KeSää 2014

Ei olis tarvinnut kuin syntyä kreikkalaiseksi. Ne täällä palelee 25 asteessa ja valistaa meitä muita siitä että kesä alkaa neljästäkympistä.

Niin ne vaan etelä-euroopassa näissä keleissä kävelee tikkitakki päällä.

Esim. vanhuksia kuolee paljon enemmän hellekeleillä kuin "hyvässä kelissä".
Tämä riittääkin kuittaamaan koko kelidebatin.

Influenssankin pitäisi olla nautinnollinen asia vaikka vanhuksia kuolee tuollaisenkin iskiessä enemmän.

Kuolee niitä talvipakkasillakin. Olikohan se ihannekeli suomalaisilla jossain +14 asteessa vai vielä vähän alempana (keskilämpötila). Eikö muka mistään muusta säästä saa pitää?

Kesälomani jatkuu kolme viikon päästä. Hellekelit loman ajalle on jo varmistunu. Ainakin kämpässä. Ei varmasti laske täällä lämpötila alle 25 elokuun aikana.

Kuumuutta kestäviä?
Eikun tuollaisia mulkkuja.

Aina olen hikoillut enemmän kuin kukaan tuntemani, vaikka olisivat näitä Jacquesin&Mossen parjaamia "huonokuntoisia". Pitäisiköhän minun hakea uusi kilpirauhanen sitten jostain, niin loppuisi vittumainen tunne kun hiki valuu vanana, eikä enämpikään voi riisua enää.

Eikun tuollaisia mulkkuja.

Aina olen hikoillut enemmän kuin kukaan tuntemani, vaikka olisivat näitä Jacquesin&Mossen parjaamia "huonokuntoisia". Pitäisiköhän minun hakea uusi kilpirauhanen sitten jostain, niin loppuisi vittumainen tunne kun hiki valuu vanana, eikä enämpikään voi riisua enää.

Lopeta juominen.

Mun oma mukavuusalue on lämpötilan suhteen jossain nollan ja kahdeksantoista välillä (ja näillä säillä hikoilen kuin kouvotsvoni). Silti tykkään kyseistä lämpöväliä enemmän sekä kunnon pakkastalvesta että hellekesästä, vaikka aiheuttaakin hetkittäistä tukaluutta. Ihan jo senkin takia että maailma näyttää nätimmältä.

Lopeta juominen.
Nestehukka paras hukka.
icon14.png

Aina olen hikoillut enemmän kuin kukaan tuntemani, vaikka olisivat näitä Jacquesin&Mossen parjaamia "huonokuntoisia".
Samahko tilanne.

Muistaakseni myös ystävämme Nico Rosberg on valitellut samaa ihan julkisesti, että hiki valuu turhankin herkästi.

Kuolee niitä talvipakkasillakin. Olikohan se ihannekeli suomalaisilla jossain +14 asteessa vai vielä vähän alempana (keskilämpötila). Eikö muka mistään muusta säästä saa pitää?
Muistelen samaa.

Säästä tykkääminen makuasia kuten ruoasta tykkääminenkin. Yksi tykkää yhdestä, toinen toisesta, eikä kumpikaan ole väärässä. Makuasioista ei pidä kiistellä. Ei kaikkien tarvitse pitää samasta. Eikä pidä pitää helteestä tykkäävien morkkaamisena, jos/kun olen muutaman kerran maininnut, että helle ei ole minun lajini.

Oho. Ukkoinen jyrähti. Tulis nyt kunnolla ja satais kans.

Sataa! \o/
Lämpötila tainnu parissa minuutissa jo laskea kuusi astetta.

edit: ei edes pyörätie ehtiny kastua...

Viimeksi muokattu:

Näh.. sateisessa, viileässä ja harmaassa kelissä ihmisiä kuolee masennuksen seurauksena kaulakiikkuun.

Muistelen samaa.

Säästä tykkääminen makuasia kuten ruoasta tykkääminenkin. Yksi tykkää yhdestä, toinen toisesta, eikä kumpikaan ole väärässä. Makuasioista ei pidä kiistellä. Ei kaikkien tarvitse pitää samasta. Eikä pidä pitää helteestä tykkäävien morkkaamisena, jos/kun olen muutaman kerran maininnut, että helle ei ole minun lajini.

Huom! Itse en puuttunut siihen mistä kelistä tykkää vaan siihen väitteeseen, että juoksu helteellä olisi tappavan vaarallista nuorehkolle suht hyväkuntoiselle perusterveelle miehelle, kuten Sue_me. Andyn mainitsema lyhyt hölkkälenkki helteellä ei 107% varmuudella tappaisi Sue_meta. :)
Moitin myös yleisesti tätä säästä valittamista (helle, pakkanen, sade, lumi, aina joku valittamassa), mutta toisaalta tämä on valittajakansaa joten eipä sille kai mitään mahda..

Se mistä kelistä kukakin tykkää on minulle aivan yksi ja sama.