
-Onko kuskit kuitenkaan niin motivoituneita?

*Honda
+Kehitystä ollut koko ajan eli suunta on hyvä
+Hondan nimi tuo lisää resulsseja
-Hondan nimi tuo lisää paineita, nyt pitäisi jo menestyä kunnolla

*Williams
+bemarin lähtö selvitti sotkuja
-uusi konevalmistaja saattaa olla hankala
-talilla on takanaan aika paha syöksykierre

*Toyota
+Resulsseja on, ja tulevaisuuden kehitykseen satsataan.
+kehityssuunta on kuitenkin ollut hyvä.
-Pelkotila päällä, jos ei tulekaan menestystä niin paineet on hurjat ja tiimin tulevaisuus vaakalaudalla.

*Sauber-BMW
+Sauberilla todella hyvä ja vakaa pohja josta voi ponnistaa
+Williamsin salaisuudet valuvat omaan talliin.
-BMW liikkeet olleet ehkä liian suuria, tiimin toiminta saattaa olla aivan sekaisin.
-Kuljettajapuoli voisi olla parempikin

3-ryhmä:
*RB
+hyvä tulos 05- kaudelta antaa uskoa
+tiimi hyvissä ohjaksissa ja noususuunta on hyvä
-06 kausi vaatii suuremmalla kapasiteetilla rakennetun auton, RB saattaa jäädä junasta
-sotkeeko 2-talli kuvioita?

4-ryhmä:
*Toro Rosso (vai mikä se nyt olikaan)
+pienen bujetin tiimi, tehnyt kuitenkin työt suht hyvin. hyvä paikka ponnistaa ylöspäin.
-suht heikot lähtökohdat
-kakkostallin asema ja ykköstalliin saattaa siirtyä tarvittaessa sakkia.

*MF 1
+Ei paineita menestyksestä
-Tiimin on tarkoitus tehdä rahaa, ei pärjätä kisoissa.

*Aguri
+Ei varmasti paineita menestyksestä
+Hondalta valuu varmasti jotain apua.
-vuosia vanha auto.
-uusi talli kokonaisuudessaan

Eli noin... Nyt vaan odotellaan että meneekö yhtä hyvin pihalle kuin vuosi sitten :)
 

E. Tuhero

Well-known member
Liittynyt
30.10.2000
Viestit
1911
Sijainti
Tampere
Toni_V sanoi:
*MF 1
-Tiimin on tarkoitus tehdä rahaa, ei pärjätä kisoissa.
Tiedän kyllä mitä tällä tarkoitetaan, mutta tulipa vaan ajatus mieleen että eikös periaatteessa kaikkien yksityistallien ainut tarkoitus on tehdä rahaa? Pärjääminen on sitten yksi keino tavoitella yritykselle mahdollisimman suurta voittoa.
Nyt kun mukana on moottorivalmistajia, on tilanne tietty toinen. Hyviä sijoituksia kannattaa tavoitella vaikka taloudellisesti tulisikin pahasti turpaan. Rahan takia hommaa kuitenkin tehdään ja se voitto saadaan sitten jostain muualta.
 
Liittynyt
21.2.2003
Viestit
785
Sijainti
Lapinlahti
E. Tuhero sanoi:
Tiedän kyllä mitä tällä tarkoitetaan, mutta tulipa vaan ajatus mieleen että eikös periaatteessa kaikkien yksityistallien ainut tarkoitus on tehdä rahaa? Pärjääminen on sitten yksi keino tavoitella yritykselle mahdollisimman suurta voittoa.
Nyt kun mukana on moottorivalmistajia, on tilanne tietty toinen. Hyviä sijoituksia kannattaa tavoitella vaikka taloudellisesti tulisikin pahasti turpaan. Rahan takia hommaa kuitenkin tehdään ja se voitto saadaan sitten jostain muualta.

Eikös näistä "yksitys" talleista Mclaren ole tuottavin.... muistan joskus lukeneeni että pitkän "lama" kauden keskellä v. 1997 mäkki tuotti Ron-sedän ja rättipää-pää Mullahin taskuihin yli 20 milj. usd.... Eikös Briatore ole sanonut että Mclarenilla on yhtä inssiä kohti, kymmenen myyjää...

Että hyvin menee mutta menköön, sano Roni kun tilinpäätöstä luki.....
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Toni_V sanoi:
-Rellu joutui panostamaan loppun asti, ja 06-auto on jäänyt pienemmälle suunnitteluajalle.
Tätä mantraa jaksetaan toistaa, vaikka Renault tuo uuden autonsa radalle ennen McLarenia.

+Hondan nimi tuo lisää resulsseja
+Resulsseja on, ja tulevaisuuden kehitykseen satsataan.
Psst, se on resurssi, ei resulssi.

4-ryhmä:
*Toro Rosso (vai mikä se nyt olikaan)
V10:n käyttö saattaa olla merkittävin menestykseen vaikuttava tekijä.

*Aguri
-vuosia vanha auto.
Vain muutaman kisan ajan. Toki omakin auto on aika pikaisella aikataululla kyhätty.
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Mossi Superstar sanoi:
v. 1997 mäkki tuotti Ron-sedän ja rättipää-pää Mullahin taskuihin yli 20 milj. usd.... Eikös Briatore ole sanonut että Mclarenilla on yhtä inssiä kohti, kymmenen myyjää...
Toivoisin, että asiapuoli pysyisi vapaana rasistisista nimityksistä. Briatore on sanonut yhtä sun toista, eikä hänen puheitaan kannata ottaa kovinkaan kirjaimellisesti.
 

Rapu-70

Well-known member
Liittynyt
26.8.2005
Viestit
544
Luulenpa, että sellaiset tallit, jotka pystyvät kauden aikana muuttamaan strategiaansa (eli moottori-aerodynamiikka-renkaat kolmiyhteyttä sekä se mitenkä kisoja ajetaaan tallina) pärjäävät parhaiten. Uusia elementtejä (Aika-ajo, moottori ja renkaat) on niin paljon, että niiden vaikutuksia on vaikea ennakoida ennen kuin on jotain kaksi kisaa ajettu.

Sellaisia talleja, jotka mielestäni pystyvät tällaiseen ovat ennen kaikkea Renault ainakin viime kauden perusteella. Tallin tilanne ja jengin motivaatio on kuitenkin kysymysmerkki. Siellä on kumminkin yksi viimeaikojen kovimmista tallipääliköistä noin tuloksellisesti, joten ei voida sammakkotallia laskea ulos.

Mclaren kanssa pystyi rengasongelmansa osalta adaptoitumaan hyvin (kuitenkin niin, että kauden alkuun tehtiin sellainen auto, joka ei uusien renkaiden kanssa toiminut ollenkaan..). Tosin mersulla on ollut taipumusta tehdä paskoja koneita ja toisinaan talli on mennyt aerodynaamisissa asioissa useita kilometrejä kerralla huitsun nevadaan. Tallin johtaminen sekä strategisessa mielessä (=kausi) ja taktisessa mielessa (=kisa) on mielestäni huipputalliksi heikkoa.

Ferrari kärsi viime kauden rengassäännöstä eikä satsannut kauden puolivälin jälkeen enää kuluvaan kauteen. V8 tekeminen voi olla sellaiselle tallille hankalaa, jonka mielestä formuloita pitäisi edelleen ajaa V12 -koneilla. Toisaalta yksi Ferrarin vahvuuksista on nimenomaan aina ollut koneet. Ja strategisesti sekä taktisesti Ferrari on edelleen paras talli. Viimekauden tulokset tulivat ennenkaikkea kisastrategian kautta. Tähän voidaan lukea myös se jenkki-gp. :ahem:

Japsitallien (kummankin) tulisi olla tällä kaudella olla vahvoja tai sitten käy niin, että niitä ei tulla näkemään vastaavalla panostuksella 2007. Siksi veikkaankin, että alkukausi voi mennä joko Hondan tai Toitsan merkeissä. Siellä on kuitenkin ihan riittävän hyvät kuskit nyt ja kuten sanoin tämä on kummallekkin tallille sellainen "Last Hand No Limits" -tilanne.

Williamsiin ja BMW:hen en oikein usko. Williams on kuitenkin brittijohtoinen ja BMW ei vielä ole oikein kärryillä. Nico toivottavasti kylvettää Webberiä.

Anyway, tämän kauden kiinnostavimpia asioita on asetelmat kauteen 2007. Alonson osalta on jännä nähdä kuinka ne vaikuttavat tämän kauden osalta asioihin.
 

Balthazar

Luonnollisesti.
Liittynyt
10.11.2000
Viestit
13560
Sijainti
Boogie Street
En nyt löytänyt sopivaa otsikkoa, joten lätkäisen tähän:

FIA:n viime vuosien soutamista ja huopaamista (enemmän ja vähemmän Maranellon tuulien mukaan) seuranneena voisin melkein veikata, että aika-ajosäännöt tullaan kirjoittamaan vielä kuluvan kauden aikana uusiksi. Varsinkin se viimeinen 20-minuuttinen bensakikkailuineen ihmetyttää jo etukäteen. Montakohan paalukierrosta jää ensi kaudella näkemättä, kun ohjaaja keskittyy viimeisen minuutin aikana näyttämään jotain muuta kuljettajaa niistä kymmenestä, jotka samaan aikaan nopeinta vetoaan yrittävät? Vanha 4x3-systeemi oli ehkä "aika-ajoin" nykyistä jännittävämpi, mutta seurannan kannalta perseestä.

Samantien voisivat tietysti palata yhden rengassarjan sääntöön sellaisella tarkennuksella, että yhden renkaan saa vaihtaa aina halutessaan riippumatta siitä onko rengas kulunut vaarallisesti vai ei.
 

azai

Pornokeisari
Liittynyt
15.10.2004
Viestit
1448
Sijainti
Affalterbach
Yllättävän monella tallilla on nyt ollut ongelmia mekaniikan suhteen, Red Bull jäähdytyksen kanssa, Williams vaihdelaatikon ja McLaren nyt vielä kysymysmerkki, että onko heillä edes ongelmia, kun V8:n testausta siirettiin.


Offtopic:
Rapu-70 sanoi:
Tosin mersulla on ollut taipumusta tehdä paskoja koneita ja toisinaan talli on mennyt aerodynaamisissa asioissa useita kilometrejä kerralla huitsun nevadaan. Tallin johtaminen sekä strategisessa mielessä (=kausi) ja taktisessa mielessa (=kisa) on mielestäni huipputalliksi heikkoa.
Se on tietenkin näkemys kysymys tuo paska kone. Sinivalkoisilla laseilla Mersu näyttää todelta paskalta, mutta asianlaita voi olla toinen, näkemyskysymys tosin.
Kuitenkin mersun koneilla on voitettu joka kausi, kaudesta 1997 lähtien. Viime kaudellakin vaikka luotettavuus ei ollut sitä ihan mitä toivottiin harjoituksissa (kisoissa konerikot pyöreä 0), josta seurasi konevaihtoja, mutta voittoja tuli moottorimerkillä Mercedes-Benz viime kaudella eniten siitä huolimatta! Ei Kimikään Ferrarilla siihen olisi pystynyt viime kaudella, eli vetoamiset Kimin erinomaisiin ja mahtaviin ajotaitoihin ei riitä pelkästään, auton täytyy olla hyvä ajettava, tehokas ja samalla strategisen johdon täytyy toimia, mielestäni McLaren ja Mersu onnistuivat näissä!
Kyllä minä mieluummin haluan nähdä Kimin voittavan, kuin körryytellevän Kimin Tojolla ilman voittoja, saati palkintopallisijoja. Jos moottorista saavutetaan irti 988 hv j a voittamisprosentti 50%, niin ei se missään tapauksessa voi olla huono! Toki parantaa voi aina, kaikki pyrkivät täydellisyyteeen. Se että miksi Kimille sattui konerikkoja niin paljon, johtui todennäköisesti McLarenin ja Mersun epätoivoisesta halusta saada Alonson kiinni pisteissä, olihan pistejohto murhaavan suuri. Ainoa vaihtoehto Alonson saavuttamiseen oli olla Alonson edellä, ja tässä tapauksessa se vaati pakonomaiseen voittamiseen, sillä Renault oli vahva. Kukaan tosin ei uskonut Alonson ja Renaultin olevan niin tasainen.
 
Viimeksi muokattu:

Juzo

Well-known member
Liittynyt
20.2.2005
Viestit
906
Sijainti
Taipalsaari
azai, eikö sinusta tuntunut yhtää oudolta se, että lähes aina kun auto hajosi harjoituksissa kyseessä oli moottorivika, mutta joka kerta kun auto hajosi kisassa kyseessä oli McLarenin moka.

Viime vuosina moottorin teholla ei ole ollut kovinkaa suurta merkitystä auton nopeuteen, sen sijaan moottorien luotettavuudesta on tullut tärkeämpi tekijä uusien sääntöjen takia.

Nyt uusien V8-moottoreiden myötä moottorin tehojen merkitys kasvaa ja muutenkin moottorien välillä tulee todennäköisesti olemaan suurempia eroja. Tämäkin on yksi tekijä mikä huonontaa McLarenin menestymismahdollisuuksia tulevalla kaudella.
 
Viimeksi muokattu:

Ma

Arrogant Opportunist
Liittynyt
7.5.1999
Viestit
3606
Sijainti
UP, Michigan
Ferrari on ollut vakuuttava talvitesteissa, mutta myos Renaultin vauhti nayttaa hyvalta. McLarenilla ja RedBullilla on ollut jonkunasteisia ongelmia mutta muista talleista on paha sanoa mitaan.

1. Ferrari - Schumia palaa valitettavasti mestariksi
2. Renaul - haastaa tosissaan Ferrarin
3. Toyota - vakuuttava talvitestiessa, joitain voittoja
4. McLaren - vahan vaikuttaa etta edellisvuosien skenaario jatkuu, 01 kohtuullisen hyvin, 02 persiilleen, 03 hyvin vaikka uutta autoa ei saatukaan kayttoon, 04 persilleen ja 05 hyvin. Kaikki ennusmerkit viittaavat tuon jatkumiseen.
5. Honda - Buttonille uran avausvoitto
6. Williams - palkintopallilla muttei voittoja
7. BMW - hyva tulokaskausi, joitain palkintosijoja
8. Red Bull - uuden auton tultua esille talli oli erittain luotavainen, mutta talvitestit ovat menneet enemman tai vahemman vituilleen, ja korkeintaan kauden jalkimmaiselle puoliskolle harat saavat palikkansa kokoon.
9. Mibland - jatkaa Jordanin jalanjaljilla
10. Toro Rosso - alkukaudesta kohtuu hyvassa vauhdissa V10 vuoksi, mutta jaa auttamattomasti kehityksessa jalkeen kauden edetessa.
11. Super Aguri - selva joukon hanta mikali autot edes lahturuudukkoon saapuvat
 

azai

Pornokeisari
Liittynyt
15.10.2004
Viestit
1448
Sijainti
Affalterbach
Juzo sanoi:
azai, eikö sinusta tuntunut yhtää oudolta se, että lähes aina kun auto hajosi harjoituksissa kyseessä oli moottorivika, mutta joka kerta kun auto hajosi kisassa kyseessä oli McLarenin moka.
Ei. Sillä kaikki kisakeskeytyksien syyt oli kerrottu.
Olet oikeassa luotettavuuden suhteen, luotettavuus on seuraavalla kaudella ässäkortti, mutta voinpa väittää että ensi kaudella me näemme Ferrarinkin laulavan mustaa savua ja liekkejä kahdeksan mäntäisestä tietokoneesta :D
Sen takia mielestäni V8:n ajaksi oleva "moottorisäännös per 2 kisaa" olisi pitänyt katkaista ensimmäiseksi kaudeksi, sen verran tyhmältä kuulostaa tuo tuleva tylsä aika-ajo + moottoririkko sääntö, kun noita konerikkoja tulee olemaan kaikille ihan varmasti.

Mietin vain että nyt kun Renault näyttää pääseen hyvään vauhtiin, uskoisin McLareninkin saaneen nopeutta tulevaan autoon mukavasti myös, vaikkei auto radalla ole käynytkään. Renaultilla ja McLarenilla oli kuitenkin viime kaudella etumatkaa muihin verrattuna ihan kohtuullisesti. Tuleeko kaudesta 2006 taas Renault-McLaren yhdistelmä, jolloin muut taasen kerran ovat R:n ja M:n perässä. Ei hyvältä kuulosta japanilaistallien suhteen, ensimmäiset voitot kun nyt täytyisi tulla ensi kaudella. Muuten tulee kummallekin lähtö F1:stä sijoituksista huolimatta, ja tallit myydään Red Bullille.
En minä ainakaan haluaisi nähdä Dietrich Mateschitzin omistavan viittä tallia (ex-Minardi, ex-Jaguar, ex-Renault, ex-Toyota, ex-Honda Racing), jolloin F1-sarja vaihtaa nimeksi "Red Bull World Series" :nope:
 
Viimeksi muokattu:

Rapu-70

Well-known member
Liittynyt
26.8.2005
Viestit
544
azai sanoi:
Mietin vain että nyt kun Renault näyttää pääseen hyvään vauhtiin, uskoisin McLareninkin saaneen nopeutta tulevaan autoon mukavasti myös, vaikkei auto radalla ole käynytkään.
Niin, nyt kumminkin kun uudella autolla ja koneella ei ajeta, jää esim rengastestit aika vähiin. Viimeksi kun ajettiin tällä rengassäännöllä ei mennyt ihan tuubiin Mclarenin miehillä. Rengas-asiat ja auton kulku eri bensakuormilla on kriittinen tekijä koska aika-ajosysteemi muuttuu ja siitä ei vielä ole käytännön kokemusta. Luotettavuusviat on toisaalta hyvä havaita nyt kun sitten ekassa kisassa. Kolme ekaa kisaa on vissiin mentävä sillä paketilla mikä ekassa kisassa on.
 

vmjs

Well-known member
Liittynyt
9.7.2003
Viestit
903
azai sanoi:
Mietin vain että nyt kun Renault näyttää pääseen hyvään vauhtiin, uskoisin McLareninkin saaneen nopeutta tulevaan autoon mukavasti myös, vaikkei auto radalla ole käynytkään.
En tajunnut logiikkaa, ehkäpä tuossa virkkeessä sellainen kumminkin oli?

Niin, ja tuskin Honda ihan heti vetäytyy sarjasta sen jälkeen, kun on panostanut omaan talliin noin sata miljoonaa biljaaarrrdia. :rolleyes:
 

Ghost_Glove

Jääkausi
Liittynyt
19.1.2005
Viestit
4457
Sijainti
Ylöjärvi
azai sanoi:
Kuitenkin mersun koneilla on voitettu joka kausi, kaudesta 1997 lähtien. Viime kaudellakin vaikka luotettavuus ei ollut sitä ihan mitä toivottiin harjoituksissa (kisoissa konerikot pyöreä 0), josta seurasi konevaihtoja, mutta voittoja tuli moottorimerkillä Mercedes-Benz viime kaudella eniten siitä huolimatta!
Eikös se Montoyan keskeytys kiinassa johtunut kuitenkin oikeesti koneeseen
tulleesta viasta eikä siitä kaivonkannesta...
Mutta kimille ei tainnut suoranaisesti konerikkoja kisassa sattua. SENTÄÄN!

Mutta ei se kauhean kehuttuvaa kuvaa anna mäcin ja mersun laadunvalvonnasta, että jää joka toinen mutteri kiristämättä ja tiivisteet unohtuu kotiin ja.... jne jne... Ja mersun laadunvalvonnan nostan siksi esille, että ne koneet jotka kimiltä hajos harjotuksissa taisivat kaikki olla uunituoreita myllyjä. Eli ei siis jo yhden kisan käyneitä. Jollen väärin muista. Eli siis jos aivan pränikkä kone hajoo useammin niin ei hyvä... Ranskan harjotusten jälkeen vaihdettu kone tais olla ainoo mylly joka hajos käytettynä seuraavassa kisassa...

Toki eipä mun mielestä mäcillä olla muissakaan asioissa osattu juuri koskaan
himmailla ja säästellä, yleensä pelata peliä. Tosin en voi tietää olisko mikään kierrosten tiputus tms. auttanut näihin konerikkoihin. Mutta renulla se autto, ajoihan Alonso imolan ja span hajoamassa olevalla koneella... niin ja sijoille 1 ja 2. ei hullummin.
 
Ylös